Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Istalacja wyłącza się po wgraniu nowego firmware'u
PostLink | Napisane: 2016-12-08, 11:28 

Dołączył(a): 2016-12-07, 21:16
Posty: 11
Lokalizacja: Gdynia

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Octavia I
Elektronika: Omegas
Pojemność: 1600
Moc: 102
Kod Silnika: BFQ
Rok Produkcji: 2010
Witam serdecznie,
Jako że to mój pierwszy temat wypada się przywitać ;)

Mój problem pojawił się w momencie pierwszej w swoim życiu próby podłączenia się do centralki Omegas- zakupiłem kabel ze złączem dedykowanym (na usb, nie COM, nie FDTI)
Podczas podłączenia okazało się, że program nie chce się połączyć a wiec próbowałem wszystkich możliwych sposobów i natrafiłem na nieszczęsne F8 i zadziałało a więc poszedłem za ciosem i załadowałem któryś tam firmware z nadzieją, ze będzie kompatybilny z programem w kompie. Niestety po tej akcji instalacja zaczęła po prostu sama się wyłączać po 10-15 s (sądzę po przycisku na którym wyłączane są diody od poziomu i statusu pracy).
Na chwilę obecną można się połączyć ze sterownikiem, jednakże w wizualizacji pracy nie pokazuje się absolutnie nic (udało mi się sprawdzić jeszcze w trakcie działania diód - program pokazuje ze instalacja po kluczyku się załącza) a wartości w konfiguracji są domyślne...
Na co wskazują takie objawy?
Czy program Omegas musi być ściśle dobrany wersją do konkretnej centralki i jest ryzyko że to on zawinił?
Może prędkość przesyłu danych albo inne ustawienia połączenia kabla uniemożliwiają wgranie firmware'u lub jego uszkodzenie po mimo braku błędu w ładowaniu i zapisie?
A może są to objawy spalonej centralki, chociaż kabel jest zasilany tylko z laptopa?
Mogę coś jeszcze spróbować zanim pojadę do warsztatu sygnowanego logiem LR?

Przepraszam że tak wiele mam do was pytań, ale jestem laikiem, a tych pytan nie rozwiałem szukajką...

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Istalacja wyłącza się po wgraniu nowego firmware'u
PostLink | Napisane: 2016-12-08, 12:08 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 24169
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2029 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
jaki model sterownika LR - oznaczenia?
jaki program do komunikacji - wersja?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Istalacja wyłącza się po wgraniu nowego firmware'u
PostLink | Napisane: 2016-12-08, 20:34 

Dołączył(a): 2010-10-02, 23:24
Posty: 1507
Lokalizacja: bydgoszcz

Pomógł: 143 razy

Auto: citroen xsara
Elektronika: stag 300 isa
Wtryskiwacze: matrix 544
Reduktor: silver
Dysze: 2,0
Pojemność: 1587
Moc: 88
Kod Nadwozia: N0
Kod Silnika: NFZ(TU5JP)
Rok Produkcji: 1999
w programie "konfiguracja samochodu" -> "zmiana na gaz" -> "typ sygnału obrotów" ZAZNACZ "słaby"
PROFIL UZUPEŁNIĆ bo może ktoś obok zna się na tym i w 5 min całość ustawi a tak będziesz dwa tygodnie stroił


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Istalacja wyłącza się po wgraniu nowego firmware'u
PostLink | Napisane: 2016-12-08, 21:22 

Dołączył(a): 2016-12-07, 21:16
Posty: 11
Lokalizacja: Gdynia

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Octavia I
Elektronika: Omegas
Pojemność: 1600
Moc: 102
Kod Silnika: BFQ
Rok Produkcji: 2010
Sterownik 616264001 z oznaczeniem 3-4 cylindry czyli niezablokowany. Wersja oprogramowania jakiej użyłem: 2.4.3.110 l... pozniej probowalem tez na 2.16.9.439 C.... z gory dziękuję za odzew, Panowie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Istalacja wyłącza się po wgraniu nowego firmware'u
PostLink | Napisane: 2016-12-19, 09:04 

Dołączył(a): 2016-12-07, 21:16
Posty: 11
Lokalizacja: Gdynia

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Octavia I
Elektronika: Omegas
Pojemność: 1600
Moc: 102
Kod Silnika: BFQ
Rok Produkcji: 2010
Witam po dość długiej przerwie !
Może komuś w przyszłości się to przyda, mianowicie po wgraniu firmware'u LRE 184_LAN#02100 innym niż wcześniej programem już wszystko działa prawidłowo, później gotowa konfiguracja na Octavię i autokalibracja, bo muszę nauczyć się dopieszczać mapy a na landi renzo nie ma wyczerpujących opisów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Istalacja wyłącza się po wgraniu nowego firmware'u
PostLink | Napisane: 2016-12-20, 00:15 

Dołączył(a): 2010-10-02, 23:24
Posty: 1507
Lokalizacja: bydgoszcz

Pomógł: 143 razy

Auto: citroen xsara
Elektronika: stag 300 isa
Wtryskiwacze: matrix 544
Reduktor: silver
Dysze: 2,0
Pojemność: 1587
Moc: 88
Kod Nadwozia: N0
Kod Silnika: NFZ(TU5JP)
Rok Produkcji: 1999
instalacja dobrze wystrojona jest wtedy kiedy po przełączeniu na gaz sterownik silnika nie wprowadza żadnych zmian.
odbywa się to dwu etapowo (w większości instalacji)
etap pierwszy: wyznaczenie przelicznika gdzie jedynym wyznacznikiem jest podciśnienie tzw mnożnik (wyznaczany jest podczas kalibracji i w większości instalacji on widoczny i można go modyfikować, w omegasie jest niewidoczny)
etap drugi: mapa cyfrowa gdzie praca silnika jest określana z dwóch osi (czyli mamy dwa wyznaczniki a nie tylko podciśnienie): x- obroty, y- czas otwarcia wtryskiwacza benzyny i na podstawie już dwóch parametrów możemy dokładnie (chyba we wszystkich samochodach) wyregulować auto.

regulacja na podstawie podciśnienia jest prostsza bo rysują się mapki które możemy porównać, ale w przypadku silnika ze zmiennymi fazami rozrządu mapki rysują się dwie (widoczne jest tylko w przypadku szybkich rejestratorów map). i to co ustawimy jeżdżąc do np 2500 obr/min jest czasami złe po zmianie faz (szczególnie przy nieliniowych wtryskiwaczach lpg względem benzynowych) i w takim przypadku jedynym sposobem dalszej regulacji jest mapa cyfrowa.
w omegasie jest możliwość regulacji tylko poprzez mapę cyfrową (prawdopodobnie celowo nie ma mnożnika aby ustawić auto wedle dokładnej mapy). jest to mniej przejrzyste, trudniejsze ale daje w 100% prawidłowe ustawienia (niestety regulacja tylko i wyłącznie w trakcie jazdy)

jak wiadomo układy regulacji mieszanki na podstawie mnożnika są mało dokładne ale swoją wizualizacją rejestracji pracy silnika przyciągają wiele osób (i nie rzadko dają fałszywą nadzieję, ale w nie których autach jest on wystarczający: auta bez przepływomierza, na sztywnych wałkach)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Istalacja wyłącza się po wgraniu nowego firmware'u
PostLink | Napisane: 2016-12-23, 00:31 

Dołączył(a): 2016-01-18, 21:04
Posty: 36
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 0 razy

Auto: Duster
Elektronika: Omegas
Wtryskiwacze: Były MED/są Barracuda
Reduktor: LI02
Dysze: 2,5 mm
Pojemność: 1600
Moc: 105
Kod Silnika: K4M
Rok Produkcji: 2012
Przechodziłem to ostatnio, i napiszę jak to u mnie wyglądało, zaznaczm tylko że to moje pierwsze auto z LPG i pierwsze ustawianie/kalibracja instalacji.
Ciśnienie gazu ustawiłem na 1,37 (czujnik z omegasa) przy podciśnienu kolektora 0.33 (dane z OBD)
1. Autokalibracja
2. Połączam coś pod OBD i obserwuję korekty (korzystałem z noki na symbianie i obdscope) równolegle laptop do omegasa
3. Ustawiam wolne obroty tak aby podczas przełączania się pomiędzy paliwami korekty i czasy były takie same, sprawdzenie czy minimalne czasy wtrysku LPG (4,2ms) są wyższe niż minimum wtryskiwacza (2,1ms)
4 To samo robię na 1000, 2000, 3000, 4000, 5000, rpm - dalej wchodził w OL
5. Ponieważ robiłem to samemu to do następnego etapu wykorzystałem możliwość zapisu danych do pliku. Jeździłem ze stałymi obrotami na różnych biegach i z różnym obciążeniem, korzystałem ze stromych podjazdów itp.. Wyglądało to tak np. 3bieg 2000rpm i jazda gaz-benzyna-gaz-benzna, potem 3000 rpm 4000 rpm. Generalnie różne biegi i różne obciążenia.
6. W domu na spokojnie oglądnięcie danych z pliku i analiza czasów wtrysku benzyny jak się zmienia w trakcie zmiany paliw i na tej podstawie korekcje ma mapie w programie omegasa.
7. Powtórna jazda i znów zbieranie danych i potem wprowadzanie poprawek - za trzecim razem było już dobrze.
8. W ten sposób oczywiście nie zebrałem wszystkich komórek na mapie - te pomiędzy zebranymi interpolowałem.
To była ta prostsza część kalibracja w pętli zamkniętej. Nie mam sondy szerokopasmowej i OL robiłem na wyczucie - jak gdzieś popełniłem GRUBY błąd to proszę o zwrócenie uwagi i poprawę.
9. Najpierw jeżdżąc na benzynie, przyspieszając z pedałem w podłodze, jeżdżac z dużym obciążeniem po górę itp. wyznaczyłem zakres czasów wtrysków i obrotów kiedy układ przechodzi w OL i zapisałem jak na benzynie układają się napięcia na obu sondach O2. Generalnie w moim wypadku benzyna układała się po ubogiej stronie napięć na sondach.
10. Na LPG było bardzo bogato (pełne wysycenie obu sond) - starałem się złapać moment kiedy sygnał przechodził na stronę ubogą - np. na mapie schodziłem z 180 w dół przy 167 sygnał leciał na stronę ubogą stawiałem wtedy na 170.
11. Sprawdziłem też czy nie występuje zapętlanie wtrysków - nie występowało.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Istalacja wyłącza się po wgraniu nowego firmware'u
PostLink | Napisane: 2016-12-23, 19:10 

Dołączył(a): 2010-10-02, 23:24
Posty: 1507
Lokalizacja: bydgoszcz

Pomógł: 143 razy

Auto: citroen xsara
Elektronika: stag 300 isa
Wtryskiwacze: matrix 544
Reduktor: silver
Dysze: 2,0
Pojemność: 1587
Moc: 88
Kod Nadwozia: N0
Kod Silnika: NFZ(TU5JP)
Rok Produkcji: 1999
damiaszek napisał(a):
w moim wypadku benzyna układała się po ubogiej stronie napięć na sondach

niepopokojące. korekta średnia w OL nie jest na minusie?

Reszta wzorcowo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Istalacja wyłącza się po wgraniu nowego firmware'u
PostLink | Napisane: 2016-12-23, 22:09 

Dołączył(a): 2016-01-18, 21:04
Posty: 36
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 0 razy

Auto: Duster
Elektronika: Omegas
Wtryskiwacze: Były MED/są Barracuda
Reduktor: LI02
Dysze: 2,5 mm
Pojemność: 1600
Moc: 105
Kod Silnika: K4M
Rok Produkcji: 2012
Z tymi korektami i ich wartościami to jest w moim przypadku zupełnie inaczej niż czytam w dostępnej literaturze czy na forach. Na początku (na uszkodzonych MED-ach) jak odczytałem korekty to LTFT = -20.31 do -14 a STFT na benzynie = od +10 do +26 w zależności od zakresu obciążeń, a na LPG od -18 do -29. Niemniej na obu paliwach sonda w CL oscylowała. Przed wymianą wtrysków na nowe barracudy przerzuciłm się na tydzień (około 500 km i kilkanaście pełnych cykli uruchomień) na benzynę, ale nic się nie zmieniło. Dokładna obserwacja silnika (już po wymianie wtryków) i jego korekt wykazała natomiast że:
- na zimno jak startuje to LTFT = -12 STFT=0 do czas jak pracuje w OL (kilkanaście s do 1-2 min w zależności od temp.)
- następnie do osiąnięcia około 70 C przez silnik LTFT = -12, a STFT różnie +_ 20
- świerzo rozgrzany silnik LTFT = -20.31 około STFT = +23 następnie im dłużej jeżdzę tym bardziej LTFT rośnie, a STFT zblża się do 0 i oscyluje wokół niego. Dzieje się to gdzieś tak po 30-50 km. Jak w tym momencie zrobię test przyspieszania lub jazdy w OL to efekt jest ten sam co na mocno ujemnej LTFT - sonda na LPG jest po stronie bogatej, a na benzynie po stronie ubogiej. Dlaczego tak jest?. Przełączanie paliw w tym czasie jest płynne i nieodczuwalne - widać to tylko na sondzie.
Po wyłączeniu silnika na uruchomieniu go na zimno cała zabawa z korektami zaczyna się na nowo - tak jakby ECU nie pamiętało i startowało od nowa - nie jest to zależnie od LPG, na samej benzynie dzieje się tak samo - no chyba że instalatorzy LPG(instalacja tgz. dilerska nie fabryczna) coś schrzanili i wyjęcie kluczyka resetuje ECU. Próbowałem też opinać na noc akumulator i noc to nie zmienia. W zasadzie gdyby MEDy nie wyzioneły ducha to bym się o tym nie zorientował.
Na szczęście teraz to STFT na obu paliwach jest takie same, a w OL LPG nie idzie ubogo, zresztą ten zakres jest w moim przypadku niezbyt często używany.

Z obserwacji przy kalibracji i jeździe minimalna wartość LTFT to -20.31 a STFT moż być w zakresie od -32 do +32


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO