Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 299 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: AFR - Prawidłowy Skład mieszanki
PostLink | Napisane: 2017-01-05, 14:29 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 22616
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 776 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
chciałbym to zobaczyć...

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AFR - Prawidłowy Skład mieszanki
PostLink | Napisane: 2017-01-05, 14:41 

Dołączył(a): 2010-11-10, 10:33
Posty: 1703
Lokalizacja: Toronto

Pomógł: 93 razy

Auto: Civic
Elektronika: Bez gazu
Nie wierze ze po samym mnozniku na vanosie jest ok. Gdzies musi sie zdrowo rozjezdzac.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AFR - Prawidłowy Skład mieszanki
PostLink | Napisane: 2017-01-05, 15:12 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 22616
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 776 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
psuja ma jakieś swoje wydumki i zapatrywania :)

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AFR - Prawidłowy Skład mieszanki
PostLink | Napisane: 2017-01-05, 19:14 

Dołączył(a): 2012-06-19, 08:17
Posty: 614
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 21 razy

Auto: Toyota Yaris
Elektronika: STAG300ISA2 + TAP03
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: AT09
Dysze: 1.8mm chyba
Pojemność: 998
Moc: 68
Kod Silnika: 1SZ-FE
Rok Produkcji: 1999
Zawsze możesz zobaczyć mojego jeśli chcesz. Pytałem dawno temu o wjazd na rolku żeby zapłon strugnac.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AFR - Prawidłowy Skład mieszanki
PostLink | Napisane: 2017-01-06, 16:54 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 22616
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 776 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
vanosa masz w tojce ?

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AFR - Prawidłowy Skład mieszanki
PostLink | Napisane: 2017-01-06, 17:13 

Dołączył(a): 2012-06-19, 08:17
Posty: 614
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 21 razy

Auto: Toyota Yaris
Elektronika: STAG300ISA2 + TAP03
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: AT09
Dysze: 1.8mm chyba
Pojemność: 998
Moc: 68
Kod Silnika: 1SZ-FE
Rok Produkcji: 1999
Nie ale to bez znaczenia czy to vtec vanos czy vvti lub inny szatan. W tojce mam te same rozwiazania. Vanosy tylko robilem. Bardzo fajnie tez c5 bez vvt sie sypie czy Qashqaie. Moge ci pokazać dawke po prostu bo vanosa w tej chwili zadnego nie mam do roboty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AFR - Prawidłowy Skład mieszanki
PostLink | Napisane: 2017-01-06, 19:41 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 22616
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 776 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
dałem się ponieść złej terminologii - chodzi o valvetronic-a, vanos to tylko zmienna faza rozrządu, nic nadzwyczajnego.

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AFR - Prawidłowy Skład mieszanki
PostLink | Napisane: 2017-01-06, 20:56 

Dołączył(a): 2012-06-19, 08:17
Posty: 614
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 21 razy

Auto: Toyota Yaris
Elektronika: STAG300ISA2 + TAP03
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: AT09
Dysze: 1.8mm chyba
Pojemność: 998
Moc: 68
Kod Silnika: 1SZ-FE
Rok Produkcji: 1999
Tylko albo aż. Trzeba kręcić po rpm. Valve działa bez problemu i żadnej trudności tu nie ma. Zdecydowanie więcej roboty jest przy zmiennej fazie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AFR - Prawidłowy Skład mieszanki
PostLink | Napisane: 2017-01-07, 10:40 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 22616
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 776 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
moje doświadczenia są odwrotne, zmienna faza na miękko, valvetronic - trzeba się nadłubać.

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AFR - Prawidłowy Skład mieszanki
PostLink | Napisane: 2017-01-07, 20:34 

Dołączył(a): 2014-02-02, 17:47
Posty: 45
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: Duster 1.6 sce
Rok Produkcji: 2016
Czy dojeżdżając do świateł na luzie silnik będzie w OL, czy CL?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AFR - Prawidłowy Skład mieszanki
PostLink | Napisane: 2017-01-07, 20:37 

Dołączył(a): 2015-04-09, 09:39
Posty: 525
Lokalizacja: Sulejówek

Pomógł: 57 razy

Auto: mercedes/opel
Elektronika: KME/stag 4
Wtryskiwacze: HANA/hana
Reduktor: silver/alaska
Dysze: ----------
Pojemność: 1800/1000
Moc: 122/60
Kod Nadwozia: w202/corsa c
Kod Silnika: 111.921/z10xep
Rok Produkcji: 1999/2004
CL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AFR - Prawidłowy Skład mieszanki
PostLink | Napisane: 2017-01-07, 23:44 

Dołączył(a): 2012-06-19, 08:17
Posty: 614
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 21 razy

Auto: Toyota Yaris
Elektronika: STAG300ISA2 + TAP03
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: AT09
Dysze: 1.8mm chyba
Pojemność: 998
Moc: 68
Kod Silnika: 1SZ-FE
Rok Produkcji: 1999
Struna napisał(a):
moje doświadczenia są odwrotne, zmienna faza na miękko, valvetronic - trzeba się nadłubać.

Co za życie popatrz. Zmontowane dobrze na dobrych gratach (czyt. nie na listwie wtryskowej) nie sprawiało mi żadnych problemów. Za to żadnej zmiennej fazy nie udało sie zrobić bez rpm wg wytycznych producenta instalacji lpg. W każdej albo były tak nagle obszary za bardzo ubogie lub bogate i cuda w ol przy ujmowaniu nogi z gazu tsk by szedł w "lekkim" ol.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AFR - Prawidłowy Skład mieszanki
PostLink | Napisane: 2017-01-08, 01:01 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 22616
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 776 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
W sensie, że jak korekty po rpm to trodno?

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AFR - Prawidłowy Skład mieszanki
PostLink | Napisane: 2017-01-08, 08:40 

Dołączył(a): 2012-06-19, 08:17
Posty: 614
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 21 razy

Auto: Toyota Yaris
Elektronika: STAG300ISA2 + TAP03
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: AT09
Dysze: 1.8mm chyba
Pojemność: 998
Moc: 68
Kod Silnika: 1SZ-FE
Rok Produkcji: 1999
Nie trudno po prostu źle.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AFR - Prawidłowy Skład mieszanki
PostLink | Napisane: 2017-02-25, 23:53 

Dołączył(a): 2016-09-17, 23:20
Posty: 156

Pomógł: 0 razy

Auto: Forester 2.0 XT/
Elektronika: AEB Alex 48
Wtryskiwacze: Zavoli MTM 2V Pan Jet
Reduktor: KME Twin
Pojemność: 2000
Moc: 250
Kod Nadwozia: SG
Bardzo ciekawy wątek, ale też pełen wielu wpisów zbędnych/wprowadzających w błąd.

Chcąc uporządkować pewne kwestie na potrzeby praktyczne (poprawcie mnie, jeśli się mylę):

1. Wynikiem pomiaru sondy szerokopasmowej jest napięcie - proporcjonalne do nadmiaru tlenu w spalinach (zasada działania szerokoposmówki).
2. Wartość tego napięcia możemy przeliczyć na lambdę albo na AFR.
3. W zależności od przelicznika (dla Pb czy LPG) wartość AFR będzie różna, jednak napięcia czy lambda nie.

A teraz praktycznie:
1. Możemy stroić patrząc na lambdę lub AFR - wówczas dla Pb i LPG dążymy do tych samych wart.
2a. Możemy stroić wg przelicznika AFR dla Pb - dążymy do takiego samego AFR na obu paliwach
2b. Możemy stroić LPG zewnętrzną sondą wg przelicznika AFR dla LPG - wówczas korygujemy wg. tabeli z pierwszej strony tematu.

Pytanie: można spotkać na forum sugestie: "na LPG ustaw AFR wyższy niż na Pb bo LPG nie ulega tak łatwo spalaniu stukowemu/inny powód"

Czy chodzi tu o AFR przy przeliczniku na Pb? Czy LPG (wówczas konieczna zewn. sonda)?

Pytanie poza konkursem - jaki AFR pod WOT (dla przelicznika na Pb) ustawilibyście dla mojego auta z podpisu? Na Pb jest 11.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 299 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO