Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: ICOM zbieranie mapy na PB
PostLink | Napisane: 2018-01-08, 02:42 

Dołączył(a): 2016-08-10, 01:44
Posty: 9
Lokalizacja: Berlin

Pomógł: 0 razy

Auto: Citroen c5 mk3 2.0 LPG
Cześć wszystkim. Mam problem z wysokim spalaniem gazu i błędami złego ustawienia mieszanki. Pojawiają się na gazie (na benzynie spalanie jest ok).
Trochę się już nauczyłem o tej instalacji i wiem, że nie ma żadnego interfejsu, regulacja tylko ciśnieniem i kalibratorami.
Moje pytanie brzmi czy w takiej instalacji 5 generacji istnieje coś takiego jak zbieranie map wtrysku podczas jazdy na benzynie? Wiem, że nie można takiej mapy edytować, ale czy się ją zbiera?
Pytam, bo tuż przez zakupem auta, wymieniona została przepustnica z przepływomierzem, została zrobiona adaptacja, która zapewne kasuje mapy wtryskiwaczy.
Następnie jeździłem praktycznie ciągle na gazie, na benzynie tylko jak się gaz skończył albo po rozruchu 50 sekund.
Co się dzieje w takim razie z mapą? bo wiem, że normalnie to należy zrobić kilkadziesiąt kilometrów jeżdżąc z różna prędkością i różnymi obrotami.
I dlaczego w takim razie komputer pokładowy pokazuje dobre spalanie benzyny, natomiast spalanie gazu ze zbiornika jest bardzo wysokie?
mam diagboxa do citroena, mogę zrobić adaptację przepustnicy.
Jeśli w tej instalce również zbiera się mapy wtrysku, ktoś może podpowie jak to najlepiej zrobić, jak długo jeździć?
czy wystarczy, że instalację wyłącze za pomocą tego małego przelącznika ze wskaźnikiem poziomu gazu? czy muszę ja odpiąć od akumulatora?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM zbieranie mapy na PB
PostLink | Napisane: 2018-01-09, 10:46 

Dołączył(a): 2013-12-10, 20:56
Posty: 8

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda civic 5g
Elektronika: Diego G3
Wtryskiwacze: valtek 3ohm
Reduktor: tomasetto alaska
Pojemność: 1300
Moc: ~120
Kod Nadwozia: EG3
Kod Silnika: D13b2 @ z6
Rok Produkcji: 1993
Witaj
Nie zbiera się tutaj map bo wtryskami gazu steruje komputer od benzyny.
Myślę że powinieneś zobaczyć jak wyglądają korekty krótko i długoterminowe, jak są sporo na + to przydałoby się zobaczyć ciśnienie gazu. W moim przypadku jak pompa była na wykończeniu to rosło spalanie gazu bo komputer cały czas dolewał więcej gazu by zniwelować ubogą mieszankę, aż wywalał błąd zbyt ubogiej mieszanki. Po wymianie pompy korekty trzymają się między -2 a 2.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM zbieranie mapy na PB
PostLink | Napisane: 2018-01-09, 21:03 

Dołączył(a): 2016-08-10, 01:44
Posty: 9
Lokalizacja: Berlin

Pomógł: 0 razy

Auto: Citroen c5 mk3 2.0 LPG
dzięki za odpowiedź, niestety w interfejsie, który posiadam diagbox, nie ma tych korekt, chyba celowo to wycieli z programu, więc nie mam jak podejrzeć.
Czyli po takiej adaptacji mogę od razu jeździć na gazie? bo gaz ma inne właściwości i jak ecu rozpozna, żeby dobrać odpowiednie czasy wtrysku? po korekcji lambdy przed katem?


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO