Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Wymiana Sterownika i nowe strojenie
PostLink | Napisane: 2017-07-31, 11:37 

Dołączył(a): 2012-09-20, 18:00
Posty: 79

Pomógł: 3 razy

Auto: A4 B6, 1.8T
Elektronika: Alex Nano
Wtryskiwacze: Baracuda 115
Reduktor: RED1 GOLD FZ8
Dysze: brak
Pojemność: 1781
Moc: 192
Kod Nadwozia: Avant
Kod Silnika: BFB
Rok Produkcji: 2003
na lapku zaktualizowałem oprogramowanie do:
Optima 2.081 (nano, EXPERT, TORPEDO PFPE v2.0)

Po poprawnym fizycznym podmianie sterownika i centralki, wykonałem aktualizację sterownika (firmware), na najnowszą która była dostępna w programie. Czyli firmware było z updatewane przed strojeniem.

Może firmware jest jeszcze nowsze gdzieś ?
-----------
Yyyy... tutaj czegoś nie rozumiem, myślałem że tam jest ustawione w procentach lub w zakresie 0-1 (0-100%) a nie w Voltach ?
Teraz nie pamiętam ale: poziom gazu w [V] oscylował ponad 3V (jeżeli dobrze pamiętam), a przy pierwszej granicy(od góry)[między 1 a 2 kwadratem] lampce było 0,9 (ale nie pisze co to za wartość, [liczbowa, procentowa, napięciowa, inna...]) ?


Albo inaczej, jak rozpoznać jaki mam czujnik poziomu gazu? da się to zrobić bez rozkręcania elektrozaworu ?


Ostatnio edytowano 2017-07-31, 12:31 przez ExeQtoR, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana Sterownika i nowe strojenie
PostLink | Napisane: 2017-07-31, 12:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-11-29, 09:53
Posty: 688
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 27 razy

Auto: Volvo V40
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Napoleon
Reduktor: Turbot
Pojemność: 2000
Moc: 235
Rok Produkcji: 1999
Jeżeli czujnik jest z kompletu to na tym progu na którym za szybko gaśnie lampka ustawiasz mniejszą wartość (napięcia). Wtedy lampka zgaśnie później ponieważ wartość odczytu przez dłuższy czas będzie większa niżeli wartość ustawiona. Zaznaczam, że jest to tylko wskaźnik orientacyjny, więc zawsze będzie wskazywał mniej lub więcej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana Sterownika i nowe strojenie
PostLink | Napisane: 2017-07-31, 12:42 

Dołączył(a): 2012-09-20, 18:00
Posty: 79

Pomógł: 3 razy

Auto: A4 B6, 1.8T
Elektronika: Alex Nano
Wtryskiwacze: Baracuda 115
Reduktor: RED1 GOLD FZ8
Dysze: brak
Pojemność: 1781
Moc: 192
Kod Nadwozia: Avant
Kod Silnika: BFB
Rok Produkcji: 2003
Auto kupione z gazem - nie mam gwarancji że to komplet, a tym bardziej że w książce serwisowej reduktor wpisany jest inny niż zamontowany, a w poprzednim sterowniku czujnik gazu był wybrany inny niż powinien. Obecnie w Częstochowie, a montaż w Słupsku, dlatego robię sam ten samochód ;-)

Czujnik po prostu się gubi... działa jakoś tak:
0km jazdy -> wskazuje 50% [na starym: 100%]
40km jazdy -> wskazuje 75% [na starym: 100%]
60km jazdy -> wskazuje 100% [na starym: 100%]
100km .................................. [na starym: 75%]
120km jazdy -> wskazuje 75% [na starym: 75%]
190km ..................................[na starym: 50%]
200km jazdy -> wskazuje 50% [na starym: 50%]
300km jazdy -> graniczna wartość 1/4 lub rezerwa(czerwona lampka) [na starym: Rezerwa]

Elektrozawór nie odbija może dlatego ? i jest przetankowania ??

oczywiście wskazania są orientacyjne, ja podaje dane po zapalających lub gasnących lampkach.

ogólnie już go wykapowałem i jadę na licznik, robię na butli 300km i zostawiam rezerwę na 70-90km jeszcze gdybym nagle potrzebował lub stacji nie było... butla ponad 50L, spalanie się prawie nie zmieniło (granica błędu), może na tym sterowniku odrobinę spadło(0,2L) ale to granica błędu ;-)


Foto bodajże z 2 strojenia, nie wiem ile było gazu wtedy - zatankuje jutro do pełna to sprawdzę, a dziś zrobię foto na ok 30% gazu w butli.


Załączniki:
IMG_20170718_165745.jpg
IMG_20170718_165745.jpg [ 1.23 MiB | Przeglądane 608 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana Sterownika i nowe strojenie
PostLink | Napisane: 2017-07-31, 12:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-11-29, 09:53
Posty: 688
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 27 razy

Auto: Volvo V40
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Napoleon
Reduktor: Turbot
Pojemność: 2000
Moc: 235
Rok Produkcji: 1999
Wartość 3,12 jest niewłaściwa. Może być uszkodzony czujnik, źle ustawiony, lub przewód słabo łączy. Powinno być maksymalnie około 1,00 V. Czekam na foto z pustek zbiornika(rezerwy).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana Sterownika i nowe strojenie
PostLink | Napisane: 2017-07-31, 14:01 

Dołączył(a): 2012-09-20, 18:00
Posty: 79

Pomógł: 3 razy

Auto: A4 B6, 1.8T
Elektronika: Alex Nano
Wtryskiwacze: Baracuda 115
Reduktor: RED1 GOLD FZ8
Dysze: brak
Pojemność: 1781
Moc: 192
Kod Nadwozia: Avant
Kod Silnika: BFB
Rok Produkcji: 2003
Byłem przy aucie, gorąc jak nie wiem, od razu wystartował na gazie ;-)

zrobiłem fotki z czujnika poziomu gazu, dodatkowo wyjąłem wtyki i wpiąłem raz jeszcze...

Podpiąłem się pod kompa, zrobiłem fotki.

za 2 dni będzie pusty bak, to zrobię jeszcze jedne fotki potem zatankuje i zrobię kolejne.

232km na tym tankowaniu ma przejechane, może uda mi się do zera wyjechać, ale odstawiam go na warsztat (swój) wymiana uszczelnień tylnych półosiek.

PS: check się świeci, bo kata nie ma ;-)


Załączniki:
IMG_20170731_144903.jpg
IMG_20170731_144903.jpg [ 622.95 KiB | Przeglądane 599 razy ]
IMG_20170731_144853.jpg
IMG_20170731_144853.jpg [ 689.2 KiB | Przeglądane 599 razy ]
IMG_20170731_144829.jpg
IMG_20170731_144829.jpg [ 830.36 KiB | Przeglądane 599 razy ]
IMG_20170731_144804.jpg
IMG_20170731_144804.jpg [ 755.98 KiB | Przeglądane 599 razy ]
IMG_20170731_144741.jpg
IMG_20170731_144741.jpg [ 962.87 KiB | Przeglądane 599 razy ]
IMG_20170731_144253.jpg
IMG_20170731_144253.jpg [ 682.32 KiB | Przeglądane 599 razy ]
IMG_20170731_144246.jpg
IMG_20170731_144246.jpg [ 828.92 KiB | Przeglądane 599 razy ]
IMG_20170731_144235.jpg
IMG_20170731_144235.jpg [ 1014.28 KiB | Przeglądane 599 razy ]
IMG_20170731_144228.jpg
IMG_20170731_144228.jpg [ 654.56 KiB | Przeglądane 599 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana Sterownika i nowe strojenie
PostLink | Napisane: 2017-08-01, 07:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-11-29, 09:53
Posty: 688
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 27 razy

Auto: Volvo V40
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Napoleon
Reduktor: Turbot
Pojemność: 2000
Moc: 235
Rok Produkcji: 1999
To jest standardowy czujnik 90ohm rosnący wartość powyżej 3.00V może świadczyć o jego uszkodzeniu. Poniżej wartości wydają się być OK.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana Sterownika i nowe strojenie
PostLink | Napisane: 2017-08-09, 13:40 

Dołączył(a): 2012-09-20, 18:00
Posty: 79

Pomógł: 3 razy

Auto: A4 B6, 1.8T
Elektronika: Alex Nano
Wtryskiwacze: Baracuda 115
Reduktor: RED1 GOLD FZ8
Dysze: brak
Pojemność: 1781
Moc: 192
Kod Nadwozia: Avant
Kod Silnika: BFB
Rok Produkcji: 2003
Ten czujnik coraz bardziej szwankuje...
raz wskazuje 3 zielone diody, potem Rezerwę (czerwoną)

jest prawie pusta butla (350km zrobione na niej) - sprawdzę co wskazuje program.

Pytania:
1. Jaki kupić czujnik aby nie świrował ?
Problem leży w tym, że u mnie 95% przypadkach tankowań elektrozawór nie odbija i to może być problem dla czujnika, bo przekracza jego zakres i dlatego może się psuć ?

2. Czym różni się czujnik 90 Ohm od 50k Ohm i innych (widziałem 5-95Ohm), bo tylko dwupinowe wchodzą w grę (oraz takie które zapasywałyby do mojego wielozaworu) - chodzi bardziej o to który gdzie się lepiej sprawdza ?

3. Czy przy mojej aktualnej mapie robić dodatkowe korekcję od obrotów [%]? Czy przy granicy +/-5% jest to nie realne aby dopracować to i wyzerować tymi ustawieniami ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana Sterownika i nowe strojenie
PostLink | Napisane: 2017-08-09, 14:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-11-29, 09:53
Posty: 688
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 27 razy

Auto: Volvo V40
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Napoleon
Reduktor: Turbot
Pojemność: 2000
Moc: 235
Rok Produkcji: 1999
ExeQtoR napisał(a):

Pytania:
1. Jaki kupić czujnik aby nie świrował ?
Problem leży w tym, że u mnie 95% przypadkach tankowań elektrozawór nie odbija i to może być problem dla czujnika, bo przekracza jego zakres i dlatego może się psuć ?

Każdy będzie działał poprawnie.Możesz też wysłać do nas an gwarancji uszkodzony.
ExeQtoR napisał(a):
2. Czym różni się czujnik 90 Ohm od 50k Ohm i innych (widziałem 5-95Ohm), bo tylko dwupinowe wchodzą w grę (oraz takie które zapasywałyby do mojego wielozaworu) - chodzi bardziej o to który gdzie się lepiej sprawdza ?

rezystancją poszczególnych progów wskazania.
ExeQtoR napisał(a):
3. Czy przy mojej aktualnej mapie robić dodatkowe korekcję od obrotów [%]? Czy przy granicy +/-5% jest to nie realne aby dopracować to i wyzerować tymi ustawieniami ?

Nawet na benzynie korekta lata +/-5 w zależności od warunków pracy i jakości paliwa.Samochód jest bardzo ładnie wystrojony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana Sterownika i nowe strojenie
PostLink | Napisane: 2017-08-10, 09:37 

Dołączył(a): 2012-09-20, 18:00
Posty: 79

Pomógł: 3 razy

Auto: A4 B6, 1.8T
Elektronika: Alex Nano
Wtryskiwacze: Baracuda 115
Reduktor: RED1 GOLD FZ8
Dysze: brak
Pojemność: 1781
Moc: 192
Kod Nadwozia: Avant
Kod Silnika: BFB
Rok Produkcji: 2003
Gwarancja się skończyła, więc szkoda zachodu z wysyłkami... :evil:

Wrzucam filmik z czujnika ilości gazu (prawie pusta butla, 380km, za 30-60km już by gasnął), potem okazało się że sterownik wyłapał parę błędów - proszę o komentarz ;-)
Co prawda miał dziwne objawy 3 dni temu...
1. Odpalił normalnie
2. 500m jechał normalnie
3. przełączył się na gaz
4. zaczął tracić moc, myślałem że zgaśnie (jakby chodził na 2/3 cylindrach)
5. przejechałem z 200m i nadal to samo
6. przełączanie na benzynę, po 50m się uspokoiło
7. po 100m jazdy na PB, przełączam na LPG
8. chodzi normalnie po dzień dzisiejszy.
Stan LPG: rezerwa (ale wtedy przejechane miał 300km więc na ok 130km jeszcze było gazu)

Przy ok 400km zatankowałem, zawór nie odbił, więc weszło "z czubkiem" 45L, więc średnio wyszło 11,25L/100km -> jazda na klimie, więc jak na gabaryty auta bardzo w normie (bez klimy ok 10,5 pali)

https://www.youtube.com/watch?v=SNi07GZzi1g

PS: na filmie widać, że nie ma żadnych błędów na ECU silnika - specjalnie podłączyłem ELM (trochę zeszło, ale widać tylko błąd kata - bo go nie ma)


Załączniki:
IMG_20170809_163842.jpg
IMG_20170809_163842.jpg [ 910.01 KiB | Przeglądane 498 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana Sterownika i nowe strojenie
PostLink | Napisane: 2017-08-10, 13:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-11-29, 09:53
Posty: 688
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 27 razy

Auto: Volvo V40
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Napoleon
Reduktor: Turbot
Pojemność: 2000
Moc: 235
Rok Produkcji: 1999
Poza tym, że napięcie zasilania było niestabilne(błąd zakłóceń i prawdopodobnie czujnika temperatury oraz, że gaz się skończył.Nic złego nie widzę. Poziom był prawie rezerwy na progu przejścia ostatniej lampki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana Sterownika i nowe strojenie
PostLink | Napisane: 2017-08-10, 13:38 

Dołączył(a): 2012-09-20, 18:00
Posty: 79

Pomógł: 3 razy

Auto: A4 B6, 1.8T
Elektronika: Alex Nano
Wtryskiwacze: Baracuda 115
Reduktor: RED1 GOLD FZ8
Dysze: brak
Pojemność: 1781
Moc: 192
Kod Nadwozia: Avant
Kod Silnika: BFB
Rok Produkcji: 2003
a czy błąd czujnika temperatury w reduktorze, mógł wywołać problem ze zbyt małą lub zbyt dużą dawką LPG ?

Pytam, bo dość go zmasakrowałem jak go odkręcałem podczas regeneracji reduktora (kabelki były lutowane więc skręciłem je mocno podczas odkręcania i zakręcania - kabelki mogły się delikatnie mówiąc trochę naderwać w czujniku.

gaz się nie skończył, na nim zrobiłem jeszcze ok 100km, więc trudno mówić tu o skończeniu gazu.

Napięcie zasilania mogło skakać jak obroty spadły na 300-500, ale to też wróżenie z fusów...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana Sterownika i nowe strojenie
PostLink | Napisane: 2017-08-11, 07:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-11-29, 09:53
Posty: 688
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 27 razy

Auto: Volvo V40
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Napoleon
Reduktor: Turbot
Pojemność: 2000
Moc: 235
Rok Produkcji: 1999
Raczej błąd był związany np. z przygaśnięciem silnika. Proponuję pojeździć błędy zapisują swoją ilość jeżeli będzie 10 błędów czujnika ,a problem ponownie wystąpi to przyczyna będzie w czujniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana Sterownika i nowe strojenie
PostLink | Napisane: 2017-08-22, 08:53 

Dołączył(a): 2012-09-20, 18:00
Posty: 79

Pomógł: 3 razy

Auto: A4 B6, 1.8T
Elektronika: Alex Nano
Wtryskiwacze: Baracuda 115
Reduktor: RED1 GOLD FZ8
Dysze: brak
Pojemność: 1781
Moc: 192
Kod Nadwozia: Avant
Kod Silnika: BFB
Rok Produkcji: 2003
Ok, jak coś dam znać, na razie spokój ;-)

Mam jedną tylko sprawę, da się jakoś przyciszyć sygnalizację przełączania LPG -> BP jak zaczyna brakować gazu, bardzo to głośne jest i jak rzadko to się zdarza, to nie wiedziałem co się dzieje za pierwszym razem... ;-)

Czujnik ilości gazu już głupieje całkowicie, raz 3 zielone świecą, potem rezerwa, potem 2 i tak dziwacznie, więc pójdzie do wymiany. Stąd pytanie, czy butla LPG musi być pusta aby go wymienić? Mówiąc inaczej czy podczas wymiany tego czujnika, zostanie "otwarta" butla lpg?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana Sterownika i nowe strojenie
PostLink | Napisane: 2017-08-22, 08:59 

Dołączył(a): 2010-01-08, 19:13
Posty: 3016
Lokalizacja: ZK

Pomógł: 116 razy

Auto: HONDA ODYSSEY
Elektronika: OPTIMA PRO-TEC
Wtryskiwacze: BARAKUDA
Reduktor: GOLD
Dysze: BRAK
Pojemność: 3500
Moc: 255
Kod Nadwozia: VAN
Rok Produkcji: 2005
ExeQtoR napisał(a):
Stąd pytanie, czy butla LPG musi być pusta aby go wymienić? Mówiąc inaczej czy podczas wymiany tego czujnika, zostanie "otwarta" butla lpg?

nie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana Sterownika i nowe strojenie
PostLink | Napisane: 2017-09-06, 20:37 

Dołączył(a): 2012-09-20, 18:00
Posty: 79

Pomógł: 3 razy

Auto: A4 B6, 1.8T
Elektronika: Alex Nano
Wtryskiwacze: Baracuda 115
Reduktor: RED1 GOLD FZ8
Dysze: brak
Pojemność: 1781
Moc: 192
Kod Nadwozia: Avant
Kod Silnika: BFB
Rok Produkcji: 2003
Witajcie,

Sprawa wróciła, po małej wymianie:
-> czujnika temperatury reduktora => 5 błędów było, a innych tylko 2
-> czujnika poziomu gazu => niestety wskaźnik po napełnieniu butli do pełna (wielozawór nie odbił przy tankowaniu), wskazuje 4/5

obydwa czujniki kupione z centrali Alexa ;-)

Czy da się to jakoś dostroić? na butli jak go przykręcałem widziałem pewien zakres, co można go lekko obrócić.


Załączniki:
IMG_20170906_165117.jpg
IMG_20170906_165117.jpg [ 1.51 MiB | Przeglądane 274 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO