Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Problem z przełączaniem z benzyny na gaz.
PostLink | Napisane: 2017-10-12, 19:53 

Dołączył(a): 2017-10-12, 16:47
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A3 8L
Dziwne... Mam znajomego, który zakładał gaz 3 dni przede mną, w tym samym miejscu i przełącza mu na gaz dużo szybciej, oczywiście bezproblemowo...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z przełączaniem z benzyny na gaz.
PostLink | Napisane: 2017-10-12, 19:57 

Dołączył(a): 2013-09-30, 09:44
Posty: 1155
Lokalizacja: Mielec

Pomógł: 134 razy

Auto: Fabia II
Elektronika: TECH324OBD
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: ACR01
Pojemność: 1400
Moc: 86
Kod Silnika: CGGB
Rok Produkcji: 2013
ovenoo napisał(a):
Dokładnie mam coś takiego na reduktorze :) Czyli jeśli to jest względnie *sprawne*, to raczej będzie to albo zły dobór tego czujnika, albo zbyt wysoko dobrana temperatura...

Czyli masz czujnik temperatury reduktora, więc albo jest źle dobrany w konfiguracji, albo za wysoko ustawiona temperatura do przełaczenia. Ewentualnie, reduktor bardzo wolno się nagrzewa.
Jeśli w samochodzie znajomego działa poprawnie, to jest szansa, że gazownik poradzi sobie z Twoim przypadkiem, tylko go ciśnij.

ovenoo napisał(a):
temperatura płynu chłodniczego w samochodzie (którą widać na przykład na desce rozdzielczej) nigdy nie ma nic wspólnego z przełączeniem się z benzyny na gaz? Zawsze sterownik bierze informacje nie o temperaturze płynu chłodniczego w aucie, a o temperaturze reduktora?

Temperatura płynu widoczna na desce nie jest parametrem, który odczytuje sterownik gazu. Sterownik gazu widzi temp. płynu z czujnika na reduktorze i według tego przełącza na gaz (oczywiście pod warunkiem spełnienienia jeszcze innych.. warunków). Ma tyle wspólnego, że jeśli jest wysoka, to i reduktor powinen być już wystarczająco nagrzany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z przełączaniem z benzyny na gaz.
PostLink | Napisane: 2017-10-12, 20:10 

Dołączył(a): 2017-10-12, 16:47
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A3 8L
cubik2k napisał(a):
Temperatura płynu widoczna na desce nie jest parametrem, który odczytuje sterownik gazu.


No proszę, to dobrze wiedzieć, bo szczerze mówiąc myślałem, że tak właśnie jest...

cubik2k napisał(a):
Sterownik gazu widzi temp. płynu z czujnika na reduktorze i według tego przełącza na gaz (oczywiście pod warunkiem spełnienienia jeszcze innych.. warunków).


Ale rozumiem, że płyn w reduktorze to właśnie płyn chłodniczy, którego temperaturę mogę odczytać z deski rozdzielczej lub z klimatronika? No gazownika mam zamiar mocno przycisnąć :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z przełączaniem z benzyny na gaz.
PostLink | Napisane: 2017-10-12, 20:34 

Dołączył(a): 2013-12-12, 17:02
Posty: 19

Pomógł: 0 razy

Auto: Passat B5FL
Elektronika: Elpigaz Stella Polare
Wtryskiwacze: Rosso
Reduktor: Fiore Forte
Dysze: 2,3
Pojemność: 1800
Moc: 150
Kod Nadwozia: 3BG
Kod Silnika: AWT
Rok Produkcji: 2001
ovenoo napisał(a):
cubik2k napisał(a):
Temperatura płynu widoczna na desce nie jest parametrem, który odczytuje sterownik gazu.


No proszę, to dobrze wiedzieć, bo szczerze mówiąc myślałem, że tak właśnie jest...

cubik2k napisał(a):
Sterownik gazu widzi temp. płynu z czujnika na reduktorze i według tego przełącza na gaz (oczywiście pod warunkiem spełnienienia jeszcze innych.. warunków).


Ale rozumiem, że płyn w reduktorze to właśnie płyn chłodniczy, którego temperaturę mogę odczytać z deski rozdzielczej lub z klimatronika? No gazownika mam zamiar mocno przycisnąć :D


Prędzej z Climatronika bo na desce wskazówka jest podglądowa i większości grupy Vag przy 70-75 stopniach realnych wskazówka na desce już stoi sztywno na 90 stopniach. Może być tak że termostat już nie trzyma i będzie się dłużej nagrzewał i co za tym idzie później przełączał. Lub jest ustawiona wysoka temperatura przełączania jak pisał cubik2k.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z przełączaniem z benzyny na gaz.
PostLink | Napisane: 2017-10-12, 20:42 

Dołączył(a): 2013-09-30, 09:44
Posty: 1155
Lokalizacja: Mielec

Pomógł: 134 razy

Auto: Fabia II
Elektronika: TECH324OBD
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: ACR01
Pojemność: 1400
Moc: 86
Kod Silnika: CGGB
Rok Produkcji: 2013
ovenoo napisał(a):
Ale rozumiem, że płyn w reduktorze to właśnie płyn chłodniczy, którego temperaturę mogę odczytać z deski rozdzielczej lub z klimatronika?

Tak, to jest ten sam płyn, jednak to co odczytujesz na desce lub z climatronika, to jest temp. płynu odczytywana przez czujnik (czujniki) w bloku silnika lub w innym miejscu niż temperatura reduktora.
Odczyt temperatury reduktora jest realizowany przez inny czujnik i w innym miejscu niż odczyt temp. silnika czy climatronika. I za przełaczenie na gaz odpowiada tylko odczyt z czujnika temperatury reduktora.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z przełączaniem z benzyny na gaz.
PostLink | Napisane: 2017-10-12, 20:44 

Dołączył(a): 2017-10-12, 16:47
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A3 8L
zenek_8 napisał(a):
Prędzej z Climatronika bo na desce wskazówka jest podglądowa i większości grupy Vag przy 70-75 stopniach realnych wskazówka na desce już stoi sztywno na 90 stopniach.

I u mnie nie jest inaczej, dzisiaj sprawdzałem, to właśnie tak jak mówisz, 75 stopni na klimatroniku, 90 na desce. No ale podobno to normalne. Tak samo w drugą stronę, temperatura na desce stoi na 90 stopniach, a na klimatroniku potrafi nawet dojść do 103 - 105 po mieście. Podobno to też jest normalna temperatura pracy dla mojego silnika. Zwrócę na to uwagę jutro rano przy dojeździe na uczelnie i dam znać jak cała sytuacja z temperaturami i czasem nagrzewania wygląda :) Mam nadzieję, że jutro jeszcze ktoś będzie śledził mój problem i w miarę możliwości odpisze :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z przełączaniem z benzyny na gaz.
PostLink | Napisane: 2017-10-12, 20:46 

Dołączył(a): 2017-10-12, 16:47
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A3 8L
@cubik2k - No to w tej kwestii już wszystko dla mnie jasne, dzięki za mega wytłumaczenie, jak widać w temacie LPG jestem mocno zielony :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z przełączaniem z benzyny na gaz.
PostLink | Napisane: 2017-10-13, 06:27 

Dołączył(a): 2017-10-12, 16:47
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A3 8L
Panowie, sytuacja wygląda tak - przejechałem 5,2km, od momentu uruchomienia silnika, gaz włączył sie po 4 minutach, po przejechaniu niecalych 2km od miejsca wyjazdu. Jednak cos mnie zastanawia - wsiadłem do auta, ustawiłem klimatronik na temperature płynu chłodniczego, a ten przy 9 stopniach na zewnątrz pokazuje 30 stopni. Gaz przełączył się, gdy klimatronik pokazywał temperature cieczy 59 stopni (rosło od 30 stopni). Auto oczywiście nie ruszane od wczoraj od 17:00, więc nie możliwe, żeby płyn miał 30 stopni... Czujnik wody walnięty?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z przełączaniem z benzyny na gaz.
PostLink | Napisane: 2017-10-13, 12:17 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 7000
Lokalizacja: ul. Dobrego Urobku 5, Katowice, tel. 500 222 759

Pomógł: 424 razy

Auto: AstraOPC Jaguar420G S60
Elektronika: Q-Box/brak/Q-Boxy/Q-Max
Wtryskiwacze: Keihin/brak/Barracuda
Reduktor: Twin/brak/ACR02/ACR 250
Dysze: to zależy :)
Pojemność: 2.0 T/4.2/1.2/2.5 T
Moc: 286/265//210
Kod Silnika: Z20LER/?/Z12XEP
Rok Produkcji: 2005/1967/2008/2006
cubik2k napisał(a):
Ewentualnie, reduktor bardzo wolno się nagrzewa.

lub źle wpięta woda
gazownik drutownik...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z przełączaniem z benzyny na gaz.
PostLink | Napisane: 2017-10-13, 19:36 

Dołączył(a): 2017-10-12, 16:47
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A3 8L
No nic, trochę już informacji zebrałem, teraz tylko jechać do gazownika i dowiedzieć się, co jest nie tak :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z przełączaniem z benzyny na gaz.
PostLink | Napisane: 2017-10-13, 21:56 

Dołączył(a): 2013-12-12, 17:02
Posty: 19

Pomógł: 0 razy

Auto: Passat B5FL
Elektronika: Elpigaz Stella Polare
Wtryskiwacze: Rosso
Reduktor: Fiore Forte
Dysze: 2,3
Pojemność: 1800
Moc: 150
Kod Nadwozia: 3BG
Kod Silnika: AWT
Rok Produkcji: 2001
ovenoo napisał(a):
Panowie, sytuacja wygląda tak - przejechałem 5,2km, od momentu uruchomienia silnika, gaz włączył sie po 4 minutach, po przejechaniu niecalych 2km od miejsca wyjazdu. Jednak cos mnie zastanawia - wsiadłem do auta, ustawiłem klimatronik na temperature płynu chłodniczego, a ten przy 9 stopniach na zewnątrz pokazuje 30 stopni. Gaz przełączył się, gdy klimatronik pokazywał temperature cieczy 59 stopni (rosło od 30 stopni). Auto oczywiście nie ruszane od wczoraj od 17:00, więc nie możliwe, żeby płyn miał 30 stopni... Czujnik wody walnięty?


Witaj
Jeżeli gaz przełączył się kiedy temp. na klimatroniku wzrosła do 59 stopni a przed uruchomieniem silnika wskazywał 30 stopni to na 99% czujnik jest walnięty. Też tak miałem kiedy zaczęły się mrozy miałem problem z odpaleniem nie chciał odpalić za pierwszym razem bo dostawał za małą dawkę paliwa. Zacząłem od innych rzeczy aż doszedłem że czujnik wskazuje zawyżoną temperaturę. Po wymianie czujnik od razu zaczął wskazywać odpowiednią temperaturę i samochód od razu po wymianie czujnika odpalił od strzała.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z przełączaniem z benzyny na gaz.
PostLink | Napisane: 2017-10-14, 06:40 

Dołączył(a): 2016-03-31, 21:26
Posty: 15

Pomógł: 2 razy

Poznym powodem przelaczania na gaz noze tez byc niedomykajacy sie termostat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z przełączaniem z benzyny na gaz.
PostLink | Napisane: 2017-10-14, 09:56 

Dołączył(a): 2017-10-12, 16:47
Posty: 15

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A3 8L
zenek_8 napisał(a):
Jeżeli gaz przełączył się kiedy temp. na klimatroniku wzrosła do 59 stopni a przed uruchomieniem silnika wskazywał 30 stopni to na 99% czujnik jest walnięty.

Czyli jednym słowem zakupić czujnik temperatury wody. Koszt nieduży, a różnica może być kolosalna...

pisuares napisał(a):
Poznym powodem przelaczania na gaz noze tez byc niedomykajacy sie termostat.


Rozumiem, że przez niedomknięty termostat samochód nagrzewa się wolniej niż powinien, gdyż traci ciepło? Również to sprawdzę w takim razie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO