Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: BMW 525 M54 Problem z różnymi czasami wtrysku na obu bankach
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 09:28 

Dołączył(a): 2009-01-16, 09:27
Posty: 292
Lokalizacja: Włocławek

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 525i
Elektronika: LPGTech 316
Wtryskiwacze: Hana 2001
Reduktor: AC R01 RED
Dysze: zielona 2,6
Pojemność: 2494
Moc: 192
Kod Silnika: M54B25
Rok Produkcji: 2001
Witam!
Co może być przyczyną rozjazdu między bankami?

Adaptacje w inpie kasowane, jeżdżone na pb ok. 200km. Czasy na pb ładnie się pokrywają. Kiedy przełączę na lpg bank pierwszy ma dłuższe czasy o ok. 0,5 msek od banku drugiego przez co silnik faluje, czuć że nie równo pracuje. Dodam że kompensacja jest zrobiona, wkrętki przy wtryskach pb, wężyki równe i krótkie ok. 4cm, wtryki na adapterach T. Z parownika wychodzi jeden przewód gazowy dalej filtr certoolsa z włóknem szklanym który ma dwa wyjścia i z nich są zasilane wtryski z lewej i prawej strony. Czy przyczyną rozjazdu może być różna długość węży zasilających wtryski? Bo ten od strony grodzi jest krótszy i to sporo i na tym banku czyli drugi bank są czasy prawidłowe.


Załączniki:
BMW_5-SERIES E39_20170111_074002.techScope [336.44 KiB]
Pobrane 22 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW 525 M54 Problem z różnymi czasami wtrysku na obu ban
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 10:00 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 22095
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 731 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
a spróbuj po jednym tylko wtrysku gazowym włączać i obserwuj korekty - może któryś źle dawkuje.

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW 525 M54 Problem z różnymi czasami wtrysku na obu ban
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 10:05 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 23823
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 1988 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ - FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
robkom napisał(a):
Czy przyczyną rozjazdu może być różna długość węży zasilających wtryski?

przy znaczącej tak, nota bene jak w BMW można zrobić różnej długości wężyki, montaż do bani - na starcie
możesz też mieć nierówny wydatek wtryskiwaczy, zamień pomiędzy bankami to szybko sprawdzisz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW 525 M54 Problem z różnymi czasami wtrysku na obu ban
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 10:26 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 22095
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 731 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
Mirosław napisał(a):
nota bene jak w BMW można zrobić różnej długości wężyki

chyba chodziło o grube węże zasilające, a nie wężyki wtrysk-kolektor

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW 525 M54 Problem z różnymi czasami wtrysku na obu ban
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 15:09 

Dołączył(a): 2009-01-16, 09:27
Posty: 292
Lokalizacja: Włocławek

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 525i
Elektronika: LPGTech 316
Wtryskiwacze: Hana 2001
Reduktor: AC R01 RED
Dysze: zielona 2,6
Pojemność: 2494
Moc: 192
Kod Silnika: M54B25
Rok Produkcji: 2001
dokładnie tak, jak Struna napisał, chodzi o grube węże zasilające.
Struna napisał(a):
a spróbuj po jednym tylko wtrysku gazowym włączać i obserwuj korekty - może któryś źle dawkuje.
spróbuję, wtryski mają ok. 15-20 tyś. przebiegu może się rozkalibrowały, tylko dlaczego akurat 3 sztuki na jednym banku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW 525 M54 Problem z różnymi czasami wtrysku na obu ban
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 15:22 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 22095
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 731 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
robkom napisał(a):
dlaczego akurat 3 sztuki na jednym banku?


wystarczy że jeden na tym banku będzie zubażał, to cały bank zmieni korektę.

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW 525 M54 Problem z różnymi czasami wtrysku na obu ban
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 19:16 

Dołączył(a): 2009-01-16, 09:27
Posty: 292
Lokalizacja: Włocławek

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 525i
Elektronika: LPGTech 316
Wtryskiwacze: Hana 2001
Reduktor: AC R01 RED
Dysze: zielona 2,6
Pojemność: 2494
Moc: 192
Kod Silnika: M54B25
Rok Produkcji: 2001
więc wyłączanie nic nie zmieniło. Ale w opcjach wtryskiwaczy gazowych są takie zielone pola które się nazywają bank 1 i bank 2. Ja miałem ustawione na banku 1 wszystkie 6 wtrysków na zielono, jak zmieniłem (z czystej ciekawości) na bank 1 pierwsze trzy wtryski i na bank 2 drugie trzy to zauważyłem że czasy zaczynają się pokrywać... trochę mnie to zaskoczyło... do czego ta opcja służy? po tej zmianie czasy jak na razie ładnie się pokrywają na obu bankach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW 525 M54 Problem z różnymi czasami wtrysku na obu ban
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 19:25 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 22095
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 731 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
Przypisanie wtrysków do banków

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW 525 M54 Problem z różnymi czasami wtrysku na obu ban
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 20:52 

Dołączył(a): 2009-01-16, 09:27
Posty: 292
Lokalizacja: Włocławek

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 525i
Elektronika: LPGTech 316
Wtryskiwacze: Hana 2001
Reduktor: AC R01 RED
Dysze: zielona 2,6
Pojemność: 2494
Moc: 192
Kod Silnika: M54B25
Rok Produkcji: 2001
no ale faktycznie ma to wpływ? czy to jakiś przypadkowy efekt że teraz jest równo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW 525 M54 Problem z różnymi czasami wtrysku na obu ban
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 22:11 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 22095
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 731 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
No ma, bo wtedy masz jakby dwa tory korekcyjne (jak na benzynie), a nie jeden wspólny.

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW 525 M54 Problem z różnymi czasami wtrysku na obu ban
PostLink | Napisane: 2017-01-12, 15:41 

Dołączył(a): 2009-01-16, 09:27
Posty: 292
Lokalizacja: Włocławek

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 525i
Elektronika: LPGTech 316
Wtryskiwacze: Hana 2001
Reduktor: AC R01 RED
Dysze: zielona 2,6
Pojemność: 2494
Moc: 192
Kod Silnika: M54B25
Rok Produkcji: 2001
i tak kicha, na zimnym mocny rozjazd, faktycznie jeden wtrysk mocno zubaża dawkę przez co cały bank idzie w górę w korektach. Struna orientujesz się czy barakudy pasują w te adaptery http://www.drypa.pl/produkt5971_WTRYSKI ... pinka.html bo takie mam aktualnie na hanach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW 525 M54 Problem z różnymi czasami wtrysku na obu ban
PostLink | Napisane: 2017-01-12, 16:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-07-31, 15:47
Posty: 4022
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 428 razy

Auto: Skoda Felicja MPI
Elektronika: KME BingoS-4
Wtryskiwacze: Mikser 32mm
Reduktor: Lovato RGE90
Pojemność: 1300
Moc: 68
Kod Nadwozia: TMB
Kod Silnika: AMH
Rok Produkcji: 1997
Będą pasować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW 525 M54 Problem z różnymi czasami wtrysku na obu ban
PostLink | Napisane: 2017-01-15, 02:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-03, 20:43
Posty: 218
Lokalizacja: grudziadz/bremen

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW530i,ford mondeo1.6i
Elektronika: LPGTECH316+OBD+BT,v-tec4
Wtryskiwacze: Baracuda , Valtek red3 o
Reduktor: KME Gold , ford niewiem
Dysze: b.D;N/A
Pojemność: 2976 ; 1596;
Moc: 231PS ; 90PS
Kod Nadwozia: e39 , GBP MK1
Kod Silnika: M54B30 , L1F
Rok Produkcji: 2002 , 1993
ja w barakach zrobilem korekty lekkie na kazdy wtrysku .masz funkcje korekt czasu w funkcjach wtryskiwaczy jak i procentowy wydatek.
poröwnywalem czasy na pb/pb do pb/lpg i jak ktörys mocno odstawal (patrzysz czasy beny zawsze) to go korygowalem z byly czasy zadowalajaco röwne.
tez przypisalem wtryski do banköw .a potem jescze wlaczylem na krötko adaptacje po obd . i wskoczyly na zero banki.

a po drugie mozesz tez korekty po obrotach zrobic dla kazdego banku osobno.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW 525 M54 Problem z różnymi czasami wtrysku na obu ban
PostLink | Napisane: 2017-01-15, 08:55 

Dołączył(a): 2009-01-16, 09:27
Posty: 292
Lokalizacja: Włocławek

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 525i
Elektronika: LPGTech 316
Wtryskiwacze: Hana 2001
Reduktor: AC R01 RED
Dysze: zielona 2,6
Pojemność: 2494
Moc: 192
Kod Silnika: M54B25
Rok Produkcji: 2001
vasyl501 napisał(a):
ja w barakach zrobilem korekty lekkie na kazdy wtrysku .masz funkcje korekt czasu w funkcjach wtryskiwaczy jak i procentowy wydatek.
to wiem i tak teraz zrobiłem, tylko problem jest taki że na zimny jest kicha a jak się rozgrzeją mocno to już jest nawet dobrze, więc jak zrobię korektę na zimnym to znów na ciepłym mi się rozjeżdżają. Zamówiłem już Yeti, zobaczymy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW 525 M54 Problem z różnymi czasami wtrysku na obu ban
PostLink | Napisane: 2017-01-15, 14:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-08-03, 20:43
Posty: 218
Lokalizacja: grudziadz/bremen

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW530i,ford mondeo1.6i
Elektronika: LPGTECH316+OBD+BT,v-tec4
Wtryskiwacze: Baracuda , Valtek red3 o
Reduktor: KME Gold , ford niewiem
Dysze: b.D;N/A
Pojemność: 2976 ; 1596;
Moc: 231PS ; 90PS
Kod Nadwozia: e39 , GBP MK1
Kod Silnika: M54B30 , L1F
Rok Produkcji: 2002 , 1993
Wez. Kup baraki 115 nl ..lepiej

Gesendet von meinem D5803 mit Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO