Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: BINGO-M muli gdy potrzeba depnąć
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 00:28 

Dołączył(a): 2016-05-26, 15:29
Posty: 43
Lokalizacja: Gdynia

Pomógł: 0 razy

Auto: Golf 3 monowtrysk
Elektronika: BINGO-M
Reduktor: LOVATO
Pojemność: 1400
Moc: 60
Kod Silnika: ABD
Rok Produkcji: 1995
Witam

posiadam golfa 3 z silnikiem 1.4 ABD (monowtrysk) do którego zleciłem założenie instalacji BINGO-M.
Instalacja ma pół roku, przejechałem na niej około 5 tyś. km (było dużo remontów i przez to auto ciągle było u mechaników).
Mój problem polega na tym, że nie mogę gwałtownie naciskać pedału gazu.
Gdy powoli wciskam pedał gazu to auto jedzie dobrze, ale gdy przycisnę to samochód przestaje przyspieszać na około 1 sekundę a później powoli się rozpędza. Dopiero przy puszczaniu pedału gazu jest taki moment (około 75% wciśnięcia) gdzie auto wyrywa do przodu.
Cały czas byłem przekonany, że IIgen tak ma i po prostu trzeba przełączać na pb podczas wyprzedzania. Ale przeczytałem ten temat:
ii-gen-ubogo-przy-depnieciu-t45914.html
i teraz się zastanawiam co tu robić, czy samemu regulować czy oddać do gazownika, żeby on wyregulował.

Na początek zacznijmy od tego czy IIgen musi zamulać? W powyższym temacie ludzie piszą, że nie powinno być różnicy między pb a lpg. Ale jakim kosztem? Bo jeśli ma mi palić 2 razy tyle gazu co benzyny to w sumie też nie wiem czy tak chcę.

Trzeba przemyśleć co tu zrobić. Mogę oddać samochód do gazownika, który zakładał mi gaz, oddać do innego gazownika albo regulować samemu.
Domyślam się, że na porządną regulację trzeba poświęcić dużo czasu (jazda w 2 osoby z laptopem, próby, doświadczenia itp.), więc nie każdy będzie chciał się w to bawić. A nie chcę, żeby ktoś z lenistwa po prostu podkręcił tak, że będzie palił 2 razy więcej. Więc mógłbym też samemu kupić kabel, zbierać logi, a później na podstawie Waszych opinii poprawiać to co trzeba.

Jeśli będę miał gwarancję, ze po regulacji samochód będzie jechał na lpg tak, żebym nie musiał przełączać na pb i przy tym będzie palił normalne ilości gazu to za taką regulację mogę zapłacić tyle ile trzeba.
Jestem z Gdyni, ale mogę też podjechać jakiś sensowny dystans, powiedzmy 150km.

A jeśli mam regulować samemu to czy poniższy kabel będzie dobry?
(ZŁĄCZE NR 7, KMEBINGO M, po kwietniu 2009)
http://allegro.pl/interfejs-gazu-lpg-us ... ml#thumb/2

I jeszcze jedna kwestia. Samochód miesiącami stał u różnych mechaników, gdzie czasami rozładowywał się akumulator. Czy brak zasilania może rozregulować instalację gazową? Albo czy odwrócenie samochodu na bok o 90 stopni (konserwacja podwozia) mogło mieć wpływ?
Wydaje mi się, że auto muliło na gazie już od samego początku (przed remontami), ale wolę o to zapytać.
Inne naprawy raczej nie mogły wpływać na gaz, bo to były rzeczy typu wymiana progów na zimę, wymiana łożyska w kole, wymiana uszczelki kolektora wydechowego, regulacja hamulców.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BINGO-M muli gdy potrzeba depnąć
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 01:46 

Dołączył(a): 2013-11-29, 00:45
Posty: 1647
Lokalizacja: zach.pom. ZSW

Pomógł: 123 razy

Auto: różne
Elektronika: różne
Wtryskiwacze: różne
Reduktor: różne
Dysze: różne
Pojemność: 999-1800
Moc: 45-120
Kod Nadwozia: xxxxxxx
Kod Silnika: xxxxxxx
Rok Produkcji: różne
kto pyta nie błądzi, sporo pytań
1- brak zasilania - jeżeli było wszystko ok to i będzie
2- jeżeli autko dłużej stoi, to czy to będzie benzyna czy gaz możemy mieć podobne odczucia że jest inaczej..
3- przechylanie auta.... jak nie wylali elektrolitu, nie namieszali z układem chłodzenia, nie wylali oleju.... to powinno być ok

lpg... na początek nie muszą jeździć dwie osoby z laptopem
podstawa to zestroić mikser z reduktorem...
potem kosmetyka, ale już m momencie powinno się dać normalnie jeździć
to nie I generacja by miał palić dwa razy więcej, chyba że sam silnik ma duże problemy, kiepska kompresja, uszkodzona lambda
generalnie zawsze oddając auto do mechanika może pojawić się problem że ten coś niechcący uszkodził

kabelek jak najbardziej możesz kupować zawsze się przyda, nawet gdyby auto miał robić gaziarz :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BINGO-M muli gdy potrzeba depnąć
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 01:53 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 16550
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 899 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Ja sądzę że te mulenie to nie ubogo tylko za bogato, kup kabel i sam to doreguluj ,bingo jest przyjazne dla gazownika nie skopany montaż to poradzisz sobie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BINGO-M muli gdy potrzeba depnąć
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 20:19 

Dołączył(a): 2008-06-27, 19:18
Posty: 150

Pomógł: 6 razy

Auto: Golf 3 1.8 ABS
Elektronika: Bingo M
Reduktor: Tomasetto AT07 140HP
Pojemność: 1.8
Moc: 90
Kod Silnika: ABS
Rok Produkcji: 1993
Daję głowę że montaż jednak skopany. Proponuję koledze wywalić grubą 4 mm uszczelka która znajduje się pomiędzy blokiem przepustnicy a wtryskiem popatrz z boku na zespół wtryskowy i zobaczysz tą podkładkę jeśli tam jest taka zielona. Wszystko złożyć na szczelne uszczelki Następnie regulacja. Ciężko jest znaleźć dobrego gazownika który ustawi. dobrze Ja mam patent na monowtrysk i ustawiłem idealnie teraz walczę tylko z lewym powietrzem Więc najlepiej ustawić samemu kupić kabel za 20 zł i najlepiej na Windowsie XP zainstalować program Jak to ogarniesz to powiem ci dalej co masz robić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BINGO-M muli gdy potrzeba depnąć
PostLink | Napisane: 2017-01-12, 00:01 

Dołączył(a): 2016-05-26, 15:29
Posty: 43
Lokalizacja: Gdynia

Pomógł: 0 razy

Auto: Golf 3 monowtrysk
Elektronika: BINGO-M
Reduktor: LOVATO
Pojemność: 1400
Moc: 60
Kod Silnika: ABD
Rok Produkcji: 1995
f385 napisał(a):
to nie I generacja by miał palić dwa razy więcej, chyba że sam silnik ma duże problemy, kiepska kompresja, uszkodzona lambda

silnik mam w bardzo dobrym stanie więc jak wszystko wyreguluję to mam nadzieję, że będzie dobrze jeździło i paliło w normie

f385 napisał(a):
kabelek jak najbardziej możesz kupować zawsze się przyda, nawet gdyby auto miał robić gaziarz

ok, to zamawiam

tryszawy napisał(a):
kup kabel i sam to doreguluj ,bingo jest przyjazne dla gazownika

Ostatnio jak czytałem forum to wyobraziłem sobie, że to wszystko jest takie proste, że wystarczy tylko się podłączyć i ustawić odpowiednie parametry :)
Ale jak się wczytałem w dokumentację od BINGO-M to się trochę przeraziłem (typ sondy Lambda, punkt neutralny Lambda...)
W dokumentacji jest napisane "Program posiada możliwość zapisu i odczytu pełnej konfiguracji programu". Czyli rozumiem, że jeśli na początek zapiszę ustawienia oryginalne to potem cokolwiek bym nie ustawił to zawsze mogę wrócić do stanu zapisanego?

szosiu napisał(a):
Proponuję koledze wywalić grubą 4 mm uszczelka która znajduje się pomiędzy blokiem przepustnicy a wtryskiem popatrz z boku na zespół wtryskowy i zobaczysz tą podkładkę jeśli tam jest taka zielona

W weekend gdy będę miał dostęp do garażu to popatrzę. Ale grzebanie w dolocie to chyba ponad moje siły.


Dziękuję za porady. Gdy podłączę się kablem do BINGO-M to dam znać jak to u mnie wygląda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BINGO-M muli gdy potrzeba depnąć
PostLink | Napisane: 2017-01-13, 16:41 

Dołączył(a): 2008-06-27, 19:18
Posty: 150

Pomógł: 6 razy

Auto: Golf 3 1.8 ABS
Elektronika: Bingo M
Reduktor: Tomasetto AT07 140HP
Pojemność: 1.8
Moc: 90
Kod Silnika: ABS
Rok Produkcji: 1993
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166588


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BINGO-M muli gdy potrzeba depnąć
PostLink | Napisane: 2017-01-14, 20:28 

Dołączył(a): 2016-03-06, 16:39
Posty: 6

Pomógł: 0 razy

Witam
To i ja dodam swoje trzy grosze.
Miałem takie objawy jak Ty, z tym że w Oplu na monowtrysku.Dodatkowo też w upalne dni po dojeżdżaniu np. do skrzyżowania auto gasło.Powodem był dolot powietrza do puszki filtra.Skierowałem go zwyczajnie na dół w stronę nadkola tak aby powietrze nie wpadało bezpośrednio z nad chłodnicy i zlikwidowałem ciepłe powietrze znad kolektora wylotowego do filtra powietrza( LPG lubi chłodniejsze ).

Może się przyda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BINGO-M muli gdy potrzeba depnąć
PostLink | Napisane: 2017-01-16, 16:25 

Dołączył(a): 2010-03-05, 21:52
Posty: 1365
Lokalizacja: Krosno

Pomógł: 120 razy

Auto: Ford Mondeo MK2
Elektronika: Lecho maxi lambda
Reduktor: BRC tecno
Pojemność: 1796
Moc: 115
Kod Nadwozia: BNP
Kod Silnika: RKH
Rok Produkcji: 1997
gati47, Wiesz, po co w samochodach zasilanych benzyną stosuje się zasysanie ciepłego powietrza?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BINGO-M muli gdy potrzeba depnąć
PostLink | Napisane: 2017-01-17, 22:10 

Dołączył(a): 2016-05-26, 15:29
Posty: 43
Lokalizacja: Gdynia

Pomógł: 0 razy

Auto: Golf 3 monowtrysk
Elektronika: BINGO-M
Reduktor: LOVATO
Pojemność: 1400
Moc: 60
Kod Silnika: ABD
Rok Produkcji: 1995
szosiu napisał(a):
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166588

Dzięki Szosiu, usunięcie tej uszczelki to rzeczywiście prosta sprawa.
W ten weekend niestety cały czas leżałem w łóżku przeziębiony i nie mogłem nic podziałać.
A dlaczego w ogóle trzeba wywalić tą uszczelkę? Pytam, bo ja mam silnik 1.4 ABD, w którym jest Mono Motronic 35, a ta instrukcja dotyczyła silnika 1.8ABS, w którym jest Mono Motronic MA. I się tak właśnie zastanawiam czy tam również trzeba wykonać ten zabieg.
Ale jakkolwiek by nie było to czyszczenie i uszczelnianie dolotu zawsze się przyda. Mój silnik właśnie też się trochę trzęsie i trochę falują obroty, ale tylko w minimalnym stopniu. Mam nadzieję, że jak wszystko uszczelnię to się poprawi.


R610 napisał(a):
Powodem był dolot powietrza do puszki filtra.Skierowałem go zwyczajnie na dół w stronę nadkola tak aby powietrze nie wpadało bezpośrednio z nad chłodnicy i zlikwidowałem ciepłe powietrze znad kolektora wylotowego do filtra powietrza( LPG lubi chłodniejsze ).

Dzięki R610, ale u mnie to raczej nie to. Ja mam tam wszystko oryginalne i mam nadzieję sprawne, więc kombinowanie z zimnym powietrzem byłoby tylko półśrodkiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BINGO-M muli gdy potrzeba depnąć
PostLink | Napisane: 2017-01-18, 10:48 

Dołączył(a): 2016-03-06, 16:39
Posty: 6

Pomógł: 0 razy

@danski88
U mnie też było oryginalne.Na Pb było ok a na LPG nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BINGO-M muli gdy potrzeba depnąć
PostLink | Napisane: 2017-01-18, 17:59 

Dołączył(a): 2008-06-27, 19:18
Posty: 150

Pomógł: 6 razy

Auto: Golf 3 1.8 ABS
Elektronika: Bingo M
Reduktor: Tomasetto AT07 140HP
Pojemność: 1.8
Moc: 90
Kod Silnika: ABS
Rok Produkcji: 1993
Najpierw Podepnij się laptopem i sprawdź przy ilu krokach pracuje silniczek krokowy przy wolnych obrotach i przy trzech tysiącach obrotach jeżeli przy wyższych obrotach silniczek pracuje w wyższym zakresie kroków to masz za małe podciśnienie. Czyli albo za duży mikser albo uszczelka którą trzeba wyrzucić , albo lewe powietrze jak ogarniesz laptopa to podaj maila Wyślę ci mój sposób regulacji szybko to wyregulujesz sam. Przy tej operacji podstawa wtrysku może się rozszczelnić Ja u siebie dałem nową podstawę wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BINGO-M muli gdy potrzeba depnąć
PostLink | Napisane: 2017-01-24, 00:25 

Dołączył(a): 2016-05-26, 15:29
Posty: 43
Lokalizacja: Gdynia

Pomógł: 0 razy

Auto: Golf 3 monowtrysk
Elektronika: BINGO-M
Reduktor: LOVATO
Pojemność: 1400
Moc: 60
Kod Silnika: ABD
Rok Produkcji: 1995
Rozmawiałem ostatnio z moim gazownikiem, opowiedziałem całą sytuację z zamulaniem. Facet powiedział, żebym podjechał na zwykłą regulację i samemu nic nie grzebał.

Odnośnie 4mm-owej zielonej podkładki, u mnie wygląda to tak jak na zdjęciach. Nie jest zielona, ale widać, że jest.
ObrazekObrazekObrazekObrazek


Szosiu dziękuję za zaangażowanie. Tak wyszło, że mam półroczną instalacje na gwarancji i nie chcę jej stracić.
Powinienem był od razu rozmawiać z moim gazownikiem a nie zakładać temat i zawracać ludziom głowę. No ale wtedy jeszcze nie wiedziałem z czym to się je.
Kliknąłem Tobie podziękowanie za Twoje porady.

Jutro instalacja będzie regulowana. Gdy wyjeżdzę 1-2 zbiorniki gazu to zdam relację z efektów regulacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BINGO-M muli gdy potrzeba depnąć
PostLink | Napisane: 2017-01-25, 16:12 

Dołączył(a): 2008-06-27, 19:18
Posty: 150

Pomógł: 6 razy

Auto: Golf 3 1.8 ABS
Elektronika: Bingo M
Reduktor: Tomasetto AT07 140HP
Pojemność: 1.8
Moc: 90
Kod Silnika: ABS
Rok Produkcji: 1993
Po 1. Tej podkładki ma nie być . Po2. Życzę ci żeby Ci się udało z tym gazownikiem, ale wiem że ciężko znaleźć dobrego niestety. Po3. Teraz najważniejsze gdy on ci to ustawi to weź laptopa, podepnij się programem i podasz nam jak pracuje silnik krokowy w całym zakresie obrotów i się okaże co Twój gazownik jest warty. Musimy go sprawdzić i tyle.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BINGO-M muli gdy potrzeba depnąć
PostLink | Napisane: 2017-01-25, 16:16 

Dołączył(a): 2008-06-27, 19:18
Posty: 150

Pomógł: 6 razy

Auto: Golf 3 1.8 ABS
Elektronika: Bingo M
Reduktor: Tomasetto AT07 140HP
Pojemność: 1.8
Moc: 90
Kod Silnika: ABS
Rok Produkcji: 1993
Ma Ci tak to ustawić aby w całym zakresie obrotów krokowy pracował w pobliżu wartości PWA i w całym zakresie obrotów krokowy nie może przekraczać 30% wartości PWA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BINGO-M muli gdy potrzeba depnąć
PostLink | Napisane: 2017-02-12, 23:52 

Dołączył(a): 2016-05-26, 15:29
Posty: 43
Lokalizacja: Gdynia

Pomógł: 0 razy

Auto: Golf 3 monowtrysk
Elektronika: BINGO-M
Reduktor: LOVATO
Pojemność: 1400
Moc: 60
Kod Silnika: ABD
Rok Produkcji: 1995
Witam po dłuższej przerwie.
Samochód oddałem na około 3 tygodnie do gazownika, który w sumie nie za dużo zdziałał. Montował różne miksery, ale problem "mulenia" przy pełnym gazie nadal pozostał.

Tak jak radził Szosiu usunąłem tą grubą czarno-zieloną uszczelkę nad mikserem. W instrukcji z forum VW była mowa o zielonej uszczelce a u mnie ona była czarna. Teraz już wiem dlaczego: ona jest czarna, ale po obu stronach ma zielone, papierowe podkladki:
Obrazek

Po usunięciu tej uszczelki naprawdę czuć wyraźną różnicę! Problem mulenia zniknął! Mogę trzymać gaz do dechy i samochód jedzie. Dzięki Szosiu!

Różnica mocy na benzynie i gazie jest dużo mniejsza. Przez kilka km trzymałem pedał gazu w podłodze, przełączałem benzyna-gaz. Różnica jest minimalna. Chociaż pewnie musiałbym więcej pojeździć, żeby mieć porównanie w różnych sytuacjach, a nie tylko przy pełnym otwarciu przepustnicy.

Wydaje mi się, że spalanie gazu też poszło w górę, ale pewnie po tej zmianie trzeba znowu wyregulować instalację.



Wrzucam screeny z programu BINGO. Jako początkujący pomyślałem, że lepiej zrobić więcej pomiarów niż za mało, dlatego nastukałem tego tyle.
Na razie tylko usunąłem uszczelkę i nic więcej nie robiłem, nie regulowałem instalacji. Rozumiem, że teraz mam wykonać taką standardową regulację? Czy może jednak trzeba zrobić jeszcze coś dodatkowego?



1 Auto w garażu, na luzie, przed usunięciem uszczelki (silnik był nagrzany, ale zanim wszystko podłączyłem to już temperatura zdążyła spaść)
    wolne obroty
    ObrazekObrazek

    2000
    ObrazekObrazek

    3000
    ObrazekObrazek

    4000
    ObrazekObrazek

2 Auto podczas jazdy, przed usunieciem uszczelki:
    3 bieg, 2000/3000 - stałe obroty:
    ObrazekObrazek

    3 bieg, pedał gazu w podłodze:
    Obrazek

    3 bieg, dodawanie gazu:
    ObrazekObrazek

    4 bieg, 2000 - stale obroty:
    Obrazek

    4 bieg, dodawanie gazu (na ostatnim zdjęciu trzymam pedał gazu w takiej pozycji, gdzie jest największe przyspieszenie, gdybym dał więcej to zaczyna mulić):
    ObrazekObrazekObrazekObrazek

    5 bieg, pedał gazu w podłodze:
    Obrazek


-------------Po usunięciu uszczelki-------------

3 Auto podczas jazdy, po usunięciu uszczelki:
    3 bieg, 2000/3000 - stałe obroty:
    ObrazekObrazek

    3 bieg, pedał gazu w podłodze:
    Obrazek

    3 bieg, dodawanie gazu:
    ObrazekObrazek


    4 bieg, 2000 - stale obroty:
    Obrazek

    4 bieg, dodawanie gazu:
    Obrazek

    5 bieg, pedał gazu w podłodze:
    Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO