Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Ustawienia instalacji po 1000km do oceny.
PostLink | Napisane: 2017-12-07, 11:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-06-01, 08:03
Posty: 242
Lokalizacja: Toruń

Pomógł: 9 razy

Auto: VW GOLF 1.4 16V PACIFIC
Elektronika: STAG 200 GoFast
Wtryskiwacze: AC W01
Reduktor: AC R02
Dysze: 2.0
Pojemność: 1400
Moc: 75
Kod Silnika: BCA
Rok Produkcji: 2003
Ale z mapami to jest tak, że nawet jak pokrywają się, to później okazuje się, że instalacja jest niepoprawnie wystrojona (mój własny przypadek).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ustawienia instalacji po 1000km do oceny.
PostLink | Napisane: 2017-12-07, 11:43 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 16554
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 900 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
spełniony warunek musi być jeden ,mapy należy zbierać w tych samych warunkach i najlepiej jednocześnie ,jeżeli ten warunek nie jest spełniony to mapki wkłada się między bajki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ustawienia instalacji po 1000km do oceny.
PostLink | Napisane: 2017-12-07, 13:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-09-25, 14:42
Posty: 1262
Lokalizacja: Wieliczka

Pomógł: 80 razy

Auto: Opel Corsa D OPC
Elektronika: LPGTECH 224
Wtryskiwacze: Barracuda 130NL,bez dysz
Reduktor: KME Gold GT
Pojemność: 1598
Moc: 192
Kod Silnika: Z16LER
Rok Produkcji: 2009
Dokładnie tak jak pisze tryszawy. Mapy tylko na bieżąco w tych samych warunkach z podłączonym laptopem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ustawienia instalacji po 1000km do oceny.
PostLink | Napisane: 2017-12-07, 14:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-06-01, 08:03
Posty: 242
Lokalizacja: Toruń

Pomógł: 9 razy

Auto: VW GOLF 1.4 16V PACIFIC
Elektronika: STAG 200 GoFast
Wtryskiwacze: AC W01
Reduktor: AC R02
Dysze: 2.0
Pojemność: 1400
Moc: 75
Kod Silnika: BCA
Rok Produkcji: 2003
Udało mi się jednak okiełznać sterownik :) Wczorajsza jazda nie poszła na marne. Dzisiaj na starcie skasowałem znowu korekty w ECU i z czystym kontem zrobiłem na LPG prawie 100km po mieście i w jego okolicy, aby sprawdzić co wyszło. Prędkości 0-120km/h czyli takie w jakich zwykle poruszam się, ten sam styl jazdy co na co dzień.

LTFT na koniec jazdy wyszło 2,3%, przy czym na trasie przy 100km/h wynosi 0,0%, przy szybszej jeździe po mieście (60-80km/h) 1,6%, do 2,3% przy wolnej jeździe po mieście (40-60km/h) i zmienia w tym zakresie 0-2,3% - raz rośnie raz maleje. Mapami proszę nie sugerować się, bo w międzyczasie były kasowane. Wczoraj jak stroiłem auto, to na szosie jeździłem w przedziale prędkości 60-100km/h na 4/5 biegu i pokrywały się idealnie. Jednak da radę wystroić gaz na mapy ale trzeba zrobić sporo kilometrów i poświęcić kilka godzin. Teraz już ustawień nie tykam i za kolejne 1000km zobaczę jak wyglądają korekty.

Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ustawienia instalacji po 1000km do oceny.
PostLink | Napisane: 2017-12-07, 16:23 

Dołączył(a): 2014-06-03, 11:17
Posty: 592
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 43 razy

Auto: Skoda Octavia kombi 4x4
Elektronika: Tech 224
Wtryskiwacze: Alex Barracuda
Reduktor: KME Tur @ 1bar
Dysze: 2,7mm
Pojemność: 1984
Moc: 115
Kod Nadwozia: 1U5
Kod Silnika: AZJ
Rok Produkcji: 2002
A jak zachowują się korekty LTFT po resecie i przejechaniu 50km na benzynie? Wydaje mi się, że tego cały czas nie wiadomo, a to najważniejsza rzecz, bo stanowi punkt odniesienia. Chyba, że mi to gdzieś umknęło...
To że korekty LTFT trochę pływają, to normalne. U mnie też pływają. W szczególności pływa ta od podwyższonych obrotów i średniego obciążenia (grupa 032, drugie pole od lewej).
U mnie np. ustawienie wyjściowe LTFT na benzynie, to ok -3,0% dla wolnych i od +0,8% do +2,3% ta druga. Ostatnio zauważyłem, że na gazie z tego +2,3 czy +1,6 często robi się nawet -0,8%, jeśli jadę spokojnie na niskich obrotach ze stałą prędkością. Może zaczyna przyjmować wytyczne dawkowania dla wolnych, a mam ten suwak w wolnych w techu trochę podciągnięty do góry, żeby było dobrze - nie wiem... Na benzynie aż tak bardzo nie pływa. Nadal jednak nie są to wahania aż tak duże, by było się czym martwić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ustawienia instalacji po 1000km do oceny.
PostLink | Napisane: 2017-12-07, 17:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-06-01, 08:03
Posty: 242
Lokalizacja: Toruń

Pomógł: 9 razy

Auto: VW GOLF 1.4 16V PACIFIC
Elektronika: STAG 200 GoFast
Wtryskiwacze: AC W01
Reduktor: AC R02
Dysze: 2.0
Pojemność: 1400
Moc: 75
Kod Silnika: BCA
Rok Produkcji: 2003
Na benzynie po resecie korekta była najpierw 7%, ale później cały czas w normie 0-5%, więc wtedy skasowałem znowu korekty i przełączyłem się na gaz. Na LPG zakres wahania był mniejszy, bo tylko 0-2,3%. Układ paliwowy już swoje przejechał i być może ma większy rozrzut. W każdym razie mieści się w tych 5% więc już nie dotykam. STFT pływa w zakresie -10%-10%.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ustawienia instalacji po 1000km do oceny.
PostLink | Napisane: 2017-12-07, 19:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-16, 22:10
Posty: 1249
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 127 razy

Auto: Primera P11 2,0 / N15 1,4
Elektronika: SQ24MY07 / Tech 204
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AC R01 250 / Shark 1200
Dysze: 2,6 / 2,4
Pojemność: 2000 / 1400
Moc: ~150 / ~90
Kod Nadwozia: WP11 / N15
Kod Silnika: SR20DE / GA14DE
Rok Produkcji: 1998
Łukaszek, to źle zrobiłeś, że przed strojeniem znów skasowałeś korekty. Stroi się do benzyny a nie do 0.


Ostatnio edytowano 2017-12-07, 19:58 przez ulisses, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ustawienia instalacji po 1000km do oceny.
PostLink | Napisane: 2017-12-07, 19:55 

Dołączył(a): 2014-06-03, 11:17
Posty: 592
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 43 razy

Auto: Skoda Octavia kombi 4x4
Elektronika: Tech 224
Wtryskiwacze: Alex Barracuda
Reduktor: KME Tur @ 1bar
Dysze: 2,7mm
Pojemność: 1984
Moc: 115
Kod Nadwozia: 1U5
Kod Silnika: AZJ
Rok Produkcji: 2002
ulisses napisał(a):
Stroił się do benzyny a nie do 0.


Jesteś pewien, że to ma aż takie znaczenie, że wartości tych korekt zostały skasowane? Tzn w sumie zależy jak autor tematu to zrobił, bo jeśli starał się utrafić z dawkowaniem w zerowe STFT przy zerowym LTFT, a na benzynie były inne wartości, no to źle. W sumie to skasowanie tych korekt trochę utrudnia życie, ale dla zbierania map nie powinno mieć istotnego znaczenia - w końcu zbierane są wartości czasu otwarcia wtrysków benzynowych z uwzględnieniem LTFT i STFT jednocześnie.

Ja np staram się stroić na korekty, a mapki (co prawda w TECHu jest trochę inaczej, ale tylko z pozoru, bo i tak komp lpg zbiera czas wtrysku benzyny) oglądam tylko orientacyjnie. Jak mam sterownik wyuczony korekt LTFT (STFT lata wokół zera), to przełączam paliwo i patrzę tylko na STFT. Oczywiście co jakiś czas sprawdzam LTFT, czy nie przeskoczyła, żeby mnie nie zmyliło. Wymaga to trochę wprawy, ale się da.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ustawienia instalacji po 1000km do oceny.
PostLink | Napisane: 2017-12-07, 20:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-16, 22:10
Posty: 1249
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 127 razy

Auto: Primera P11 2,0 / N15 1,4
Elektronika: SQ24MY07 / Tech 204
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AC R01 250 / Shark 1200
Dysze: 2,6 / 2,4
Pojemność: 2000 / 1400
Moc: ~150 / ~90
Kod Nadwozia: WP11 / N15
Kod Silnika: SR20DE / GA14DE
Rok Produkcji: 1998
tbone001 napisał(a):
Jesteś pewien, że to ma aż takie znaczenie, że wartości tych korekt zostały skasowane?

Tak. Skoro korekta długa na pb lata od 0 do 5 a na lpg od 0 do 2,3 to gdzieś na gazie jest za bogato. Oczywiście są to małe wartości ale jak autor tematu z tak aptekarską dokładnością ustawia instalację za pomocą map to warto byłoby to zrobić zgodnie ze sztuką (pomijam już kwestie nie korzystania z korekt po obrotach).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ustawienia instalacji po 1000km do oceny.
PostLink | Napisane: 2017-12-07, 20:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-06-01, 08:03
Posty: 242
Lokalizacja: Toruń

Pomógł: 9 razy

Auto: VW GOLF 1.4 16V PACIFIC
Elektronika: STAG 200 GoFast
Wtryskiwacze: AC W01
Reduktor: AC R02
Dysze: 2.0
Pojemność: 1400
Moc: 75
Kod Silnika: BCA
Rok Produkcji: 2003
Łukaszek napisał(a):
Dzisiaj skasowałem korekty w ECU benzynowym vag-comem i przejechałem się poza miasto szosą. Na powrocie zebrałem mapę benzynową. Znowu pojechałem za miasto i zebrałem mapę gazową + kosmetyczne strojenie. Końcowa LTFT na LPG wyszło 3,9% i było stabilne podczas jazdy


Zgodnie ze sztuką zacząłem stroić auto od zerowej korekty, bo wcześniej jeździłem na LPG i korekta była +15%. Zebrałem korektę benzynową, aby ustalić bazę do strojenia. Po tym zebrałem mapę benzynową od czystej benzyny, następnie mapę gazową 4 razy i 4 razy z automatu został podrasowany mnożnik i mapy pokryły się idealnie - nie mam foty bo padła bateria i nie zapisał się screenshot. LTFT z tej całej jazdy wyszło na koniec 3,9% - zafałszowane, bo jeździłem na BP i LPG, wyszła jakaś tam średnia.

Dzisiaj tą średnią LTFT z wczoraj wykasowałem i przejechałem się na benzynie - wychodziło na pewno poniżej 5%, chyba blisko zera - nie pamiętam już. Aby sprawdzić czy mnożnik został dobrze ustawiony, wykasowałem korekty i włączyłem LPG - LTFT wyszło pomiędzy 0-2,3%, a przecież ECU myśli, że jedzie na benzynie. Wcześniej było -10%, potem po moich "zabawach" +15%.

Wobec tego skoro sterownik utrzymuje, że podczas jazdy na LPG (dla niego PB) dokonuje korekty maksymalnie na 3% to uważam, że jest dobrze. ECU nie ma pojęcia, że jedzie na LPG i nie pokazuje korekty od korekty, tylko jedną korektę jakby jechał na benzynie. Skoro LPG udaje dobrze benzynę to w czym problem? :) Teraz oby tylko tak zostało i będzie elegancko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ustawienia instalacji po 1000km do oceny.
PostLink | Napisane: 2017-12-08, 10:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-16, 22:10
Posty: 1249
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 127 razy

Auto: Primera P11 2,0 / N15 1,4
Elektronika: SQ24MY07 / Tech 204
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AC R01 250 / Shark 1200
Dysze: 2,6 / 2,4
Pojemność: 2000 / 1400
Moc: ~150 / ~90
Kod Nadwozia: WP11 / N15
Kod Silnika: SR20DE / GA14DE
Rok Produkcji: 1998
Łukaszek napisał(a):
Zgodnie ze sztuką zacząłem stroić auto od zerowej korekty

To nie jest zgodne ze sztuką.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ustawienia instalacji po 1000km do oceny.
PostLink | Napisane: 2017-12-08, 10:54 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 12225
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 920 razy

Auto: e39 540i/ibiza
Elektronika: lpgtech 328/stag 4
Wtryskiwacze: yeti/valtek
Reduktor: Kme twin/alaska
Dysze: brak/nie wiem
Pojemność: 4398/1,4
Moc: 286/60
Kod Silnika: M62B44
Rok Produkcji: 1997/1998
Nie twierdzę, że źle ustawiłeś instalację, ale
ulisses napisał(a):
Łukaszek napisał(a):
Zgodnie ze sztuką zacząłem stroić auto od zerowej korekty

To nie jest zgodne ze sztuką.

podpisuje sie pod tym. Stroisz do wypracowanych korekt na benzynie, a nie do 0! Gdy przełączasz gaz/benzyna nic ma sie nie zmieniać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ustawienia instalacji po 1000km do oceny.
PostLink | Napisane: 2017-12-08, 10:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-06-01, 08:03
Posty: 242
Lokalizacja: Toruń

Pomógł: 9 razy

Auto: VW GOLF 1.4 16V PACIFIC
Elektronika: STAG 200 GoFast
Wtryskiwacze: AC W01
Reduktor: AC R02
Dysze: 2.0
Pojemność: 1400
Moc: 75
Kod Silnika: BCA
Rok Produkcji: 2003
ulisses napisał(a):
Łukaszek napisał(a):
Zgodnie ze sztuką zacząłem stroić auto od zerowej korekty

To nie jest zgodne ze sztuką.

Źle to nazwałem, strojenie zacząłem od zebrania świeżej korekty benzynowej, nieskażonej wpływem jazdy na LPG.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ustawienia instalacji po 1000km do oceny.
PostLink | Napisane: 2017-12-08, 11:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-06-01, 08:03
Posty: 242
Lokalizacja: Toruń

Pomógł: 9 razy

Auto: VW GOLF 1.4 16V PACIFIC
Elektronika: STAG 200 GoFast
Wtryskiwacze: AC W01
Reduktor: AC R02
Dysze: 2.0
Pojemność: 1400
Moc: 75
Kod Silnika: BCA
Rok Produkcji: 2003
Zresztą czepiacie się słówek Z dalszej mojej wypowiedzi wynika sens działań, poza tym nie da rady zablokować ECU aby nie zbierał świeżych korekt po ich wykasowaniu, bo robi to od razu z automatu - przecież o tym wiecie i nie muszę Wam tego tłumaczyć


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ustawienia instalacji po 1000km do oceny.
PostLink | Napisane: 2017-12-08, 12:50 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 12225
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 920 razy

Auto: e39 540i/ibiza
Elektronika: lpgtech 328/stag 4
Wtryskiwacze: yeti/valtek
Reduktor: Kme twin/alaska
Dysze: brak/nie wiem
Pojemność: 4398/1,4
Moc: 286/60
Kod Silnika: M62B44
Rok Produkcji: 1997/1998
Łukaszek napisał(a):
Zresztą czepiacie się słówek

Owszem, ale nowicjusz czytając temat lepiej żeby wiedział co i jak. Ty odwaliłes kawał dobrej roboty.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO