Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Gaśnie silnik przy zejściu z obrotów
PostLink | Napisane: 2016-12-15, 10:35 

Dołączył(a): 2011-08-09, 16:24
Posty: 18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Vectr 1.8 z18xe
Elektronika: zavoli
Wtryskiwacze: PAN
Reduktor: Alisei
Pojemność: 1.8
Moc: 125
Kod Silnika: z18xe 1.8 16V 125KM
Rok Produkcji: 2001
Witam kolegów. Autko mojego syna to BMW e46 silnik 2,5 litra instalacja Prins wtryski keichen pomarańczowy reduktor KME gold. ciśnienie reduktora 2,2 na wolnych 2.6 na wysokich obrotach przy schodzeniu z 4 tyś obrotów spadek 1.9 bara. Silnik pracuje równo ma moc ładnie się wkręca wszystko super tylko podczas jazdy ( dynamicznej) podczas opadania obrotów z 4 tyś do wolnych silnik gaśnie, nie stabilizuje się na wolnych. Jakieś konstruktywne pomysły? Może ustawienie w sterowniku odpowiada za taki fakt? Czy posiada ktoś pełen opis okienek w VSI bardzo proszę o udostępnienie. Pozdrawiam i z góry dziękuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gaśnie silnik przy zejściu z obrotów
PostLink | Napisane: 2016-12-15, 14:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-07-31, 15:47
Posty: 4953
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 556 razy

Auto: Skoda Felicja MPI
Elektronika: KME BingoS-4
Wtryskiwacze: Mikser 32mm
Reduktor: Lovato RGE90
Pojemność: 1300
Moc: 68
Kod Nadwozia: TMB
Kod Silnika: AMH
Rok Produkcji: 1997
Skoro mamy dostęp do sterownika to proponuję osc nagrać z uwzględnionym problemem ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gaśnie silnik przy zejściu z obrotów
PostLink | Napisane: 2016-12-18, 00:23 

Dołączył(a): 2011-11-25, 09:10
Posty: 1898
Lokalizacja: Warszawa klinikaLPG.pl

Pomógł: 101 razy

Auto: Volvo S80T6/Toyota Previa
Elektronika: LpgTech326/LpgTech214
Wtryskiwacze: Barracuda/ Hana gre
Reduktor: GOLD GT/Prins
Dysze: brak/brak
Pojemność: 2800/2400
Moc: 272/132
Kod Nadwozia: ?/TCR11
Kod Silnika: B6284T/2TZ-FE
Rok Produkcji: 1999/1997
AFCO ??? (After Fuel Cut-Off).
Wzbogacenie/zubażanie po odcięciu paliwa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gaśnie silnik przy zejściu z obrotów
PostLink | Napisane: 2016-12-27, 12:56 

Dołączył(a): 2011-08-09, 16:24
Posty: 18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Vectr 1.8 z18xe
Elektronika: zavoli
Wtryskiwacze: PAN
Reduktor: Alisei
Pojemność: 1.8
Moc: 125
Kod Silnika: z18xe 1.8 16V 125KM
Rok Produkcji: 2001
Dziś sprawdzę czy to pomoże ale raczej powinno. Na razie dziękuje, po sprawdzeniu napiszę czy pomogło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gaśnie silnik przy zejściu z obrotów
PostLink | Napisane: 2016-12-27, 14:18 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2698
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 264 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
sebolubek napisał(a):
Czy posiada ktoś pełen opis okienek w VSI bardzo proszę o udostępnienie.

Jak masz program diagnostyczny do Prinsa, to zajrzyj do zakładki - Help>Index. Wcześniej w zakładce - Opcje>Language wybierz język: angielski/holenderski.
Do do samego problemu - ja takiego nie miałem, wiec nie mam własnych przemyśleń. Nie wiem jaką masz wersję oprogramowania sterownika gazowego. Od wersji 09 wprowadzono parametry 33. RPM_min i 34. AFCO, a w wersji 10 wnieśli jakieś poprawki. Ja mam oprogramowanie sterownika 07, więc u mnie te parametry są wyłączone i z nimi nie eksperymentowałem, ale możesz sprawdzić jak masz te parametry ustawione, szczególnie par. 33. Prawdopodobnie masz ustawione na 0 - wyłączone.
Par. 33, z tego jak ja to interpretuję (może błędnie, ale nie mam możliwości zweryfikowania), ma zapobiegać gaśnięciu silnika przy spadku obrotów silnika poniżej ustawionej wartości, przez przełączenie na benzynę. Więc jak masz par. 33 ustawiony na 0, to spróbuj ustawić np. na 650 (żeby na wolnych nie przechodził na PB).
Z par. 34 też nie eksperymentowałem, bo u mnie nie działa, ale nie przypuszczam, aby to było powodem, chociaż nie wykluczam tego całkowicie. Z pierwszego postu autora tematu wynika, że przy schodzeniu z 4000 obr ciśnienie gazu jedzie do 2.6 bara i to może być przyczyną, bo w tej sytuacji sterownik tnie czas wtrysku gazu. Może go skrócić do takiej wartości, że mieszanka jest niezapalna lub fizycznie nie do zrealizowania przez wtryskiwacz. Moim zdaniem można spróbować temu zaradzić przez obniżenie ciśnienia pracy reduktora z 2.2 bara na 2.0 bary, wtedy przy schodzeniu z 4000 obrotów nie powinno dochodzić do takiego podbicia ciśnienia. Jeżeli obniżenie ciśnienia dałoby pozytywny skutek, to być może odpowiednio dobrany par. 34 AFCO (wartości dodatnie) też da pozytywny skutek.
Dobrze też byłoby, aby po znalezieniu rozwiązania podzielić się wiedzą w tym temacie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO