Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 491 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 29, 30, 31, 32, 33  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Wszystko o JTG ICOM
PostLink | Napisane: 2017-12-20, 16:49 

Dołączył(a): 2010-01-15, 10:19
Posty: 983
Lokalizacja: Jastrzebie-Zdrój

Pomógł: 28 razy

Auto: SKODA SUPERB
Elektronika: LPDI VIALE
Pojemność: 1800
Moc: 185 PS
Rok Produkcji: 2014
Cisnienie na listwie mierzy , no bo chodzi o to aby tam było prawidłowe , powrót nas nie interesuje .
Cisnie zmienia sie tez w zalezności od warunków atmosferycznych i ilosci gazu w zbiorniku , ale różnica na pracujacej i nie pracującej pompie powinna być dla samoregulatora około 3 bar dla manualnego idealne jest 3,5 bara .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o JTG ICOM
PostLink | Napisane: 2017-12-20, 17:26 

Dołączył(a): 2014-09-26, 13:46
Posty: 75

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo xc90
Elektronika: Stag 300 QMAX Plus
Wtryskiwacze: AC-W03
Reduktor: BRC Genius MAX
Pojemność: 4600
Moc: 315
Kod Silnika: B844S
Rok Produkcji: 2005
croma1 napisał(a):
Cisnienie na listwie mierzy , no bo chodzi o to aby tam było prawidłowe , powrót nas nie interesuje .
Cisnie zmienia sie tez w zalezności od warunków atmosferycznych i ilosci gazu w zbiorniku , ale różnica na pracujacej i nie pracującej pompie powinna być dla samoregulatora około 3 bar dla manualnego idealne jest 3,5 bara .


Dzięki za odpowiedź. Czyli ciśnienie na listwie LPG względem atmosferycznego nie jest tak naprawdę stałe tylko zależy od ciśnienia w butli + te 3 bary które nabije pompa. To jak w takim razie to chodzi poprawnie skoro przecież wydatek gazu na danym wtryskiwaczu zmienia się w zależności od tego ciśnienia ? W układzie benzynowym wszystko jest proste bo ciśnienie jest stałe względem atmosferycznego utrzymywane przez regulator ciśnienia i pompę w związku z tym ECU nie dokonuje korekt względem ciśnienia paliwa. Sorry za takie pewnie laickie pytanie ale próbuję rozgryźć jak jest to stanie działać przy założeniu że wtryskami JTG steruje bezpośrednio ECU benzynowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o JTG ICOM
PostLink | Napisane: 2017-12-27, 20:11 

Dołączył(a): 2016-08-10, 01:44
Posty: 28
Lokalizacja: Berlin

Pomógł: 0 razy

Auto: Citroen c5 mk3 2.0 LPG
Panowie mam znów check engine system engine management faulty.
Już pisałem jednego posta ale szybko przypomnę.
Auto to citroen C5 III z 2009 roku, silnik 2.0 16V 143KM, przebieg 125k autentyczny. Na gazie auto zrobione ma 80 tys, instalacje icom JTG chyba z tych nowszych założona w 2013 roku.
Auto jeździ na gazie super nie czuje różnicy względem benzyny, ale wg mnie coś jest nie tak bo :
1. Pojawia się check engine ok raz na 1000 km.
Za pierwszym razem skasował mi mechanik mówił że lambda 2 i odesłał mnie do gazownika. Jak pojawił się ten błąd 2 raz to Znalazłem w Radomiu firmę, która serwisuje tego typu instalacje. Sprawdził ciśnienie było ok że pompa jeszcze daje radę, skasował błąd nie pamiętam czy było ubogo czy bogato, spodziewał się że będzie ubogo, że tak w de podobno stroją, sprawdzał czasy wtryskow na benzynie i gazie I powiedział że jest dobrze. Stwierdził, że może wina polskiego gazu, zaproponował przejściówkę z filtrem do tankowania oraz tankowanie na dobrych stacjach, ale ja tego nie kupuję. Po powrocie do Berlina zrobiłem znów ok 1.5 tys km i znów jadąc w mieście check.
2. Check pojawia się raczej w okolicy pustego baku nie wiem czy to przypadek.
3. Po starcie po tych 40 czy 50s jak auto przelączy się na gaz szegolnie teraz w zimie auto przez chwilę przerywa i wolne obroty faaluja, po 2-3 przygazowaniu albo odczekaniu 20s jest ok. Ktoś coś pisał że to może być objaw problemu wtryskiwaczy?
4. Moim zdaniem spalanie jest dużo za wysokie.
Jeżdżąc zimą w bardzo nie sprzyjających warunkach zima, krótkie dystanse do sklepu przedszkola 2-5 km, włączona Klima non stop, intensywne odszronianie szyb zaraz po starcie. Zrobiłem tak ok 400km komputer pokazał 12.8 l/100 km. Zakładając że nowszym aucie takie wskazanie jest dość precyzyjne spodziewałbym się spalania w okolicy 15-15.5l, z baku wyliczyłem 18.5l gazu, to 45% za dużo.
Na trasie też zawsze wychodzi sporo więcej niż 20% (auto ma zmienne fazy więc o ile w mieście automat i masa auta robią swoje, na trasie spalanie jest przyzwoicie niskie).
Porównywałem też spalanie z kolegami z forum Citroena to mam dużo wyższe.
Czytałem gdzieś że przy tego typu instalacjach spalanie może być wyższe niż przy sekwencji ale tyle to już chyba przesada.

Na benzynie zrobiłem 100km checka nie było.
Nie chce zniszczyc silnika więc chciałabym usunąć problem.
Czy gdyby gaz bardzo źle był wystrojony że szkodzi silnikowi check pojawiałby się od razu albo szybciej po skasowaniu, czy może check pojawia się po długotrwałej jezdzie ze zła dawka paliwa dlatego pojawia się tak rzadko?
Czy moze jest to kwestia że któryś wtryskiwacz czasem niedomaga i rzuca błąd?
Pozs tymi objawami auto jeździ super, wskaźnik gazu precyzjny przełącza się na gaz ok, nigdy nie wraca na benzynę nawet przy dawaniu w podłogę, nie zauważyłem szarpania czy jakiegoś niepokojacego zachowania w trakcie jazdy.
Jak podniosę podłogę w bagażniku coś tam słychać w butli cykanie ale jest dość cicho. Tak ma być czy może pompa jednak pada?

Próbowałem dzis kontaktować się z Croma1, ale może nie wrócił jeszcze do pracy po świętach.
Myślę żeby jeszcze kupić interfejs I samemu to sprawdzić bo do Jastrzębia mam dość daleko, do PSA to chyba najlepsza lexia?
Macie jakieś rady?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o JTG ICOM
PostLink | Napisane: 2018-01-09, 11:01 

Dołączył(a): 2013-12-10, 20:56
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda civic 5g
Elektronika: Diego G3
Wtryskiwacze: valtek 3ohm
Reduktor: tomasetto alaska
Pojemność: 1300
Moc: ~120
Kod Nadwozia: EG3
Kod Silnika: D13b2 @ z6
Rok Produkcji: 1993
Witam
Szybkie pytanie, który przewód przy butli jest od stałego + dla wielozaworu do tankowania? czerwony w instrukcji opisany PIN INPUT 12V BATTERIA ? A Niebiesko-czarny opisany PIN PER ALIM. CONNETTORE SERBATOIO to co to jest?
Nie mam możliwości tankowania to obstawiam że mi + uciekł z butli, tylko nie wiem na którym przewodzie go szukać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o JTG ICOM
PostLink | Napisane: 2018-01-29, 11:56 

Dołączył(a): 2016-01-18, 21:04
Posty: 147
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 25 razy

Auto: Duster
Elektronika: Omegas
Wtryskiwacze: Były MED/są Barracuda
Reduktor: LI02
Dysze: 2,5 mm
Pojemność: 1600
Moc: 105
Kod Silnika: K4M
Rok Produkcji: 2012
blackbirdsr71 napisał(a):
Dzięki za odpowiedź. Czyli ciśnienie na listwie LPG względem atmosferycznego nie jest tak naprawdę stałe tylko zależy od ciśnienia w butli + te 3 bary które nabije pompa. To jak w takim razie to chodzi poprawnie skoro przecież wydatek gazu na danym wtryskiwaczu zmienia się w zależności od tego ciśnienia ? W układzie benzynowym wszystko jest proste bo ciśnienie jest stałe względem atmosferycznego utrzymywane przez regulator ciśnienia i pompę w związku z tym ECU nie dokonuje korekt względem ciśnienia paliwa.

A czy to nie jest tak, że:
- jest to faza ciekła czyli nie mamy zmian objętości przy zmianie ciśnienia (pomijalnie małe zmiany przy tych ciśnieniach)
- ponieważ jest i pompa i powrót to musi też być zawór na powrocie który reguluje ciśnienie, bez tego pompa nie dałaby ciśnienia tylko pompowała w kółko
Jeśli jest to tak zrobione to niezależnie od ciśnienia w zbiorniku na listwie jest stałe (z dokładnością do pracy zaworu) ciśnienie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o JTG ICOM
PostLink | Napisane: 2018-01-31, 17:24 

Dołączył(a): 2018-01-31, 16:23
Posty: 3

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Meriva
Elektronika: JTG Icom
Pojemność: 1600
Moc: 180
Kod Nadwozia: OPC
Kod Silnika: Z16LET
Rok Produkcji: 2006
Hej wszystkim poleci ktoś warsztat w którym naprawia mi instalacje JTG icom? Gaśnie na zimnym lub przerywa no i kończy się ważność butli...teren Małopolska /Śląsk/Podkarpacie ? Dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o JTG ICOM
PostLink | Napisane: 2018-01-31, 18:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-01-21, 13:31
Posty: 102
Lokalizacja: Darłowo/Łódź

Pomógł: 11 razy

Auto: volvo 960,V90,940,960
Elektronika: JTG icon,w innych brak
Pojemność: 2922
Moc: 204
Kod Silnika: B6304S,B6304S,2.4TIC
Rok Produkcji: 1997,1997,1991,1995
chris junior napisał(a):
Hej wszystkim poleci ktoś warsztat w którym naprawia mi instalacje JTG icom? Gaśnie na zimnym lub przerywa no i kończy się ważność butli...teren Małopolska /Śląsk/Podkarpacie ? Dzięki

Litości,adres-strona wcześniej,opcja szukaj,przejrzyj moje posty wszystko opisałem i nie chce mi się powtarzać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o JTG ICOM
PostLink | Napisane: 2018-02-13, 02:38 

Dołączył(a): 2018-02-13, 02:27
Posty: 2

Pomógł: 0 razy

Witam, chciałbym wymienić pompę gazu w zbiorniku. Przeczytałem chyba wszystkie tematy dotyczące tego i ogólnie polecana jest pompa BOSCH 0 580 454 002. Problem w tym, że aktualnie jest niedostępna w intercars i wszystkich innych sklepach, w których udało mi się ją znaleźć przez google.

Czy jest ktoś w stanie polecić jakiś zamiennik w podobnie rozsądnej cenie? Albo ma kontakt do sklepu, gdzie mają je na stanie?

Znalazłem coś takiego:
http://www.pompa-paliwa.pl/pl/p/pompa-p ... -ICOM/3252
co niby opisywane jest jako zamiennik, ale strona sklepu nie budzi specjalnie zaufania.

Z góry dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o JTG ICOM
PostLink | Napisane: 2018-02-13, 18:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-01-21, 13:31
Posty: 102
Lokalizacja: Darłowo/Łódź

Pomógł: 11 razy

Auto: volvo 960,V90,940,960
Elektronika: JTG icon,w innych brak
Pojemność: 2922
Moc: 204
Kod Silnika: B6304S,B6304S,2.4TIC
Rok Produkcji: 1997,1997,1991,1995
Wkładasz i jeździsz https://tomson.com.pl/product-pol-75-Po ... =101803103


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o JTG ICOM
PostLink | Napisane: 2018-02-26, 16:34 

Dołączył(a): 2018-02-13, 02:27
Posty: 2

Pomógł: 0 razy

Jestem właśnie w trakcie wymiany pompy gazu w zbiorniku. Niestety podczas wyciągania wielozaworu ułamałem jakieś gniazdo (zdjęcia). Wygląda że to gniazdo jest wkręcane/wklejone w wielozawór. Czy można gdzieś taką część dokupić?

I drugie pytanie: kupiłem filtr, żeby wymienić razem z pompą. Plastikowa obudowa modułu pompy wygląda na zgrzaną. Próbwać ją rozciąć, wymienić filtr i zgrzewać/sklejać z powrotem czy olać i wymienić samą pompe bez filtra.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o JTG ICOM
PostLink | Napisane: 2018-02-27, 11:33 

Dołączył(a): 2018-02-27, 11:23
Posty: 1

Pomógł: 0 razy

Elektronika: JTG ICOM
Wtryskiwacze: JTG ICOM
Dysze: JTG ICOM
Pojemność: 2000
Moc: 150
Rok Produkcji: 2003
Witam mam takie pytanie. Po wymianie pompy na opisywany w tym forum model bosch pojawiła się następujący problem, po zatankowaniu butli do końca przejeżdżam około 100-120 kilometrów czyli jakieś 12 do 14 litrów i gaz się wyłącza po ponownym odpaleniu da się jeszcze trochę przejechać. Po zatankowaniu do pełna znów ta sama sytuacja. Wszystko złożone do kupy prawie jak trzeba tylko nie została założona sprężynka od góry, czy to może być przyczyną ? proszę o jakieś wskazówki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o JTG ICOM
PostLink | Napisane: 2018-04-14, 07:53 

Dołączył(a): 2012-09-20, 15:45
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: OPEL vectra 1.8
Elektronika: ITOM JTG
Pojemność: 1800
Moc: 122
Kod Silnika: Z18XE
Rok Produkcji: 2004
Witam

Poczytałem sobie trochę to forum i jakby jestem trocha mądrzejszy :D
Sprawa już wcześniej opisywana, czyli dzwięk buzera jak przy pustym zbiorniku i odłaączenie LPG i dalsza praca na Pb.
Nie miałem wcześniej problemów z szybkim przyspieszaniem i z wdepniętym pedałem.
Zanim umówię sie na wymianę pompy chciałbym jeszcze sprawdzić czujnik ciśnienia. Czy ktoś mi powie jak bezpiecznie oszukać czujnik ?
Czytałem wcześniej, że należy zewrzeć jakiś pin na wielozaworze do masy (podobno zielony, tylko który bo tam są dwa zielone).
Tylko jaki i czy przez opornik czy bezpośrednio ?
Instalacja była budowana w Jastrzębiu u kolegi CROMA1, w 2005 roku tak że zapewne czeka mnie wycieczka :D

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o JTG ICOM
PostLink | Napisane: 2018-04-30, 07:30 

Dołączył(a): 2010-01-15, 10:19
Posty: 983
Lokalizacja: Jastrzebie-Zdrój

Pomógł: 28 razy

Auto: SKODA SUPERB
Elektronika: LPDI VIALE
Pojemność: 1800
Moc: 185 PS
Rok Produkcji: 2014
monterplus napisał(a):
Instalacja była budowana w Jastrzębiu u kolegi CROMA1, w 2005 roku tak że zapewne czeka mnie wycieczka


Pamietam vectra kombi .
Przewód zielony trzeba zmasować .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o JTG ICOM
PostLink | Napisane: 2018-05-01, 09:20 

Dołączył(a): 2012-09-20, 15:45
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: OPEL vectra 1.8
Elektronika: ITOM JTG
Pojemność: 1800
Moc: 122
Kod Silnika: Z18XE
Rok Produkcji: 2004
Tak zgadza się zielone kombi :D
No i zadziałało. Zrobiłem jazdę próbną i jak na razie nie czuję utraty mocy czyli chyba tylko czujnik ciśnienia.
Dodam jeszcze, że jestem pozytywnie zaskoczony instalacją JTG. Od 2005 roku użytkowana, pierwsza pompa do tej pory, przejechane na LPG 190 tyś. km. w tym czasie tylko wymiana jednego z przekaźników przełączających Pb/LPG, legalizacja butli oraz przelutowanie wtyku na wielozaworze (przegrzewał się i tracił kontakt) no teraz czujnik ciśnienia.

Pozdrawiam
:D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wszystko o JTG ICOM
PostLink | Napisane: 2018-05-16, 21:46 

Dołączył(a): 2017-09-06, 19:27
Posty: 3

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A4
Pojemność: 1.8T
Moc: 190
Kod Silnika: BEX
Witam, mam taki problem z icomem że rano gdy silnik jest nie rozgrzany i przełączę na gaz to jest ok, problem zaczyna się gdy zgasze auto i na rozgrzanym jeszcze silniku przerzuci na LPG to wtedy chodzi nie na wszystkie cylindry i szarpie ,tak samo w czasie jazdy wyskakuje check engine ale za którymś razem załapie i jest znowu ok do ponownego zgaszenia. Czy to może być problem klejących się wtryskiwaczy ? Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 491 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 29, 30, 31, 32, 33  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO