Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Diagnoza/regulacja/naprawa Octavia 1.6 LR Omegas
PostLink | Napisane: 2017-10-06, 11:52 

Dołączył(a): 2013-09-30, 09:44
Posty: 1250
Lokalizacja: Mielec

Pomógł: 158 razy

Auto: Fabia II
Elektronika: TECH 324 OBD
Wtryskiwacze: Dragon Silver '14
Reduktor: AC R01
Pojemność: 1400
Moc: 86
Kod Silnika: CGGB
Rok Produkcji: 2013
To nie jest pomiar podciśnienia kolektora. Normlanie podcisnienie na jałowym powinno byc w zakresie 0,25-0,35 bara, a raczej około 0,30 bara.
Poszukaj zatem, czy masz wskazanie przpeływu powietrza MAF, jesli tak, to nie ma MAP-a. Miałem sprawdzić, ale nie było keidy, dzisiaj sprawdzę czy w tym silniku jest MAP czy przeplywomierz. W przypadku, gdy jest przepływomierz, to dla regulacji moim programem konieczny jest MAP, którego trzeba byłoby zamontować jak w STAGu i podpiąć do Omegasa kabel sygnałowy na PIN 36.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Diagnoza/regulacja/naprawa Octavia 1.6 LR Omegas
PostLink | Napisane: 2017-10-06, 11:56 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 26539
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2358 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
cubik2k, ale, ze Map jest w korelacji z MAF-em więc myślę, że jeśli sygnały są podobne (0-5V) to podłączenie pod MAF też wchodzi w rachubę. Pod warunkiem, że da się ten sygnał skalować, a tego nie wiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Diagnoza/regulacja/naprawa Octavia 1.6 LR Omegas
PostLink | Napisane: 2017-10-06, 13:48 

Dołączył(a): 2013-09-30, 09:44
Posty: 1250
Lokalizacja: Mielec

Pomógł: 158 razy

Auto: Fabia II
Elektronika: TECH 324 OBD
Wtryskiwacze: Dragon Silver '14
Reduktor: AC R01
Pojemność: 1400
Moc: 86
Kod Silnika: CGGB
Rok Produkcji: 2013
Mirosław, od strony elektrycznej zapewne nie byłoby problemów. Nie wiem, w jak dużym stopniu "kradzież" sygnału z MAF-a do Omegasa wpłynie na pomiar przepływu powietrza, zakładam, że znikomy.
Jednak MAF ma charakterystykę napięciową nieliniową, a MAP ma liniową. Omegas natomiast dla rozpoznania charakterystyki MAP-a posluguje się dwoma parametrami offset i nachylenie, czyli jest to linia prosta.
Dlatego skalibrowanie wskazań podcisnienia wg sygnału z MAF-a w Omegasie może być problematyczne: jak dla niskich wartości będzie dobrze, to wysokie obciążenia będą bardzo niedokładne, i odwrotnie. A tutaj potrzeba właśnie dokładnej informacji o podciśnieniu na jałowym i pod dużym obciążeniem.
Może jakoś by to działało, musiałbym zastanowić się bardziej nad tym a najlepiej sprawdzić, jednak nie mam aktualnie takiej mozliwości.
Dlatego w przypadku braku czujnika podciśnienia w silniku, trzeba dołożyć zewnętrzny pomiar podciśnienia, dokładnie tak jak np. w STAGu. Czujnik podciśnienia moze być dowolny, idealnie gdy znana jest jego charakterystyka, ale można też zamontowac jakiś taniutki nawet od opla za 20zł, tylko będzie więcej "zabawy" w ustalaniu jego charakterystyki:
1. Pomiar napięcia sygnału podczas pracy na b.jałowym.
2. Pomiar napięcia sygnału przy ciśnieniu atmosferycznym.
Przyjęcie, że na b. jałowym jest 0,30 bara (albo jak ma się wakuometr to zmierzyć) i wyliczenie parametrów offset i slope na potrzeby omegasa.
Ze dwa razy tak już robiłem, tyle że trzeba się pobawić woltomierzem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Diagnoza/regulacja/naprawa Octavia 1.6 LR Omegas
PostLink | Napisane: 2017-10-06, 15:54 

Dołączył(a): 2017-09-06, 11:40
Posty: 37
Lokalizacja: KR

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Octavia 1U
Elektronika: Landi Renzo Omegas
Wtryskiwacze: MED
Reduktor: IG1
Pojemność: 1600
Moc: 102
Kod Silnika: BFQ
Rok Produkcji: 2009
Przepływomierz mam w tym samochodzie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Diagnoza/regulacja/naprawa Octavia 1.6 LR Omegas
PostLink | Napisane: 2017-10-07, 12:39 

Dołączył(a): 2017-09-06, 11:40
Posty: 37
Lokalizacja: KR

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Octavia 1U
Elektronika: Landi Renzo Omegas
Wtryskiwacze: MED
Reduktor: IG1
Pojemność: 1600
Moc: 102
Kod Silnika: BFQ
Rok Produkcji: 2009
cubik2k napisał(a):
Czujnik podciśnienia moze być dowolny, idealnie gdy znana jest jego charakterystyka, ale można też zamontowac jakiś taniutki nawet od opla za 20zł, tylko będzie więcej "zabawy" w ustalaniu jego charakterystyki:

A gdzie się montuje ten czujnik. Na jaki wężyk, może być na ten od podciśnienia co idzie do reduktora ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Diagnoza/regulacja/naprawa Octavia 1.6 LR Omegas
PostLink | Napisane: 2017-10-07, 13:07 

Dołączył(a): 2013-09-30, 09:44
Posty: 1250
Lokalizacja: Mielec

Pomógł: 158 razy

Auto: Fabia II
Elektronika: TECH 324 OBD
Wtryskiwacze: Dragon Silver '14
Reduktor: AC R01
Pojemność: 1400
Moc: 86
Kod Silnika: CGGB
Rok Produkcji: 2013
Tak, montuje się go na tym co idzie z kolektora do reduktora. Za pomocą trójnika się wpinasz, chyba, że jest przelotowy, to montujesz jako przelotowo. Zależy jaki masz czujnik. Stary od STAG-a PS-01 trzeba na trójniku. Podpinasz tylko kanał od vacuum (podciśnienie), oczywiście trzeba czujnik zasilić +12V oraz masa, a do kabelka na pionie 36 w sterowniku (czerwono-żółty) podpinasz elektrycznie sygnałowy z czujnika. W czujniku będą dwa sygnałowe, jeden od podciśnienia, drugi od ciśnienia gazu, musisz woltomierzem wybadać który jest który, bo nie pamiętam ;p


tu jest piękny opis za poradą p. Adama :)

post839563.html?hilit=ps01#p839563


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Diagnoza/regulacja/naprawa Octavia 1.6 LR Omegas
PostLink | Napisane: 2017-10-08, 08:33 

Dołączył(a): 2017-09-06, 11:40
Posty: 37
Lokalizacja: KR

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Octavia 1U
Elektronika: Landi Renzo Omegas
Wtryskiwacze: MED
Reduktor: IG1
Pojemność: 1600
Moc: 102
Kod Silnika: BFQ
Rok Produkcji: 2009
Dziękuję za odpowiedź. Czujnika jeszcze nie mam, najpierw czeka mnie chyba wymagania sondy ,później spróbuję założyć MAP i wyregulować na MEDach i wtedy chyba będę wiedział czy wtryski do wymiany. Tak naprawdę to nie ma teraz większego problemu ale przypuszczam że ta instalacja nigdy nie była dobrze wyregulowana.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Diagnoza/regulacja/naprawa Octavia 1.6 LR Omegas
PostLink | Napisane: 2017-10-21, 10:13 

Dołączył(a): 2017-09-06, 11:40
Posty: 37
Lokalizacja: KR

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Octavia 1U
Elektronika: Landi Renzo Omegas
Wtryskiwacze: MED
Reduktor: IG1
Pojemność: 1600
Moc: 102
Kod Silnika: BFQ
Rok Produkcji: 2009
cubik2k napisał(a):
Czujnik podciśnienia moze być dowolny, idealnie gdy znana jest jego charakterystyka, ale można też zamontowac jakiś taniutki nawet od opla

Tak się składa że chyba mam taki czujnik :-) tylko że on jest zasilany 5V ale czujnik Bosch w Omegas też chyba jest zasilany 5V, można sobie 'pożyczyć' te 5V
a charakterystyka jest chyba nawet tutaj: https://www.bmotorsports.com/shop/produ ... ts_id/1583


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Diagnoza/regulacja/naprawa Octavia 1.6 LR Omegas
PostLink | Napisane: 2017-10-21, 10:57 

Dołączył(a): 2013-09-30, 09:44
Posty: 1250
Lokalizacja: Mielec

Pomógł: 158 razy

Auto: Fabia II
Elektronika: TECH 324 OBD
Wtryskiwacze: Dragon Silver '14
Reduktor: AC R01
Pojemność: 1400
Moc: 86
Kod Silnika: CGGB
Rok Produkcji: 2013
No to podepnij go, podaj mu zasilanie +5V z PIN 9, a masę daj na PIN 37. Kabel sygnałowy podaj na PIN 36.

W moim programie ustaw MAP na obecny i wpisz takie wartości parametrów MAP-a (na wyłączonym zapłonie!):
- offset = 103
- slope = 185


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Diagnoza/regulacja/naprawa Octavia 1.6 LR Omegas
PostLink | Napisane: 2017-10-21, 15:06 

Dołączył(a): 2017-09-06, 11:40
Posty: 37
Lokalizacja: KR

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Octavia 1U
Elektronika: Landi Renzo Omegas
Wtryskiwacze: MED
Reduktor: IG1
Pojemność: 1600
Moc: 102
Kod Silnika: BFQ
Rok Produkcji: 2009
Napewno zasilanie z 9 pinu, a czujnika Boscha tymczasowo można czy byłoby to za duże obciążenie ? Zresztą dopiero po weekendzie się tym zajmę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Diagnoza/regulacja/naprawa Octavia 1.6 LR Omegas
PostLink | Napisane: 2017-12-07, 08:57 

Dołączył(a): 2017-09-06, 11:40
Posty: 37
Lokalizacja: KR

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Octavia 1U
Elektronika: Landi Renzo Omegas
Wtryskiwacze: MED
Reduktor: IG1
Pojemność: 1600
Moc: 102
Kod Silnika: BFQ
Rok Produkcji: 2009
Proszę o podpowiedź czy powinno być robocze ciśnienie gazu na wtryskach gdy instalacja pracuje w trybie "gotowości" ? tzn. jeżeli miga dioda od LPG a pracuje na benzynie to korekty idą mi w dół 3-4 % , czyżby wtryski puszczały gaz ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Diagnoza/regulacja/naprawa Octavia 1.6 LR Omegas
PostLink | Napisane: 2017-12-07, 09:17 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 26539
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2358 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Artq napisał(a):
czyżby wtryski puszczały gaz ?

a czemu nie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Diagnoza/regulacja/naprawa Octavia 1.6 LR Omegas
PostLink | Napisane: 2017-12-08, 07:51 

Dołączył(a): 2017-09-06, 11:40
Posty: 37
Lokalizacja: KR

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Octavia 1U
Elektronika: Landi Renzo Omegas
Wtryskiwacze: MED
Reduktor: IG1
Pojemność: 1600
Moc: 102
Kod Silnika: BFQ
Rok Produkcji: 2009
Mirosław napisał(a):
Artq napisał(a):
czyżby wtryski puszczały gaz ?

a czemu nie?

Czyli takie zachowanie wtrysków jest normalne ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Diagnoza/regulacja/naprawa Octavia 1.6 LR Omegas
PostLink | Napisane: 2017-12-08, 09:06 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 16554
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 900 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Jak zużyte lub zasyfiałe to tak.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO