Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Koltec Necam czy warto naprawiać
PostLink | Napisane: 2017-06-18, 11:51 

Dołączył(a): 2011-11-03, 18:31
Posty: 43
Lokalizacja: Olsztyn

Pomógł: 0 razy

Auto: omega bfl 2,2
Elektronika: prins
Wtryskiwacze: keihin pom
Reduktor: prins
Pojemność: 2198
Moc: 144
Kod Silnika: z22xe
Rok Produkcji: 2001
witam wszystkich, mam problem z instalacja koltec, a mianowicie w momencie odpalenia silnika (opel vectra b x18xe) wyskakuje blad 0340 , 4czujniki wymienione, na benzynie pracuje nie rowno no i odcinka do 4500rpm, jak sie przełaczy na gaz to check znika ale dochodza bledywszystkich wtryskiwaczy czyli od 0201 do 0204. Na gazie nie wystepuje juz odcinka i auto jedzie normalnie, tyle ze szarpie przy puszczeniu nogi z gazu i potrafi zgasnac od czasu do czasu. Czynnosci ktore zrobilem do tej pory to :

klp rozrzad

wszystkie filtry łącznie z lpg

czyszczenie krokowca i przepustnicy

czyszczenie i podmiana przeplywki

lambda pracuje dobrze na lpg ipb

sprawdzona wiazka silnika-ok

wymienione wszystkie poduszki

zostalo mi tylko podmienic ECU

Moze ktos mial podobny problem ,bo mnie juz rece opadaja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam czy warto naprawiać
PostLink | Napisane: 2017-06-18, 11:55 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 26108
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2292 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
emulator wtrysków chyba niedomaga?
jaka to wersja Kolteca, bo jest kilka
jak IV generacja to najtaniej wychodzi wymiana elektroniki i wtryskiwaczy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam czy warto naprawiać
PostLink | Napisane: 2017-06-18, 12:06 

Dołączył(a): 2011-11-03, 18:31
Posty: 43
Lokalizacja: Olsztyn

Pomógł: 0 razy

Auto: omega bfl 2,2
Elektronika: prins
Wtryskiwacze: keihin pom
Reduktor: prins
Pojemność: 2198
Moc: 144
Kod Silnika: z22xe
Rok Produkcji: 2001
to jest fabryczna instalacja 3 gen, red vg392, dochodza takze 2 bledy z instalacji- 43 i 45


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam czy warto naprawiać
PostLink | Napisane: 2017-06-18, 12:15 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 26108
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2292 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
solidna instalacja, ale mocno "wczepiona" w instalację auta elektronika
jeśli tanio zdobędziesz jej poszczególne bloki to próbuj podmieniać
uwaga; sterownik podstawowy musi mieć to samo oznaczenie, czyli pochodzić z auta z tym samym silnikiem co twój
niektóre wersje III generacji miały możliwość podpięcia fejsa i program diagnostyczny, co i tak nic nie da jeśli element wykonawczy jakim jest emulator nie działa dobrze

a tyle są warte wybłyskane błędy; :>
kod 43 Parownik/reduktor nie działa
kod 45 Mieszanka gazu za bogata

reduktor nie puszcza gazu podciśnieniem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam czy warto naprawiać
PostLink | Napisane: 2017-06-18, 12:26 

Dołączył(a): 2011-11-03, 18:31
Posty: 43
Lokalizacja: Olsztyn

Pomógł: 0 razy

Auto: omega bfl 2,2
Elektronika: prins
Wtryskiwacze: keihin pom
Reduktor: prins
Pojemność: 2198
Moc: 144
Kod Silnika: z22xe
Rok Produkcji: 2001
co do bledow to juz wiem, ale powiedz mi czy emulator jest wbudowany w ecm lpg czy jest to oddzielny modul i gdzie ewentualnie go szukac?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam czy warto naprawiać
PostLink | Napisane: 2017-06-18, 12:30 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 26108
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2292 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
ROMAN-R87 napisał(a):
gdzie ewentualnie go szukac?

allegro, OLX itp, historyczny sprzęt, nie będzie łatwo

dobrze nie pamiętam, ale emulator to chyba osobne pudełko
sprawdź też gdzie podpięli czytanie obrotów silnika bo błąd wskazuje na miejsce czujnika położenia wałka i jakby Necam go zakłócał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam czy warto naprawiać
PostLink | Napisane: 2017-06-18, 14:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-09-20, 10:54
Posty: 3166
Lokalizacja: podkarpacie

Pomógł: 180 razy

Elektronika: stag 300 PLUS
ROMAN-R87 napisał(a):
wyskakuje blad 0340

jak czujnik inny niż orginał to zapomnij o skasowaniu tego błędu. siemens nie toleruje podróbek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam czy warto naprawiać
PostLink | Napisane: 2017-06-18, 15:35 

Dołączył(a): 2011-11-03, 18:31
Posty: 43
Lokalizacja: Olsztyn

Pomógł: 0 razy

Auto: omega bfl 2,2
Elektronika: prins
Wtryskiwacze: keihin pom
Reduktor: prins
Pojemność: 2198
Moc: 144
Kod Silnika: z22xe
Rok Produkcji: 2001
tak jest ori siemens, a blad zanika po przejsciu na lpg i silnik rowniotko pracuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam czy warto naprawiać
PostLink | Napisane: 2017-09-05, 14:12 

Dołączył(a): 2011-11-03, 18:31
Posty: 43
Lokalizacja: Olsztyn

Pomógł: 0 razy

Auto: omega bfl 2,2
Elektronika: prins
Wtryskiwacze: keihin pom
Reduktor: prins
Pojemność: 2198
Moc: 144
Kod Silnika: z22xe
Rok Produkcji: 2001
sprawa rozwiazana nieduzym kosztem- kit pod maske ZAVOLI, i koniec klopotow z dziadostwem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam czy warto naprawiać
PostLink | Napisane: 2017-09-09, 09:55 

Dołączył(a): 2017-09-09, 09:30
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: seat leon
Elektronika: koltec necam
Pojemność: 1800
Moc: 125
Kod Nadwozia: 1m
Kod Silnika: apg
Rok Produkcji: 2001
Potrzebuję pomocy z moim necamem, dokładnie chodzi mi o to czym słusznym go zastąpić.
Instalacja ma już swoje lata, a dokładnie 16. Serwisowana ale sprawia coraz więcej problemów: falowanie na wolnych obrotach, przerzuca na benzynę przy hamowaniu, przy temp +5st C przełącza na lpg, za chwilę na pb, na lpg i tak kilka razy, co chwilę wywala check engine, na pb zero błędów. Od 3 dni ma problem z pracą na lpg: jedzie, przydusi się i przełącza na pb.
Ogólnie przez 6 lat dobrze się spisywała z małymi potknięciami.
W okolicy nikt nie chce podjąć tematu serwisu tej instalacji.
Pacjent:
seat leon 1m 2001 rok
1.8 apg 125km
instalacja koltec necam zakładana w Holandii przy zakupie auta jako nowe.

Prosze o info co założyć: centrala, parownik, wtryski itd.
Co z otworami po necamie do zaślepienia czy można je wykorzystać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam czy warto naprawiać
PostLink | Napisane: 2017-09-09, 20:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 3353
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 423 razy

Auto: Laguna III
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME Tur
Dysze: brak
Pojemność: 2.0T
Moc: 170KM
Może sam spróbuj ją reanimować, tu masz ciekawy temat o tej instalacji, jest w nim instrukcja jak ją naprawiać. A jeśli się nie powiedzie to czeka Cię montaż nowej instalacji. Nawierty kolektora pod wtryski lepiej zrobić nowe bo te od Kolteca nie są zbyt dobre do 4 generacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam czy warto naprawiać
PostLink | Napisane: 2017-09-09, 22:06 

Dołączył(a): 2017-09-09, 09:30
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: seat leon
Elektronika: koltec necam
Pojemność: 1800
Moc: 125
Kod Nadwozia: 1m
Kod Silnika: apg
Rok Produkcji: 2001
Dzisiaj poległem na placu boju z necamem.
Czytałem cały temat plus szeroki na forum vectry, byłem mocno przygotowany ale przegrałem.
Coś z elektronika się dzieje, jak tylko załączy się przekaźnik od gazu a jeszcze pracuje na benzynie juz zaczynają się wahania obrotów, przerywanie.
Zmieniam na sekwencje tylko potrzebuje konkretnie wiedzieć jakie podzespoły dać żeby to dzialalo jak należy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam czy warto naprawiać
PostLink | Napisane: 2017-09-09, 22:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-09-20, 10:54
Posty: 3166
Lokalizacja: podkarpacie

Pomógł: 180 razy

Elektronika: stag 300 PLUS
jest serwis tego w Małopolsce ale lepiej zażyć coś przed dostaniem kosztorysu bo ceny mają z kosmosu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Koltec Necam czy warto naprawiać
PostLink | Napisane: 2017-09-10, 20:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 3353
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 423 razy

Auto: Laguna III
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME Tur
Dysze: brak
Pojemność: 2.0T
Moc: 170KM
Pooglądaj sobie dział Galeria i zobacz co i jak powinno być zamontowane bo podobnych silników czy nawet innych o podobnej mocy i pojemności jest cała masa. Najważniejszy jednak jest dobry i uczciwy gazownik bo dobre podzespoły to tylko połowa sukcesu bo trzeba je jeszcze dobrze zamontować i właściwie wyregulować instalację.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO