Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Szarpie przy przyspieszaniu.
PostLink | Napisane: 2017-07-03, 12:38 

Dołączył(a): 2017-07-03, 12:31
Posty: 11

Pomógł: 0 razy

Auto: Mitsubishi Outlander 2.4
Elektronika: VIALLE
Pojemność: 2400
Moc: 160 KM
Rok Produkcji: 2005
Witam
Proszę o pomoc a mianowicie mama Oytlandera 2.4 z Vialle. problem polega na tym że jadąc ze stała szybkością około 100 km/h zaczyna mi co jakiś czas szarpać silnikiem nawet przy mniejszych prędkościach ale wtedy gdy przyspieszam, czasem stojąc na światłach nagle też zatrzęsie silnikiem tak jakby obroty spadły tak nisko że silnik prawie chce zgasnąć ale nie gaśnie dzieje się tak raz stojąc na Świtałach.
Po podpięciu interfejsu mam ciśnienie gazu 1370 kPa, ale niepokoi mnie różnica czasów wtrysku gazu i paliwa (na gazie) na 1 i 4 cylindrze jest mniej więcej o 1ms więcej niż na 2 i 3. Pytanie te szarpania mogą być przyczyna np lejących wtrysków? Teraz pytanie patrząc na różnice czasów wtrysku to leją te co maja mniejszą wartość czy te co mają większą?
np czasy gazu:
1 - 3,45
2 - 2,59
3 - 2,46
4 - 3,51


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
PostLink | Napisane: 2017-07-06, 10:16 

Dołączył(a): 2017-07-03, 12:31
Posty: 11

Pomógł: 0 razy

Auto: Mitsubishi Outlander 2.4
Elektronika: VIALLE
Pojemność: 2400
Moc: 160 KM
Rok Produkcji: 2005
Dodam że od dwóch dni jeżdżę tylko na paliwie bo denerwuje mnie to szarpanie na gazie i w momencie jak jadę tylko na paliwie zapaliła mi się kontrolka Check Engine - odczytałem błędy:
P0431 - spadek wydajności katalizatora na cylindrach 2 i 3
P0421 - spadek wydajności katalizatora na cylindrach 1 i 4
P0300 - wypadanie zapłonu w losowych cylindrach

Dwa pierwsze błędy są podzielone gdyż w Outlander 2.4 są 4 sondy lambda przed i za katalizatorem po 1 na dwie pary cylindrów.

Moje przypuszczenia teraz to takie że przepuszczają wtryski LPG i dlatego zmienia się skład spalin bo mimo że nie jadę na gazie do cylindra trafia i paliwo i gaz.
Zastanawiam się też czy czasem nie są walnięte sondy - lub działają nieprawidłowo - w weekend sprawdzę ich rezystancję.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
PostLink | Napisane: 2017-07-16, 13:16 

Dołączył(a): 2013-10-26, 20:23
Posty: 213

Pomógł: 12 razy

Auto: Chevrolet Evanda
Elektronika: Lpi Vialle
Pojemność: 1998
Moc: 131
Rok Produkcji: 2005
Pierwsze dwa bledy moga byc spowodowane np zawalonym katem.
Co do ostatniego bledu-sadze ze problemem moga byc gniazda pod wtryskiwacze gazowe.Sprawdz czy wszystkie slomki siedza dobrze-jesli ktorakolwiek poluzowana to pomimo prawidlowego wtrysku gaz nierownomiernie dotrze do cylindra i zaczynaja sie takie klocki jak opisujesz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
PostLink | Napisane: 2017-07-17, 20:38 

Dołączył(a): 2017-07-03, 12:31
Posty: 11

Pomógł: 0 razy

Auto: Mitsubishi Outlander 2.4
Elektronika: VIALLE
Pojemność: 2400
Moc: 160 KM
Rok Produkcji: 2005
Witam
Dokonałem wszystkim możliwych pomiarów i:
- sondy lambda regulacyjne i diagnostyczne mają prawidłową rezystancję obwodu grzejnego - zgodnie z parametrami manuala.
- wszystkie sondy działają w zakresie (napięcie skacze od min do max x4 sondy) sprawdzone Autel MaxiDiag.
- wymontowałem wszystkie wtryski gazu (bez odpinania rurek gazowych), podłączyłem zasilanie do cewki regulatora ciśnienie (co spowodowało otwarcie wszystkich zaworów - cewek instalacji gazu), pompa gazu cały czas działała, wtryski po kolei zanurzałem w benzynie ekstrakcyjnej na kilkanaście sekund - na żadnym wtrysku ani jednego bąbelka ani też żadnego szronienia wtrysku - uznaje że są szczelne prawda?
- dostałem się do elektronicznej przepustnicy - była czyściutka jak łza, spróbowałem nawet dokręcić blaszkę przepustnicy ale wszystko było ok.
- nadmienię że wszystkie świece już wymieniłem na nowe.
- sprawdziłem ciśnienie sprężania: 1 - 15 bar, 2 - 17,5 bar (świeca była mocno zaolejona widocznie oring pokrywy przepuszcza) i dlatego olej prawdopodobnie dostał się do cylindra i dlatego taki wzrost ciśnienia ale przyjmuje że ponad 17 bar z olejem to i tak jest ok, 3 - 15,1 bar, 4 - 14,8 bar. Manual mówi o 15,6 bar jako nominał i min nie mniej niż 11,3 bar. Więc uznaje że jest ok.

Powiem szczerze że kończą mi się pomysły. Nadmienię że 3 poniższe błędy pojawiły się w jednym czasie.

Zamówiłem już nowe cewki i zobaczę co się stanie po ich wymianie.

Wydaje mi się że przyczyną główną jest wypadanie zapłonu i wtedy dodatkowo pojawi się błąd o wadliwych katalizatorach. Natomiast nie rozumiem czemu cylindry 2 i 3 mają mniejsze korekty wtrysku? 2 i 3 cylinder są diagnozowene prze jeden wspólny katalizator. Kurcze ciężko mi uwierzyć że padły katalizatory.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
PostLink | Napisane: 2017-07-17, 20:39 

Dołączył(a): 2017-07-03, 12:31
Posty: 11

Pomógł: 0 razy

Auto: Mitsubishi Outlander 2.4
Elektronika: VIALLE
Pojemność: 2400
Moc: 160 KM
Rok Produkcji: 2005
Odnośnie słomek siedzą w swoim miejscu - nie ruszałem ich. Nie wiem mam je wyjąć i obejrzeć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
PostLink | Napisane: 2017-07-17, 20:51 

Dołączył(a): 2017-07-03, 12:31
Posty: 11

Pomógł: 0 razy

Auto: Mitsubishi Outlander 2.4
Elektronika: VIALLE
Pojemność: 2400
Moc: 160 KM
Rok Produkcji: 2005
Jeszcze jedno pytanie - gdzie instalacja vialle ma filtr gazu? W wielozaworze na zbiorniku nie ma, miedzy wlewem a zbiornikiem nie ma, w komorze silnika nie ma - czyli tylko pozostaje wewnątrz zbiornika gazu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
PostLink | Napisane: 2017-07-17, 21:58 

Dołączył(a): 2013-10-26, 20:23
Posty: 213

Pomógł: 12 razy

Auto: Chevrolet Evanda
Elektronika: Lpi Vialle
Pojemność: 1998
Moc: 131
Rok Produkcji: 2005
zaczne od konca-filtr jest w pompie gazu w zbiorniku.
Co do slomek-Masz identyczne objawy jak ja mialem-wypadanie zaplonu i szarpanie na gazie.Po wymianie wszystkich slomek wraz z mosieznymi obudowami i oringami oraz ustawieniu ich jak najlepiej aby wtryskiwaly gaz na cylindry problemy zniknely.
Co do bledow kata-bardzo mozliwe ze poprzez wypadanie zaplonu zmienia sie sklad i katy sygnalizuja problem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
PostLink | Napisane: 2017-07-18, 16:08 

Dołączył(a): 2017-07-03, 12:31
Posty: 11

Pomógł: 0 razy

Auto: Mitsubishi Outlander 2.4
Elektronika: VIALLE
Pojemność: 2400
Moc: 160 KM
Rok Produkcji: 2005
ok więc zamówię i wymienię te słomki wraz z obudowami mosiężnymi - skoro mam już wszystko rozbebeszone. A możesz podać gdzie zamawiałeś te słomki z obudowami?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
PostLink | Napisane: 2017-07-19, 22:36 

Dołączył(a): 2013-10-26, 20:23
Posty: 213

Pomógł: 12 razy

Auto: Chevrolet Evanda
Elektronika: Lpi Vialle
Pojemność: 1998
Moc: 131
Rok Produkcji: 2005
LTA POLONIA popatrz na internecie maja katalog na stronie.sa 3 rodzaje mosieznych obudow-z 1 ,2 lub 3 kreskami.Wazne abys dobral identyczne jak masz ty-roznia sie dlugoscia a to wazne.
Jak juz bedziesz mial wszystko i zamontujesz to zaopatrz sie tez w butelke zwyklego gazu do zapalniczek i od gory tam gdzie wchodzi wtryskiwacz wtryskuj ten gaz aby zobaczyc czy wylot metalowej obudowy nie kierunkuje gazu po sciankach kolektora.Jesli tak to ponowny montwz az do uzyskania efektu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
PostLink | Napisane: 2017-07-20, 08:22 

Dołączył(a): 2017-07-03, 12:31
Posty: 11

Pomógł: 0 razy

Auto: Mitsubishi Outlander 2.4
Elektronika: VIALLE
Pojemność: 2400
Moc: 160 KM
Rok Produkcji: 2005
Ok - już wszystko jasne - dzięki za informację.
Teraz w takim razie demontuje kolektor, wyciągam te dysze zamawiam nowy komplet.
Zamówiłem też nowe cewki które właśnie otrzymałem. Jeśli to nie pomoże to albo faktycznie katy są zwalone albo awaria silnika bo teraz jak czytam troszkę na forach to to ciśnienie sprężania na drugim cylindrze 17,5 na lekko ciepłym i 16,8 na zupełnie zimnym może świadczyć o zapieczonych pierścieniach i jako że ciśnienie jest zbyt duże zaczyna występować spalanie detonacyjne przez co komputer zmniejsza dawkę paliwa o - 1ms. Oby to nie było to ale obawiam się że tak się to zakończy :-(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
PostLink | Napisane: 2017-07-20, 15:00 

Dołączył(a): 2012-09-07, 12:43
Posty: 39
Lokalizacja: Puławy/Ryki

Pomógł: 3 razy

Auto: Renault Scenic
Elektronika: Vialle Lpe 6.4
Wtryskiwacze: Siemens fioletowy
Pojemność: 1598
Moc: 107
Kod Nadwozia: JA1J
Kod Silnika: K4M
Rok Produkcji: 2002
Witaj moim zdaniem kupując rozpylacze w LTA tylko marnujesz pieniądze, ja też miałem szarpanie, szukając przyczyny wyjmowałem do diagnozy wtryskiwacze z gniazd, uszkodziłem stare rozpylacze ponieważ 2 słomki wyciągnęły się z rozpylaczy [mocniej trzymały się we wtrysku, pęka końcówka i już nie złożysz prawidłowo] Wtryski po diagnozie OK, doraźnie jeździłem nawet ze złamanymi słomkami. Pomimo tego palił na wszystkie cylindry, lekko oszronione gniazdo po dłuższej jeździe. Po dosłaniu zamontowałem
Problem leżał zupełnie gdzie indziej i był sporadyczny, silnik szarpał czasami gasł, losowość !-Diagnostyka nie wykazywała odchyleń parametrów.
Szukałem do skutku u mnie był to jeden z japońskich przekaźników, a problem najczęściej ujawniał się jak zrobiło się już cieplutko pod maską. Założyłem sprawne polskie takie miałem pod ręką problem przestał istnieć.
Jeśli nic nie grzebałeś w rozpylaczach wcześniej działał, a teraz nie to marnujesz środki to zwykła rurka -brak części ruchomych.
W twoim przypadku bodajże pisałeś o tym, że nie wymieniłeś filtru gazu na pompie, od tego bym zaczął. Ja po imporcie z Holandii tylko czyściłem powietrzem ale było tam niezmiernie dużo syfu [niby gaz zachodni]

U ciebie pomimo, że sprawdzałeś sondy lambda zaryzykowałbym i kupił bądź ostatecznie podmienił miejscami sondę przed katalizatorem z której korzysta sterownik LPE vialle, [dojdziesz po przewodach idących od sterownika] widać to po różnicach wtrysku poszczególnych par cylindrów
i nie chodzi tu o rezystancję grzałek
Przy całkowicie uszkodzonej sondzie po 5 min pracy na lpg sterownik sygnalizuje uszkodzenie poprzez miganie diody wskaźnika pracy na lpg.

PS. Poruszyłeś temat lejących wtrysków najprościej zamień wtryskiwacze na cylindrach 1 i 2 porównaj czasy, osobiście nie obstawiam tu problemów.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
PostLink | Napisane: 2017-07-21, 08:49 

Dołączył(a): 2017-07-03, 12:31
Posty: 11

Pomógł: 0 razy

Auto: Mitsubishi Outlander 2.4
Elektronika: VIALLE
Pojemność: 2400
Moc: 160 KM
Rok Produkcji: 2005
Kurcze to co pisze grze$ ma sens. Jeszcze nie wyciągnąłem rozpylaczy, wszystkie siedzą mocno, na mosiężnych obudowach są takie kreski (strzałki) pokazujące kierunek rozpylacza i wszystkie są moim zdaniem prawidłowo ustawione.
Może faktycznie zrobię najpierw tak że podmienię sądy lambda regulacyjne (bo są dwie przed katem 1 sonda = cylinder 1 i 4 i 2 sonda = cylinder 2 i 3) i zobaczę czy czasy wtrysków zmieniły się miejscami to znaczy te krótkie czasy miałem na cylindrach 2 i 3.
Następnie wymienię filtr gazu.
Zobaczymy czy coś się zmieniło.
Dzięki wszystkim za rady i podpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
PostLink | Napisane: 2017-08-12, 21:21 

Dołączył(a): 2017-07-03, 12:31
Posty: 11

Pomógł: 0 razy

Auto: Mitsubishi Outlander 2.4
Elektronika: VIALLE
Pojemność: 2400
Moc: 160 KM
Rok Produkcji: 2005
Witam
Poskładałem wszystko nie wyjmując tych słomek, dodatkowo zakupiłem sondy lambda dwie sztuki regulacyjne i wymieniłem je. Po wymianie mam wrażenie że na paliwie samochód jeździ lepiej ale na gazie jazda na obrotach do około 2200 obr/min jest niemożliwa szarpie silnikiem nie przyspiesza dopiero powyżej 2200 / 2500 obrotów zaczyna jechać i przyspieszać - dodam że na paliwie tego nie ma. Ponadto jadąc na gazie zapalił mi się check i odczytałem błedy:
P0173 - Fuel Trim Malfunction Bank 2
P0170 - Fuel Trim Malfunction Bank 1
P0300 - Cylinder Misfire Detected Random Cylinders

Dodam że w tym czasie zrobiłem też regulację zaworów a sondy kupiłem firmy DENSO bez wtyczek do samodzielnego podłączenia ale zrobiłem podłączenie zgodnie z opisem instrukcji.

Po tym teście zabrałem się za wymianę filtra gazu - wyjąłem pompę i wymieniłem filtr (dodam że filtr nie miał żadnych brudów ani pyłów jedynie wkładka była ciemnego koloru) tak więc wydaje mi się że wymiana filtra nie była konieczna (oczywiście uzupełniłem olej w pompie przy okazji). Jutro pojadę zatankować gaz i zobaczę czy coś pomogło ale nie wierze aby tu był problem.

Powiem szczerze że tracę już siły do tego samochodu.

Przyznam że nie wierzę abym coś złe zrobił przy wymianie sond i jedynie teraz zastanawiam się nad kupnem używanego katalizatora a jeśli to też nie to to już nie wiem co to może być.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
PostLink | Napisane: 2017-08-13, 20:26 

Dołączył(a): 2017-07-03, 12:31
Posty: 11

Pomógł: 0 razy

Auto: Mitsubishi Outlander 2.4
Elektronika: VIALLE
Pojemność: 2400
Moc: 160 KM
Rok Produkcji: 2005
po zatankowaniu gazu może troszkę lepiej się zbiera ale nadal ma problemy z wkręcaniem się z obrotów około 2000 na wyższe i szarpie od czasu do czasu przy mocnym przyspieszaniu w granicach obrotów 3000 - 3500. Na wolnych obrotach trochę trzęsie budą i obroty spadają do bardzo niskich wartości ale silnik nie gaśnie - to wszystko oczywiście dzieje się na gazie - na benzynie tego nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie przy przyspieszaniu.
PostLink | Napisane: 2017-09-09, 15:04 

Dołączył(a): 2017-07-03, 12:31
Posty: 11

Pomógł: 0 razy

Auto: Mitsubishi Outlander 2.4
Elektronika: VIALLE
Pojemność: 2400
Moc: 160 KM
Rok Produkcji: 2005
Mój problem został rozwiązany - rozwiązanie było banalne i proste.
Problem był w tym że wtyczka od wtrysku gazu 1 cylindra był zamieniony z cylindrem drugim. Po przełożeniu wtyczek wszystkie problemy z szarpaniem, nierówną pracą silnika, błędami zniknęły.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO