Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: prośba o ocenę strojenia (dziwny mnożnik)
PostLink | Napisane: 2017-10-02, 07:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-11-29, 09:53
Posty: 678
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 24 razy

Auto: Volvo V40
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Napoleon
Reduktor: Turbot
Pojemność: 2000
Moc: 235
Rok Produkcji: 1999
Wersja w sterowniku jest najnowsza. Problemem wyłączania jest brak włączonej opcji Szybki start/ciepły silnik.
Jednak w przypadku kiedy mamy emulację ciśnienia paliwa należy podłączać obroty. Sterownik korzysta z tablicy RPM vs pwm podczas cutoff traci sygnał lub znajdzie się w dziwnym miejscu tablicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: prośba o ocenę strojenia (dziwny mnożnik)
PostLink | Napisane: 2017-10-03, 21:43 

Dołączył(a): 2013-02-15, 09:07
Posty: 18

Pomógł: 1 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima Expert
Wtryskiwacze: Barracuda'130
Reduktor: KME Twin @1,25
Dysze: brak
Pojemność: 3200
Moc: 243
Kod Nadwozia: ---
Kod Silnika: B6324S
Rok Produkcji: 2012
Jestem w trakcie poprawek:
- filtr FL Certools 4x12 zastąpiony dwoma FL Alex 360 + dwa rozdzielacze Alex 3x6 mm + kompensacja i czujnik ciśnienia umieszczony między rozdzielaczami i ... nareszcie KME Twin może się wykazać. Poprzednio przy max obciążeniu ciśnienie (mierzone zaraz za FL) z 1,25 spadało do 0,9 bar, po poprawce najniżej do 1,1 bar :) W załącznikach mnożnik i oscyloskop po wstępnym strojeniu. Wiem, że góra jest przelana, ale na razie do dyspozycji mam zaledwie 4 km szybkiej drogi i z automatyczną skrzynią nie poszaleję.
- ustawienie "Szybki start/ciepły silnik" faktycznie muszę włączyć, choć i tak (zgodnie z sugestią Optima) zamierzam podłączyć się z obrotami (spróbuję pod czujnik wału).
- autko ma dwie sondy szerokopasmowe, ale Optima nie czyta nic na B1S1, B2S1. Wydajność w OL sprawdziłem więc skanerem porównując odczyty z sond (w mA) podczas jazdy na Pb i potem na lpg. Odczyty podobne, tzn. cały czas " - " czyli "na bogato" więc raczej jest dobrze, choć na lpg zauważalny spadek mocy - przelany?
- aha, żeby nie było zbyt pięknie - Twin zaczął puszczać płyn chłodniczy na uszczelce korpusu. Poprawiłem moment dokręcenia 2 śrub, czekam na efekt.
Dzięki za wszystkie uwagi, cdn...


Załączniki:
2017'09'29_wykres 2D.jpg
2017'09'29_wykres 2D.jpg [ 289.63 KiB | Przeglądane 303 razy ]
2017'09'29_oscyloskop.jpg
2017'09'29_oscyloskop.jpg [ 271.55 KiB | Przeglądane 303 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: prośba o ocenę strojenia (dziwny mnożnik)
PostLink | Napisane: 2017-10-04, 07:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-11-29, 09:53
Posty: 678
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 24 razy

Auto: Volvo V40
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Napoleon
Reduktor: Turbot
Pojemność: 2000
Moc: 235
Rok Produkcji: 1999
Sondy szerokopasmowe to są sondy na liście opisane jako WR Lambda i nie koniecznie 1 lub 2. S1B1 to zupełnie inny parametr PID. Lepiej wrzucać Tabelką OBD a nie mapy czasów. Tym bardziej, że czas wtrysku się zmienia w zależności jak dobrze został emulowany sensor ciśnienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: prośba o ocenę strojenia (dziwny mnożnik)
PostLink | Napisane: 2017-10-05, 12:49 

Dołączył(a): 2013-02-15, 09:07
Posty: 18

Pomógł: 1 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima Expert
Wtryskiwacze: Barracuda'130
Reduktor: KME Twin @1,25
Dysze: brak
Pojemność: 3200
Moc: 243
Kod Nadwozia: ---
Kod Silnika: B6324S
Rok Produkcji: 2012
... czyli wracamy do poprawnie zrobionej tabeli emulacji.
OPTIMA kiedyś sugerowałeś, że lepszym rozwiązaniem od mapowania całego zakresu pracy czujnika ciśnienia Pb jest ustawienie stałej wartości.
To znaczy, że trzeba wypełnić całą tabelę emul. tą samą wartością dobraną oczywiście tak, aby po przełączeniu na lpg nie wzrastał sygnał PWM? Wtedy korekty będą się zachowywać liniowo?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: prośba o ocenę strojenia (dziwny mnożnik)
PostLink | Napisane: 2017-10-05, 14:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-11-29, 09:53
Posty: 678
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 24 razy

Auto: Volvo V40
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Napoleon
Reduktor: Turbot
Pojemność: 2000
Moc: 235
Rok Produkcji: 1999
PWM pompy ma pozostać na tej samej wysokości co na benzynie.
. W twoim przypadku jest prawie dobrze.Podczas pracy na gazie zaznacz całą tabelę następnie trzymaj ctr+ strzałka np. w górę. I zobacz co dzieje się z PWM. Potem ctrl+strzałka w dół. Jak zobaczysz jak się zachowuje PWM będziesz mógł ustawić emulację.
Przykładowa mapa VOLVO


Załączniki:
Volvo 2.5T.jpg
Volvo 2.5T.jpg [ 368.04 KiB | Przeglądane 249 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: prośba o ocenę strojenia (dziwny mnożnik)
PostLink | Napisane: 2017-10-13, 06:50 

Dołączył(a): 2013-02-15, 09:07
Posty: 18

Pomógł: 1 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima Expert
Wtryskiwacze: Barracuda'130
Reduktor: KME Twin @1,25
Dysze: brak
Pojemność: 3200
Moc: 243
Kod Nadwozia: ---
Kod Silnika: B6324S
Rok Produkcji: 2012
Wydaje się, że z pomocą OPTIMA znalazłem takie ustawienia tabeli emulacji, przy których PWM pozostaje na tym samym poziomie na lpg, co na Pb.
Zastanawia mnie jednak "skok w górę" PWM przy nagłym odpuszczeniu pedału gazu. Widać to na wykresie powyżej, który wrzucił OPTIMA. U mnie wygląda to podobnie.
Czy przyczyną tych "skoków" PWM nie jest zanik sygnału obrotów?
Co do sygnału obrotów, to niestety w XC90 3.2 nie udało mi się uzyskać jakiegokolwiek odczytu w Optimie po podpięciu się pod czujnik wału korbowego. Poprawny odczyt uzyskałem podpinając się pod sygnał cewki i tak na razie zostawiłem. Udało się komuś znaleźć w XC90 3.2 lepsze źródło sygnału obrotów?
Dzięki za uwagi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: prośba o ocenę strojenia (dziwny mnożnik)
PostLink | Napisane: 2017-10-13, 07:08 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 26118
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2293 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
a na pewno pod właściwy pin czujnika się podłączyłeś?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: prośba o ocenę strojenia (dziwny mnożnik)
PostLink | Napisane: 2017-10-13, 09:09 

Dołączył(a): 2013-02-15, 09:07
Posty: 18

Pomógł: 1 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima Expert
Wtryskiwacze: Barracuda'130
Reduktor: KME Twin @1,25
Dysze: brak
Pojemność: 3200
Moc: 243
Kod Nadwozia: ---
Kod Silnika: B6324S
Rok Produkcji: 2012
Czujnik położenia wału w XC90 3.2 ma tylko 2 piny. Do ECU idą splecione kabelki czerwony i biały. Na białym, do którego się wpiąłem zmierzyłem napięcie ok 0,1 V, podczas pracy silnika - więc raczej nie jest zasilany. Na drugim, czerwonym prawdopodobnie znalazłbym to samo. Skoro sygnał jest tak niski (może w czujniku jest tylko elektromagnes), a sterownik Optima min. ustawienie czułości ma 0,3 V, to odpuściłem...
Mogłem zrobić inaczej?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: prośba o ocenę strojenia (dziwny mnożnik)
PostLink | Napisane: 2017-10-13, 10:34 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 26118
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2293 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
samoś napisał(a):
Mogłem zrobić inaczej?

nie jeśli chodzi o ten czujnik, to nie jest Hall ze "własnym" sygnałem
czujnik wałka rozrządu powinien być "normalny" (3 piny)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: prośba o ocenę strojenia (dziwny mnożnik)
PostLink | Napisane: 2017-10-14, 11:58 

Dołączył(a): 2010-09-12, 11:04
Posty: 1174
Lokalizacja: B-stokk

Pomógł: 66 razy

Auto: Mercedes s280/Volvo 940
Elektronika: Optima Pro-Tec/Nano
Wtryskiwacze: valtek/Barracuda
Reduktor: shark/shark 1500
Dysze: nie pamiętam:)
Pojemność: 2800/2.3
Moc: za mała:)/165KM
Rok Produkcji: 1998/1994
Za dużo myślisz jak byś miał emulator z innej firmy to byś niemyślał o tym bo byś nic nie widział i nic wiedział. Chyba ,że pompa by wyła o pomoc. Juz nie jednego opla uleczyłem za pomocą torpedo z choroby innych emulatorów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: prośba o ocenę strojenia (dziwny mnożnik)
PostLink | Napisane: 2017-10-16, 11:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-11-29, 09:53
Posty: 678
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 24 razy

Auto: Volvo V40
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Napoleon
Reduktor: Turbot
Pojemność: 2000
Moc: 235
Rok Produkcji: 1999
Raczej sygnał z czujnika nie będzie miał tak niskiego napięcia jak piszesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: prośba o ocenę strojenia (dziwny mnożnik)
PostLink | Napisane: 2017-10-17, 00:44 

Dołączył(a): 2013-02-15, 09:07
Posty: 18

Pomógł: 1 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima Expert
Wtryskiwacze: Barracuda'130
Reduktor: KME Twin @1,25
Dysze: brak
Pojemność: 3200
Moc: 243
Kod Nadwozia: ---
Kod Silnika: B6324S
Rok Produkcji: 2012
ok... dzięki za podpowiedzi.
Sygnał obrotów ostatecznie podłączyłem pod czujnik wałka rozrządu po stronie wydechu (w XC90 3.2, 2012 to niebiesko-czarny kabelek spleciony z czerwonym i czarnym). W sterowniku Optimy ustawiony jako "sygnał z wału korbowego", "ilość imp. na cykl" - 2, "poziom sygnału obr." - 4,5 V, pracuje płynnie.

"Skoki w górę" PWM przy nagłym odpuszczeniu pedału gazu na lpg pozostały (patrz załącznik), przyczyną więc nie był zanik sygnału obrotów. Zostawiam jednak problem, bo myślę, że krzywdy pompie paliwa to nie zrobi...

Optima - z tym czujnikiem obr. wału korbowego w XC90 3.2 doczytałem, że podaje sygnał napięcia (od 0 do 100 V) i częstotliwości w zależności od prędkości obr. Tak, że czytać potrafi go tylko ECU silnika.

Pozostało mi "tylko" autko precyzyjnie wystroić... :)


Załączniki:
2017'10'13_emul.c. Pb1.jpg
2017'10'13_emul.c. Pb1.jpg [ 503.92 KiB | Przeglądane 68 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: prośba o ocenę strojenia (dziwny mnożnik)
PostLink | Napisane: 2017-10-17, 07:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-11-29, 09:53
Posty: 678
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 24 razy

Auto: Volvo V40
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Napoleon
Reduktor: Turbot
Pojemność: 2000
Moc: 235
Rok Produkcji: 1999
Zobacz filmik z 5 minutowego strojenia i będziesz miał już dobrą podstawę do zasady działania. Oczywiście jest wiele innych parametrów korekcji, ale raczej nie będą ci potrzebne.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO