Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: korekty długoterminowe - interpretacja
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 22:25 

Dołączył(a): 2016-04-12, 10:20
Posty: 1227
Lokalizacja: Tarnów

Pomógł: 123 razy

Auto: Skoda Octavia I 2.0
Elektronika: ImegaEVO (aka Stag300)
Wtryskiwacze: AC-W02 BFC
Reduktor: Alaska AT09@1.1bar
Dysze: 2,3mm
Pojemność: 1984
Moc: 115
Kod Nadwozia: 1U
Kod Silnika: AZJ
Rok Produkcji: 2002
fsomr88 napisał(a):

Normalnym jest to, że długie są na minus a krótkie na plus?


A gdzie widzisz taka zależność bo ja jej nie widzę? Za to widzę ze dalej nie siadles do lektury. Po krotce. Twoje główne paliwo to gaz. Mieszanka deczko bogata. Komp przerzucil bogata z krotkiej na dluga i masz - 13 dlugiej i kolo 0 krotkiej.
Za to na Pb mieszanka jest praktycznie stechiometryczna wiec te - 13 dlugiej skutkuje tym ze krotkie ida na plus.
A poza tym to to co mowi Struna, to najprawdziwsza prawda. Takie rozregulowanie skutkuje zla praca na Pb, probkemami z paleniem, itp
A to co piszesz o katalizatorach... Glowicy... To ja już nie wiem o co chodzi. Generalnie wydaje się że Takat mieszanka jak masz na pb jest ok. I do takiej powinienes wystroic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: korekty długoterminowe - interpretacja
PostLink | Napisane: 2017-01-12, 09:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-11-04, 17:17
Posty: 213

Pomógł: 2 razy

Auto: Mazda 3
Elektronika: stag q-next plus
Wtryskiwacze: barracuda
Reduktor: KME Tur
Dysze: brak
Pojemność: 2300
Moc: 170
Kod Silnika: L3
zwonko napisał(a):
A to co piszesz o katalizatorach... Glowicy... To ja już nie wiem o co chodzi. Generalnie wydaje się że Takat mieszanka jak masz na pb jest ok. I do takiej powinienes wystroic.

W takim razie biorę się za poprawienie wkrętek oraz całej mechaniki i szukam kogoś, kto mi to ładnie wystroi bo faktycznie taka poprawka na odległość nie ma wielkiego sensu.

Ps. Co by sie wydarzyło gdybym włączył teraz ISA2 albo połączył instalacje pod OBDII?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: korekty długoterminowe - interpretacja
PostLink | Napisane: 2017-01-12, 10:03 

Dołączył(a): 2016-04-12, 10:20
Posty: 1227
Lokalizacja: Tarnów

Pomógł: 123 razy

Auto: Skoda Octavia I 2.0
Elektronika: ImegaEVO (aka Stag300)
Wtryskiwacze: AC-W02 BFC
Reduktor: Alaska AT09@1.1bar
Dysze: 2,3mm
Pojemność: 1984
Moc: 115
Kod Nadwozia: 1U
Kod Silnika: AZJ
Rok Produkcji: 2002
fsomr88 napisał(a):
faktycznie taka poprawka na odległość nie ma wielkiego sensu

No nie ma, ale możesz stroić sam. Znaczy z kimś, bo jeden musi jechać drugi patrzyć na monitor. Po prostu założenie jest takie. To co jest na Pb jest święte. Obserwujesz naraz wykresy LTFT i STFT. Ktoś utrzymuje dane obciążenie silnika. I ustawiasz tak żeby te Twoje wykresy jak najmniej zmieniały się przy zmianie paliwa. Przytaczając Twoje wykresy masz aktualnie LTFT -13 i STFT+10 na Pb. Do takich stroisz LPG. Jak pojeździsz chwilę to LTFT powinno zblizyć się do 0 (pewnie osiagnie koło -3->LTFT-13+STFT10, choć to uproszczenie), a STFT będzie skakać koło 0 (STFT zawsze powinno skakać koło 0 (powiedzmy od -4 do +4), jeśli tak nie jest to po chwili LTFT zostanie tak ustawione żeby STFT było koło 0)
fsomr88 napisał(a):
szukam kogoś, kto mi to ładnie wystroi

To prostsze i bardzo dobre wyjście :)
fsomr88 napisał(a):
Ps. Co by sie wydarzyło gdybym włączył teraz ISA2 albo połączył instalacje pod OBDII?

Nie wiele bo te systemy nie zastąpią dobrej regulacji. A wręcz przeciwnie przy złej mogą bardziej namieszać niż pomóc. ISA2 to system który ma sam stroić po obrotach. Generalnie mało kto go tu zaleca. Ale jeśli już to na takiej zasadzie, że stroisz po korektach. Potem odpalasz ISA2, system automatycznie dostraja po obrotach. Potem wyłączasz. Najlepiej jeszcze spr po AFR po tym (nie wiem jaką masz sondę lambda).
OBD to niby adaptacja po korektach... dokładnie nie znam szczegółów, ale też esencją jest to, że bez dobrej regulacji więcej namiesza niż pomoże.
zwonko napisał(a):
A to co piszesz o katalizatorach... Glowicy... To ja już nie wiem o co chodzi.

A tu generalnie chodzi o to, że żadna mieszanka nie jest idealna. Stechiometryczna nie daje największej mocy, ale jest ekologiczna. Bogata daje więcej mocy, ale nie jest ekologiczna i źle wpływa na katalizator. Uboga, daje mniej mocy, niszczy zawory itp.
Ale to nie jest tak że jak masz w którąś stronę to jest bardzo źle. Po to wymyślono LTFT i STFT. Generalnie auto pracuje w dwóch trybach OL i CL. CL ma być mieszanka stechiometryczna. Auto dopóki może będzie do niej dążyć skracając/wydłużająć czas wtrysku. Dopóki nie braknie mu zakresu nie zrobisz krzywdy ani środowisku ani silnikowi. Potem OL - w OL brana pod uwagę jest LTFT a komp podaje mieszankę bogatą - ma wyuczone lambdy. I tu dopóki sonda pokazuje nie duże odchyłki mieszanki to jest ok. Zazwyczaj problem jest na LPG bo ECU Pb nie wie że jedzie na gazie i nie może nic korygować. Jeśli tu mieszanka będzie źle wyregulowana,zbyt bogata, zbyt uboga, nie ważne od paliwa to szkodzimy albo katalizatorowi albo głowicy.
Powyższe jednak nie upoważnia nas od tego żeby olać sytuację i gdy korekty są wysokie/niskie to zostawić to i niech sterownik się martwi :)
P.S pewnie dostane opieprz, że piszę bzdury :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: korekty długoterminowe - interpretacja
PostLink | Napisane: 2017-01-12, 13:41 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 6968
Lokalizacja: ul. Dobrego Urobku 5, Katowice, tel. 500 222 759

Pomógł: 423 razy

Auto: AstraOPC Jaguar420G S60
Elektronika: Q-Box/brak/Q-Boxy/Q-Max
Wtryskiwacze: Keihin/brak/Barracuda
Reduktor: Twin/brak/ACR02/ACR 250
Dysze: to zależy :)
Pojemność: 2.0 T/4.2/1.2/2.5 T
Moc: 286/265//210
Kod Silnika: Z20LER/?/Z12XEP
Rok Produkcji: 2005/1967/2008/2006
Struna napisał(a):
ja przestałem w zasadzie całkowicie stroić na hamowni, bo jednak o wiele łatwiej jest mi uzyskać większość interesujących mnie trybów pracy na obwodnicy/autostradzie.

hehe, jak to dobrze, że mamy warsztat przy samej A4 :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: korekty długoterminowe - interpretacja
PostLink | Napisane: 2017-01-12, 16:13 

Dołączył(a): 2014-02-02, 17:47
Posty: 51
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 2 razy

Auto: Duster 1.6 sce
Rok Produkcji: 2016
Strojąc: autokalibracja,zbieranie mapy, po obrotach,korekty,afr. Która z tych metod jest na końcu brana pod uwagę, że wszystko jest ok?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: korekty długoterminowe - interpretacja
PostLink | Napisane: 2017-07-09, 00:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-11-04, 17:17
Posty: 213

Pomógł: 2 razy

Auto: Mazda 3
Elektronika: stag q-next plus
Wtryskiwacze: barracuda
Reduktor: KME Tur
Dysze: brak
Pojemność: 2300
Moc: 170
Kod Silnika: L3
Panowie, a co zrobić, gdy po zmianie gazu na letni korekty na niskich obrotach długoterminowe na benzynie to -0 a na gazie +9 a np. Po włączeniu klimatyzacji na gazie +5%. Podczas jazdy nie sprawdzałem ale gaz zima lato chyba inny? Co o tym myśleć? Na początku tematu widać ze skrajnie różne były (-10 a teraz +9).

Podczas jazdy na gazie korekty krótkie oscylują w granicy 0 a długie w granicach -0,78 do +0,78% podczas przyspieszania w closet loop maksymalnie +6,22.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO