Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Emulator AEB 429 monowtrysk BOSCH
PostLink | Napisane: 2016-12-19, 17:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-05-21, 22:13
Posty: 186
Lokalizacja: Białystok/Bielsk

Pomógł: 0 razy

Auto: Fiat Uno/Fiat Punto IIFL
Elektronika: Bingo S/Diego G3
Reduktor: Landi LE98/Alaska
Dysze: 2.0
Pojemność: 1498/1242
Moc: 75/60
Kod Silnika: 149C1.000/188A4.000
Rok Produkcji: 1990/2005
Witam. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia lub informacje dotyczące emulatora AEB 429 do monowtrysku Boscha? Zwiększa on prędkość obrotową biegu jałowego czy poprawa cut-off? Jak ogólnie to działa i jak się sprawdza w praktyce?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Emulator AEB 429 monowtrysk BOSCH
PostLink | Napisane: 2016-12-19, 18:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-03-15, 19:59
Posty: 1042
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Pomógł: 67 razy

Auto: Peugeot 106 / 106
Elektronika: StaG + TAP/ Stag100
Wtryskiwacze: EkoPower/ mikser
Reduktor: Gold GT/ Tomassyf
Pojemność: 1.6+T / 1.1
Moc: 210 / 60
Kod Nadwozia: Zabawka / Dupowóz
Rok Produkcji: 2001/ 1997
Monowtrysk boscha nawet nie interesuje się czy ma podpięty wtryskiwacz. Nie posiadałem nigdy żadnego takiego ustrojstwa i nigdy nie szukałem nawet....

Dobrze ustawiona 2gen i nie trzeba wynalazków. Pudełek za 200zł z kondensatorkiem i dioda w środku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Emulator AEB 429 monowtrysk BOSCH
PostLink | Napisane: 2016-12-19, 18:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-05-21, 22:13
Posty: 186
Lokalizacja: Białystok/Bielsk

Pomógł: 0 razy

Auto: Fiat Uno/Fiat Punto IIFL
Elektronika: Bingo S/Diego G3
Reduktor: Landi LE98/Alaska
Dysze: 2.0
Pojemność: 1498/1242
Moc: 75/60
Kod Silnika: 149C1.000/188A4.000
Rok Produkcji: 1990/2005
Wiem jak działa monowtrysk boscha, jakie ma błędy, jak reaguje na emulacje lambdy, i że nie potrzebuje emulatora wtryskiwacza bo nie kontroluje jego obwodu. Wiem jak reaguje na regulacje TPS-u i wiem jak ma być ustawiony TPS. Ale chodzi mi tylko i wyłącznie o to ustrojstwo AEB 429, prawdopodobnie w środku siedzi jakiś rezystor lub rezystor z diodą prostowniczą. Ciekawi mnie jak wpływa na bieg jałowy i cut off, nie chodzi tu tylko o regulację gazu, modyfikuje silnik i chciałbym podnieść obroty biegu jałowego również na Pb.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Emulator AEB 429 monowtrysk BOSCH
PostLink | Napisane: 2016-12-19, 20:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-03-15, 19:59
Posty: 1042
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Pomógł: 67 razy

Auto: Peugeot 106 / 106
Elektronika: StaG + TAP/ Stag100
Wtryskiwacze: EkoPower/ mikser
Reduktor: Gold GT/ Tomassyf
Pojemność: 1.6+T / 1.1
Moc: 210 / 60
Kod Nadwozia: Zabawka / Dupowóz
Rok Produkcji: 2001/ 1997
W jakim celu podnosić? to zasymuluj mu -40*C rezystorkiem i będziesz mieć 1200-1300...

Nie podniesiesz mu nic, ten "emulator" to kondensator po prostu.... zmniejsza zmiany TPS, ma to za zadanie tez zmniejszyć wahania obrotów jak jest silnik zimny a instalacja LPG już silnikiem krokowym tam kręci i wtedy obroty lekko chodzą w takt zmiany mieszanki.

Cutoff masz przez zderzak który jest przełącznikiem, jak go odłączysz to też będzie silnik trzymać wysokie obroty, bo bosch po naciśnięciu pedału gazu po chwili wysuwa zderzak...gdy zderzak jest wciśnięty, bosch wie, ze on ma kontrolować przepustnice

Emulacje sondy jaką uważasz, że trzeba dać? Mam z tym zgoła inne doświadczenia niż są wypisywane w internecie.. ;)

Ogólnie monoboscha przetestowałem jak tylko mogłem by doprowadzić moje LPG do perfekcji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Emulator AEB 429 monowtrysk BOSCH
PostLink | Napisane: 2016-12-19, 21:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-05-21, 22:13
Posty: 186
Lokalizacja: Białystok/Bielsk

Pomógł: 0 razy

Auto: Fiat Uno/Fiat Punto IIFL
Elektronika: Bingo S/Diego G3
Reduktor: Landi LE98/Alaska
Dysze: 2.0
Pojemność: 1498/1242
Moc: 75/60
Kod Silnika: 149C1.000/188A4.000
Rok Produkcji: 1990/2005
Jak zasymuluje -40 stopni rezystorem to ecu przejdzie w pętlę otwartą oraz wzbogaci mieszankę a nie o to mi chodzi. Emulator zmniejsza zmiany TPS? Czy spowalnia pracę nastawnika przepustnicy (jest do niego podłączony)?

Z moich doświadczeń emulacja typu otwartego sprawdziła się najlepiej w autach które do tej pory miałem okazje regulować i użytkować. Ecu nie korygował mieszanki w stronę bogatej jak w przypadku emu na masę, gdzie przy porannym odpalaniu adekwatnie czuć i słychać że mieszanka jest przebogacona. Na pewno w mono-jetronicu emulacja otwarta sprawdza się najlepiej. W mono-motronicu też, chociaż widziałem i miałem styczność z kilkoma autami gdzie ktoś ustawił emulację na masę i jeździły a od ich właścicieli narzekań nie było (co nie znaczy że na emulacji otwartej nie byłoby lepiej). Co do ustawiania emulacji typu przebieg prostokątny to na początku jest fajnie, potem korekcja mieszanki rozjeżdża się i są cyrki.

Ale chętnie wysłucham Twoich doświadczeń, mono boscha cały czas testuje, system niby prosty ale ciekawy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Emulator AEB 429 monowtrysk BOSCH
PostLink | Napisane: 2016-12-22, 06:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-03-15, 19:59
Posty: 1042
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Pomógł: 67 razy

Auto: Peugeot 106 / 106
Elektronika: StaG + TAP/ Stag100
Wtryskiwacze: EkoPower/ mikser
Reduktor: Gold GT/ Tomassyf
Pojemność: 1.6+T / 1.1
Moc: 210 / 60
Kod Nadwozia: Zabawka / Dupowóz
Rok Produkcji: 2001/ 1997
Właśnie testowałem u mnie w MA3.1 wszystkie opcję, i potem zacząłem eksperymenty z przebiegiem. Gdy było za bogato zdejmowalem czasu, jak za ubogo dodawalem...i w pewnym momencie dotarłem do takich wartości, gdzie korekty jakby stoją w miejscu...

rano nie przelewa, ani nie dławil się z braku paliwa..:) ssanie działa poprawnie, bo co ciekawe, na masie obroty ssania spadały...a na otwartym, gdzie po rozruchu gasl w 3s to gdy wymusilem mu pracę na LPG, sterownik uparcie trzymał 2000rpm...aż do rozgrzania..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Emulator AEB 429 monowtrysk BOSCH
PostLink | Napisane: 2016-12-22, 18:13 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-04-24, 22:23
Posty: 8481
Lokalizacja: Ełk/wawa

Pomógł: 446 razy

Auto: FSO Plus srebrne Caro
Elektronika: TAP01+StagXL
Wtryskiwacze: niedługo coś będzie
Reduktor: emmegas ML94
Dysze: fi38
Pojemność: 1598ccm
Moc: 76KM
Kod Nadwozia: Caro MR97
Kod Silnika: CE
Rok Produkcji: 1998
dla Boscha nie ma znaczenia,czy sonda jest rozwarta,czy zwarta do masy,bo to sonda napieciowa - sterownik nie podaje na nia napiecia , masa i rozwarcie to stan 0v

nie wiem jak tam -40*C,bo takie temp. u nas nie wystepuja, ale -10*C ,0*C 10*C to praca w petli zamknietej na ssaniu,
oszukujac termistor mozna wywolac ssanie i to o roznym uchyleniu przepustnicy zaleznym od temp.
mozna tez nie cackac sie z Boschem za specjalnie i ustalic wolne obroty podpierajac przepustnice - bedzie wiedzial,ze cos jest nie tak,bo dazy do 900rpm, ale tez nie zaspecjalnie sie obrazi na taki stan rzeczy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Emulator AEB 429 monowtrysk BOSCH
PostLink | Napisane: 2016-12-23, 05:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-03-15, 19:59
Posty: 1042
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Pomógł: 67 razy

Auto: Peugeot 106 / 106
Elektronika: StaG + TAP/ Stag100
Wtryskiwacze: EkoPower/ mikser
Reduktor: Gold GT/ Tomassyf
Pojemność: 1.6+T / 1.1
Moc: 210 / 60
Kod Nadwozia: Zabawka / Dupowóz
Rok Produkcji: 2001/ 1997
Ciekawe, bo mój bosch na masie zaczyna zalewac, a na otwartym (w stag) ma 0,8 V i wtedy bosch robi ubogo tak że silnik gaśnie...

po fizycznym odliczeniu wejścia sondy ECU od wiązki w aucie, mono podaje 0,45V na to wejście mierzone wysokoopornym multimetrem..

Mój bosch reguluje też całkowicie zaplon... muszę rzucić okiem gdzie jest on na ssaniu...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Emulator AEB 429 monowtrysk BOSCH
PostLink | Napisane: 2016-12-23, 15:22 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-04-24, 22:23
Posty: 8481
Lokalizacja: Ełk/wawa

Pomógł: 446 razy

Auto: FSO Plus srebrne Caro
Elektronika: TAP01+StagXL
Wtryskiwacze: niedługo coś będzie
Reduktor: emmegas ML94
Dysze: fi38
Pojemność: 1598ccm
Moc: 76KM
Kod Nadwozia: Caro MR97
Kod Silnika: CE
Rok Produkcji: 1998
to moze zalezy od konfiguracji - napiecie na odlaczonym przewodzie moze sie odkladac ,ale zauwaz,ze 0.45v tez zmuszaloby sterownik do wzbogacania, wiec to kwestia przypadkowa jakie napiecie pozostanie,
moj dobrze reaguje na mase, na poczatku wzbogaca,a pozniej rejestruje blad,
jak bede mial czas i pogode to sprawdze dokladnie co robi z czasem wtrysku w zaleznosci od emulacji


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Emulator AEB 429 monowtrysk BOSCH
PostLink | Napisane: 2016-12-24, 16:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-05-21, 22:13
Posty: 186
Lokalizacja: Białystok/Bielsk

Pomógł: 0 razy

Auto: Fiat Uno/Fiat Punto IIFL
Elektronika: Bingo S/Diego G3
Reduktor: Landi LE98/Alaska
Dysze: 2.0
Pojemność: 1498/1242
Moc: 75/60
Kod Silnika: 149C1.000/188A4.000
Rok Produkcji: 1990/2005
Ja akurat mam auto z mono-jetroniciem A2.2, zapłon jest na oddzielnym module. Podpierając przepustnice śrubą zderzakową od nastawnika efekt jest taki, że obroty w fazie nagrzewania np od 60 do 80 stopni będą np. 1000 obr., a po nagrzaniu do temperatury roboczej będą wynosić 1200-1300 obr., i taki efekt trochę mi nie odpowiada. Ogółem zacząłem prace nad rozpracowaniem wsadu pamięci tego ECU.

Co do emulacji to w moim aucie najlepiej sprawdza się emulacja otwarta, na masie zimny silnik ma bardzo przebogaconą mieszankę ( AFR w okolicach 11:1, sonda WBO i zegar zamontowane na stałe w aucie). Na otwartej jest ok. Możliwe że tak jak kolega metalic69 pisze, prostokąt też się sprawdzi, kwestia dobrego wstrzelenia się z wartościami czasów i odpowiednią wartość korekcji mieszanki zapamiętaną przez ECU.

Co do podnoszenia temp. silnika termistorem to może być ciekawa opcja, pytanie tylko czy jak silnik będzie miał normalną temperaturę pracy, a do ECU będzie odczytywać temp. np. 0*C to co się będzie działo w momencie przejścia sterowania mieszanką z close loop na open loop. Czy w tym momencie nie będzie za bogato.?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Emulator AEB 429 monowtrysk BOSCH
PostLink | Napisane: 2016-12-24, 16:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-03-15, 19:59
Posty: 1042
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Pomógł: 67 razy

Auto: Peugeot 106 / 106
Elektronika: StaG + TAP/ Stag100
Wtryskiwacze: EkoPower/ mikser
Reduktor: Gold GT/ Tomassyf
Pojemność: 1.6+T / 1.1
Moc: 210 / 60
Kod Nadwozia: Zabawka / Dupowóz
Rok Produkcji: 2001/ 1997
gajos napisał(a):

Co do podnoszenia temp. silnika termistorem to może być ciekawa opcja, pytanie tylko czy jak silnik będzie miał normalną temperaturę pracy, a do ECU będzie odczytywać temp. np. 0*C to co się będzie działo w momencie przejścia sterowania mieszanką z close loop na open loop. Czy w tym momencie nie będzie za bogato.?


A tam chyba nie ma opcji open loop ;) bynajmniej u mnie.... zawsze działa w zamkniętej pętli...ZAWSZE. But w podłogę i cały czas sonda faluje :)

Będę miał chwilę, podejrzę ustawienia czasu emulacji jakie są u mnie, ale mój mono MA3.1 był tak wredny, ze zmiana o 0,02s już powodowała albo blokowała rozjazd.

Jaki masz AFR po resecie na zimno na benzynie? Jaki masz AFR na pełnym bucie np. trzeci bieg i jedziesz?
Ciekawe jak oprogramowany jest Twoj bosch.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Emulator AEB 429 monowtrysk BOSCH
PostLink | Napisane: 2016-12-24, 20:21 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-04-24, 22:23
Posty: 8481
Lokalizacja: Ełk/wawa

Pomógł: 446 razy

Auto: FSO Plus srebrne Caro
Elektronika: TAP01+StagXL
Wtryskiwacze: niedługo coś będzie
Reduktor: emmegas ML94
Dysze: fi38
Pojemność: 1598ccm
Moc: 76KM
Kod Nadwozia: Caro MR97
Kod Silnika: CE
Rok Produkcji: 1998
gajos napisał(a):
Możliwe że tak jak kolega metalic69 pisze, prostokąt też się sprawdzi, kwestia dobrego wstrzelenia się z wartościami czasów

jezdzilem na prostokacie i nic ciekawego sie nie dzialo, bez roznic do masy - az podlaczylem laptoka i okazalo sie, ze lapie blad synchronizacji sondy, tylko wlasciwie nic z tym nie robi (tzn. na LPG nic z tym nie robi, bo na benzynie przeciez emulacji nie ma)

zaczalem eksperymentowac z emulacja, bo wczesniej zaczal mi swirowac ze ssaniem w sensie,ze dlugo trzymal wlaczone i to na dosc duzej wartosci,bo im silnik cieplejszy tym wolne obroty byly wyzsze ,nawet powyzej 1500rpm,
wskazowka przekraczala 50*C a ssanie ciagle bylo i nagle calkiem sie wylaczalo i ladnie 900rpm trzyma,
dolozylem opornik by go oszukac i oszustwo dzialalo polowicznie ,bo po odpaleniu zimnego silnika nic sie nie zmienialo, dalej powyzej 50*C potrafil ssac - ale wystarczylo ze zgasilem silnik gdy mial ~25*C i odpalilem ponownie i juz oszustwo opornikiem dzialalo,

gdyby nie to,ze z parkingu wyjezdzalem od razu pod kilka swiatel, to bym sie nie przejmowal, ale w Stol(i)cu to bylo drazniace,
za to w Trucku mam AL600 (oczywiscie nawet czegos takiego jakis druciarz nie potrafil dobrze podlaczyc) i tu mi ladnie plynnie ssanie schodzi w trakcie nagrzewania,
wczesniej i w Caro tak bylo, ale moze to w sumie wina TAPa - w koncu wariator,to ECU moglo zwariowac

gajos napisał(a):
ECU będzie odczytywać temp. np. 0*C to co się będzie działo w momencie przejścia sterowania mieszanką z close loop na open loop. Czy w tym momencie nie będzie za bogato.?

a kiedy on przechodzi w PO ? moj MA1.7 nawet pol minuty po odpaleniu zimnego silnika nie czeka - grzeje sonde i idzie zamknieta do konca,
dodanie gazu,czy gaz do oporu to zawsze jeden dotrysk 5.5ms co daje chwilowe wzbgacenie (bardzo chwilowe) i dalej falowanie,

na wszelkie rozjazdy w boschu najlepszy jest reset,
niestety,ale jezeli chcesz podniesc wolne obroty na benzynie i na niej jezdzic,to oszustwo rezystorem polowicznie zda egzamin, bo ECU nauczy sie nowej mapy wytrysku myslac,ze ciagle ma 20*C,
to bedzie bledna mapa, ale bedzie dzialac - problem zacznie sie,gdy dolozysz do tego emulacje sondy przy jezdzie na LPG, bo emulacja ma wywolac blad,zeby ECU nie modyfikowal nastaw ,
jak sie te dwie rzeczy ze soba spotkaja ,to nie wiem jak zareaguje ECU, czyli jakie tymczasowe nastawy wykasuje pod wplywem bledu,
ale pocieszajace jest to, ze oszukujac go w kierunku zimnego silnika najwyzej wzbogaci mieszanke chwilowo (zanim nauczy sie na sondzie nowych map) ,co dla wtrysku dazacego do stechiometrii da dodatkowego kopa

metalic69 napisał(a):
bynajmniej u mnie

przynajmniej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Emulator AEB 429 monowtrysk BOSCH
PostLink | Napisane: 2016-12-25, 16:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-05-21, 22:13
Posty: 186
Lokalizacja: Białystok/Bielsk

Pomógł: 0 razy

Auto: Fiat Uno/Fiat Punto IIFL
Elektronika: Bingo S/Diego G3
Reduktor: Landi LE98/Alaska
Dysze: 2.0
Pojemność: 1498/1242
Moc: 75/60
Kod Silnika: 149C1.000/188A4.000
Rok Produkcji: 1990/2005
KGB napisał(a):

dodanie gazu,czy gaz do oporu to zawsze jeden dotrysk 5.5ms co daje chwilowe wzbgacenie (bardzo chwilowe) i dalej falowanie,



Ciekawa informacja, nie wiedziałem o tym, z obserwacji AFR jak najbardziej trzeba się z nią zgodzić. Akurat w moim przypadku podgląd czasu wtrysku mogę tylko wykonać w DET3 bo jest zamontowany w aucie, Mono Bosch w moim aucie nie zapewnia "normalnej" diagnostyki na komputerze a szkoda.

metalic69 napisał(a):
Jaki masz AFR po resecie na zimno na benzynie? Jaki masz AFR na pełnym bucie np. trzeci bieg i jedziesz?
Ciekawe jak oprogramowany jest Twoj bosch.


Po resecie i odpaleniu AFR około 11,5 przez kilka sekund, następnie 12,5-13 i jak już się nagrzeje zaczyna wchodzić w stechiometrie. Przy bucie na 3 biegu wskakuje na około 12,5 i po chwili cofa się do oscylacji.

Zostanę chyba przy próbie zmiany wolnych obrotów w eprom w ECU, przy okazji przestawię też rev limiter, ewentualnie jakieś korekty w mapach paliwowych a resztę ustawię w DET3.

Co do różnic w emulacji, Mono Jetronic potrafi wygenerować dwa błędy dotyczące mieszanki (Autoregulacja mieszanki poza zakresem dopuszczalnym), Mono Motronic potrafi wygenerować jeden błąd takiego typu. W tym może być sedno różnic w stosowaniu emulacji w MJ i MM.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO