Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: nie chce przełączyć na lpg
PostLink | Napisane: 2016-12-25, 20:01 

Dołączył(a): 2016-12-25, 19:51
Posty: 3
Lokalizacja: koszalin

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault laguna
Elektronika: prins vsi
Wtryskiwacze: keihin
Pojemność: 2946
Moc: 207
Kod Silnika: l7xe
Rok Produkcji: 2001
witajcie Panowie!
mam taki problem , Laguna 2 ph 1 2001r silnik 3.0 v6 .
Mam zamontowana instalacje prins, wtryski keihel.
Gaz działał idealnie bez najmniejszego problemu, aż do pewnego momentu, kiedy to jechałem z przyczepka, miałem pełna butle gazu, a po jakiś 200km zaczęło piszczec, że niby nie ma gazu, zazwyczaj po takim piszczeniu można włączyć gaz jeszcze raz, przejdzie kawałek, a tu lipa, nie dało się już włączyć gazu, potem padł mi wtrysk benzyny. Następnego dnia auto mimo, że chodziło na 5 cylindrach, gaz się włączył. Ale to co dzieje się teraz to jest jakaś masakra, gaz raz działa raz nie.
Otóż jadę na benzynie, słyszę pstryk na butli i ładnie jedzie na lpg, a po chwili zapala się lampka pomarańczowa na centralne i jedzie na benzynie, zazwyczaj po tym staje, gaszenia auto, odpalam i jest ok, ale znów po chwili takie coś się dzieje, a potem jak wylacze i włączę gaz to nie chce się włączyć.
co to może być? u mnie w mieście nie ma nikogo kto zajmuje się prinsem.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nie chce przełączyć na lpg
PostLink | Napisane: 2016-12-25, 22:41 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 283 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Na podstawie opisanych objawów stawiałbym na reduktor - co najmniej zanieczyszczony, a nie wykluczone, że będzie potrzebny zestaw naprawczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nie chce przełączyć na lpg
PostLink | Napisane: 2016-12-26, 11:54 

Dołączył(a): 2016-12-25, 19:51
Posty: 3
Lokalizacja: koszalin

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault laguna
Elektronika: prins vsi
Wtryskiwacze: keihin
Pojemność: 2946
Moc: 207
Kod Silnika: l7xe
Rok Produkcji: 2001
ok, rozumiem, jak mogę sprawdzić czy to na pewno reduktor?
Jednak okazuje się, że jest u mnie w mieście jeden gazownik, który zajmuje się prinsem, ale nie ma w ogóle czasu.
Widziałem na allegro zestawy naprawcze do parownika, są głównie zestawy z dwiema membranami, ale wszystko to zamienniki, czy warto w ogóle coś takiego montować? Czy lepiej rozejrzeć się za oryginalnym zestawem naprawczym?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nie chce przełączyć na lpg
PostLink | Napisane: 2016-12-26, 12:09 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 6787
Lokalizacja: ul. Dobrego Urobku 5, Katowice, tel. 500 222 759

Pomógł: 406 razy

Auto: AstraOPC Jaguar420G S60
Elektronika: Q-Box/brak/Q-Boxy/Q-Max
Wtryskiwacze: Keihin/brak/Barracuda
Reduktor: Twin/brak/ACR02/ACR 250
Dysze: to zależy :)
Pojemność: 2.0 T/4.2/1.2/2.5 T
Moc: 286/265//210
Kod Silnika: Z20LER/?/Z12XEP
Rok Produkcji: 2005/1967/2008/2006
podłączyć się pod sterownik i odczytać jakie błędy zarejestrował


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nie chce przełączyć na lpg
PostLink | Napisane: 2016-12-26, 13:56 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 283 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
arnooldzik napisał(a):
Jednak okazuje się, że jest u mnie w mieście jeden gazownik, który zajmuje się prinsem, ale nie ma w ogóle czasu.

Ta samemu wziąć byka za rogi.
arnooldzik napisał(a):
jak mogę sprawdzić czy to na pewno reduktor?

Najprościej, to zamontować na stałe manometr (zakres do 4 bar) na wężu z reduktora. Wtedy od razu wszystko widać jak na łopacie, jak dojdzie do takiego przełączenia, czy to jest wina reduktora - ciśnienie jedzie w górę ponad normalne ciśnienie pracy reduktora. Rozwiązanie praktyczne z tego względu, ze nie wymaga podłączania się pod program diagnostyczny.
arnooldzik napisał(a):
Widziałem na allegro zestawy naprawcze do parownika, są głównie zestawy z dwiema membranami, ale wszystko to zamienniki, czy warto w ogóle coś takiego montować?

Może zamiennik będzie miał krótszą żywotność, ale wg mnie lepsze to, niż kulawe działanie instalacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nie chce przełączyć na lpg
PostLink | Napisane: 2016-12-26, 18:52 

Dołączył(a): 2016-12-25, 19:51
Posty: 3
Lokalizacja: koszalin

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault laguna
Elektronika: prins vsi
Wtryskiwacze: keihin
Pojemność: 2946
Moc: 207
Kod Silnika: l7xe
Rok Produkcji: 2001
jest taki mały problem, że reduktor mam schowany pod podłużnicą, więc będę musiał podnosić całe auto, żeby sprawdzić ciśnienie, ale ważne, że można zrobić to samemu :)

zamiennik kosztuje od 60 do 80zł, to chyba zamówię to jak okaże się, że jednak parownik jest do naprawy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nie chce przełączyć na lpg
PostLink | Napisane: 2016-12-26, 20:19 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 6787
Lokalizacja: ul. Dobrego Urobku 5, Katowice, tel. 500 222 759

Pomógł: 406 razy

Auto: AstraOPC Jaguar420G S60
Elektronika: Q-Box/brak/Q-Boxy/Q-Max
Wtryskiwacze: Keihin/brak/Barracuda
Reduktor: Twin/brak/ACR02/ACR 250
Dysze: to zależy :)
Pojemność: 2.0 T/4.2/1.2/2.5 T
Moc: 286/265//210
Kod Silnika: Z20LER/?/Z12XEP
Rok Produkcji: 2005/1967/2008/2006
a po regeneracji jak wyregulujesz ciśnienie zgodne z zapisami w sofcie bez interfejsu i programu? na czuja?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: nie chce przełączyć na lpg
PostLink | Napisane: 2016-12-26, 20:44 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 283 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Silesia Cars napisał(a):
a po regeneracji jak wyregulujesz ciśnienie zgodne z zapisami w sofcie bez interfejsu i programu? na czuja?

Ja to za pierwszym razem zrobiłem bez tego wszystkiego, bo jeszcze tym nie dysponowałem. Wystarczył właśnie manometr.
Sprawdziłem przed demontażem reduktora na jakie ciśnienie jest ustawiony. Po dokładnym wyczyszczeniu reduktora (wystarczyło tylko czyszczenie) i jego ponownym montażu, znowu przy pomocy manometru ustawiłem ciśnienie takie jakie było przed demontażem.
Cytuj:
reduktor mam schowany pod podłużnicą, więc będę musiał podnosić całe auto, żeby sprawdzić ciśnienie,

Nie trzeba do tej czynności wchodzić pod samochód, trójnik z manometrem możesz wpiąć w wąż przed listwą wtryskiwaczy lub przed filtrem fazy lotnej - na stałe, ja tak mam wpięty. Do reduktora też niestety mam dostęp od dołu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO