Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 357 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 20, 21, 22, 23, 24  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Korekta po temperaturze
PostLink | Napisane: 2015-11-15, 14:02 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23604
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 854 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
Im mniej sterownik beny musi walczyć tym lepiej.

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekta po temperaturze
PostLink | Napisane: 2016-01-11, 11:07 

Dołączył(a): 2014-05-19, 19:05
Posty: 222
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Pomógł: 2 razy

Auto: A4 B7 ALT Avant
Elektronika: Stag Qnext Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115NL
Reduktor: Kme Tur
Dysze: brak na 1bar
Pojemność: 1998
Moc: 131
Kod Nadwozia: Avant
Kod Silnika: ALT
Rok Produkcji: 2006
rustin napisał(a):
moim zdaniem najpierw korekta potem mapy,ale dlaczego w instrukcji ac jest odwrotnie? mają własne zdanie :)





Popieram że najpierw korekta od temp gazu (ale oczywiście najpierw musimy bieg jałowy dla LPG ustawić na mnożniku by czasy PB LPG były identyczne ale pamiętajmy dla temp kalibracji czyli jak robiliśmy przy 30C to ustawiamy najpierw mnożnik tak by się czasy zgrywały przy swojej temp kalibracji i korekta wtedy ma być na 0 w korektach po temp gazu) następnie wychładzamy auto po nocy i robimy korekty po temp gazu na postoju i dopiero gdy je mamy to możemy ustawiać mnożnik na obciążeniu a dlaczego w takiej kolejności a nie inaczej? Otóż sprawa jest prosta. Jak zaczniemy jeździć i zmieniać obciążenia auta to i zacznie nam zmieniać się temp gazu a co za tym idzie to zacznie nam się wzbogacać lub zubożać w zależności od temp gazu dawka, dlatego mnożnik będzie nie prawidłowo ustawiony bo przy temp 30C bedzie musiał inaczej wyglądać niż dla temp 50C oczywiście dla tego samego obciążenia i czasu wtrysku i jeśli korekt od temp gazu nie będzie to będziemy mogli tak w nieskończoność ustawiać mnożnik i zawsze nie będzie odpowiedni...

PS. Przy mojej konfiguracji auta i LPG korekty poniżej temp kalibracji idą na minus bo na zimnym aucie jest za bogato a korekty powyżej temp kalibracji idą na plus bo jest za ubogo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekta po temperaturze
PostLink | Napisane: 2016-01-11, 11:27 

Dołączył(a): 2014-05-19, 19:05
Posty: 222
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Pomógł: 2 razy

Auto: A4 B7 ALT Avant
Elektronika: Stag Qnext Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115NL
Reduktor: Kme Tur
Dysze: brak na 1bar
Pojemność: 1998
Moc: 131
Kod Nadwozia: Avant
Kod Silnika: ALT
Rok Produkcji: 2006
Dodam jeszcze z moich zaobserwowań na swoim aucie że korekty po temp gazu robione dla danej temp reduktora czyli pośrednio silnika będą zupełnie inne i już nie właściwe gdy będzie inna temp reduktora w stosunku do korekt kiedy były robione po temp gazu. Czyli gdy zrobimy korektę temp gazu dla temp 15C gazu a 40C na reduktorze to będzie ona już nie właściwa gdy przy tej samej temp gazu reduktor będzie miał 65C i zauważyłem wtedy że przy wyższej temp reduktora a tej samej temp gazu mniej zubożona jest dawka więc korekta temp gazu ustawiana przy niższej temp reduktora będzie za duża dla wyższej temp reduktora za czym idzie za mocno będzie zubożona dawka i zrobi się za ubogo. Dlatego nie długo będę robił korekte po temp reduktora mając pod uwaga już zrobionż korekte po temp gazu i wychodzi na to że muszę zrobić korekte na plus czyli dolać gazu wraz ze wzrostem temp reduktora w stosunku go temp gazu ale tylko do temp kalibracji i potem musi być już chyba na 0 bo zrobi się za bogato chyba że jeszcze do temp reduktora powiedzmy około 80C będzie trzeba dodać na plus zobaczymy gdyż zadziała również korekta od temp gazu która idzie na plus powyżej temp kalibracji więc reduktorem trzeba trochę wzbogacić do tej temp co gaz już osiąga temp kalibracji. To jest moja teoria oparta na zaobserwowaniach w moim aucie i wychodzi na to że ALT ma krótsze czasy wtrysku na niższych temp silnika a wraz ze wzrostem temp je trochę wydłuża dlatego dochodzi do takiej zależności między dawką wtrysku gazu przy danej temp gazu w stosunku do temp reduktora czyli pośrednio do temp silnika. Czyli raz ze hanny mają inne czasy w stosunku do temp gazu a dwa ECU zmienia czasy wtrysku w zależności jaka temp ma silnik więc by to okiełnać to wychodzi że trzeba jeszcze korekty od temp reduktora robić .Jeszcze nie robiłem korekt od reduktora dopiero się za to zabiore i dam znać co i jak.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekta po temperaturze
PostLink | Napisane: 2016-01-11, 19:30 

Dołączył(a): 2014-05-19, 19:05
Posty: 222
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Pomógł: 2 razy

Auto: A4 B7 ALT Avant
Elektronika: Stag Qnext Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115NL
Reduktor: Kme Tur
Dysze: brak na 1bar
Pojemność: 1998
Moc: 131
Kod Nadwozia: Avant
Kod Silnika: ALT
Rok Produkcji: 2006
robertsobol1983 napisał(a):
ALT ma krótsze czasy wtrysku na niższych temp silnika a wraz ze wzrostem temp je trochę wydłuża dlatego dochodzi do takiej zależności między dawką wtrysku gazu przy danej temp gazu w stosunku do temp reduktora czyli pośrednio do temp silnika. Czyli raz ze hanny mają inne czasy w stosunku do temp gazu a dwa ECU zmienia czasy wtrysku w zależności jaka temp ma silnik więc by to okiełnać to wychodzi że trzeba jeszcze korekty od temp reduktora robić .Jeszcze nie robiłem korekt od reduktora dopiero się za to zabiore i dam znać co i jak.


Tu jeszcze potwierdzę jaka jest różnica czasów wtrysków benzynowych na samej benzynie w trakcie fazy nagrzewania ile w ALT się wydłużają czasy benzyny wraz ze wzrostem temp silnika - pewnie nie wiele ale to już ma wpływ na czasy gazu i korekty do danej temp gazu. Ponadto czujnik jest niby jak najbliżej listwy wtryskowej ale przecież i tak gaz na pewno wytraca na temperaturze gdy wychodzi z czujnika i idzie chłodniejszymi przewodami i do zimnych wtrysków dlatego pewnie dlatego są takie różnice zależne od temp silnika. Im większa różnica między temp gazu a silnika tym bardziej na bogato a im mniejsza różnica temperatur między temp gazu a reduktorem czyli pośrednio silnikiem tym mniej bogato i nie potrzeba tak zubażać korektami i tak to się u mnie zachowuje dlatego wypocone korekty po temp gazu zupełnie nie miały już zastosowania gdy przejechałem się autem zagrzałem go do maksa, zostawiłem na około 1-2h na postoju, silnik się trochę wychłodził ale już nie tyle co po nocy a gaz również ale była mniejsza różnica temp gazu do reduktora i jak sprawdziłem to było już za ubogo i korekty już były złe do danych temp gazu. Wychodzi na to że trzeba jeszcze pomimo tego że przy temp poniżej kalibracji gazu trzeba zubażać bo za dużo gazu ale korektą po temp reduktora trzeba wzbogacać bo robi się za ubogo... Tak to u mnie wstępnie wygląda na hanach czerwonych...

Poza tym moje hanny są "bardzo głęboko wstrzelone do kolektora" - przewody łączące hanny z wkrętkami są chyba max 1,5cm długie tylko aby mogły opaski złapać i nie najść na siebie (hanny u mnie prawie że stykają się z kolektorem), więc domniemam że temp silnika ma tu znaczący wpływ na temp gazu wstrzykiwanego przez nie i uważam że temp gazu jest wtedy dużo wyższa niż wskazuje na to czujnik temp gazu który jest zdecydowanie wyżej ale możliwie jak najbliżej ich, dalatego muszę podlewać gazem wraz ze wzrostem temp gazu gdyż robi się za ubogo....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekta po temperaturze
PostLink | Napisane: 2016-03-28, 15:47 

Dołączył(a): 2014-05-19, 19:05
Posty: 222
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Pomógł: 2 razy

Auto: A4 B7 ALT Avant
Elektronika: Stag Qnext Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115NL
Reduktor: Kme Tur
Dysze: brak na 1bar
Pojemność: 1998
Moc: 131
Kod Nadwozia: Avant
Kod Silnika: ALT
Rok Produkcji: 2006
Dobra ja w końcu doszedłem do rozwiązania mojego problemu. Całą winę ponosiły hany, które są mega nie stabilne i na zimnym przelewają a w warunkach letnich, autostradowych zubożają - uporanie się z nimi nawet robiąc korekty po temp gazu to mega uciążliwe zadanie gdyż jak zrobi się to na zimnym silniku po nocy gdy wtryski są całkowicie zimne niby pozornie mamy docycane korekty i silniczek miał cały czas odpowiednią dawkę to można sobie te korekty już w dupe wsadzić jeśli już tego samego dnia odpali się silnik po paru godzinach gdzie wtryski są już trochę ciepłe a gaz ma temp niską i działają korekty od temp gazu i okazuje się nagle że są za mocne i auto jedzie na ubogo a po nocy jest dobrze więc hany nie da rady na 100% ogarnąć korektami są mega nie stabilne.

Chcecie mieć problem z głowy z korektami? Zamontujcie sobie wtryski Barrakudy - są mega stabilne i cały czas podaja odpowiednią ilość gazu. Nie wymagają żadnych korekt. Jedynie można ale to nie jest koniczne zrobić delikatną korektę od temp reduktora na przykład gdy mamy ustawione przełączanie przy 35C to ja mam ustawione -10 korekta dla 35-36C reduktora i potem już krecha nie wymaga nic więcej bo tylko trochę przeleje gdy przejdzie na gaz ale to normalne bo wtryski zimne i przewody a czujnik jest pomimo najbliżej wtrysków to jednak w pewnej odległości więc nie da radę by zmierzył wtedy jaka jest temp gazu wychodząca ze wtrysków zaraz po przełączeniu ale Brrakudy potrzebują dosłownie kilka sekund by się ustabilizowały gdzie Hany wymagają całkowitego nagrzania silnika co zimą jest to mocno uciążliwe. Więcej jak ktoś chce poczytać na temat moich doświadczeń z wymiany hany na barrakudy to zapraszam do tego temat. Poczytajcie bo ja szok przeżyłem jak przeszedłem na Barrakudy - dla mnie hany to szrot który jest mega uciążliwy w regulacji. Tu link: hana-czy-barracuda-t21245-150.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekta po temperaturze
PostLink | Napisane: 2016-04-02, 11:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-01-17, 08:38
Posty: 1336

Pomógł: 40 razy

Auto: Seat Toledo II
Elektronika: OPTIMA Expert
Wtryskiwacze: Barracuda 115 + Alex 360
Reduktor: Shark 1200
Pojemność: 1781
Moc: 125
Kod Silnika: AGN
Rok Produkcji: 1999
trzeba po prostu hany trzymać w czystości. czyli np. ultra 360 + jakiś filtr zwykły do kontroli.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekta po temperaturze
PostLink | Napisane: 2016-07-20, 14:03 

Dołączył(a): 2016-07-20, 14:01
Posty: 1

Pomógł: 0 razy

Robiłem to z moim znajomym on ma sprzęt do tego i ogarnia temat a co tam chcesz wiedzieć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekta po temperaturze
PostLink | Napisane: 2016-12-17, 11:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2014-01-08, 16:10
Posty: 60
Lokalizacja: Sucha Beskidzka

Pomógł: 0 razy

Auto: Volkswagen Passat B5
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: Valtek 3 ohm (czerwone)
Reduktor: TOMASETTO ALASKA AT09
Pojemność: 1600
Moc: 101
Kod Silnika: AHL
Rok Produkcji: 1997
Witam. Korekta po temperaturze w moim Stagu wygląda tak jak na zdjęciu. Czy może różnić się od schematu wstawionego we wcześniejszych postach?


Załączniki:
po temp korekta 2016 grudz.jpg
po temp korekta 2016 grudz.jpg [ 25.78 KiB | Przeglądane 810 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekta po temperaturze
PostLink | Napisane: 2016-12-17, 15:41 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 26086
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2291 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
twitch22 napisał(a):
Czy może różnić się od schematu wstawionego we wcześniejszych postach?


na to nie ma sztywnego schematu, bardzo wiele czynników wpływa na jej kształ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekta po temperaturze
PostLink | Napisane: 2016-12-28, 08:54 

Dołączył(a): 2013-09-30, 09:44
Posty: 1150
Lokalizacja: Mielec

Pomógł: 134 razy

Auto: Fabia II
Elektronika: TECH324OBD
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: ACR01
Pojemność: 1400
Moc: 86
Kod Silnika: CGGB
Rok Produkcji: 2013
W sterowniku powinny być odpowiednie korekty od temperatury gazu wprowadzone już przez producenta sterownika. Współczesne sterowniki tego faktu raczej nie pomijają, przynajmniej nie powinny.

Robienie korekty po temperaturze gazu w fazie rozgrzewania silnika/reduktora jest błędem. Jesli jest taka potrzeba, to sensowną korektę po temp. gazu można robić tylko na w pełni rozgrzanym silniku/reduktorze.

Dla fazy rozgrzewania silnika istotna jest głównie korekta od temp. reduktora. Temperatura reduktora jest w silnej korelacji z temperaturą silnika, zwłaszcza w czasie nagrzewania. Podczas tej fazy następuje zmiana czasów wtrysków pb od temp. silnika, aż do osiągnięcia temp. trakcji. W tym czasie gaz nie zdąży nagrzać się tak szybko. Od momentu rozpoczęcia rozgrzewania zimnego silnika do momentu osiągnięcia temperatury trakcji, zmiana temperatury gazu, a tym samym jego gęstości, jest niewielka i można ją pominąć.

Zgodnie z równaniem stanu gazu, zimny gaz ma większą gęstość, a ciepły mniejszą. Czyli dla zimnego gazu korekty są względnie mniejsze niż dla ciepłego gazu. Takie sa prawa fizyki i nie da się tego przeskoczyć. Chyba, że stanie się na głowie i wtedy popatrzy na wykres prawidłowej korekty od temp. gazu to widok będzie odwrotny. Tak więc, przy założeniu, że producent sterownika nie wprowadził wewnętrznej korekty, każdy wykres korekty od temp. gazu powinien rosnący w kierunku wysokich temperatur.

Jeśli ktos ma problemy związane z temperaturą na zimnym silniku, to o ile sterownik na to pozwala, powinien skupic się na korektach od temp. reduktora. Jesli natomiast nie ma takiej opcji jak w np. STAG-4, 300-ISA2, to korektę od temp. gazu robić tylko po osiągnieciu temperatury trakcji przez silnik (reduktor).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekta po temperaturze
PostLink | Napisane: 2017-02-18, 16:42 

Dołączył(a): 2009-12-03, 20:21
Posty: 108
Lokalizacja: wlkp

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Superb 1
Elektronika: STAG
Wtryskiwacze: AC W02 BFC
Reduktor: Ac R01 czarny
Dysze: 2.5
Pojemność: 1800
Moc: 150
Kod Silnika: AWT
Rok Produkcji: 2002
Przeczytałem cały wątek , ale jedno jest dla mnie nie jasne. Wbudowany w STAGA algorytm korekcji bez jakiej kolwiek modyfikacji , powoduje nadmierne zubożenie czy wzbogacenie mieszanki kiedy gaz staje sie coraz bardziej ciepły ??
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekta po temperaturze
PostLink | Napisane: 2017-02-18, 16:51 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 26086
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2291 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
wzbogacenie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekta po temperaturze
PostLink | Napisane: 2017-02-18, 16:57 

Dołączył(a): 2009-12-03, 20:21
Posty: 108
Lokalizacja: wlkp

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Superb 1
Elektronika: STAG
Wtryskiwacze: AC W02 BFC
Reduktor: Ac R01 czarny
Dysze: 2.5
Pojemność: 1800
Moc: 150
Kod Silnika: AWT
Rok Produkcji: 2002
Czyli wiosną/latem podczas jazdy w mieście albo z małym obciążeniem mieszanka będzie się robić bogatsza ??
Ale z punktu widzenia producenta to tak ja by się zabezpieczył przez niszczeniem silnika w których jest jego komp :)
Ja mam silnik z turbo i chciałem się upewnić czy nie zrobi mi się ubogo , bo o ekonomikę to nię będe płakał :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekta po temperaturze
PostLink | Napisane: 2017-02-18, 17:00 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 26086
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2291 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
wiciu1919 napisał(a):
Czyli wiosną/latem podczas jazdy w mieście albo z małym obciążeniem mieszanka będzie się robić bogatsza ??

nie będzie bogatsza, będzie adekwatna do temperatury gazu
po to są te korekty
trzeba ową temperaturę przyzwoicie mierzyć i nie będzie problemów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekta po temperaturze
PostLink | Napisane: 2017-02-18, 17:21 

Dołączył(a): 2009-12-03, 20:21
Posty: 108
Lokalizacja: wlkp

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Superb 1
Elektronika: STAG
Wtryskiwacze: AC W02 BFC
Reduktor: Ac R01 czarny
Dysze: 2.5
Pojemność: 1800
Moc: 150
Kod Silnika: AWT
Rok Produkcji: 2002
Ale ja mówię o sytuacji kiedy nie ruszam ustawień zaszytej korekty , która jest zbyt hojna w paliwo
Teraz jeszcze przejrzałem jak zmieniacie wykresy to wychodzi na to że odejmujecie paliwa wraz ze wzrostem temp gazu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 357 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 20, 21, 22, 23, 24  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO