Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Problem prins - suwałki
PostLink | Napisane: 2017-04-04, 07:44 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2708
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 264 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Jeżeli pojawienie się tego błędu (310) nie wywołuje żadnych skutków w pracy instalacji, to ja bym to olał, bo wyłapanie tego może być trudne. Wystąpienie tego błędu, może być powodowane chwilowym wzrostem ciśnienia w momentach nagłego zdjęcia nogi z pedału gazu, gdy silnik pracuje pod dużym obciążeniem. Wtedy ciśnienie ma tendencje do chwilowego zwiększania się, (u mnie, nawet do 2.8 bara na nierozgrzanym reduktorze) i być może ten skok wyzwala ten błąd, ale to tylko gdybanie, bo u mnie w tej sytuacji nie pojawiają się żadne błędy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem prins - suwałki
PostLink | Napisane: 2017-04-04, 15:51 

Dołączył(a): 2016-09-09, 10:21
Posty: 32
Lokalizacja: Olecko

Pomógł: 1 razy

Auto: audi a6 c5
Elektronika: prins
Wtryskiwacze: keihin pomarańczowe
Reduktor: prins 2membranowy
Pojemność: 2771
Moc: 193
Kod Silnika: alg
Rok Produkcji: 1998
Dzięki wszystkim za pomoc, jakby co posiadam interfejs jakby ktoś z okolic potrzebował

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem prins - suwałki
PostLink | Napisane: 2017-04-06, 19:30 

Dołączył(a): 2016-09-09, 10:21
Posty: 32
Lokalizacja: Olecko

Pomógł: 1 razy

Auto: audi a6 c5
Elektronika: prins
Wtryskiwacze: keihin pomarańczowe
Reduktor: prins 2membranowy
Pojemność: 2771
Moc: 193
Kod Silnika: alg
Rok Produkcji: 1998
Zadam jeszcze pytanie tutaj żeby nie szukać, auto bez problemu jeździ na gazie, zostawiam auto wieczorem, następnego dnia rano odpalam i po przejechaniu około 2-3 minuty przełącza mi się na gaz pomimo że auto jeszcze zimne. W czym szukać opisany problem? Po przełączeniu na gaz na zimnym ciśnienie skacze na 3,5bara i to przez to pojawia się błąd 310. Błąd po wykasowaniu się nie pojawia dopóki nie wyniknie opisana sytuacja wyżej

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem prins - suwałki
PostLink | Napisane: 2017-04-06, 20:06 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2708
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 264 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Masz program, to nic prostszego jak go podłączyć, sprawdzić jaka temperatura jest otoczenia i jaka temperaturę pokazuje reduktor (powinny być takie same), odpalić silnik i patrzyć jak zachowuje się temperatura reduktora w miarę nagrzewania się silnika i przy jakiej temperaturze dochodzi do przełączenia na gaz.
Ale po tym
newamadeo@o2.pl napisał(a):
zostawiam auto wieczorem, następnego dnia rano odpalam i po przejechaniu około 2-3 minuty przełącza mi się na gaz pomimo że auto jeszcze zimne

sądzę, że wszystko jest w porządku. U mnie, przy obecnych temperaturach, mniej więcej po tym samym czasie, przy pracy silnika na wolnych obrotach dochodzi do przełączenia.
newamadeo@o2.pl napisał(a):
Po przełączeniu na gaz na zimnym ciśnienie skacze na 3,5bara i to przez to pojawia się błąd 310.

I znowu nie do końca nieprecyzyjny opis, ale wiadomo jak powstaje błąd 310. U mnie w takiej sytuacji (przy takim wzroście ciśnienia), silnik po prostu gaśnie i nie jest generowany żaden błąd (wg instrukcji powinien przełączyć się z powrotem na benzynę) i przez jakiś czas (dopóki ciśnienie nie opadnie), nie ma możliwości przełączenia z powrotem na gaz.
Przyczyną tego problemu (wzrostu ciśnienia), niestety, ale jest ospała reakcja zimnego reduktora, spotęgowana prawdopodobnie nieszczelną instalacją gazową. Nieszczelność ta powoduje, że w czasie długiego postoju (przez noc) ciśnienie na listwie mocno spada i wtedy przy przełączeniu na gaz następuje duże otwarcie zaworu regulacyjnego, powodujące gwałtowny napływ gazu i tym samym tak gwałtowny wzrost ciśnienia, że reduktor nie zdąży nad tym zapanować i stąd ten skok.
Jak masz zamontowany manometr, to jest to łatwe do sprawdzenia, wystarczy tylko sprawdzić jakie jest ciśnienia na listwie przed odpaleniem silnika po nocy. Można to też sprawdzić programem podłączonym przed uruchomieniem silnika.
newamadeo@o2.pl napisał(a):
Błąd po wykasowaniu się nie pojawia dopóki nie wyniknie opisana sytuacja wyżej

bo czas postoju jest na tyle krótki, że do takiego spadku ciśnienia nie dochodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem prins - suwałki
PostLink | Napisane: 2017-04-07, 10:24 

Dołączył(a): 2016-09-09, 10:21
Posty: 32
Lokalizacja: Olecko

Pomógł: 1 razy

Auto: audi a6 c5
Elektronika: prins
Wtryskiwacze: keihin pomarańczowe
Reduktor: prins 2membranowy
Pojemność: 2771
Moc: 193
Kod Silnika: alg
Rok Produkcji: 1998
gimak napisał(a):
I znowu nie do końca nieprecyzyjny opis

Masz rację ale na szczęście masz dużą wiedzę i precyzujesz. Auto w w/w momencie nie gaśnie lecz pipczy jakby nie było gazu i przełącza się na benzynę i przez 10 minut do resetu nie przełącza na gaz. Występuje to czasem i chciałem wiedzieć co za to jest odpowiedzialne


Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem prins - suwałki
PostLink | Napisane: 2017-04-07, 10:54 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2708
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 264 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Czyli u ciebie jest dokładnie tak jak w instrukcji, teraz tylko sprawdź jak wygląda sprawa z ciśnieniem gazu na listwie przed przełączeniem. Im to ciśnienie (przed przełączeniem) jest niższe od tego, jakie jest ustawione na reduktorze i im niższa jest temperatura otoczenia, tym większe jest prawdopodobieństwo wystąpienia takiej sytuacji.
U mnie przed regeneracją reduktora, też były duże spadki ciśnienia podczas postoju, a ponieważ na przeglądach rejestracyjnych, przy kontroli szczelności wszystko było ok., więc kładłem to na karb nieszczelnych wtryskiwaczy gazowych. W związku z tym często dochodziło w zimie dochodziło do takiej sytuacji. Wystarczyło tylko wtedy, wyłączyć i załączyć napięcie na instalację gazową (założyłem taki wyłącznik, żeby nie obciążać akumulatora podczas dłuższych postojów) i wszystko wracało do normy.
Byłem mocno zdziwiony, jak po regeneracji reduktora, spadki ciśnienia stały się minimalne, czyli nieszczelność była gdzieś na reduktorze, prawdopodobnie oringi na kolanku gazowym lub zawór bezpieczeństwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem prins - suwałki
PostLink | Napisane: 2017-06-19, 11:30 

Dołączył(a): 2016-09-09, 10:21
Posty: 32
Lokalizacja: Olecko

Pomógł: 1 razy

Auto: audi a6 c5
Elektronika: prins
Wtryskiwacze: keihin pomarańczowe
Reduktor: prins 2membranowy
Pojemność: 2771
Moc: 193
Kod Silnika: alg
Rok Produkcji: 1998
Witam ponownie, może był już gdzieś ten przypadek lecz na telefonie ciężko się szuka i nie mogę znaleźć więc proszę o pomoc, auto dobrze działa na gazie, zostawione na noc, rano przychodzę i gdy odpalam auto to na przełączniku b/g miga pomarańczowa dioda i nic nie można zrobić (nawet nie wchodzi w stan gotowości do przełączenia),przyciskanie nic nie robi oprócz pipczenia a auto ciągle pracuje na benzynie, kiedyś raz mi już to wystąpiło i przełącznikiem w programie też nie można było przełączyć na gaz bo nic się nie działo, program nie pokazywał żadnych błędów, kliknąłem włącz/aktywuj Ecu (chyba klawisz F5 czy F7) i wszystko wróciło do normy. Pytanie od czego może takie coś się zrobić i czy można jakoś włączyć te Ecu bez oprogramowania a fizycznie w aucie bo jestem 300km od domu i mi nie uśmiecha się jazda na pb, może jest ktoś z kolegów w W-wie co mógłby podpiąć pod interfejs?

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem prins - suwałki
PostLink | Napisane: 2017-06-19, 13:51 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2708
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 264 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
newamadeo@o2.pl napisał(a):
miga pomarańczowa dioda

Prawdopodobnie będzie to związane z czujnikiem temperatury na reduktorze lub z czujnikiem ciśnienia gazu na filtrze gazu lotnego spróbuj poruszyć wtyczka na jednym i drugim.
Próbowałeś odłączyć instalację od akumulatora - wyjąć bezpiecznik na chwilę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem prins - suwałki
PostLink | Napisane: 2017-06-19, 14:49 

Dołączył(a): 2016-09-09, 10:21
Posty: 32
Lokalizacja: Olecko

Pomógł: 1 razy

Auto: audi a6 c5
Elektronika: prins
Wtryskiwacze: keihin pomarańczowe
Reduktor: prins 2membranowy
Pojemność: 2771
Moc: 193
Kod Silnika: alg
Rok Produkcji: 1998
Wcześniej odłączałem czujnik temperatury i ciśnienia i nic się nie działo, Akumulator właściwie zaraz odłącze i zobaczę czy coś pomoże

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem prins - suwałki
PostLink | Napisane: 2017-06-19, 19:34 

Dołączył(a): 2016-09-09, 10:21
Posty: 32
Lokalizacja: Olecko

Pomógł: 1 razy

Auto: audi a6 c5
Elektronika: prins
Wtryskiwacze: keihin pomarańczowe
Reduktor: prins 2membranowy
Pojemność: 2771
Moc: 193
Kod Silnika: alg
Rok Produkcji: 1998
Odłączenie aku nic nie daje niestety, jak zajade do domu to zobaczę czy ta aktywacja Ecu znowu pomoże

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem prins - suwałki
PostLink | Napisane: 2017-06-19, 21:17 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2708
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 264 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
newamadeo@o2.pl napisał(a):
jak zajade do domu to zobaczę czy ta aktywacja Ecu znowu pomoże

Jak za pierwszym razem pomogła, to i tym razem powinna pomóc. A robi się to klawiszem F11.
Ciekawe co powoduje dezaktywację sterownika. Ciekawym jak taka aktywacja przebiega, jak możesz to opisz jak to wygląda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem prins - suwałki
PostLink | Napisane: 2017-06-20, 08:12 

Dołączył(a): 2016-09-09, 10:21
Posty: 32
Lokalizacja: Olecko

Pomógł: 1 razy

Auto: audi a6 c5
Elektronika: prins
Wtryskiwacze: keihin pomarańczowe
Reduktor: prins 2membranowy
Pojemność: 2771
Moc: 193
Kod Silnika: alg
Rok Produkcji: 1998
no więc tak, tak jak wcześniej pisałem problem z tym że nie można na nic przełączyć i miga tylko pomarańczowa dioda wystąpił samoczynnie i już drugi raz w przeciągu 2 mcy. Odłączanie, ruszanie wtyczek od czujników oraz akumulatora nie pomaga. W programie jednak jest błąd 160: Activate ECM in menu>Functions. Wtedy wciskam F11 (Activate Ecu) i zapala się pomarańczowa dioda wchodząc tym samym w stan gotowości do przełączenia na gaz. Auto po przełączeniu na gaz zgasło. Winą jest samoczynna zmiana parametru 31 Double mix z 0% na 394%. Ciekaw jestem czemu i od czego ten parametr sam się zmienił i kiedy to wystąpiło? Czy zmiana tego parametru mogła wyłączyć te ECM?


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO