Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 111 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2016-02-04, 12:21 

Dołączył(a): 2014-08-28, 03:40
Posty: 106

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra G 1.6 8V
Elektronika: Stag 4 eco
Wtryskiwacze: Reg omvl dream
Reduktor: Alaska
Pojemność: 1600
Moc: 84
Kod Nadwozia: HTB
Kod Silnika: Z16SE
Rok Produkcji: 2003
FAktycnzie rozpędziłem sie.
Znalazłem jedynie taką zależnosć na prężność par. Zaczerpnięte z wikipedii.
"Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 28 grudnia 2006 r. w sprawie wymagań jakościowych dla gazu skroplonego (LPG)[3]określa m.in. temperaturę, w której względna prężność par w gazie LPG jest nie mniejsza niż 150 kPa:

dla okresu zimowego (1.12–31.03) wynosi max. – 5 °C,
dla okresu letniego (1.04–31.10) wynosi max. + 10 °C."


Z czego wynika że skład jest zmieniany bo jak wiadomo butan przestaje parować w temperaturach około zera.
Wniosek. Brak wniosków. Ręcznie trzeba kręcić przynajmniej ja tak uważam z metody na zerowe korekty. W sumie to sonda lambda odpowie finalnie czy przy stałym ciśnieniu na listwach (bo to ogrania reduktor) mamy więcej gazu w gazie czy mniej. Pytanie tylko ile pkt korekty należy wprowadzić. Ja puki co robiłem to w dwóch pkt. Jedne rozrzany pkt kalibracji 40°C i drugi około zera. Więc z tych pkt wychodziła mi prosta która w temperaturze 0°C przechodzi przez pkt -25 na osi rzędnych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2016-02-04, 14:22 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23594
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 854 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
zobacz do przyklejonego tematu o korektach w dziale STAG.

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2016-02-04, 14:36 

Dołączył(a): 2014-04-06, 22:52
Posty: 103

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Omega/BMW e38 735i
Elektronika: STAG 300 Premium/BRC 56
Wtryskiwacze: Hana zielone/BRC Orange
Reduktor: KME TWIN 400KM/BRC cegla
Pojemność: 3200/3500
Moc: 218/238
Pytanie powinno byc takie:
Jaka jest procentowa roznica w kalorycznosci pomiedzy Propanem i Butanem w fazie lotnej dla tej samej objetosci gazu, zakladajac ze temperatura gazu i cisnienie przy ktorym sa dokonywane pomiary jest identyczna dla Butanu i Propanu.

Odpowiedz na to pytanie da nam maksymalna roznice pomiedzy potrzeba wzbogaceniem/zubozeniem.

Cisnienie par nie ma zadnego wplywu na cisnienie fazy lotnej, poniewaz to parownik steruje cisnieniem fazy lotnej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2017-01-08, 16:33 

Dołączył(a): 2012-04-24, 17:31
Posty: 223
Lokalizacja: Łomża

Pomógł: 0 razy

Auto: Passat b5 FL
Elektronika: stag qbox
Wtryskiwacze: barracuda
Reduktor: zavoli N
Dysze: 2,3mm
Pojemność: 1,6
Moc: 101
Rok Produkcji: 2001
Witam a ja mam pytanie,robiąc korektę po temp gazu czy mam dążyć do takich samych wartości jak na pb? czy starać się tak by oscylowały blisko 0 bo różne wersje czytałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2017-01-08, 16:37 

Dołączył(a): 2010-11-10, 10:33
Posty: 1818
Lokalizacja: Toronto

Pomógł: 107 razy

Auto: Civic
Elektronika: Bez gazu
Takie jak na benzynie, o ile te nie odbiegaja znaczaco od normy (plus minus 10% lub mniej). Inaczej najpierw napraw zasilanie benzyna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekty po temperaturze - propozycja
PostLink | Napisane: 2017-01-08, 17:00 

Dołączył(a): 2012-04-24, 17:31
Posty: 223
Lokalizacja: Łomża

Pomógł: 0 razy

Auto: Passat b5 FL
Elektronika: stag qbox
Wtryskiwacze: barracuda
Reduktor: zavoli N
Dysze: 2,3mm
Pojemność: 1,6
Moc: 101
Rok Produkcji: 2001
BD911 napisał(a):
Takie jak na benzynie, o ile te nie odbiegaja znaczaco od normy (plus minus 10% lub mniej). Inaczej najpierw napraw zasilanie benzyna.


Korekty pb mieszą się w normie więc jest ok,tylko dziwi mnie fakt że na zimnym silniku muszę wzbogacić ale podczas jazdy ltft idzie na około -8


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 111 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO