Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: BRC Plug&Drive
PostLink | Napisane: 2016-12-04, 13:44 

Dołączył(a): 2016-12-04, 13:22
Posty: 8

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda Accord
Elektronika: BRC
Wtryskiwacze: BRC Max GLT Pomarańczowy
Reduktor: Genius MB
Pojemność: 2400
Moc: 190
Kod Silnika: K24A3
Rok Produkcji: 2003
Witam
Mam u siebie instalację BRC jak w temacie. Od jakiegoś czasu dzieje się dziwna rzecz. Przy pierwszy przełączeniu auta z benzyny na gaz (mam tu na myśli dłuższy postój np. po nocy) auto, a raczej instalacja ma trudności z przełączaniem na gaz. Żeby nie to, że samochód jest jeszcze w tym momencie na ssaniu to by mi gasł. Obroty spadają do 500rpm i tak przez około 10sek, aż w pewnym momencie wraca do normalności i wszystko jest w porządku. Dodam, że dzieje się to tylko przy pierwszym przejściu z benzyny na gaz.
Temperatura przejścia z benzyny na gaz to 38 stopni. Byłem u gazownika to przyznam szczerze, że chłop za dużo nie mógł zrobić bo miał tylko jedną szansę sprawdzenia co się dzieje (auto zostawiłem mu dzień wcześniej, aby mógł sprawdzić to po dłuższym postoju auta). Wydłużył mi tylko czasy włączania się kolejnych wtrysków gazu. Mało to dało, ale chociaż tyle...
Szukając po różnych forach doszedłem do wniosku, że być może wtryski mam zabrudzone, zaklejone? Czyszczenie?
Wtryski jakie posiadam to BRC Max GLT pomarańczowe.
Dodam, że wcześniej moment przejścia z benzyny na LPG był praktycznie nieodczuwalny. Teraz muszę trzymać wyższe obroty do momentu przejścia na LPG w obawie o to, żeby auto mi nie zgasło w trakcie przełączania. Był też przypadek, że w czasie przełączania trochębardziej przyspieszałem (wyprzedzanie) check mi się zapalił z wypadaniem zapłonów.
Wygląda to tak jakby listwa wtryskowa potrzebowała chwilę czasu, aby się rozruszać.
Macie może jakieś rady? Może ktoś się z tym już spotkał?
Nie jestem zbyt biegły w instalacji LPG także jak opisałem coś niezbyt jasno to proszę o info. Chciałbym to naprawić, bo jazda do momentu przełączenia i w trakcie przełączania na LPG jest bardzo uciążliwa. Zwłaszcza w mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Plug&Drive
PostLink | Napisane: 2016-12-04, 13:52 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 24408
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2063 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
majster nie proponował ci czyszczenia wtrysków?
dużo wskazuje na ten problem
czas ich pracy w aucie pewnie spory?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Plug&Drive
PostLink | Napisane: 2016-12-04, 14:00 

Dołączył(a): 2016-12-04, 13:22
Posty: 8

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda Accord
Elektronika: BRC
Wtryskiwacze: BRC Max GLT Pomarańczowy
Reduktor: Genius MB
Pojemność: 2400
Moc: 190
Kod Silnika: K24A3
Rok Produkcji: 2003
Ogólnie tracę szacunek do tego mojego majstra. Na początek mi powiedział, że problem pewnie będzie dalej się pojawiał. Chciałem to szybko naprawić póki instalacja na gwarancji, ale na tyle było trudne to do zdiagnozowania, czy t listwa wtryskowa, że nie mógł mi nic doradzić. Sam zapytałem, czy nie da rady tego wyczyścić to mi podpowiedział, że może czyszczenie jakimiś ultradźwiękami bo niestety ta listwa nie jest rozbieralna.
Przebieg to zaledwie 30 tys. na LPG... Niedużo i dlatego nie jestem pewien, czy ta listwa mogła się tak prędko zabrudzić.
Próbowałem jeszcze rozgrzać silnik do 90 stopni i ręcznie guzikiem przełączyć na LPG to auto po prostu gasło. I tak trzy próby. Dopiero jak wkręciłem go na 3000 rpm to powoli schodził mi z obrotów, ale obroty były na tyle duże, że zanim spadły do jakiegoś minimum to instalacja zdążyła przerzucić auto na gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Plug&Drive
PostLink | Napisane: 2016-12-04, 15:21 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 24408
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2063 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
elfix86 napisał(a):
powiedział, że problem pewnie będzie dalej się pojawiał - instalacja na gwarancji

ciekawa postawa gwaranta?
może zgłoś problem wyżej w sieci BRC?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Plug&Drive
PostLink | Napisane: 2016-12-04, 16:34 

Dołączył(a): 2016-12-04, 13:22
Posty: 8

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda Accord
Elektronika: BRC
Wtryskiwacze: BRC Max GLT Pomarańczowy
Reduktor: Genius MB
Pojemność: 2400
Moc: 190
Kod Silnika: K24A3
Rok Produkcji: 2003
Jutro chyba podjadę i poproszę o zdemontowanie listwy i niech odsyła na jakąś ekspertyzę listwę i mi jasno powie co jest nie tak. Ja przecież mogę twierdzić, że według mnie listwa posiada wadę fabryczną. Jeśli to nie pomoże i odmówi wówczas zgłoszę się wyżej. A jest jakiś serwis naczelny w Polsce od BRC?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Plug&Drive
PostLink | Napisane: 2016-12-04, 16:37 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 24408
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2063 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
elfix86 napisał(a):
jest jakiś serwis naczelny w Polsce od BRC?

http://www.czakram.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Plug&Drive
PostLink | Napisane: 2016-12-04, 18:47 

Dołączył(a): 2015-04-09, 13:33
Posty: 213

Pomógł: 17 razy

Auto: vw golf, kia rio
Pojemność: 1.6/1.4
Moc: 95/105
Rok Produkcji: '95/'14
masz też listę innych zakładów które są w sieci BRC http://www.lpg-brc.pl/index.php/siec-serwisow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Plug&Drive
PostLink | Napisane: 2016-12-04, 21:11 

Dołączył(a): 2016-12-04, 13:22
Posty: 8

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda Accord
Elektronika: BRC
Wtryskiwacze: BRC Max GLT Pomarańczowy
Reduktor: Genius MB
Pojemność: 2400
Moc: 190
Kod Silnika: K24A3
Rok Produkcji: 2003
Będę dochodzić swoich praw tylko może być cięzko. Wszystko było dogadywane na gębę. Usterka była zgłoszona jeszcze przed upływem gwarancji. Teraz niestety już jakieś dwa tygodnie po gwarancji. Jeśli w porządku gość to powinien to zrobić. Jutro się okaże. Nie zapomnę wspomnieć, który to fachowiec ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Plug&Drive
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 18:46 

Dołączył(a): 2016-12-04, 13:22
Posty: 8

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda Accord
Elektronika: BRC
Wtryskiwacze: BRC Max GLT Pomarańczowy
Reduktor: Genius MB
Pojemność: 2400
Moc: 190
Kod Silnika: K24A3
Rok Produkcji: 2003
Trochę minęło czasu. Jakiś czas temu oddałem listwę do czyszczenia i pomogło na dwa tygodnie. Problem powrócił. Ma może ktoś jeszcze jakieś pomysły oprócz wymiany listwy na nową? :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Plug&Drive
PostLink | Napisane: 2017-01-12, 10:13 

Dołączył(a): 2016-12-04, 13:22
Posty: 8

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda Accord
Elektronika: BRC
Wtryskiwacze: BRC Max GLT Pomarańczowy
Reduktor: Genius MB
Pojemność: 2400
Moc: 190
Kod Silnika: K24A3
Rok Produkcji: 2003
A jak bym wlał na noc (bez demontażu listwy wtryskowej) benzyny ekstrakcyjnej bezpośrednio do listwy tak, aby zalać ją całkowicie i zostawić to na noc. Może by trochę pomogło. Później normalnie jeździć autem w ciągu dnia i tak kilka dni z rzędu. Może za którymś razem by się oczyściła?
Doczytałem jeszcze, aby wymienić filtr fazy lotnej na coś takiego jak Alex Ultra 360.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Plug&Drive
PostLink | Napisane: 2017-01-16, 18:44 

Dołączył(a): 2016-12-04, 13:22
Posty: 8

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda Accord
Elektronika: BRC
Wtryskiwacze: BRC Max GLT Pomarańczowy
Reduktor: Genius MB
Pojemność: 2400
Moc: 190
Kod Silnika: K24A3
Rok Produkcji: 2003
Nikt się nie wypowiada na temat listwy, ale dziś postanowiłem wymienić filtr na nowy, podobno lepszy. Z ciekawości zajrzałem do filtra starego, na którym przejechałem tylko:
2652km

Poniżej przedstawiam zdjęcia jak wygląda obudowa i filtr fazy lotnej.

Obudowa z filtrem w środku (od strony wlotowej):
Obrazek

Wewnętrzna strona denka obudowy, na którą nakłada się wąż (od strony wlotowej):
Obrazek

Obudowa z filtrem w środku (od strony wylotowej - jeszcze przed filtrowaniem):
Obrazek

Wewnętrzna strona denka obudowy, na którą nakłada się wąż (od strony wylotowej):
Obrazek

Widok wnętrza obudowy filtra:
Obrazek

Ostatnie zdjęcie pokazuje jak czysta była powierzchnia wewnętrzna króćca, który jest już za filtrem i idzie bezpośrednia na wtryskiwacze LPG:
Obrazek

Czy po przebiegu 2652km (dokładnie :) ) jest możliwe, żeby przed filtrem nazbierało się tyle brudu?

Filtr raczej nie filtruje za dobrze, jeśli patyczek jest, aż tak brudny? (Z drugiej strony wnętrze króćca mogło nie być i na pewno nie było czyszczone od początku. Raczej mogły to być naloty z całkowitego przebiegu auta na LPG, czyli jakieś 35000km.

Martwi mnie tylko ilość brudu przed filtrem... To raczej gazownik wyciera przed założeniem nowego filtra. Widziałem, że miał szmatę w ręku i wycierał wnętrze filtra, więc raczej zabrudzenia powstały w przeciągu właśnie tych 2652km.

Możliwe, że gaz jest aż tak brudny?
90% tankowań robiłem na stacjach z Orzełkiem.


Ostatnio edytowano 2017-01-16, 20:27 przez elfix86, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Plug&Drive
PostLink | Napisane: 2017-01-16, 19:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 3046
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 374 razy

Auto: Mitsubishi Carisma
Elektronika: Nano
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Zeta N
Pojemność: 1.6
Moc: 103KM
Rok Produkcji: 2001
No to niezły syf mają na tej stacji a poza tym to ten filtr jest bardzo słaby. Lepiej załuż filtr KME z wkładem z włukna szklanego http://www.phjacus.pl/F53-KME-wlokno-sz ... -p415.html lub odstojnikowy Alex Ultra360 http://www.phjacus.pl/F129-Filtr-odstoj ... p2389.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC Plug&Drive
PostLink | Napisane: 2017-01-16, 19:31 

Dołączył(a): 2016-12-04, 13:22
Posty: 8

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda Accord
Elektronika: BRC
Wtryskiwacze: BRC Max GLT Pomarańczowy
Reduktor: Genius MB
Pojemność: 2400
Moc: 190
Kod Silnika: K24A3
Rok Produkcji: 2003
Założyłem ten drugi. Zobaczymy jakie będą efekty. Zmieniłem też stację LPG. Może gaz od Bartera będzie lepszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO