Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zavoli ges +Stag 100 problem z II generacją
PostLink | Napisane: 2017-01-01, 10:00 

Dołączył(a): 2016-03-07, 16:06
Posty: 61
Lokalizacja: Kutno

Pomógł: 1 razy

Auto: Audi 100 c3
Elektronika: Stag 100
Reduktor: Zavoli GES 100 KW
Pojemność: 2200
Moc: 115
Kod Silnika: KZ
Rok Produkcji: 1987
Witam
Mam dość dziwny problem.Ostatnio jeździłem z śrubą zamiast krokowca ponieważ sonda już umierała i jazda była straszna.Wymieniłem sondę oraz parownik.Do parownika musiałem dorobić kompensację (Wtrysk mechaniczny KE-JETRONIC).Po zmontowaniu wszystkiego i zastąpieniu śruby krokowcem odpaliłem auto,przy przełączeniu na gaz zgasło,przy kolejnej próbie przytrzymałem go na gazie i auto na wysokich obrotach chodziło natomiast na wolnych gasło.Po podłączenie pod komputer okazało się że lambda wskazuje bardzo ubogo.Więc zacząłem kręcić czułością i odziwo nie przynosiło to żadnych zmian krokowy otwierał się do pozycji 255 i wciąż było ubogo niezależnie jak kręciłem czułością.Odkręciłem trochę bypasu i auto zaczęło równiej pracować aż lambda wskazała bogato krokowiec zszedł do 5 kroków a lambda wciąż była bogata.Przy delikatnym w ciśnięciu gazu silnik się dławi przy gwałtownym wchodzi na obroty.Po tych problemach założyłem śrubę i odziwo wolne obroty równe (lambda bogata) przy wciskaniu gazu po woli lamda lata (nie wiem ja skoro krokowca nie ma :D)przy gwałtownym leci na bogato po czym delikatnie spada i utrzymuje lekko wzbogaconą mieszanke.Register ustawiony mam na mniej więcej połowie przeloty a czułością koryguje moment wzbogacania.Auto zachowuje się super wkręca się do czerwonego pola (pierwszy raz odkąd posiadam ten samochód)obroty równe,odpalanie na lpg żaden problem.Wiem że 1 generacja nie jest najlepsza dla silnika dlatego chciałbym jednak zamontować krokowiec.W czym może być problem?Krokowiec działa (tzn tłoczek pracuje) Sonda lambda nowa podgrzewana,parownik nowy nie przejechał jeszcze 100 km.Jedyne co przy nim robiłem to zamontowanie króćca od kompensacji i zaślepienie otworów w dekielku .Przy te operacji wykręcana była śruba od czułości więc może coś źle złożyłem?
Podsumowując
Na śrubie auto jeździ super na krokowcu nie.
Krokowiec tak jakby nie był w stanie regulować ilości gazu.
Kręcenie czułością membrany przynosi efekt ale przy założonej śrubie.(na wolne nie ma wpływu)
Czułość membrany nie ma wpływu na wolne obroty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zavoli ges +Stag 100 problem z II generacją
PostLink | Napisane: 2017-01-01, 10:18 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 24121
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2025 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
brainbug napisał(a):
(na wolne nie ma wpływu)

no to chyba nie jest to stan sprzed wymiany reduktora


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zavoli ges +Stag 100 problem z II generacją
PostLink | Napisane: 2017-01-01, 10:30 

Dołączył(a): 2016-03-07, 16:06
Posty: 61
Lokalizacja: Kutno

Pomógł: 1 razy

Auto: Audi 100 c3
Elektronika: Stag 100
Reduktor: Zavoli GES 100 KW
Pojemność: 2200
Moc: 115
Kod Silnika: KZ
Rok Produkcji: 1987
Mirosław napisał(a):
brainbug napisał(a):
(na wolne nie ma wpływu)

no to chyba nie jest to stan sprzed wymiany reduktora

Mógłbyś rozwinąć?Wydaje mi się że regulacja czułości membrany powinna mieć wpływ na wolne obroty przynajmniej na poprzednich parownikach miała (BRC TECNO 100 KMW I AT90e)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zavoli ges +Stag 100 problem z II generacją
PostLink | Napisane: 2017-01-01, 10:34 

Dołączył(a): 2013-11-29, 00:45
Posty: 1623
Lokalizacja: zach.pom. ZSW -> Kuj. Pom CNA

Pomógł: 122 razy

Auto: różne
Elektronika: różne
Wtryskiwacze: różne
Reduktor: różne
Dysze: różne
Pojemność: 999-1800
Moc: 45-120
Kod Nadwozia: xxxxxxx
Kod Silnika: xxxxxxx
Rok Produkcji: różne
po I czy ten reduktor powinien mieć kompensację
po II jeżeli zmieniłeś reduktor na inny to zestrojenie układu reduktor mikser może być inne i w tym momencie trzeba by było zmienić troszkę mikser

nowa sonda... akurat w święta montowałem staga 100 i sonda miała uszkodzone podgrzewanie i troszkę dziwnie się zachowuje

dobrze że miałem świadomość co i jak powinno być...
ale po przełączeniu na gaz pomimo, że dawka jest odpowiednia sonda przez dłuższy czas jest uboga.... a aktuator otwiera się prawie na maxa.. potem przez chwilę jest bogato zanim zacznie falować
ten efekt ponawia się po trybie cut-off

pomimo że nowa sonda może ma jakieś dziwne zachowanie na gazie
spróbuj może bez kompensacji

dlaczego na I generacji sonda oscyluje? - jak uzyskasz odpowiednia mieszankę to reduktor nie daje płynnie tego samego ciśnienia
otwiera zawór żeby napełnić komorę... do pewnego ciśnienia...potem zamyka się a gaz powoli uchodzi do gaźnika... aż ciśnienie spadnie do pewnego poziomu.... i w ten sposób sonda może oscylować

niestety często dawka miksera powinna być troszkę inna na śrubie niż na krokowcu do w pełni normalnej pracy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zavoli ges +Stag 100 problem z II generacją
PostLink | Napisane: 2017-01-01, 10:40 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 24121
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2025 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
brainbug napisał(a):
Mógłbyś rozwinąć?

regulacja ma regulować :D
jeśli na śrubie osiągnąłeś w miarę dobre warunki pracy silnika to jest to położenie wyjściowe dla krokowca
ustawiony "sztywno" na taki sam przepływ jak ustala śruba powinien "nie przeszkadzać"
widać wyraźnie, że sporo zmieniły się warunki pracy instalacji i jest potrzebne, od podstaw, ponowne jej ustawienie programowe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zavoli ges +Stag 100 problem z II generacją
PostLink | Napisane: 2017-01-01, 11:05 

Dołączył(a): 2016-03-07, 16:06
Posty: 61
Lokalizacja: Kutno

Pomógł: 1 razy

Auto: Audi 100 c3
Elektronika: Stag 100
Reduktor: Zavoli GES 100 KW
Pojemność: 2200
Moc: 115
Kod Silnika: KZ
Rok Produkcji: 1987
Wydaje mi się że sonda pracuję prawidłowo.Na benzynie oscyluje szybko ok 1-2hz na sekunde.Ja rozumie,każdy parownik ma inną charakterystykę.Sterownik przywróciłem do ustawień fabrycznych.Krokowy puściłem niech chodzi sobie jak chce (od 0 do 255).Gdy zwiększam czułość membrany aż do maksymalnej wolnych obrotów wciąż brak(sonda wskazuje 0.1-02 V.Zaczynam odkręcać bypass (u góry parownika śrubka taka złota) wolne obroty zaczynają się pojawiać najpierw zaczyna telepać później coraz lepiej aż silnik zaczyna w miarę równo pracować (wciąż na ubogiej mieszance)w pewnym momencie następuje przełom na mieszankę bogatą ok 0.9 1.0 V (oczywiście cały czas odkręcam bypass).Poprzednio krokowiec był na pozycji maks gdy mieszanka zrobiła się bogada krokowiec zaczyna się zamykać aż prawie do zera a mieszanka jest wciąż bogata.Gdy dodam troszkę gazu mieszanka robi się uboga krokowiec się otwiera i powoli auto w chodzi na obroty ale bogatej mieszanki nie osiągnie,gdy dodam gazu gwałtownie robi się na chwilę bogata a potem znów uboga.Dodam jeszcze że ojciec ma taki sam samochód z tym samym parownikiem z kompensacją,instalacja na śrubie.Ato chodzi bardzo dobrze spalanie i osiągi w normie.

Te reduktory po kupnie mają otwór na kompensację zaślepiony plastikowym kapselkiem.Trzeba go zdemontować nagwintować otwór i gotowe.W wtrysku mechanicznym kompensacja musi być zamontowana ponieważ klapa przepływomierza wprowadza opory w zasysaniu powietrza ,bez kompensacji auto chodzi ale nie wkręca się na obroty.

Jeszcze pytanko odnośnie oscylacji sondy w 1 generacji.Rozumiem że efekt napełniania i opróżniania komory jest dobry?
I jeszcze jedno czyj jest możliwość zasysania gazu przez przewód od kompensacji?
Chętnie udałbym się na regulacje (mi brak doświadczenia) ale w mojej okolicy nie ma (chyba) dobrych gazowników.Jeździłem parę razy na regulacje 1 generacji i nikt tego dobrze nie zrobił.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zavoli ges +Stag 100 problem z II generacją
PostLink | Napisane: 2017-01-01, 11:40 

Dołączył(a): 2013-11-29, 00:45
Posty: 1623
Lokalizacja: zach.pom. ZSW -> Kuj. Pom CNA

Pomógł: 122 razy

Auto: różne
Elektronika: różne
Wtryskiwacze: różne
Reduktor: różne
Dysze: różne
Pojemność: 999-1800
Moc: 45-120
Kod Nadwozia: xxxxxxx
Kod Silnika: xxxxxxx
Rok Produkcji: różne
brainbug napisał(a):
Dodam jeszcze że ojciec ma taki sam samochód z tym samym parownikiem z kompensacją,instalacja na śrubie.Ato chodzi bardzo dobrze spalanie i osiągi w normie.

sprawdź jak możesz jaki ma mikser

generalnie drobne różnice mogą być ze względu na różny stopień zużycia elementów silnika

pytanie czy reduktor jest dokładnie tym samym reduktorem, są reduktory z różnym wykonaniem ze względu na moc maksymalną wtedy mocniejszy reduktor w słabszym aucie musi być dokładniej zestrojony z mikserem

o sondzie wspomniałem bo ta moja ma dziwną reakcje w pierwszych chwilach na gaz, ale i na benzynie częściej trzyma się na bogato, pomimo że jak już zacznie oscylować robi to normalnie

u Ciebie wygląda jakby wcześniejszy reduktor miał zdecydowanie inną charakterystykę i jednak trzeba by było zestroić mikser z tym reduktorem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zavoli ges +Stag 100 problem z II generacją
PostLink | Napisane: 2017-01-01, 12:03 

Dołączył(a): 2016-03-07, 16:06
Posty: 61
Lokalizacja: Kutno

Pomógł: 1 razy

Auto: Audi 100 c3
Elektronika: Stag 100
Reduktor: Zavoli GES 100 KW
Pojemność: 2200
Moc: 115
Kod Silnika: KZ
Rok Produkcji: 1987
W moim i jego aucie jest mikser z dziurkami u mnie i u niego 30mm z tego co pamiętam ,może mieć też 28mm ale wątpię .Poprzedni mój parownik to Brc tecno do 136km obecny to zavoli ges również do 136 km.U ojca zavoli ges do 136km. Oba auta mają 115km (mój może mieć troszkę więcej ponieważ nie ma katalizatora).Rozbieżność w zużyciu silnika będzie spora ponieważ mój ma ok 360 tys a ojca 220 tys.W moim w wakacje była robiona cała góra silnika oraz był robiony pomiar ciśnienia sprężania który wyszedł jak by z fabryki wyjechała.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zavoli ges +Stag 100 problem z II generacją
PostLink | Napisane: 2017-01-01, 12:15 

Dołączył(a): 2013-11-29, 00:45
Posty: 1623
Lokalizacja: zach.pom. ZSW -> Kuj. Pom CNA

Pomógł: 122 razy

Auto: różne
Elektronika: różne
Wtryskiwacze: różne
Reduktor: różne
Dysze: różne
Pojemność: 999-1800
Moc: 45-120
Kod Nadwozia: xxxxxxx
Kod Silnika: xxxxxxx
Rok Produkcji: różne
posprawdzałbym jeszcze montaż poszczególnych elementów, dolot gazu, powietrza, czy nie ma jakichś nieszczelności
generalnie przy regulacji musisz uzyskać efekt falowania sondy i od tego momentu wszystko robić wolniutko
jeżeli na jakichś obrotach będzie pracować normalnie sonda to po zmianie tych obrotów (wolno)
aktuator nie powinien znacząco zmieniać swojej pozycji
jeżeli jednak sonda momentalnie będzie robiła się uboga lub bogata a aktuator będzie uciekał w nieskończoność a Ty będziesz zmuszony kręcić czułością to ewidentnie coś trzeba zmienić w mikserze

w mikserze mają znaczenie średnice i ilość otworów , czasami też ilość i wysokość podkładek, o średnicy zwężki nie wspomnę, czasami i sama budowa miksera, czy dolotu ma znaczenie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zavoli ges +Stag 100 problem z II generacją
PostLink | Napisane: 2017-01-01, 12:23 

Dołączył(a): 2016-03-07, 16:06
Posty: 61
Lokalizacja: Kutno

Pomógł: 1 razy

Auto: Audi 100 c3
Elektronika: Stag 100
Reduktor: Zavoli GES 100 KW
Pojemność: 2200
Moc: 115
Kod Silnika: KZ
Rok Produkcji: 1987
Dziwi mnie że krokowiec zejdzie do 1 kroku a silnik dalej chodzi i mieszanka jest bogata ,skręcę czułośc do minimum a on dalej chodzi dopiero z gaśnie jak mu przykręcę bypass i na odwrót mieszanka jest uboga krokowy idzie na max i mieszanka wciąz uboga.Przecież jak krokowy jest prawie zamknięty to gaz ma bardzo mała szczelinę żeby trafić do miksera stąd moje podejrzenia o to że może gaz dostaje się przez kompensację.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zavoli ges +Stag 100 problem z II generacją
PostLink | Napisane: 2017-01-01, 13:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-03-15, 19:59
Posty: 1038
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Pomógł: 67 razy

Auto: Peugeot 106 / 106
Elektronika: StaG + TAP/ Stag100
Wtryskiwacze: EkoPower/ mikser
Reduktor: Gold GT/ Tomassyf
Pojemność: 1.6+T / 1.1
Moc: 210 / 60
Kod Nadwozia: Zabawka / Dupowóz
Rok Produkcji: 2001/ 1997
Odpal na śrubie, podłącz krokowca i obserwuj co się z nim dzieje fizycznie. Weź w rękę i oglądaj. Wymuś w programie jego zamknięcie i otwarcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zavoli ges +Stag 100 problem z II generacją
PostLink | Napisane: 2017-01-17, 17:30 

Dołączył(a): 2016-03-07, 16:06
Posty: 61
Lokalizacja: Kutno

Pomógł: 1 razy

Auto: Audi 100 c3
Elektronika: Stag 100
Reduktor: Zavoli GES 100 KW
Pojemność: 2200
Moc: 115
Kod Silnika: KZ
Rok Produkcji: 1987
Problem rozwiązany. Aż wstyd się przyznać, przy robieniu kompensacji wkręciłem króciec na klej zrywalny. Zbyt szybko złożyłem parownik i kropelka kapła na metalowy talerzyk membrany. Membrana przykleiła się do dekielka i praktycznie nie pracowała. Po rozkreceniu parownika i złożeniu jest już ok. Niestety wydaje mi się że mikser który posiadam jest źle dobrany ponieważ krokowy zbyt mocno się otwiera, liniowosc udało mi uzyskać dopiero przy 120 kroków tzn wolne obroty i wysokie maja zbliżona wartości. Czułość membrany praktycznie odkrecona na maksa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zavoli ges +Stag 100 problem z II generacją
PostLink | Napisane: 2017-01-17, 18:49 

Dołączył(a): 2010-03-05, 21:52
Posty: 1204
Lokalizacja: Krosno

Pomógł: 104 razy

Auto: Ford Mondeo MK2
Elektronika: Lecho maxi lambda
Reduktor: BRC tecno
Pojemność: 1796
Moc: 115
Kod Nadwozia: BNP
Kod Silnika: RKH
Rok Produkcji: 1997
brainbug napisał(a):
120 kroków tzn wolne obroty i wysokie maja zbliżona wartości.

No to jest dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zavoli ges +Stag 100 problem z II generacją
PostLink | Napisane: 2017-01-18, 05:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-03-15, 19:59
Posty: 1038
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Pomógł: 67 razy

Auto: Peugeot 106 / 106
Elektronika: StaG + TAP/ Stag100
Wtryskiwacze: EkoPower/ mikser
Reduktor: Gold GT/ Tomassyf
Pojemność: 1.6+T / 1.1
Moc: 210 / 60
Kod Nadwozia: Zabawka / Dupowóz
Rok Produkcji: 2001/ 1997
Słuchaj, nikt poważny nie powiedział że masz mieć 100krokow, ważne by mieszanka była trzymana w ryzach przez sondę i sterownik.

Dalej, jak uszczelnisz lepiej dolot, albo filtr powietrza się przytka to ssanie wzrośnie i zmieni się ten punkt...
Dalej, zmieni gaz stacja na letni...zmieni się praca też tego...

Dalej...po odpaleniu wartość krolowego będzie inna...po rozgrzaniu wody aż do włączania wentylacji...jeszcze inna...

Po to jest 2gen, by to jakoś trzymać w pewnych granicach;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zavoli ges +Stag 100 problem z II generacją
PostLink | Napisane: 2017-01-19, 12:07 

Dołączył(a): 2016-03-07, 16:06
Posty: 61
Lokalizacja: Kutno

Pomógł: 1 razy

Auto: Audi 100 c3
Elektronika: Stag 100
Reduktor: Zavoli GES 100 KW
Pojemność: 2200
Moc: 115
Kod Silnika: KZ
Rok Produkcji: 1987
Jeszcze na koniec czysto teoretyczne pytanie jeśli chciałbym zjechać z liczba kroków to wystarczy że ogranicze działanie kompensacji np poprzez wstawienie registra na przewód od kompensacji? Pytanie czysto teoretyczny bo jeśli spalanie wyjdzie racjonalne to już do gazu się nie dotykam.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO