Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: AG RAZMUS AF800+ za duże spalanie, problem z regulacją
PostLink | Napisane: 2017-02-06, 21:23 

Dołączył(a): 2016-04-15, 21:17
Posty: 10

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Omega B
Elektronika: AG Razmus AF800+
Wtryskiwacze: Mikser - nieznany
Reduktor: Tomasetto AT07
Dysze: Brak
Pojemność: 1998
Moc: 115
Kod Nadwozia: Z140
Kod Silnika: X20SE
Rok Produkcji: 1995
Z :| e względu na spalanie 20/100 zacząłem brać się za omege,gaziarz określił że membrany i sonda do wymiany, membrany zrobione, sonda założona nówka sztuka wprost z allegro. Tylko przy regulacji... Hmm przy dodaniu gazu sygnał Lambdy zanika?! Po wkręceniu na jakieś 3000 rpm pojawia się, ciągle oscylował od 0,20-0,40v, po adaptacji sterownik ustawił krokowca na 125 kroków otwarcia dla wolnych, na biegu jałowym +20 krokow i -10. Co prawda po adaptacji omega rwie jakby dostała z 50 KM więcej, ale nie wiem czy to otwarcie na 125 kroków nie sprawi że będzie palić zamiast 10-11 jakieś 16 litrów. Na koniec auto,silnik i sterownik.Opel Omega B 2.0 8v, Ag Razmus Af800+. Poprawiłem masę lambdy, bo z tego co wyczytałem to jest ona realizowana po wydechu a ten zardzewiał, obecnie daje mi stabilnie na nagrzanym silniku 0,58-0,60V. Po resecie ustawień sterownika i autoadaptacji PWA wyszło 103 kroki, max plus i minus na biegu jałowym 10 kroków, obciążony 40. Dodatkowo włączyłem skok ATT wg zaleceń z jednego z forów, tak by nie przekraczał maksymalnego otwarcia krokowca tj. 113 kroków, ustawiłem go od 0,8 V TPS, tak by już po lekkim dodaniu gazu od razu się otwierał, podobno to sprawia że jazda jest bardziej ekonomiczna.

Jak wy sądzicie koledzy ? Jakie ustawienia sterownika sprawią że będzie najbardziej ekonomicznie tj. najmniej palił ? aaa i jeszcze jedno emulacja lambdy obecnie ma czasy L=0,5s i H=1,5s, ale nadal wywala check, jakie powinny być właściwe czasy ?

Będę wdzięczny za wszelką pomoc. A i mam fejs.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG RAZMUS AF800+ za duże spalanie, problem z regulacją
PostLink | Napisane: 2017-02-06, 21:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-07-31, 15:47
Posty: 6255
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 693 razy

Auto: Skoda Felicja MPI
Elektronika: KME BingoS-4
Wtryskiwacze: Mikser 32mm
Reduktor: Lovato RGE90
Pojemność: 1300
Moc: 68
Kod Nadwozia: TMB
Kod Silnika: AMH
Rok Produkcji: 1997
Wrzuć nagranie z oscyloskopem np na YOUTUBE.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG RAZMUS AF800+ za duże spalanie, problem z regulacją
PostLink | Napisane: 2017-02-07, 05:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-03-15, 19:59
Posty: 1085
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Pomógł: 68 razy

Auto: Peugeot 106 / P106
Elektronika: StaG + DET3/ Stag100+TAP
Wtryskiwacze: EkoPower/ MikseR
Reduktor: Gold GT/ Tomassyf
Pojemność: 1.6+T 8v/ 1.1 8v
Moc: 210+ / 66+
Kod Nadwozia: Zabawka / Dupowóz
Rok Produkcji: 2001/ 1997
jak sonda działa gdy silnik pracuje na benzynie? tam nie powinna siedzieć sonda 5v?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG RAZMUS AF800+ za duże spalanie, problem z regulacją
PostLink | Napisane: 2017-02-07, 07:08 

Dołączył(a): 2016-04-15, 21:17
Posty: 10

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Omega B
Elektronika: AG Razmus AF800+
Wtryskiwacze: Mikser - nieznany
Reduktor: Tomasetto AT07
Dysze: Brak
Pojemność: 1998
Moc: 115
Kod Nadwozia: Z140
Kod Silnika: X20SE
Rok Produkcji: 1995
Na benzynie faluje znaczy raz uboga raz bogata, i chyba o to chodzi. Co do sondy, ciężko kupić cokolwiek do tego silnika, aczkolwiek ta podobno jest między innymi do 2.0 8v. Wcześniej była sonda z 16v, widać było że ktoś masę realizował dodatkowo do akumulatora.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG RAZMUS AF800+ za duże spalanie, problem z regulacją
PostLink | Napisane: 2017-02-08, 22:23 

Dołączył(a): 2016-04-15, 21:17
Posty: 10

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Omega B
Elektronika: AG Razmus AF800+
Wtryskiwacze: Mikser - nieznany
Reduktor: Tomasetto AT07
Dysze: Brak
Pojemność: 1998
Moc: 115
Kod Nadwozia: Z140
Kod Silnika: X20SE
Rok Produkcji: 1995
Więc tak, dziś zmieniłem czasy emulacji na 1,6 i H i L, o dziwo nie wywala już tak często checka, udało mi się dzięki temu zrobić adapatcję, sterownik domyślnie ustawił 125 PWA, +20 na jałowym i -10, na obciążonym +/- 40 kroków. Poprawiłem ustawienia na PWA 91, cut off 34% poniżej 1100 rpm, i skok att o 10% powyżej 0,9V. Z wydechu przestało walić jak w gazowni, auto nie gaśnie przy hamowaniu nawet ostrym, co wcześniej mu się zdarzało a potem kręcił i kręcił, pytanie, czy takie ustawienia będą ekonomiczne ? Nie odczuwam spadku mocy, wręcz przeciwnie.

Co do nagrania z oscyloskopu padł mi telefon w ostatniej chwili, aczkolwiek na benzynie sonda ładnie oscyluje, za to na lpg... nie rozumiem tego trochę, na gazie przy dodaniu gazu zanika na chwilę sygnał, potem się pojawia, czy to jest zależne od paliwa czy sterownik źle odbiera sygnał ?

Najbardziej zależy mi na zredukowaniu spalania z tych tragicznych 20/100, bo jeszcze na starej sondzie i membranach potrafił zejść do 14 litrów, potem gaziarz zblokował sterownik ze względu na gaśnięcie na skrzyżowaniach ?! Poniekąd to pomogło, aczkolwiek bardziej pomaga mu z tego co zauważyłem funkcja cut off, niż blokowanie krokowca...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG RAZMUS AF800+ za duże spalanie, problem z regulacją
PostLink | Napisane: 2017-03-11, 18:26 

Dołączył(a): 2016-04-15, 21:17
Posty: 10

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Omega B
Elektronika: AG Razmus AF800+
Wtryskiwacze: Mikser - nieznany
Reduktor: Tomasetto AT07
Dysze: Brak
Pojemność: 1998
Moc: 115
Kod Nadwozia: Z140
Kod Silnika: X20SE
Rok Produkcji: 1995
Po przygodzie w międzyczasie z innym reduktorem i registrem, wziąłem się za regulację, okazało się że za bardzo zubożyłem mieszankę :lol: przez co ledwo szło to i paliło 20/100, po poradach z regulacji 1 generacji udało mi się znaleźć optymalny punkt, podpiąłem z powrotem attuator i udało mi się uzyskać to:
https://youtu.be/Je0RfpM13n4

I teraz pytanie do szanownego grona, czy taki wykres jest ok ? Czy poprawić coś może ? A i jeszcze jedna sprawa, jakie do cholery ustawić czasy żeby ten przeklęty check nie wyskakiwał ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG RAZMUS AF800+ za duże spalanie, problem z regulacją
PostLink | Napisane: 2017-03-11, 19:09 

Dołączył(a): 2010-03-05, 21:52
Posty: 1429
Lokalizacja: Krosno

Pomógł: 133 razy

Auto: Ford Escape
Elektronika: Stag Qmax
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AC R01
Pojemność: 3000
Moc: 197
Rok Produkcji: 2003
Trochę ubogo, na wolnych obrotach aktuator cały czas stoi na maksymalnej pozycji i nie może wzbogacić. Albo puść trochę więcej gazu z parownika, albo ustaw wyższą górną granicę pracy aktuatora.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG RAZMUS AF800+ za duże spalanie, problem z regulacją
PostLink | Napisane: 2017-03-11, 19:56 

Dołączył(a): 2016-04-15, 21:17
Posty: 10

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Omega B
Elektronika: AG Razmus AF800+
Wtryskiwacze: Mikser - nieznany
Reduktor: Tomasetto AT07
Dysze: Brak
Pojemność: 1998
Moc: 115
Kod Nadwozia: Z140
Kod Silnika: X20SE
Rok Produkcji: 1995
Ale ogólnie to będzie to? Czy nadal mam się spodziewać spalania koło 20?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG RAZMUS AF800+ za duże spalanie, problem z regulacją
PostLink | Napisane: 2017-03-11, 20:37 

Dołączył(a): 2010-03-05, 21:52
Posty: 1429
Lokalizacja: Krosno

Pomógł: 133 razy

Auto: Ford Escape
Elektronika: Stag Qmax
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AC R01
Pojemność: 3000
Moc: 197
Rok Produkcji: 2003
Ustawianie ubogiej mieszanki nie zmniejszy spalania, a raczej zwiększy. Mieszanka ma być stechiometryczna, wtedy silnik ma największą sprawność, czyli najmniej pali. Powinieneś tak ustawić, by sonda ciągle "falowała" między minimum a maksimum, a aktuator ciągle zmieniał położenie góra - dół.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG RAZMUS AF800+ za duże spalanie, problem z regulacją
PostLink | Napisane: 2017-03-12, 09:10 

Dołączył(a): 2016-04-15, 21:17
Posty: 10

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Omega B
Elektronika: AG Razmus AF800+
Wtryskiwacze: Mikser - nieznany
Reduktor: Tomasetto AT07
Dysze: Brak
Pojemność: 1998
Moc: 115
Kod Nadwozia: Z140
Kod Silnika: X20SE
Rok Produkcji: 1995
Rozumiem że góra to aż bogata mieszanka (ok. 0,6-0,7 v) ? Do tej pory myślałem że ma oscylować maksymalnie do punktu neutralnego...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG RAZMUS AF800+ za duże spalanie, problem z regulacją
PostLink | Napisane: 2017-03-12, 14:49 

Dołączył(a): 2010-03-05, 21:52
Posty: 1429
Lokalizacja: Krosno

Pomógł: 133 razy

Auto: Ford Escape
Elektronika: Stag Qmax
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AC R01
Pojemność: 3000
Moc: 197
Rok Produkcji: 2003
Nie blokuj aktuatora ustawieniami. Zakres powinien być ustawiony z zapasem kilku kroków w górę i w dół, tak, żeby podczas pracy aktuator nie "opierał się" o żadną granicę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG RAZMUS AF800+ za duże spalanie, problem z regulacją
PostLink | Napisane: 2017-03-12, 15:06 

Dołączył(a): 2016-04-15, 21:17
Posty: 10

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Omega B
Elektronika: AG Razmus AF800+
Wtryskiwacze: Mikser - nieznany
Reduktor: Tomasetto AT07
Dysze: Brak
Pojemność: 1998
Moc: 115
Kod Nadwozia: Z140
Kod Silnika: X20SE
Rok Produkcji: 1995
Czyli liczba kroków +/- 20-25 ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG RAZMUS AF800+ za duże spalanie, problem z regulacją
PostLink | Napisane: 2017-03-12, 20:09 

Dołączył(a): 2010-03-05, 21:52
Posty: 1429
Lokalizacja: Krosno

Pomógł: 133 razy

Auto: Ford Escape
Elektronika: Stag Qmax
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AC R01
Pojemność: 3000
Moc: 197
Rok Produkcji: 2003
Ustaw tak szeroko, żeby nie dochodził do granicy, później obserwuj w jakim zakresie naprawdę się porusza i wtedy ustaw z zapasem rzędu 5 - 10 kroków.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG RAZMUS AF800+ za duże spalanie, problem z regulacją
PostLink | Napisane: 2017-12-11, 21:28 

Dołączył(a): 2016-04-15, 21:17
Posty: 10

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Omega B
Elektronika: AG Razmus AF800+
Wtryskiwacze: Mikser - nieznany
Reduktor: Tomasetto AT07
Dysze: Brak
Pojemność: 1998
Moc: 115
Kod Nadwozia: Z140
Kod Silnika: X20SE
Rok Produkcji: 1995
Odgrzewam kotelta :D

Udało mi się dojść do paru hmm wniosków bawiąc sie lpg tej złomegi:
- ustawianie jej wg sondy mija się z celem, spalanie wtedy wynosi 20/100 w mieście i nie, to nie zużyty silnik, na benie pali 13....
- najniższy wynik spalania jaki uzyskałem to 17/100, czysta jazda miejska, odcinki po 5-10 km
- gdy auto tak pali, to wolne obroty są hmm "małe" :D pyrka ledwo co na tych 700-850 RPM, reduktor skręcony tak że już prawie się nie da bardziej wkręcić śruby
- takie wyregulowanie ma pewną wadę, gaśnie na jałowym w trakcie jazdy
- dochodzę coraz bardziej do wniosku że demontaż klapy antywybuchowej z dolotu to był chyba błąd /tworzyła zwężkę w dolocie
- przy takich ekonomicznych ustawieniach, na wysokich obrotach całkiem fajnie to autko jeździ (PWA 118, na obciążeniu plus 45)


I teraz CLUE:
Czy tu chodzi o to że w dolocie jest za niskie podciśnienie ?
Jestem w 100% pewien szczelności dolotu, jak zatkam dłoniąc rurę za grillem to mi auto gaśnie.
Jeśli jest to ciśnienie zbyt niskie to czy może coś tu pomóc zmiana miksera z szczelinowego na palnikowy ?
I czy do AT07 da się zrobić kompensację ? Jeśli tak to czy podtrzyma ona niskie obroty na biegu jałowym ?
Czy mało wydajny reduktor może tak się objawiać że na wysokich daje radę a na wolnych wtedy auto prawie gaśnie ?

Pliss HELP, brak mi teorii a przeryłem już pół internetów....


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO