Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Zamiennik Wtryskiwacz AG SGI
PostLink | Napisane: 2017-08-12, 13:55 

Dołączył(a): 2017-05-16, 08:49
Posty: 31
Lokalizacja: Wołomin

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugot 307
Elektronika: AG SGI
Wtryskiwacze: 600.050
Pojemność: 1600
Moc: 110
Rok Produkcji: 2003
Witam,
Właśnie składam do kupy instalację.
Zakupiłem ostatecznie komplet na cały przód tj. STAG4 plus, alaska, listwa AC 02.

Do pełni szczęscia brakuje mi tylko znaleźć gdzie podłączyć brązowy przewód idąc od staga, który wg. instrukcji należy podłączyć do cewki. W 307 są 4 cewki do których idą 4 przewody. Do którego z tych przewodów podłączyć ten brązowy przewód?

Kolejna kwestia to przewód "czerwony" do stacyjki. Ma ktoś pod ręką, gdzie ten przewód można znaleźć/kolor/schemat/cokolwiek w BSI?

Ostatnia sprawa to sonda lambda, od niej idą też 4 przewody. Dwa pewnie grzania, jeden masa a drugi sygnał. Pamięta ktoś który z tych sygnałó należy podłączyć do staga?

Jeszcze jedna rzecz, kupiłem czujnik temperatury ze zbyt długim gwintem. Czy można szlifierką skrócić go do wymaganej długości?

pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zamiennik Wtryskiwacz AG SGI
PostLink | Napisane: 2017-08-12, 14:36 

Dołączył(a): 2010-03-09, 18:00
Posty: 326
Lokalizacja: Ostrołeka

Pomógł: 40 razy

Auto: Vectra
Elektronika: KME
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Tur
Pojemność: 1800
Moc: 140
Kod Silnika: Z18xer
Rok Produkcji: 2007
4 cewki w 1.6? Jest jedna zespolona. Podłączasz do jednego sygnałowego. Najładniej znaleźć odpowiedni przewód przy sterowniku silnika. Plus po zapłonie jest na jednym z przewodów czarnej wtyczki podłączonej do bsm. Znajdziesz miernikiem. Sondy nie musisz podpinać. Alaska trochę nie bardzo do tego silnika. Może brakować wydajności


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zamiennik Wtryskiwacz AG SGI
PostLink | Napisane: 2017-08-12, 15:08 

Dołączył(a): 2017-05-16, 08:49
Posty: 31
Lokalizacja: Wołomin

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugot 307
Elektronika: AG SGI
Wtryskiwacze: 600.050
Pojemność: 1600
Moc: 110
Rok Produkcji: 2003
no ta cewka skłąda sięz czterech :) ?
Z tego wątku http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2 ... l#12580135
wynika, że każdy z tych czterech sygnałów się nadaje? Możesz to potwierdzić?
co do reduktora to identyczny mam w Megane II 1.6 i jakoś tam daje radę, więc może nie będzie tak źle :).
ide lutować :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zamiennik Wtryskiwacz AG SGI
PostLink | Napisane: 2017-08-12, 18:35 

Dołączył(a): 2010-03-09, 18:00
Posty: 326
Lokalizacja: Ostrołeka

Pomógł: 40 razy

Auto: Vectra
Elektronika: KME
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Tur
Pojemność: 1800
Moc: 140
Kod Silnika: Z18xer
Rok Produkcji: 2007
Składa się z 4 bo są cztery cylindry. 1 przewód to zasilanie, drugi masa a 2 pozostałe są dopiero sterujące. Musisz podpiąć do jednego z nich. Cewka sterowana jest parami, dlatego są tylko 2 sterujące.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zamiennik Wtryskiwacz AG SGI
PostLink | Napisane: 2017-08-12, 19:30 

Dołączył(a): 2017-05-16, 08:49
Posty: 31
Lokalizacja: Wołomin

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugot 307
Elektronika: AG SGI
Wtryskiwacze: 600.050
Pojemność: 1600
Moc: 110
Rok Produkcji: 2003
OK dzięki, czyli jest identycznie jak w megance II.
Albo ja jestem jakiś ułomny albo znalezienie schematów dla Pegueota 307 to są jakieś racket science?!.
Mniejsza o to, znalazłem sygnał ze stacyjki (który też był używany przez starą LPG) i po przekręceniu stacyjki napięcie względem masy na nim wynosi ~3.0V a po wyłączeniu stacyjki utrzymuje się jeszce ok 5sek i znika.
Czy taki poziom będzie akceptowalny przez STAGa?

Zastanawia mnie natomiast jeszcze jedna sprawa. Przeglądam schematy tego STAG4 i nie widzę tutaj wejścia które mierzy poziom gazu w zbiorniku. Z butli idą mi trzy przewody, zasilanie przekaźnika i syganł poziomu gazu.
W schematach STAG widzę opcjonalne wyjście na wskaźnik tarczowy LPG ale nigdzie nie widzę wejścia.
Na jakiej zasadzie komputer steruje tymi diodami, które są na tym przełączniki LPG/PB ?

pozdrawiam

Edycja.
Dobra rozumiem, na tym schemacie jest narysowane połączenie wskaźnika poziomu LPG z komputerem...
Mam ten wskaźnik ale zastanawiam się czy mogę wykorzystać to co obecnie jest zainstalowane?! Będę to musiał jutro przetestować bo nie mam obecnie dostępu do kanału, żeby grzebać przy butli.....
mam tylko nadzieję, że ta butla nie jest jak ta cała holenderska instalacja z przysłowiowej dupy, że nic do niej nie pasuje....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zamiennik Wtryskiwacz AG SGI
PostLink | Napisane: 2017-08-12, 22:29 

Dołączył(a): 2010-03-09, 18:00
Posty: 326
Lokalizacja: Ostrołeka

Pomógł: 40 razy

Auto: Vectra
Elektronika: KME
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Tur
Pojemność: 1800
Moc: 140
Kod Silnika: Z18xer
Rok Produkcji: 2007
Przewody możesz zostawić, ale wskaźnik raczej nie będzie dobrze działał. Ja jeszcze przynajmniej nie uruchomiłem tak aby działał poprawnie. Schematów raczej w necie nie znajdziesz. Ja sobie poradziłem bez. Możesz ściągnąć sobie Sedre. Tam masz pełne schematy. Napięcie znajdziesz przy bsm. Wątpię, aby starczyło 3V, a napewno nie może podtrzymywać po wyłączeniu kluczyka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zamiennik Wtryskiwacz AG SGI
PostLink | Napisane: 2017-08-12, 22:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 3353
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 423 razy

Auto: Laguna III
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME Tur
Dysze: brak
Pojemność: 2.0T
Moc: 170KM
Puść przewód do kabiny do stacyjki i będzie najpewniej. Nie wiem jak jest w tym autku ale w wielu taki + po stacyjce dochodzi do skrzyni biegów do włącznika świateł cofania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zamiennik Wtryskiwacz AG SGI
PostLink | Napisane: 2017-08-13, 01:19 

Dołączył(a): 2010-03-09, 18:00
Posty: 326
Lokalizacja: Ostrołeka

Pomógł: 40 razy

Auto: Vectra
Elektronika: KME
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Tur
Pojemność: 1800
Moc: 140
Kod Silnika: Z18xer
Rok Produkcji: 2007
Nie trzeba z kabiny jeśli można wpiąć się w bsm. Kolory przewodu mogą być akurat inne, ale u mnie był biało czerwony w czarnej wtyczce bsmObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zamiennik Wtryskiwacz AG SGI
PostLink | Napisane: 2017-08-13, 07:17 

Dołączył(a): 2017-05-16, 08:49
Posty: 31
Lokalizacja: Wołomin

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugot 307
Elektronika: AG SGI
Wtryskiwacze: 600.050
Pojemność: 1600
Moc: 110
Rok Produkcji: 2003
Panowie dzięki za informacje ale kurde mam mega problem :|.
Bazuję na schematach dla stag4 Ps-02 rys 2a z instrukcji obsługii a tam jak byk stoi, że do stacyjki idzie "wiązka" z jednym przewodem o kolorze czerownym. Niestety u mnie nie ma takiej wiązki! Czyżby ktoś zapomniał dołączyć przewodu?
Jak w takim razie mam uruchomić tego staga ?
Kolejna kwestia która mi się nie zgadza to w wiązce idącej do przełącznika brakuje przewodu o kolorze żółtym (który wg. schematów ma być niepodłączony) natomiast u mnie jest dodatkowy przewód o kolorze czerwono-czarnym.
Ma ktoś jakiś pomysł co z tym zrobić?

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zamiennik Wtryskiwacz AG SGI
PostLink | Napisane: 2017-08-13, 12:19 

Dołączył(a): 2017-05-16, 08:49
Posty: 31
Lokalizacja: Wołomin

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugot 307
Elektronika: AG SGI
Wtryskiwacze: 600.050
Pojemność: 1600
Moc: 110
Rok Produkcji: 2003
Nie mogę odytować stareg posta zatem piszę dalej.
Podłączyłem wszystko do kupy oprócz tego nieszczęsnego przewodu, którego nie mam w wiązce i stan jest taki.
Auto odpala na benzynie ale STAG jest wyłaczony. Na tej kontrolce od poziomu gazu nie ma żadnego wskazania. Nie palą sią żadne diody. Zatem zakładam, że STAG jest w trybie wyłączonym.
Ma ktoś rozpiskę pinów na tym złaczu stagowskim?

Edycja:
znalazłem rozpiskę.
http://www.ac.com.pl/pub/files/Instrukc ... wyprow.pdf
szybkie przedzwonienie wiązki omomierzem i bingo. Ten kabel w wiązce idącej do kontrolce LPG. Szybkie podpięcie tego przewodu do 12V ożywiło STAGa!!.
Tak jak już wyżej koledzy pisale te 3V to za mało, żeby wysterować wejście zatem muszę jeszcze coś podłubać.
Co do samej wiązki to tak potęgi motoryzacyjnej w PL nie zbudujemy, jeżeli nawet dział jakości nie jest w stanie przypilnować wiązki. Muszę napisać emaila do PH jacuś kto takie gównianne wiązki im dostarcza....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zamiennik Wtryskiwacz AG SGI
PostLink | Napisane: 2017-08-13, 14:57 

Dołączył(a): 2010-03-09, 18:00
Posty: 326
Lokalizacja: Ostrołeka

Pomógł: 40 razy

Auto: Vectra
Elektronika: KME
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Tur
Pojemność: 1800
Moc: 140
Kod Silnika: Z18xer
Rok Produkcji: 2007
A kto ma dostarczać? AC. Dałem ci zdjęcie, gdzie mam wpięty + po zapłonie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zamiennik Wtryskiwacz AG SGI
PostLink | Napisane: 2017-08-14, 11:29 

Dołączył(a): 2017-05-16, 08:49
Posty: 31
Lokalizacja: Wołomin

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugot 307
Elektronika: AG SGI
Wtryskiwacze: 600.050
Pojemność: 1600
Moc: 110
Rok Produkcji: 2003
Zmontowałem to do kupy i mam dalej parę pytań,
1) podłączyłem ten brązowy przewód od "cewki" do jednego z tych dwóch idących do tej modułowej cewki i w programie pokazuje mi obroty silnika ale są one dwa razy za duże.
W parametrach samochodu jest opcja "obroty z wałka rozrządu", którą zaznaczyłem i wybrałem dzielnik przez 2 i wtedy obroty były zgodne z tym co na obrotomierzu. Czy to jest prawidłowe podejście do tematu?
Dodam tutaj, że na czystych ustawieniach STAGA, próbowałem dokonać autokalibracji i miałem dwa monity, pierwszy to oczekiwana temperatura gazu 45oC, a druga która bardziej mnie niepokoiła, że obroty są zbyt wysokie, mimo że obroty na obrotomierzu były stabilne a w programie stagowski wykazowyało co jakiś czas skok obrotów z 800 do 1100. Fakt, że nie mam jeszcze założonego filtru i przepustnia jest niczym nie zabudowana. Ale fakty są takie, że nie udało mi się przejść autokablibraji.
2) temperatura Red. - wskazania OK ale temperatura Gaz jest jakaś niska. Przy temperaturze reduktora wynosiła ona moze ze 30oC. Gdzie jest mierzona temperatura gazu w tym MAP sensorze?
3) Mam wtryski AC W02-4 jednak nie mam ich w polach wyboru wtrysku "typ wtryskiwacza" programu STAG. Czy mam wybrać "wtrsykiwacz uniwersalny <15ohm?

pozdrawiam

edycja:
żeby nie było dla pkt 1.
1) zmieniłem ustawienia na cewkę podwójną i teraz ustawienia obrotów są prawidłowe. Martwi mnie jednakt fakt, że próba odpalenia autokalibracji kończy się fiaskiem.
Po załączeniu się wtrysku LPG nr. 1 następuje pojawienie się informacji, że obroty są za niskie <300-400 i czy kontynuować. Po wciśnięciu Tak, wyskakuje informacja obroty za wysokie i następuje koniec autokalibracji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zamiennik Wtryskiwacz AG SGI
PostLink | Napisane: 2017-08-14, 15:08 

Dołączył(a): 2010-03-09, 18:00
Posty: 326
Lokalizacja: Ostrołeka

Pomógł: 40 razy

Auto: Vectra
Elektronika: KME
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Tur
Pojemność: 1800
Moc: 140
Kod Silnika: Z18xer
Rok Produkcji: 2007
Jakie masz ustawione ciśnienie i jakie dysze we wtryskach?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zamiennik Wtryskiwacz AG SGI
PostLink | Napisane: 2017-08-14, 17:35 

Dołączył(a): 2017-05-16, 08:49
Posty: 31
Lokalizacja: Wołomin

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugot 307
Elektronika: AG SGI
Wtryskiwacze: 600.050
Pojemność: 1600
Moc: 110
Rok Produkcji: 2003
Właśnie wróciłem oto moje przygody :) :
1) tutaj jak pisałem występowały jakieś problemy z obrotami. Ewidentnie STAG na wykresie pokazywał jakieś skoki z 900obr/min do 3-5k obr/min. Podłączyłem ELMa do kompa i w programie SCAN master ten problem nie występował. Najpier się zapętliłem jak przysłowiowy wtrysk po czym mnie olśniło bo znalazłem w programie STAG opcję "Filtr sygnałów obrotów". Po włączeniu tej opcji problem z tymi skokami obrotów zniknął :)

Kolego @cichy117 dysze w wtryskach zmieniłem z orygninalnych 1,5mm na 2,1mm też w międzyczasie na to wpadłem :).
Ale po przejściu przez autokalibrację już widzę, że muszę je dalej rozwiercić (nie mam narazie większego wiertła) albo zwiększyć ciśnienie na reduktorze (obecnie mam 1,12 Bar.

Ps. jaki u siebie dałeś ciśnienie na reduktorze i średnicę dysz?

pzdr


Ostatnio edytowano 2017-08-14, 20:02 przez dago123, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zamiennik Wtryskiwacz AG SGI
PostLink | Napisane: 2017-08-14, 20:00 

Dołączył(a): 2010-03-09, 18:00
Posty: 326
Lokalizacja: Ostrołeka

Pomógł: 40 razy

Auto: Vectra
Elektronika: KME
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Tur
Pojemność: 1800
Moc: 140
Kod Silnika: Z18xer
Rok Produkcji: 2007
Daj dysze 2.5. Ciśnienie możesz zostawić i zobaczyć czy będzie dobrze. Powinno być. Ja ustawiałem 1.0 albo 1.1


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO