Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Zbyt boagata mieszanka po założeniu LPG
PostLink | Napisane: 2017-09-29, 21:52 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 11862
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 878 razy

Auto: e39 540i/ibiza
Elektronika: lpgtech 328/stag 4
Wtryskiwacze: yeti/valtek
Reduktor: Kme twin/alaska
Dysze: brak/nie wiem
Pojemność: 4398/1,4
Moc: 286/60
Kod Silnika: M62B44
Rok Produkcji: 1997/1998
sonda 1V powinna falować pomiędzy 0, a 1V.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbyt boagata mieszanka po założeniu LPG
PostLink | Napisane: 2017-09-30, 19:10 

Dołączył(a): 2017-09-14, 20:57
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: Fiat Cinquecento
Elektronika: AGC Bluebox rev 4
Wtryskiwacze: Hercules Gism i3100 L
Reduktor: Tomasetto Alaska
Pojemność: 1242
Moc: 75
Rok Produkcji: 1996
Sonda została wymieniona, obecnie na benzynie oscyluje w granicach 0.98-1.03, co świadczy o prawidłowej mieszance.
Udałem się do gazownika, regulacja odbyła się podczas jazdy, i wszystko było cacy.
Niestety do czasu
Miałem wyjazd i po 200km, gdy odpaliłem auto na zimno, zaczął przerywać, co świadczy o tym że znowu mu się rozjechała mapa benzyny.
A więc skoro mapy lpg i pb dobrze się pokrywały, na lpg pracuje bez problemów, rozjeżdżanie benzyny może występować przez źle dobrane elementy instalacji lpg ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbyt boagata mieszanka po założeniu LPG
PostLink | Napisane: 2017-09-30, 19:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-23, 15:39
Posty: 713
Lokalizacja: KOŚCIELISKO

Pomógł: 22 razy

Auto: AUDI A6 / AUDI A6
Elektronika: TECH516 / TECH-AGIS-KME?
Wtryskiwacze: APIS SOLO / BARACUDA?
Reduktor: ZAVOLI N 1.3 / TUR?
Dysze: 2.3 / ??
Pojemność: 2598 / 2393
Moc: 150 / 170
Kod Nadwozia: C4 (4A) / C5 (4B5)
Kod Silnika: ABC / BDV
Rok Produkcji: 1995 / 2002
Simon24121 napisał(a):
obecnie na benzynie oscyluje w granicach 0.98-1.03, co świadczy o prawidłowej mieszance.

Raczej świadczy o pracy na bogatej mieszance. Sonda powinna pracować pomiędzy 0-1V.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbyt boagata mieszanka po założeniu LPG
PostLink | Napisane: 2017-09-30, 20:07 

Dołączył(a): 2017-09-14, 20:57
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: Fiat Cinquecento
Elektronika: AGC Bluebox rev 4
Wtryskiwacze: Hercules Gism i3100 L
Reduktor: Tomasetto Alaska
Pojemność: 1242
Moc: 75
Rok Produkcji: 1996
1 ma przez większość swojej pracy, jednak nie raz na chwile wartość spada poniżej lub powyżej. Świadczy to chyba o mieszance bogatej lub ubogiej.Z tego co czytałem tak niewielkie wahnięcia są dopuszczalne. Jeżeli na 1 kg spalanego paliwa przypada więcej niż 14,7 kg powietrza to mamy do czynienia ze spalaniem mieszanki ubogiej. Jeżeli z kolei na 1 kg spalanego paliwa przypada mniej niż 14,7 kg powietrza to mamy do czynienia z mieszanką bogatą. Optymalna, niską emisję związków toksycznych uzyskuje się dla lambda =1 ± 1% (od 0,97 do 1,03)

Więc nie rozumiem waszego stwierdzenia od 0-1. Bo wychodziło by ze ona ma pracować zero jedynkowo, a widać tak chyba nie jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbyt boagata mieszanka po założeniu LPG
PostLink | Napisane: 2017-09-30, 21:30 

Dołączył(a): 2013-09-30, 09:44
Posty: 1155
Lokalizacja: Mielec

Pomógł: 134 razy

Auto: Fabia II
Elektronika: TECH324OBD
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: ACR01
Pojemność: 1400
Moc: 86
Kod Silnika: CGGB
Rok Produkcji: 2013
Simonowi chodzi o lambdę a nie surowe wskazania sondy lambda 0-1V :D
Wówczas lambda 0,98-1,03 jest ok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbyt boagata mieszanka po założeniu LPG
PostLink | Napisane: 2017-09-30, 22:50 

Dołączył(a): 2017-09-14, 20:57
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: Fiat Cinquecento
Elektronika: AGC Bluebox rev 4
Wtryskiwacze: Hercules Gism i3100 L
Reduktor: Tomasetto Alaska
Pojemność: 1242
Moc: 75
Rok Produkcji: 1996
cubik2k napisał(a):
Simonowi chodzi o lambdę a nie surowe wskazania sondy lambda 0-1V :D
Wówczas lambda 0,98-1,03 jest ok

Dokładnie o to, takie parametry się rzadko stosuje że tyle zamieszania ? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbyt boagata mieszanka po założeniu LPG
PostLink | Napisane: 2017-10-01, 07:08 

Dołączył(a): 2013-09-30, 09:44
Posty: 1155
Lokalizacja: Mielec

Pomógł: 134 razy

Auto: Fabia II
Elektronika: TECH324OBD
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: ACR01
Pojemność: 1400
Moc: 86
Kod Silnika: CGGB
Rok Produkcji: 2013
Na ogół słowo "lambda' używa się jako skrótu do "sonda lambda", i jej wskazania, to zupełnie co innego niż Lambda (stosunek stechiometryczny masy powietrze/paliwo). Dlatego trzeba wyrazić się precyzyjniej, bo powstaje zamieszanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbyt boagata mieszanka po założeniu LPG
PostLink | Napisane: 2017-10-03, 11:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-07-31, 15:47
Posty: 5416
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 600 razy

Auto: Skoda Felicja MPI
Elektronika: KME BingoS-4
Wtryskiwacze: Mikser 32mm
Reduktor: Lovato RGE90
Pojemność: 1300
Moc: 68
Kod Nadwozia: TMB
Kod Silnika: AMH
Rok Produkcji: 1997
Pisząc krótko sonda lambda w twoim Pikaczento powinna falować od 0,1V do 1V, jeśli utrzymuje się w okolicy 1V to jest bogato, jeśli w okolicy 0,1V to masz ubogo. A jak wnioskuję z twojego opisu nadal jest źle wyregulowane.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbyt boagata mieszanka po założeniu LPG
PostLink | Napisane: 2017-10-03, 11:19 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 11862
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 878 razy

Auto: e39 540i/ibiza
Elektronika: lpgtech 328/stag 4
Wtryskiwacze: yeti/valtek
Reduktor: Kme twin/alaska
Dysze: brak/nie wiem
Pojemność: 4398/1,4
Moc: 286/60
Kod Silnika: M62B44
Rok Produkcji: 1997/1998
Tupter1910, przeczytaj wcześniejsze posty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbyt boagata mieszanka po założeniu LPG
PostLink | Napisane: 2017-10-12, 17:03 

Dołączył(a): 2017-09-14, 20:57
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: Fiat Cinquecento
Elektronika: AGC Bluebox rev 4
Wtryskiwacze: Hercules Gism i3100 L
Reduktor: Tomasetto Alaska
Pojemność: 1242
Moc: 75
Rok Produkcji: 1996
No i zaopatrzyłem się w kabelek.
Tak wygląda mapa lpg
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbyt boagata mieszanka po założeniu LPG
PostLink | Napisane: 2017-10-21, 19:08 

Dołączył(a): 2017-09-14, 20:57
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: Fiat Cinquecento
Elektronika: AGC Bluebox rev 4
Wtryskiwacze: Hercules Gism i3100 L
Reduktor: Tomasetto Alaska
Pojemność: 1242
Moc: 75
Rok Produkcji: 1996
No więc tak, poczytałem wiele różnych tematów, pojeździłem poustawiałem, ale wciąż mam parę pytań.
Zrobiłem auto kalibrację, żeby zacząć wszystko od początku, kalibracja była robiona przy temp 90, udało się zdążyć do momentu odpalenia wentylatora.
Następnie w nocy pojechałem na trasę, zebrać mapę benzyny, zebrałem ją w całym zakresie po czym ją zablokowałem, a następnie zebrałem mapę gazu, prawie tak samo jak benzyny, ta sama trasa i myślę że te same obciążenia.
Następnie dałem sugerowany model, dałem ok i pojechałem znowu tak samo zebrać mapę gazu.
Ostatnią procedurę powtórzyłem jeszcze raz, i miałem idealnie pokrytą benzynę z gazem.
Sugerowany model nie miał już dla mnie żadnej propozycji, więc doregulowałem mnożnikiem delikatnie tylko zakres wolnych obrotów, i jako że się wszystko zgadzało nic więcej już nie ruszałem.
W między czasie Panowie z AGC podali mi sprawdzone wartości kompensacji dla tego silnika, które ustawiłem tak samo u siebie. Dzięki temu jadąc tylko na pb kiedy silnika odpalam na zimno, nie mam już przerywania.
Obecnie sytuacja wygląda tak, wolne nie rozjeżdża, ma pełną moc do końca, podczas rozgrzewania na lpg sonda wskazuje trochę bogatszą mieszankę w porównaniu z benzyną, ale myślę że tego też już nie będę ruszał.
Ciekawi mnie tylko fakt, że po paru dniach jazdy na lpg rozjeżdża mapę pb i lpg, wskazując że w małych obciążeniach ma za ubogo, a w wysokich za bogato.
Czy jest to naturalne zjawisko ?
Komputer od Pb nie wywala mi już błędów o nieprawidłowej mieszance.
I jeszcze jedno pytanie, czy poprawne jest regulowanie na wskazania sondy w moim programie ? Skrawek tego programu widać po prawej stronie programu od gazu.
No i po auto kalibracji wyszło delikatnie wyższe ciśnienie robocze, co też chyba zostawię w tej formie.

Mapa w ten sam dzień po regulacji
Obrazek

I po paru dniach
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbyt boagata mieszanka po założeniu LPG
PostLink | Napisane: 2017-10-21, 19:47 

Dołączył(a): 2013-09-30, 09:44
Posty: 1155
Lokalizacja: Mielec

Pomógł: 134 razy

Auto: Fabia II
Elektronika: TECH324OBD
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: ACR01
Pojemność: 1400
Moc: 86
Kod Silnika: CGGB
Rok Produkcji: 2013
Simon24121 napisał(a):
po paru dniach jazdy na lpg rozjeżdża mapę pb i lpg, wskazując że w małych obciążeniach ma za ubogo, a w wysokich za bogato.
Czy jest to naturalne zjawisko

Jak najbardziej naturalne, spowodowane tym, że kalibracja na benzynie kilka dni temu była w innych warunkach, a jeżdżąc na gazie warunki drogowo-pogodowe są odmienne, a mapa gazowa zbiera się ciągle. Nie wolno tego na siłę poprawiać! Tak ma być.
Po poprawnym ustawieniu instalacji zerkasz do niej tylko po to aby sprawdzić, czy ciśnienie gazu/reduktora "nie pływa" i pracę wtryskiwaczy. Na mapki nie patrzysz, tak jakby ich nie było.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbyt boagata mieszanka po założeniu LPG
PostLink | Napisane: 2017-10-21, 20:47 

Dołączył(a): 2017-09-14, 20:57
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: Fiat Cinquecento
Elektronika: AGC Bluebox rev 4
Wtryskiwacze: Hercules Gism i3100 L
Reduktor: Tomasetto Alaska
Pojemność: 1242
Moc: 75
Rok Produkcji: 1996
Dzięki, tej odpowiedzi właśnie potrzebowałem :D
Jeszcze takie pytanie, jeżeli przy 90C korekta lamby pokazuje jeden, ale wraz ze wzrostem temp silnika, do momentu aż włącza się wentylator, delikatnie idzie w stronę ubogiej, nie koryguje się tego już mnożnikiem a kompensacją na temp gazu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zbyt boagata mieszanka po założeniu LPG
PostLink | Napisane: 2017-10-23, 08:34 

Dołączył(a): 2012-09-27, 19:29
Posty: 44
Lokalizacja: mazowieckie

Pomógł: 3 razy

Auto: Omega b
Elektronika: Zenit Pro
Wtryskiwacze: Hercules
Reduktor: Gold
Dysze: 2.4
Pojemność: 2500
Moc: 200
Starasz sie ustawic tak jak na benzynie.
Jezeli po właczeniu wentylatora zmienia sie mieszanka to regulujesz to dodając odpowiednie korekty w odpowiednich polach zakładki KOREKTA RPM nie kompensacją.
Ogolnie dokładna regulacje biegu jałowego powinienes zrobic w tej własnie zakładce korekta RPM bo na modelu masz za duży skok zeby to dokładnie ustawić a zreszta to zupełnie inna regulacja bo względem obrotów a nie podcisnienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO