Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dziwne zachowanie instalacji-niespodziewane przełączenia
PostLink | Napisane: 2017-10-04, 19:58 

Dołączył(a): 2017-10-04, 19:01
Posty: 9
Lokalizacja: Włocławek

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford mondeo mk3
Elektronika: Prins
Wtryskiwacze: keihin
Reduktor: Prins VSI
Pojemność: 2000
Moc: 143
Kod Nadwozia: B5Y
Rok Produkcji: 2003
Witam,
mam instalację Prins VSI 10-cio letnią. Mam z nią taki problem, że czasami chodzi tak jak należy tzn. przełącza bez szarpnięć, silnik chodzi równo i ogólnie wszystko pracuje tak jak powinno. Czasami natomiast podczas jazdy następują niespodziewane zmiany paliwa z LPG na PB i na powrót. Co do takiego zachowania nie ma reguły. Nieraz nie zdarza się to przez kilka dni a nieraz kilka razy na dzień, bez względu czy gaz wciskam czy też nie. Dodatkowo samochód potrafi szarpnąć podczas pierwszego po odpaleniu przełączenia na LPG ale to też nie jest normą, choć zdarza się często. Byłem z tym u gazownika ale nic nie stwierdził gdyż nie trafiłem na moment, w którym by tak się działo a wywołać tego nie potrafię. Generalnie jedyne błędy w sterowniku były od lubryfikacji- pokazywała błędnie, że nie ma płynu więc gazownik stwierdził, że to ona może powodować takie zachowanie i ją wyłączył ale to i tak nie pomogło. Ogólni to jeżdząc z podpiętym komputerem nic nie udało się wyłapać. Przeciągałem na każdym biegu pod 6 tys. obrotów i ciśnienie i inne parametry w normie.
Ogólnie rzecz biorąc to obstawiał bym parownik bo miałem z nim już pewne przygody. Mianowicie potrafił puścić chmurę gazu(chyba przez zawór bezpieczeństwa) a zdarzało mu się to zwłaszcza przy odpaleniu na gazie tak po 15 minutach postoju po dłuższej jeździe. Dodatkowo każdy taki "bąk" kończył się "opluciem wszystkiego do okoła mazią w rodzaju smaru.
Teraz co prawda takie objawy ustąpiły ale nasuwa się pytanie czy parownik nie jest brudny na tyle, że iglica przycina? Szarpanie przy przełączaniu, walenie w zawór bezpieczeństwa, samoistne przełączanie- może to być spowodowane zacinającą iglicą czy szukać przyczyny w czym innym?
Nie ukrywam, że nosze się z zamiarem zregenerowania parownika w ciemno ale nie będę robił tego ja a jeżeli nie ma takiej konieczności to walałbym nie ryzykować, że jeszcze mi mechanicy coś spiepszą do reszty.

Z góry przepraszam za przydługi wywód i dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Mam nadzieję, że ktoś mnie na coś nakieruję bo taka jazda jest naprawdę denerwująca
Pozdrawiam Tomek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwne zachowanie instalacji-niespodziewane przełączenia
PostLink | Napisane: 2017-10-04, 20:50 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3025
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 293 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
tomciu1 napisał(a):
Generalnie jedyne błędy w sterowniku były od lubryfikacji- pokazywała błędnie, że nie ma płynu więc gazownik stwierdził, że to ona może powodować takie zachowanie i ją wyłączył ale to i tak nie pomogło.

O jakim sterowniku mowa? Mam Prinsa i myślę że go trochę znam, ale takiej opcji tam nie widzę.
tomciu1 napisał(a):
Ogólni to jeżdząc z podpiętym komputerem nic nie udało się wyłapać. Przeciągałem na każdym biegu pod 6 tys. obrotów i ciśnienie i inne parametry w normie.
Ogólnie rzecz biorąc to obstawiał bym parownik

Początek tego cytatu raczej na to nie wskazuje.
tomciu1 napisał(a):
bo miałem z nim już pewne przygody. Mianowicie potrafił puścić chmurę gazu(chyba przez zawór bezpieczeństwa) a zdarzało mu się to zwłaszcza przy odpaleniu na gazie tak po 15 minutach postoju po dłuższej jeździe. Dodatkowo każdy taki "bąk" kończył się "opluciem wszystkiego do okoła mazią w rodzaju smaru.

To pytanie gdzie taki gaz serwują, chodzi o to, aby ich szerokim kołem omijać. Owszem wybijał mi parę razy gaz przez zawór bezpieczeństwa i to intensywnie, ale nigdy nie towarzyszyła temu maź.
Interesuje mnie to co podkreślone - odpalasz silnik bezpośrednio na gazie?
tomciu1 napisał(a):
Szarpanie przy przełączaniu, walenie w zawór bezpieczeństwa, samoistne przełączanie- może to być spowodowane zacinającą iglicą czy szukać przyczyny w czym innym?

Przytoczony drugi cytat raczej za tym nie przemawia (to co w nim podkreśliłem), bo zanieczyszczonemu reduktorowi towarzyszy niestabilne ciśnienie (stosunkowo duże wahania), a to może powodować skutki które wymieniłeś. Do szarpnięcia przy pierwszym przełączeniu po dłuższym postoju, może dochodzić przy nieszczelnej instalacji, gdy w czasie postoju nadmiernie spadnie ciśnienie na listwie.
Ja żeby wiedzieć jaka jest kondycja reduktora, a i szczelność instalacji, mam na stałe zabudowany manometr i mam na ten temat informację na bieżąco - wystarczy podnieść pokrywę komory silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwne zachowanie instalacji-niespodziewane przełączenia
PostLink | Napisane: 2017-10-05, 19:47 

Dołączył(a): 2017-10-04, 19:01
Posty: 9
Lokalizacja: Włocławek

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford mondeo mk3
Elektronika: Prins
Wtryskiwacze: keihin
Reduktor: Prins VSI
Pojemność: 2000
Moc: 143
Kod Nadwozia: B5Y
Rok Produkcji: 2003
Jaki jest sterownik to teraz nie powiem bo nie mam dostępu do auta. Samochodu na gazie nie odpalam. Takie miałem wrażenie bo na ciepłym silniku czas oczekiwania na przejście z PB na LPG był ustawiony na 0.5 s ale gazownik wydłużył mi go na 5 sekund i jest ok. Ogólnie to takie objawy jak puszczanie gazu w powietrze miałem może ze 3 razy ale teraz już od jakichś 2 miesięcy nic takiego się nie działo. Czy to był zawór bezpieczeństwa też pewny nie jestem. Parownika nie widać inaczej niż z kanału a i z niego nie za wiele można zobaczyć. Wydaje mi się, że to właśnie zawór bezpieczeństwa bo gdzie indzie mógłby ten gaz tak lecieć sporadycznie. Jakby coś było nieszczelne to raczej by się nie uspokoiło. Z kolei znowu w sterowniku żadnych błędów o zbyt wysokim ciśnieniu w historii też nie było. A co do mazi to jestem raczej pewien, że to z parownika, bo węże przy nim są oplute i zauważyłem to jak się właśnie tak pierwszy raz odgazował.
Co do gazowników to niestety w mojej okolicy nie znam innych, którzy by Prinsa wgl ruszył, wszyscy tylko Stag. No chyba, że ktoś może polecić kogoś z okolic Włocławka to chętnie spróbuję.
A jeśli chodzi o manometr do kontroli ciśnienia to chyba musiałbym go mieć w kabinie bo takie cuda dzieją się głównie w trakcie jazdy gdzie przy 40-sto kilometrowej trasie do pracy samochód w przeciągu 2 sekund potrafi 2 razy zmienić paliwo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwne zachowanie instalacji-niespodziewane przełączenia
PostLink | Napisane: 2017-10-31, 17:46 

Dołączył(a): 2017-10-04, 19:01
Posty: 9
Lokalizacja: Włocławek

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford mondeo mk3
Elektronika: Prins
Wtryskiwacze: keihin
Reduktor: Prins VSI
Pojemność: 2000
Moc: 143
Kod Nadwozia: B5Y
Rok Produkcji: 2003
Ok a więc pojeździłem trochę i padły zarówno sterownik jak i parownik. Sterownik ogarnąłem używany sprawny a parownik chcę regenerować. Pytanie jest jednak takie jaki zestaw kupić? Mam go na stole ale żadnych oznaczeń, jaka to wersja nie widzę.
A to zdjęcia reduktora:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pomoże ktoś bardzo mi się z tym spieszy.?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwne zachowanie instalacji-niespodziewane przełączenia
PostLink | Napisane: 2017-10-31, 18:50 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3025
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 293 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Widać na składaniach tylko 1 membranę, więc jest to reduktor z jedną membraną i taki zestaw naprawczy trzeba kupić.
A co się stało ze sterownikiem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwne zachowanie instalacji-niespodziewane przełączenia
PostLink | Napisane: 2017-10-31, 19:27 

Dołączył(a): 2017-10-04, 19:01
Posty: 9
Lokalizacja: Włocławek

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford mondeo mk3
Elektronika: Prins
Wtryskiwacze: keihin
Reduktor: Prins VSI
Pojemność: 2000
Moc: 143
Kod Nadwozia: B5Y
Rok Produkcji: 2003
Sterownik nie widzi sygnału,że silnik jest załączony i wgl nie włącza instalacji. Taki problem był już zdiagnozowany z tydzień temu no i wtedy gazownik wpiął się gdzieś w inne miejsce żeby sygnał o obrotach uzyskać i ruszyło przez tydzień działając bardzo dobrze. Za to teraz gdzie by tego sygnału nie łapał to go nie widzi a po podmianie sterownika ten sygnał się pojawia tak jak powinien. no ale za to od razu jest błąd wysokiego ciśnienia i parownik podaje 4 bary zamiast 2
Ten zestaw to rozumiem, że taki :
https://sklep.intercars.com.pl/produkty ... s-typu-vsi
?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwne zachowanie instalacji-niespodziewane przełączenia
PostLink | Napisane: 2017-10-31, 23:17 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3025
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 293 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
gimak napisał(a):
Taki problem był już zdiagnozowany z tydzień temu no i wtedy gazownik wpiął się gdzieś w inne miejsce żeby sygnał o obrotach uzyskać i ruszyło przez tydzień działając bardzo dobrze.

I prawdopodobnie zarżnął sterownik. Sygnał obrotów do sterownika może być brany tylko z emulatora obrotów lub z czujnika położenia wału skąd sterownik benzynowy dostaję tą informację. Sygnał obrotów powinien mieć przebieg prostokątny i o niskim napięciu (bez pików napięciowych). Dlatego zainteresuj się skąd obecny sterownik otrzymuje sygnał obrotów (nie powinien w żadnym przypadku być brany z cewki zapłonowej).
A zestaw naprawczy taki jak w linku. Wymień wszystkie elementy które są w zestawie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwne zachowanie instalacji-niespodziewane przełączenia
PostLink | Napisane: 2017-11-02, 17:47 

Dołączył(a): 2017-10-04, 19:01
Posty: 9
Lokalizacja: Włocławek

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford mondeo mk3
Elektronika: Prins
Wtryskiwacze: keihin
Reduktor: Prins VSI
Pojemność: 2000
Moc: 143
Kod Nadwozia: B5Y
Rok Produkcji: 2003
No właśnie z tym zarżnięciem sterownika też tak pomyślałem bo jak zobaczyłem komputer to na nim była naklejka 30v<= RPM czy jakoś tak. No a właśnie gazownik mi mówił, że się wpiął pod cewkę(domyślam się, że zapłonową) :/ Dziwi mnie tylko fakt ,że na oryginalnym podłączeniu zanim jeszcze zaczął grzebać sterownik nie widział dokładnie obrotów tylko wartość 0 lub 10000 nic pomiędzy no i ten sygnał samoczynnie ginął, znaczy sterownik pokazywał, że go nie widzi. Jak podpięli drugi komputer to pytałem czy na tym oryginalnym podłączeniu sygnał był no i dostałem od powiedź, że tak tylko, że z taki jak pokazywał stary sterownik 0 lub 10000. Więc skąd ten sygnał może pochodzić bo gazownik szukał i nie potrafił stwierdzić.?
Ogólnie to miałem plan i tak im powiedzieć, że jak wymienią sterownik to niech ten sygnał od obrotów podepną jak był oryginalnie tylko boję się żeby znowu nie zaczął mi ginąć:/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwne zachowanie instalacji-niespodziewane przełączenia
PostLink | Napisane: 2017-11-02, 18:55 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3025
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 293 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
tomciu1 napisał(a):
Więc skąd ten sygnał może pochodzić bo gazownik szukał i nie potrafił stwierdzić.?

A no właśnie, poprzez emulator obrotów, który może być podpięty pod cewkę zapłonową, wtedy jak silnik stoi (brak impulsów z cewki zapłonowej), to w programie diagnostycznym w okienku RPM widać "0", a jak silnik pracuje (są impulsy) to w okienku RPM stoi zawsze 1000, ale do tego musi być ustawiony par. 1. RPM_fac = 0, przy innych wartościach w okienku RPM będzie sieczka. Więc stary sterownik może być dobry tylko może niedomagać emulator obrotów lub jest niepewne połączenie emulatora z cewką zapłonową.
tomciu1 napisał(a):
jak zobaczyłem komputer to na nim była naklejka 30v<= RPM czy jakoś tak.

To jest właśnie to ostrzeżenie o pikach napięcia jakie na pewno pojawiają się na cewce zapłonowej.Sterownik
Sterownik Prinsa (nie wiem jak to jest w innych instalacjach gazowych) nie potrzebuje sygnału obrotów jako obrotów - potrzebuje tylko informacji, że silnik pracuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwne zachowanie instalacji-niespodziewane przełączenia
PostLink | Napisane: 2017-11-02, 19:04 

Dołączył(a): 2017-10-04, 19:01
Posty: 9
Lokalizacja: Włocławek

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford mondeo mk3
Elektronika: Prins
Wtryskiwacze: keihin
Reduktor: Prins VSI
Pojemność: 2000
Moc: 143
Kod Nadwozia: B5Y
Rok Produkcji: 2003
No dobrze ale jeżeli stary sterownik by był dobry to po podpięciu innego gdyby padnięty był emulator to ten podmieniony sterownik też by nic nie widział.? To sygnał z tego emulatora prawidłowo ma dawać 1000 obr.?0 No tak niby gazownik mi tłumaczył, że prins ilości obrotów znać nie musi bo nic z niej nie ustawia musi tylko wiedzieć, że silnik chodzi ale właśnie ten sygnał mi ginął i sterownik rozłączał instalacje.
Co do emulatora to mam taki
Obrazek
Obrazek
Obrazek
I tu pytanie jakby nastała konieczność jego wymiany to kóre numery są ważne i czy musi być dokładnie taki sam? Bo niestety ale po numerach 10R-020509 ciężko cokolwiek znaleźć


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwne zachowanie instalacji-niespodziewane przełączenia
PostLink | Napisane: 2017-11-02, 19:41 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3025
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 293 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
tomciu1 napisał(a):
No dobrze ale jeżeli stary sterownik by był dobry to po podpięciu innego gdyby padnięty był emulator to ten podmieniony sterownik też by nic nie widział.?

Jeżeli emulator byłby padnięty całkowicie, lub stale nie dostawał impulsów z cewki, to tak by było - sterownik nie widziałby "obrotów". Ale jeżeli emulator ma chimery (raz jest sprawny, a raz nie), to samo dotyczy otrzymywania impulsów, to wtedy gdy jest sprawny to będzie widział "obroty", w przeciwnym wypadku - nie.
To czy stary sterownik jest sprawny, można łatwo sprawdzić - po wpięciu go do instalacji i podłączeniu sygnału obrotów z czujnika położenia wału, będzie możliwa praca silnika na gazie, to znaczy, że sterownik jest sprawny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwne zachowanie instalacji-niespodziewane przełączenia
PostLink | Napisane: 2017-11-02, 19:57 

Dołączył(a): 2017-10-04, 19:01
Posty: 9
Lokalizacja: Włocławek

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford mondeo mk3
Elektronika: Prins
Wtryskiwacze: keihin
Reduktor: Prins VSI
Pojemność: 2000
Moc: 143
Kod Nadwozia: B5Y
Rok Produkcji: 2003
No ok to jak już zrobię parownik to zasugeruje gazownikowi żeby jeszcze sprawdził ten sterownik chociaż jak pytałem o to jak sprawdzali to mówił, że brał z kilku różnych miejsc sygnał nie tylko z cewki i nic a na drugim sterowniku od kopa z sygnałem z każdego miejsca działał :O.
Tak czy owak planuję przekazać gazownikowi to co mi kolega podpowiedział i planuję żeby powrócili do oryginalnego podpięcia sygnału skądkolwiek on był i zobaczę.
Ale w wypadku gdyby okazało się że na oryginalnym podpięciu sygnał znowu zanika to gdybym chciał wymienić emulator to jaki musi być ? Podpowie kolega coś ?Bo takiego samego albo nie ma albo poprostu nie potrafię znaleźć.
Czy może jednak olać oryginalne podłączenie i jak kolega sugeruje podłączyć się pod czujnik położenia wału?
A tak wgl to skoro można się podpiąć pod ten czujnik to po co jest ten emulator ? On spełnia jeszcze jakąś dodatkową funkcję?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwne zachowanie instalacji-niespodziewane przełączenia
PostLink | Napisane: 2017-11-02, 20:22 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3025
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 293 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
tomciu1 napisał(a):
gdybym chciał wymienić emulator to jaki musi być ? Podpowie kolega coś ?Bo takiego samego albo nie ma albo poprostu nie potrafię znaleźć

Niestety, ale na ten temat nie mam wiedzy. Czytałem, że jak emulator obrotów padał, to sygnał była brany z czujnika położenia wału, wtedy w programie diagnostycznym widoczne były rzeczywiste obroty silnika.
tomciu1 napisał(a):
po co jest ten emulator ? On spełnia jeszcze jakąś dodatkową funkcję?

Na to nie dam jednoznacznej odpowiedzi, bo dokładnie nie nie wiem. Przypuszczam, że pełni rolę separatora sterownika przed wysokimi pikami napięcia jeżeli sygnał obrotów jest brany z cewki zapłonowej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwne zachowanie instalacji-niespodziewane przełączenia
PostLink | Napisane: 2017-11-16, 16:42 

Dołączył(a): 2017-10-04, 19:01
Posty: 9
Lokalizacja: Włocławek

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford mondeo mk3
Elektronika: Prins
Wtryskiwacze: keihin
Reduktor: Prins VSI
Pojemność: 2000
Moc: 143
Kod Nadwozia: B5Y
Rok Produkcji: 2003
Problemów z prinsem ciąg dalszy. kupiłem zestaw , znajomy mechanik mi wymienił i zawiozłem do gazownika. Założyli i zonk .Twierdzą, że parownik tak jak przed regeneracją daję blisko dwa razy za duże ciśnienie. Jak to jest wgl możliwe jak wszystko jest nowe w środku? Proponują mi wymianę instalacji na staga za zachowaniem moich wtrysków za 1300.
Zapytałem jeszcze czy nie można innego parownika wstawić ale stwierdzili,że prins na innym ciśnieniu pracuje. Prawda to wgl? Poleci może ktoś jakiego gazownika od prinsa z okolić Włocławka czy może lepiej dać sb spokój, wziąć tego staga i nie mieć problemów na przyszłość?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwne zachowanie instalacji-niespodziewane przełączenia
PostLink | Napisane: 2017-11-16, 17:19 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 26749
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2401 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
ale cię w ciula robią
pieniądze za nieskuteczna naprawę reduktora wzięli to niech skończą robotę
tak poza tym to każdy inny reduktor będzie jeździł w twoim aucie, byle tylko mocą był dobrany


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO