Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Prims VSI pomoc w regulacji.
PostLink | Napisane: 2016-11-30, 20:15 

Dołączył(a): 2016-10-04, 19:22
Posty: 34

Pomógł: 0 razy

Auto: bmw e39
Elektronika: prins
Pojemność: 2200
Moc: 170
Kod Silnika: m54
Witam, założyłem nowy temat bo poprzedni jest o czym innym.

Zamontowałem wtryski barracuda 115 bez dysz, jak mi poradził kolega plecho1 w innym temacie.
Auto już uruchomiłem na nowych wtryskach żeby sprawdzić czy wszystko ok. Mechanicznie jest ok, ale teraz zostaje regulacja.

Wstawiam foto z pierwszego przełączenia na gaz (w sumie drugiego bo za pierwszym razie mie zrobiłem screena)

Obrazek

Musicie mi trochę podpowiedzieć co do czego, bo to moje początki z lpg.

Spadek na niebieskiej linii to moment przełączenia na lpg. Za pierwszym razem podczas pracy na pb była m/w równo na 400. Co oznaczają poszczególne linie?

Znalazłem na forum post kolegi leon99 (vsi-prins-parametry-i-ustawienia-t3608.html) z wyjaśnionymi niektórymi parametrami, niestety nie wszystko rozumiem, a wolę się nie uczyć na błędach w tym wypadku.

Czy da się w tym programie zmienić ciśnienie gazu? Czy tylko śrubą na reduktorze?

Z góry dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prims VSI pomoc w regulacji.
PostLink | Napisane: 2016-11-30, 22:38 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2631
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 252 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Linie wykresu przedstawiają wartości parametrów ustawionych po kolei w okienkach od 1 do 4.
1. czas wtrysku benzyny na 1 cylindrze,
2. czas wtrysku gazu na 1 cylindrze,
3. współczynnik korygujący czas wtrysku gazu w zależności od ciśnienia i temperatury gazu.
4. wykres sondy lambda (w tej chwili wyłączona).
Spadek na linii niebieskiej może być spowodowany przez spadek ciśnienia gazu w momencie podjęcia pracy przez wtryskiwacze gazowe, jeżeli ten spadek nastąpił w momencie przełączenia na gaz, dokładnie byłoby to widać gdyby widoczny był wykres ciśnienia gazu. Ale coś mi tu nie pasuje bo na przełączniku na zielonym polu jest napis "Stand by", to jakby oczekiwanie-gotowość.
Ciśnienie gazu ustawia się śrubą regulacyjną na reduktorze. Sterownik gazowy i program diagnostyczny tylko odczytuje jaka jest jego wartość.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prims VSI pomoc w regulacji.
PostLink | Napisane: 2016-12-01, 14:29 

Dołączył(a): 2016-10-04, 19:22
Posty: 34

Pomógł: 0 razy

Auto: bmw e39
Elektronika: prins
Pojemność: 2200
Moc: 170
Kod Silnika: m54
To już było po przełączeniu tylko program działa trochę jakby z opóźnieniem.

Możesz mi podpowiedzieć które (takie główne) parametry są od ustawiania. Nie mogę się wysłowić, ale może będziesz wiedział o co chodzi.

Dziś podczas testu (jazda) zauważyłem że jest tak jakby opóźniona reakcja na pedał gazu. Jakby się trochę przydusił i dopiero. I to jest najbardziej zauważalne przy niskich obrotach, w górnym zakresie jest ok. Za duża czy za mała dawka?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prims VSI pomoc w regulacji.
PostLink | Napisane: 2016-12-01, 18:08 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2631
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 252 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Nie wiem co masz poustawiane w pozostałych zakładkach, ale zakładam, że są wprowadzone poprawne wartości.
Na początek zmień ciśnienie na reduktorze, na takie aby przy rozgrzanym silniku par. LPG_cor (obecnie widoczny w 3 okienku) na wolnych obrotach bujał się koło zera. Będzie to prawdopodobnie mniej więcej 2.14 bara i taką wartość wprowadź w zakładce Vehicle w par. 21 Idle_level, a w par. 6 Low_level wartość o 0.6 bara mniejszą (ciśnienie gazu poniżej którego następuje powrót na PB).
Na poczatek zmień wyświetlane parametry w pierwszych ośmiu okienkach u góry.
1. (wtrysk benzyny) i 2. (wtrysk gazu) może tak zostać.
3. na początek ustawiłbym P_sys (ciśnienie gazu na listwie).
4. Lambda1 (sonda lambda 1 bloku)
7. LPG_cor (korekta czasu wtrysku gazu od ciśnienia i temperatury gazu)
W Prinsie najważniejszy jest dobór parametru RC_inj (mnożnik), później parametr OFF_inj (poprawka dla wolnych obrotów na gazie) i na końcu parametr Double Mix (płynne przejście PB>LPG).
Parametr RC dobierasz tak, aby przy zmianie paliwa PB<>LPG czas wtrysku benzyny inj1_in nie ulegał zmianie.
Ja to robię w czasie jazdy w ten sposób: silnik rozgrzany i par. OFF_inj i Double Mix ustawionych na zero.
Najlepiej (najbezpieczniej to robić w dwie osoby - jedna prowadzi samochód, a druga z lapkiem na kolanach obserwuje ekran, w przy stabilnym obciążeniu i obrotach silnika (ok. 3000 obr) - linia wykresu czasu wtrysku jest wtedy linią prostą poziomą, zmienia paliwo i obserwuje wykres inj1_in (1-szy od góry) i jeżeli:
- linia wykresu w momencie przełączenia zachowuje ciągłość - nie ma uskoku w górę lub dół, to mnożnik jest poprawnie dobrany,
- przy przejściu PB>LPG jest uskok w dół lub przy przejściu LPG>PB jest uskok w górę, to RC jest ustawione za wysoko i sterownik benzynowy po przejściu na gaz gwałtownie skraca czas wtrysku benzyny, a przy przejściu na benzynę z kolei go wydłuża,
- przy przejściu PB>LPG jest uskok w górę lub przy przejściu LPG>PB jest uskok w dół, to RC jest ustawione za nisko i sterownik benzynowy po przejściu na gaz gwałtownie wydłuża czas wtrysku benzyny, a przy przejściu na benzynę z kolei go skraca.
W pierwszym przypadku nic nie robimy, a w pozostałych przypadkach stosownie do sytuacji zwiększamy lub zmniejszamy wartość RC_inj i ponawiamy próbę, aż do uzyskania linii ciągłej (ideał) lub o najmniejszym uskoku.
Po dobraniu RC_inj dobieramy w identyczny sposób wartość OFF_inj, ale tą operację wykonujemy przy stojącym samochodzie na wolnych obrotach (wyłączone wszystkie odbiorniki, łącznie z klimatyzacją).
Na końcu, jeżeli to jest konieczne (występuje szarpnięcia przy przejściu PB>LPG) można dobrać par. Double Mix.
Przy poprawnie dobranych wtryskiwaczach gazowych oraz RC czas wtrysku gazu nie powinien być krótszy od czasu wtrysku gazu, a tak jest w dołaczonym załączniku.
Nie wiem jak to się sprawdzi przy Baracudach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prims VSI pomoc w regulacji.
PostLink | Napisane: 2016-12-01, 18:53 

Dołączył(a): 2016-10-04, 19:22
Posty: 34

Pomógł: 0 razy

Auto: bmw e39
Elektronika: prins
Pojemność: 2200
Moc: 170
Kod Silnika: m54
Dzięki gimak, trochę mi rozjaśniłeś. Jutro będę próbował coś wymodzić z twoimi wskazówkami.

A mam jeszcze takie pytania:
-czy w programie zmienia się gdzieś ustawienia cewki(chodzi o rezystencję)? bo tak myślę i keichiny mają 1,2, horizony które miałem 3,5, a barracudy 1,9ohma.
-jeśli chodzi o ciśnienie na reduktorze, to jakie najniższe reduktor prinsa może mieć? Gdzieś chyba czytałem że im mniejsze ciśnienie tym lepiej dla wtrysków, prawda to? i w parametrach barracud pisze że maja największą wydajność przy 1.2bar. Dziś zmniejszyłem na chwilę ciśnienie do 1,5 z 2.0 i jakby ciszej pracowały.

Aha,zauważyłem jeszcze że podczas tzw "przegazówki" na postoju ciśnienie czasem faluje m/w 0,5 bara, normalne to?

Trochę zawracam głowę, ale chcę jak najwięcej się nauczyć o tym ;) Myślę że też przyda się nie tylko mnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prims VSI pomoc w regulacji.
PostLink | Napisane: 2016-12-01, 20:08 

Dołączył(a): 2011-11-25, 09:10
Posty: 1860
Lokalizacja: Warszawa klinikaLPG.pl

Pomógł: 100 razy

Auto: Volvo S80T6/Toyota Previa
Elektronika: LpgTech326/LpgTech214
Wtryskiwacze: Barracuda/ Hana gre
Reduktor: GOLD GT/Prins
Dysze: brak/brak
Pojemność: 2800/2400
Moc: 272/132
Kod Nadwozia: ?/TCR11
Kod Silnika: B6284T/2TZ-FE
Rok Produkcji: 1999/1997
Sterownik Prins VSI współpracuje tylko z jednym typem wtryskiwacza Keihin (KN8) i nie ma możliwości zmiany rezystancji wtryskiwacza. Ale Barracuda udatnie naśladuje Keihina charakterysyką więc nie ma problemu .
Wg instrukcji Psys :) reduktora Prinsa to 1,6-2,4 bara, ale chodzi tu o ciśnienie absolutne względem atmosfery a nie względem kolektora jak podawane dla Barracudy czyli Twoje 1,5 to Barracudowe 1,2 (na wolnych obrotach zakładając prawidłowy MAP 0,3).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prims VSI pomoc w regulacji.
PostLink | Napisane: 2016-12-01, 20:23 

Dołączył(a): 2016-10-04, 19:22
Posty: 34

Pomógł: 0 razy

Auto: bmw e39
Elektronika: prins
Pojemność: 2200
Moc: 170
Kod Silnika: m54
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Czyli jak ustawie na reduktorze 1,5 to dla barracudy będzie to 1.2?? Podałeś to dla przykładu, czy tak jest faktycznie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prims VSI pomoc w regulacji.
PostLink | Napisane: 2016-12-01, 20:42 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2631
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 252 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
vampir napisał(a):
Aha,zauważyłem jeszcze że podczas tzw "przegazówki" na postoju ciśnienie czasem faluje m/w 0,5 bara, normalne to?

Nie wiem jak to rozumieć to falowanie, ale pomijając to, jeżeli jest to silnik wolnossący, a reduktor to reduktor Prinsa, to te wahania ciśnienia są wg mnie nie do przyjęcia. U mnie przy gwałtownych przegazówkach odchyłka ciśnienia nie przekracza 0.1 bara. Takie wahania sugerują co najmniej zanieczyszczenie reduktora, chociaż tu mogę się mylić, bo tu jest prawie dwukrotnie większa pojemność przy chyba tym samym reduktorze.
Co do ciśnienia gazu. Ustawianie ciśnienia na wartości takiej przy której LPG_cor jest bliskie zero, ma wg mnie tą zaletę, że LPG_cor może w obydwie strony przyjmować te same wartości i jest zachowana symetrii w korygowaniu czasu wtrysku gazu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prims VSI pomoc w regulacji.
PostLink | Napisane: 2016-12-01, 20:59 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2631
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 252 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
vampir napisał(a):
Czyli jak ustawie na reduktorze 1,5 to dla barracudy będzie to 1.2?? Podałeś to dla przykładu, czy tak jest faktycznie?

Ciśnienie, które widzisz w programie diagnostycznym ma odniesienie do próżni. W instalacji Prins dla silników wolnossących w reduktorach nie ma podłączonego ciśnienia w kolektorze ssącym jako ciśnienia odniesienia, tak jak jest to w innych instalacjach gazowych, a w takich z reguły pracują Baracudy
Wtedy tak jak Mikaell przyjął przy ciśnieniu (bezwzględnym - w stosunku do próżni) w kolektorze ssącym 0.3 bara i przy ciśnieniu ustawionym w programie diagnostycznym na 1.5 bara, na wtryskiwacz gazowy działa praktycznie 1.2 bara (1.5 - 0.3).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prims VSI pomoc w regulacji.
PostLink | Napisane: 2016-12-02, 19:14 

Dołączył(a): 2016-10-04, 19:22
Posty: 34

Pomógł: 0 razy

Auto: bmw e39
Elektronika: prins
Pojemność: 2200
Moc: 170
Kod Silnika: m54
Dzięki za wyjaśnienie.

Powoli zaczynam kumać o co w tym wszystkim chodzi.

Dziś w miarę ustawiłem korekty, ale nie miałem kierowcy tylko sam i będe musiał jeszcze to poprawić. Choć jest nieźle (przynajmniej na moje początkujące oko;))

Obrazek

Zmiana Pb/Lpg 7010 na wykresie. Tego screena zrobiłem wcześniej, teraz jeszcze to poprawiłem i jest dużo mniejszy ten chwilowy skok, praktycznie równa linia jest. Zmieniłem też troche cisnienie, jest teraz 2,22bar i lpg cor wacha się od -0,2 do 0,8% bez obciążenia. Myślałem że zrobiłem screena po poprawkach a tu nie mam.

Jak ocenicie? Nie za duże ciśnienie ustawiłem? Przy tym ciśnieniu podczas wciskania pulsacyjnego gazu (przegazówka), ciśnienie trochę skacze, ale low_level mam o 0,6bar mniejszy od idle_level i nie przerzuca na Pb więc chyba ok? Następnym razem zrobię screena wykresu.

Mam jeszcze screena z innymi parametrami. Oceńcie co i jak bo połowy nie kumam:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prims VSI pomoc w regulacji.
PostLink | Napisane: 2016-12-03, 00:12 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2631
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 252 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
vampir napisał(a):
low_level mam o 0,6bar mniejszy od idle_level

To nie prawda, jeżeli masz takie ustawienia jak w załączniku. W załączniku Low_level masz ustawione na 2.16 bara, a powinno być jak już 1.62 bara.
Ile masz sond lambda przed katalizatorem, jeżeli 2 sondy to par. 7. Bank powinien być ustawiony na 2.
Parametr 33. RPM_min ustaw na 0.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prims VSI pomoc w regulacji.
PostLink | Napisane: 2016-12-03, 13:36 

Dołączył(a): 2016-10-04, 19:22
Posty: 34

Pomógł: 0 razy

Auto: bmw e39
Elektronika: prins
Pojemność: 2200
Moc: 170
Kod Silnika: m54
gimak napisał(a):

To nie prawda, jeżeli masz takie ustawienia jak w załączniku. W załączniku Low_level masz ustawione na 2.16 bara, a powinno być jak już 1.62 bara.



Faktycznie, pomyliłem 06 z 0,06, ale wtopa;) Wiec tym bardziej chyba reduktor daje rade, bo nie przełączało się na Pb.

Sondy prawdopodobnie mam 4, dwie przed i dwie za katalizatorem. Ustawię tak jak mówisz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prims VSI pomoc w regulacji.
PostLink | Napisane: 2016-12-06, 11:47 

Dołączył(a): 2016-10-04, 19:22
Posty: 34

Pomógł: 0 razy

Auto: bmw e39
Elektronika: prins
Pojemność: 2200
Moc: 170
Kod Silnika: m54
Jak na razie wszystko jest ok. Zauważylem tylko że w chcwili przełączenia, na wolnych obrotach tak jakby silnik nie miał siły. Ostatnio chwile po przełączeniu zatrzymałem się przed rondem to mi nawet zgasł (był mróz) przy próbie ruszenia. Gdy się przełączy podczas jazdy np przy 2300 obr to jest ok.

W stagu chyba jest takie coś jak korekta po temperaturze, a tutaj, jest coś takiego? Poradźcie co zrobić. Obecnie Rc inj jest 115, a Off inj 0.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prims VSI pomoc w regulacji.
PostLink | Napisane: 2016-12-06, 14:53 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2631
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 252 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
vampir napisał(a):
na wolnych obrotach tak jakby silnik nie miał siły.

vampir napisał(a):
Obecnie Rc inj jest 115, a Off inj 0.

A te parametry RC i Off to są z doboru w sposób jaki opisałem, czy na oko?
Nie miałem takiego przypadku więc mogę tylko gdybać, że być par. Off jest być może za nisko ustawiony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prims VSI pomoc w regulacji.
PostLink | Napisane: 2016-12-06, 22:04 

Dołączył(a): 2016-10-04, 19:22
Posty: 34

Pomógł: 0 razy

Auto: bmw e39
Elektronika: prins
Pojemność: 2200
Moc: 170
Kod Silnika: m54
Tak, parametry dobrane w sposób podany przez Ciebie. Off zostawiłem na zero ponieważ nie widziałem takiej potrzeby żeby go zmieniać. Tzn było dobrze na 0. Muszę wymienić świece i jeszcze się pobawię tymi parametrami.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO