Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Lovato Smart Sekwencyjny wtrysk dysze
PostLink | Napisane: 2017-06-17, 16:25 

Dołączył(a): 2017-06-17, 12:14
Posty: 9

Pomógł: 0 razy

Auto: Mercedes w202 c180
Elektronika: Lovato Smart
Wtryskiwacze: Lovato KP/A1(2.2)
Reduktor: RGJ-3
Dysze: A1/(2.2)
Pojemność: 1799
Moc: 122
Rok Produkcji: 1993
Mam pytanie o instalację jak w profilu, otóż ostatnio zaczęła świrować tzn. czasem nie chciał się przełączyć na gaz przy pełnym zbiorniku wymieniłem filtry, przeczyściłem elektrozawór na reduktorze i na razie działa. Lecz kupiłem sobie też kabel i podłączyłem się do komputera, jakie było moje zdziwienie kiedy okazało się że instalację mam ustawioną na typ wtrysku : full group (zamiast sekwencji). Zmieniłem ustawienie na sekwencje i po auto-kalibracji dostałem komunikat "Za duże dysze czas wtrysku 3.0ms" (coś w tym stylu), ciśnienie gazu na wolnych obrotach waha się od 1.3 do 1.4 ( z tym że 1.4 pojawia się bardzo sporadycznie) czujnik mam bez map sensora. Sprawdziłem dysze aktualnie mam zamontowane A1 które są rozwiercone na 2.2 (niestety nie mam suwmiarki elektronicznej ale na pewno średnica jest większa od 2mm). Teraz pytanie jaki rozmiar dyszy zamontować i jakie ciśnienie na reduktorze ustawić żeby instalacjia poprawnie pracowała w trybie sekwencyjnym? (czas wtrysku musi być co najmniej 4ms?) Po przetestowaniu na ustawieniu sekwencyjnym zauważyłem że auto znacznie lepiej działa jednak czasy wtrysków gazu przy jeździe spadają nawet poniżej 3ms. Dodam że na wolnych obrotach czas wtrysku benzyny (na PB) mam w przedziale od 2.2 do 2.5ms).

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lovato Smart Sekwencyjny wtrysk dysze
PostLink | Napisane: 2017-06-17, 16:48 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 26539
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2359 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
bastekpew napisał(a):
jakie było moje zdziwienie kiedy okazało się że instalację mam ustawioną na typ wtrysku : full group

a twój silnik nie ma fuldrupy, że się dziwisz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lovato Smart Sekwencyjny wtrysk dysze
PostLink | Napisane: 2017-06-17, 17:13 

Dołączył(a): 2017-06-17, 12:14
Posty: 9

Pomógł: 0 razy

Auto: Mercedes w202 c180
Elektronika: Lovato Smart
Wtryskiwacze: Lovato KP/A1(2.2)
Reduktor: RGJ-3
Dysze: A1/(2.2)
Pojemność: 1799
Moc: 122
Rok Produkcji: 1993
@Mirosław nie jestem pewny mam silnik M111.920 ze sterownikiem PMS, niestety nie udało mi się znaleźć informacji jaki jest typ wtrysku benzyny. W instrukcji do Lovato zalecane jest ustawienie typu wtrysku LPG na "Sekwencyjny"

Cytuj:
INJECTION TYPE (TYP WTRYSKU)
W tym miejscu można wybrać metodę uruchamiania wtryskiwaczy gazu w zależności od rodzaju instalacji:
SEQUENTIAL (SEKWENCYJNY — OPCJA ZALECANA): wtryskiwacz gazu jest uruchamiany przy
każdym wtrysku BENZYNY.
FULL GROUP (GRUPOWY): wtryskiwacz gazu jest uruchamiany przy co drugim wtrysku BENZYNY.


Stąd moje zdziwienie, niestety w tej samej instrukcji nie ma nic napisane kiedy wybierać full group.

Dodam jeszcze że na ustawieniu full group jak auto jest na wolnych obrotach po przy gazowaniu czuj opóźnienie, na ustawieniu sekwencyjnym tego n ie ma chodzi bardzo podobnie jak na benzynie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lovato Smart Sekwencyjny wtrysk dysze
PostLink | Napisane: 2017-06-17, 17:33 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 26539
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2359 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
ok poszukałem, twój silnik ma sterowanie półsekwencyjne, więc praca jako sekwencja jest w takim przypadku wskazana
zalutuj dysze i wierć na nowo lub kup nowe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lovato Smart Sekwencyjny wtrysk dysze
PostLink | Napisane: 2017-06-17, 19:57 

Dołączył(a): 2017-06-17, 12:14
Posty: 9

Pomógł: 0 razy

Auto: Mercedes w202 c180
Elektronika: Lovato Smart
Wtryskiwacze: Lovato KP/A1(2.2)
Reduktor: RGJ-3
Dysze: A1/(2.2)
Pojemność: 1799
Moc: 122
Rok Produkcji: 1993
Raczej kupie nowe tylko pytanie jaki rozmiar? Czy 2.0 to będzie wystarczająca zmiana? czy może kupić 1.8 i je ewentualnie rozwiercić na 2.0 jakby były za małe?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lovato Smart Sekwencyjny wtrysk dysze
PostLink | Napisane: 2017-06-17, 22:34 

Dołączył(a): 2014-06-03, 11:17
Posty: 592
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 43 razy

Auto: Skoda Octavia kombi 4x4
Elektronika: Tech 224
Wtryskiwacze: Alex Barracuda
Reduktor: KME Tur @ 1bar
Dysze: 2,7mm
Pojemność: 1984
Moc: 115
Kod Nadwozia: 1U5
Kod Silnika: AZJ
Rok Produkcji: 2002
Ciśnienie gazu nominalnie na wolnych obrotach powinieneś ustawić ok 1,30-1,35 bar (silnik rozgrzany). Dysze należy dobrać tak, żeby przy autokalibracji z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami energii czas wtrysku gazu wyszedł 4,50ms lub minimalnie wyższy - wtedy nie pojawi się komunikat o niewłaściwym rozmiarze dysz. Jeśli natomiast trafisz błąd za dużych dysz z informacją, że czas wtrysku gazu wynosi ok. 4,00ms, to też możesz zostawić.
Bardzo ważne jest, aby podczas trwania autokalibracji nie uruchomił się wiatrak chłodnicy. Jeśli się tak stanie, należy przejechać kawałek autem, żeby silnik się nieco schłodził i ponownie puścić autokalibrację.
Ja bym proponował zrobić to zgodnie ze sztuką, czyli kupić dysze A1 (1,4mm), kilka wierteł co 0,2mm i stopniowo rozwiercać dysze i puszczać autokalibrację, aż trafisz właściwy czas wtrysku gazu. Drobne zmiany czasu wtrysku gazu jesteś w stanie skorygować zmieniając ciśnienie na reduktorze. Oczywiście po zmianie ciśnienia również trzeba wykonać autokalibrację.

Jak już trafisz z dyszami i ciśnieniem, to potem jeszcze czeka Cię strojenie na drodze wg korekt paliwowych i najlepiej dodatkowo jeszcze wg wskazań sondy afr. Ogólnie powinno się zresetować mapę przed ostateczną autokalibracją, po której ma nastąpić strojenie na drodze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lovato Smart Sekwencyjny wtrysk dysze
PostLink | Napisane: 2017-06-19, 11:36 

Dołączył(a): 2017-06-17, 12:14
Posty: 9

Pomógł: 0 razy

Auto: Mercedes w202 c180
Elektronika: Lovato Smart
Wtryskiwacze: Lovato KP/A1(2.2)
Reduktor: RGJ-3
Dysze: A1/(2.2)
Pojemność: 1799
Moc: 122
Rok Produkcji: 1993
Dzięki za informacje, zamówiłem dysze, jak przyjdą będę kombinował. Jeszcze jedna rzeczy mnie zastanawia, mianowicie w ustawieniach Rodzaj zapłonu mam wybrany Obrotomierz, to wynika ze sposobu montażu instalacji? i tego raczej nie zmieniać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lovato Smart Sekwencyjny wtrysk dysze
PostLink | Napisane: 2017-06-19, 17:33 

Dołączył(a): 2010-10-02, 23:24
Posty: 1874
Lokalizacja: bydgoszcz

Pomógł: 184 razy

Auto: citroen xsara
Elektronika: stag 300 isa
Wtryskiwacze: matrix 544
Reduktor: silver
Dysze: 2,0
Pojemność: 1587
Moc: 88
Kod Nadwozia: N0
Kod Silnika: NFZ(TU5JP)
Rok Produkcji: 1999
taką opcję wybierasz aby program do gazu pokazywał prawidłowe obroty nieważna jak to nazwali. obrotomierz czyli tyle impulsów na cykl ile cylindrów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lovato Smart Sekwencyjny wtrysk dysze
PostLink | Napisane: 2017-06-21, 20:00 

Dołączył(a): 2017-06-17, 12:14
Posty: 9

Pomógł: 0 razy

Auto: Mercedes w202 c180
Elektronika: Lovato Smart
Wtryskiwacze: Lovato KP/A1(2.2)
Reduktor: RGJ-3
Dysze: A1/(2.2)
Pojemność: 1799
Moc: 122
Rok Produkcji: 1993
Dzisiaj dostałem dysze i trochę podziałałem na 2.0mm przy ciśnieniu 1.31 - 1.33 kalibracja wychodziła na 3.94ms i był komunikat o za dużych dyszach, dlatego przetestowałem 1.8mm i przy takim samym ciśnieniu po kalibracji na wolnych obrotach czasy wtrysku gazu wahają się od 4.6 do 5ms więc jest ok. Na wolnych obrotach też czas wtrysku benzyny na lpg i pb jest podobny, (w granicach 2.3) jednak przy jeździe z tego co udało mi się zauważyć (niestety na razie musiałem jeździć sam) i zarejestrować na wykresach wynika że na lpg czasy wtrysku benzyny są delikatni mniejsze, (różnice rzędu 0.1, 02 czasem 0.3ms) teraz pytanie jak mapę modyfikować podczas jazdy? tzn. jak czas wtrysku benzyny na gazie jest mniejszy oznacza że mieszanka za bogata i trzeba odpowiedni współczynnik na mapie zmniejszyć? i na odwrót?

Zauważyłem też że jak włączam klimatyzację na wolnych obrotach lub szybko przy gazuję z wolnych obrotów to podnosi się ciśnienie gazu (tak na 1.5 - 1.9 bara) i auto wtedy robi się nie stabilne, raz nawet po włączeniu klimatyzacji i załączeniu się wiatraka skoczyło na 1.92 i zgasło. Czego to może być wina? może trzeba zmniejszyć ciśnienie na wolnych obrotach?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lovato Smart Sekwencyjny wtrysk dysze
PostLink | Napisane: 2017-06-22, 06:45 

Dołączył(a): 2017-06-17, 12:14
Posty: 9

Pomógł: 0 razy

Auto: Mercedes w202 c180
Elektronika: Lovato Smart
Wtryskiwacze: Lovato KP/A1(2.2)
Reduktor: RGJ-3
Dysze: A1/(2.2)
Pojemność: 1799
Moc: 122
Rok Produkcji: 1993
Udało mi się zmierzyć średnicę starych dysz dokładniejszą suwmiarką i wyszło jednak 2.42mm teraz pytanie czy zmiana rozmiaru dyszy o 0.6 jest ok? Niby czasy kalibracyjne są w porządku i jak na razie jeździ dobrze tylko pytanie czy na dyszach 1.8 będzie wszystko dobrze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lovato Smart Sekwencyjny wtrysk dysze
PostLink | Napisane: 2017-06-22, 16:59 

Dołączył(a): 2010-10-02, 23:24
Posty: 1874
Lokalizacja: bydgoszcz

Pomógł: 184 razy

Auto: citroen xsara
Elektronika: stag 300 isa
Wtryskiwacze: matrix 544
Reduktor: silver
Dysze: 2,0
Pojemność: 1587
Moc: 88
Kod Nadwozia: N0
Kod Silnika: NFZ(TU5JP)
Rok Produkcji: 1999
bastekpew napisał(a):
pytanie czy na dyszach 1.8 będzie wszystko dobrze?

parametry dolne się zgadzają, sprawdź auto przy obciążeniach. jeśli pełna mapa to trochę za dużo to po prawej stronie stronie jest opcja "mapa skrócona" i powinno być łatwiej a regulacja jest tak samo poprawna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lovato Smart Sekwencyjny wtrysk dysze
PostLink | Napisane: 2017-06-22, 19:21 

Dołączył(a): 2017-06-17, 12:14
Posty: 9

Pomógł: 0 razy

Auto: Mercedes w202 c180
Elektronika: Lovato Smart
Wtryskiwacze: Lovato KP/A1(2.2)
Reduktor: RGJ-3
Dysze: A1/(2.2)
Pojemność: 1799
Moc: 122
Rok Produkcji: 1993
jardi80 napisał(a):
prawej stronie stronie jest opcja "mapa skrócona" i powinno być łatwiej a regulacja jest tak samo poprawna.


jak wybieram mapę skróconą to wszystkie parametry mają wartość 0. Mam wykonać kalibrację po wyborze czy po prostu na skróconej wprowadza się korekty względem pełnej mapy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lovato Smart Sekwencyjny wtrysk dysze
PostLink | Napisane: 2017-06-22, 20:40 

Dołączył(a): 2010-10-02, 23:24
Posty: 1874
Lokalizacja: bydgoszcz

Pomógł: 184 razy

Auto: citroen xsara
Elektronika: stag 300 isa
Wtryskiwacze: matrix 544
Reduktor: silver
Dysze: 2,0
Pojemność: 1587
Moc: 88
Kod Nadwozia: N0
Kod Silnika: NFZ(TU5JP)
Rok Produkcji: 1999
na mapie skróconej są zera i tam gdzie jest za mało (w miejscu gdzie jest kulka) zmieniasz zero na wartość inną (wzbogacasz mieszankę lub zubożasz zwiększając wartość w polu lub zmniejszając). jak zmieniasz wartości na mapie skróconej to na mapie rozszerzonej wartości pozostają bez zmian (to nie ma znaczenia). przed kalibracją robisz reset mapy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lovato Smart Sekwencyjny wtrysk dysze
PostLink | Napisane: 2017-06-25, 22:54 

Dołączył(a): 2010-02-21, 12:03
Posty: 64
Lokalizacja: polska

Pomógł: 0 razy

Auto: Toyots Avensis T27
Elektronika: Zavoli Alisei 2001NC
Wtryskiwacze: PAN/ Regfast omvl
Reduktor: Zeta S
Dysze: 2.6
Pojemność: 2000
Moc: 152
Kod Nadwozia: T27
Kod Silnika: 3ZR-FAE
Rok Produkcji: 2010
W brc sequent 24 w mojej w202 111.920 mam ustawione na polsekwencje. Z tego co pamietam to sa bardzo niskie czasy wtrysków...poniżej 2ms.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO