Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Późne przełączanie się na LPG - ESGI
PostLink | Napisane: 2017-09-16, 17:44 

Dołączył(a): 2010-10-09, 13:10
Posty: 78
Lokalizacja: Dca

Pomógł: 2 razy

Auto: Volvo v40 t4
Elektronika: BRC
Wtryskiwacze: nowe brc
Reduktor: Genius MAX
Dysze: nie wiem
Pojemność: 1900
Moc: 200
Kod Nadwozia: nie znam
Kod Silnika: B4194T
Rok Produkcji: 1998
Witam serdecznie, potrzebuje małej pomocy.

Auto spala mi dużo benzyny przez późne przełączenie na LPG (moim zdaniem), przy temperaturach ~20stopni potrzebuje około 2km do przejechania, obserwując temperaturę silnika na komputerze pokładowym paliwo przełącza się na LPG przy około 70-75°C. Kupiłem sobie kabel by móc się podłączyć do sterownika, oto zrzut z głównej strony programu:

Obrazek

I moje zaskoczenie jak się podłączyłem, ponieważ w sekcji "Parametry przełączania na gaz" w "Temperatura" była ustawiona temp 29 stopni :o To jest temperatura gazu, reduktora czy silnika? Zmieniłem sobie to sam na 20 stopni, zobaczę jak się silnik wychłodzi czy będzie lepiej.

Dodatkowo mam pytanie, Czy gdy mam auto na LPG to ma pokazywać również na czerwono czasy wtrysków benzyny? Nie powinno to znikać, aby nie palić benzyny
gdy auto jest na gazie?

btw.
W rodzaj silnika widzę mam dane "Turbo", a takowego nie mam, mogę zmienić na standard czy jak to tam jest opisane :)?

Pacjent:
Mercedes w203, c180, 2.0 129KM

Listwa wtryskowa:
Obrazek

Reduktor LOVATO, jak ktoś potrzebuje więcej informacji to zerknę na niego dokładniej :D


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Późne przełączanie się na LPG - ESGI
PostLink | Napisane: 2017-10-30, 12:59 

Dołączył(a): 2010-10-09, 13:10
Posty: 78
Lokalizacja: Dca

Pomógł: 2 razy

Auto: Volvo v40 t4
Elektronika: BRC
Wtryskiwacze: nowe brc
Reduktor: Genius MAX
Dysze: nie wiem
Pojemność: 1900
Moc: 200
Kod Nadwozia: nie znam
Kod Silnika: B4194T
Rok Produkcji: 1998
Wyczytałem tu na forum, że temperatura gazu powinna być bardzo podobna do temperatury reduktora, u mnie było jakieś 15st.C różnicy, na zimnym temp reduktora była pokazana jako -1st.C. Gaziarz po przełożeniu starego sterownika na nowy chyba NIC nie tknął w ustawieniach oprócz kliknięcia autokalibracji. Rozwiązaniem problemu okazała się zmiana rezystancji czujnika temperatury reduktora tak, aby była jak temperatura gazu (temperatura otoczenia?). Teraz przy 5st.C auto potrzebuje niecały kilometr aby przełączyć się na LPG, nic nie szarpie po przełączeniu także chyba jest dobrze. Muszę jeszcze sprawdzić jak wyglądają mapy, bo nie wiem czy można wierzyć autokalibracji, nie chcę mieć później problemów z silnikiem przez złą dawkę lpg (choć komputer nic nie pluje tzw check enginem, czy warto wtedy grzebać?).

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Późne przełączanie się na LPG - ESGI
PostLink | Napisane: 2017-10-30, 13:37 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 13617
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1057 razy

Auto: e39 540i/206
Elektronika: lpgtech 328/lpgtech duo
Wtryskiwacze: yeti/yeti
Reduktor: Kme twin/zavoli
Dysze: brak/2mm
Pojemność: 4398/1,4
Moc: 286/88
Kod Silnika: M62B44
Rok Produkcji: 1997/2004
kombajnik napisał(a):
Dodatkowo mam pytanie, Czy gdy mam auto na LPG to ma pokazywać również na czerwono czasy wtrysków benzyny? Nie powinno to znikać, aby nie palić benzyny
gdy auto jest na gazie?

Czasy benzyny po przejściu na gaz nie znikają (choć wcale benzyny nie pali).
kombajnik napisał(a):
W rodzaj silnika widzę mam dane "Turbo", a takowego nie mam, mogę zmienić na standard czy jak to tam jest opisane ?

tylko być może wymagane będzie ustawienie od nowa map, poprawek, czy czegoś tam (nie znam tego sterownika i jego oprogramowania).
kombajnik napisał(a):
Wyczytałem tu na forum, że temperatura gazu powinna być bardzo podobna do temperatury reduktora, u mnie było jakieś 15st.C różnicy, na zimnym temp reduktora była pokazana jako -1st.C.

zacznij od sprawdzenia czy sterownik widzi prawdziwe temperatury. Po nocy temp gazu jak i reduktora powinny być takie jak powietrza na zewnątrz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Późne przełączanie się na LPG - ESGI
PostLink | Napisane: 2017-10-31, 02:18 

Dołączył(a): 2010-10-09, 13:10
Posty: 78
Lokalizacja: Dca

Pomógł: 2 razy

Auto: Volvo v40 t4
Elektronika: BRC
Wtryskiwacze: nowe brc
Reduktor: Genius MAX
Dysze: nie wiem
Pojemność: 1900
Moc: 200
Kod Nadwozia: nie znam
Kod Silnika: B4194T
Rok Produkcji: 1998
Dzięki za odpowiedź. Sprawdzę jak te mapy wyglądają po przejściu z turbo na standard. Co do temperatur - sprawdzałem na zimnym po nocy i temp gazu jak i reduktora była taka sama jak na zewnątrz.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO