Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2018-01-09, 11:21 

Dołączył(a): 2016-09-17, 23:20
Posty: 345

Pomógł: 6 razy

Auto: Forester 2.0 XT/Impreza
Elektronika: AEB Alex 48/AEB Alex 48
Wtryskiwacze: Zavoli Pan Jet/Barracuda
Reduktor: KME Twin/Zavoli Zeta S
Pojemność: 2000/2000
Moc: 250/167
Kod Nadwozia: SG/GD
Co do lokalizacji wkrętek w kolwktorze to ulisses Ci powie.
Napiszecie na forum publicznym do jakich wniosków doszliście?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2018-01-09, 11:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-16, 22:10
Posty: 1387
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 142 razy

Auto: Primera P11 2,0 / N15 1,4
Elektronika: SQ24MY07 / Tech 204
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AC R01 250 / Shark 1200
Dysze: 2,6 / 2,4
Pojemność: 2000 / 1400
Moc: ~150 / ~90
Kod Nadwozia: WP11 / N15
Kod Silnika: SR20DE / GA14DE
Rok Produkcji: 1998
wookashD, wkrętki są bardzo daleko od wtrysków benzynowych, do tego pod wiatr. Na pierwszy ogień poszła wymiana wtrysków na Barracudy 130, potem zobaczymy co dalej gdyż pojawiły się pewne przesłanki mogące świadczyć o problemach elektrycznych. Ale to po wymianie wtrysków będziemy weryfikować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2018-01-10, 08:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-11-29, 09:53
Posty: 712
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 27 razy

Auto: Volvo V40
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Napoleon
Reduktor: Turbot
Pojemność: 2000
Moc: 235
Rok Produkcji: 1999
Ze zdjęć wynika, że w środku kolektora są przedłużki. Może to być potencjalnym problemem jeżeli rurka w kolektorze trafia np. na ściankę, a nie w środek kolektora.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2018-01-11, 20:34 

Dołączył(a): 2016-09-17, 23:20
Posty: 345

Pomógł: 6 razy

Auto: Forester 2.0 XT/Impreza
Elektronika: AEB Alex 48/AEB Alex 48
Wtryskiwacze: Zavoli Pan Jet/Barracuda
Reduktor: KME Twin/Zavoli Zeta S
Pojemność: 2000/2000
Moc: 250/167
Kod Nadwozia: SG/GD
A jak z ciśnieniami? Daje radę Turbot?
Będziecie zdejmować kolektor?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2018-01-11, 22:25 

Dołączył(a): 2018-01-06, 21:59
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: Impreza GT 99
Elektronika: Alex48 by AEB
Wtryskiwacze: Pan J Zavoli
Reduktor: TurboT 1200
Dysze: brak
Pojemność: 2000
Moc: 218
Kod Nadwozia: sedan
Kod Silnika: ej20
Rok Produkcji: 1999
gwinty pod wkrętki zostały po Vialle Si i z tego co widzę to warsztat zmieniając instalację na sekwencję zastosował to Obrazek w ramach adaptacji starych otworów ale znając życie bez przedłużek w kolektorze ale to dopiero z sprawdzę na dniach. Na razie dzięki wytrwałości Ulysses instalacja chodzi jako tako to znaczy auto pracuje na poprawnej mieszance ale czasem (nieregularnie) ma duży problem z wypadaniem zapłonów przy budowaniu ciśnienia tj. gdy zmienia się w kolektorze gradient z podciśnienia na ciśnienie i co za tym idzie gwałtownie zmienią się czasy wtrysków.


I tu myślę że powodem może być lokalizacja wkrętek gdyż układ zapłonowy wstępnie zdiagnozowałem jako sprawny tj. wrzuciłem stare ori kable które nie mają żadnych przebić, cewka nie świeci a świece są świeżutkie a wcześniejsza wymiana nie dała poprawy. Tak czy inaczej kable wpadną nowe jednak w tandemie z nowym kolektorem który czeka lecz jeszcze myślę nad miejscem odwiertów i tu liczę na podpowiedzi jeżeli ktoś już to robił w tym typie kolektora (rocznik auta 99).

Patrząc na kolektor z zewnątrz a na pewno nigdy nikt go nie odkręcał można odnieść wrażenie że kanały do poszczególnych cylindrów są od separowana a prawda jest niestety smutna gdyż kanały są rozdzielone dopiero w miejscu umiejscowienia obcych wkrętek czyli w miejscu przełamania (kolan) kolektora co sprawia że o ile wkrętki nie mają długich przedłużeń to wtryskują gaz w część wspólną mając pod sobą ponad pół litra sprężonego powietrza co może mieć dość poważny wpływ na pewność dostarczenia samego paliwa bo w pierwszej kolejności zawory zassą 0,5 litra czystego powietrza a jak zostanie miejsca to coś gazu wejdzie do cylindra a reszta zostaje dla następnego i robi się bardzo bogata w LPG mieszanka w kolektorze który ma co najmniej 3-3,5l objętości. Oczywiście wiem że gaz nie jest cieczą w postaci rozprężonej jednak myślę że uproszczony tok mojego rozumowania można mieć zastosowanie co może mieć potwierdzenie w próbie jaką wykonałem w poszukiwaniu miss-fire i okazało się że wtryski puszczone w pojedynkę zachowują się w miarę poprawnie z wyjątkiem jednego cylindra gdzie wkrętka jest w delikatnie innym miejscu. Wyłączanie pojedynczych wtryskiwaczy nie przynosi dużej poprawy co przemawia za moją teorią.

Proszę dajcie znać jakie macie doświadczenia z wkrętkami kątowymi 90* gdyż najwygodniej było by takie zastosować nad samym wtryskiwaczem i pozostanie jedynie problem jak postawić barracudy w pionie.

Jeszcze spróbuję jeżeli znajdę czas zastosować miedziane przedłużenia wgłąb kolektora wykorzystując stare nawierty.

Niestety całej operacji nie da się przeprowadzić na raz z uwagi na stopień skomplikowania operacji zdjęcia kolektora wraz z osprzętem + ostatnio miałem potężne koszty serwisowe a dodatkowo nie mam już cierpliwości do zostawiania auta w warsztacie zdając się na czyjąś łaskawość więc proszę o cierpliwość.

A i zasłużone słowa uznania dla Ulisses za dotychczasowe zaangażowanie oraz wstępne strojenie które przyniosło poprawę i przybliżyło mnie do rozwiązania tego pasztetu.

Wytrwale czytającym jedynie w telegraficznym skrócie napiszę historię od zera instalacji w samochodzie.

1. Bardzo poprawnie jeżdżąca impreza GT 99 na PB
2. Vialle Si początek dramatu - zbiera się jak kupa i powyżej 3,5tyś bardzo słabnie i zaczyna się dusić.
3. Dostałem w dupę na światłach - auto do blacharza (OC+worek pieniędzy) aby po pół roku stania auta u lakiernika debila odzyskuje samochód.
4. Po odebraniu auta odstawiam auto do gaziarza na wcześniej umówioną regulację (doprowadzenie auta do stanu używalności na LPG) co okazuje się niewykonalne i następuje bez konsultacji ze mną montaż sekwencji z wyrównaniem ceny ale wysokość wyrównania przemilczmy a dodam jedynie że akcja trwała około 2 czy 3 tygodni. Przy tej wizycie wymieniono mi cewkę i kable na pasztety a auto jeździło znośnie tzn. pojawiały się pojedyncze przerwania przy gwałtownym przyspieszaniu.
5. Po około 6tyś km gdy zaczęły się pogłębiać te problemy podjechałem na wymianę filtrów gdzie zrobiono lekką korektę na postoju a problem jak się okazało pozostał i się pogłębiał z czasem a ja straciłem zaufanie do tego warsztatu gdy odkryłem że mam wypięte podciśnienia z silnika a auto pracuje de facto w trybie bez pełnego doładowania. Po wpięciu wszystkiego na miejsca zrozumiałem jak udało się monterowi sprawić że auto jedzie jako tako ponieważ po wpięciu wszystkiego na miejsce auto poprawiło pracę na Pb i przestało falować na wolnych a na LPG zaczęło dostawać padaczki ;)
6. Mała przygoda (wjazd do lasu) worek kasy i dwa miesiące bez auta a potem tydzień poprawek po mechanikach którzy oczywiście zrobili zlecone naprawy na tzw. sztukę.
7. Stan obecny tj. wstawiłem stare ori kable i cewkę a ulysses wystroił auto z sondą co sprawiło że przy płynnym przyspieszaniu daje się poruszać bez objawów a przy gwałtownym wciśnięciu gazu wypadają zapłony lub strzela w kolektor dolotowy. Tak więc jak widzicie wyłączając ulysses mam można powiedzieć tragiczne doświadczenia z rzetelnością i terminowością mechaników stąd chce dojść z waszą pomocą do szczęśliwego finału przynajmniej jeżeli chodzi o LPG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2018-01-12, 08:16 

Dołączył(a): 2013-08-15, 18:44
Posty: 421
Lokalizacja: SRC

Pomógł: 17 razy

Auto: Passat B5 FL/Cordoba
Elektronika: Nano
Wtryskiwacze: Barracuda/Mikser
Reduktor: Shark 1200/Lovato Super
Dysze: 2.4/-
Pojemność: 1984/1598
Moc: 115/75
Kod Nadwozia: -
Kod Silnika: AZM/AEE
Rok Produkcji: 2003/1999
no to po tym co tu piszesz nie dziwie sie ,ze masz uraze do "mechanikow i blacharzy i innych mistrzow ".polecilem Ci zatem Ulisses'a ktory w mojej opini jak pomagal mi mailowo bezinteresownie uznalem ,ze bedzie sie lepiej znal niz niby osoby ,ktore powinny sie na tym znac.Zycze powodzenia w doprowadzeniu wozu do stanu ,ze bedzie jezdzil na lpg jak nalezy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2018-01-12, 12:24 

Dołączył(a): 2016-09-17, 23:20
Posty: 345

Pomógł: 6 razy

Auto: Forester 2.0 XT/Impreza
Elektronika: AEB Alex 48/AEB Alex 48
Wtryskiwacze: Zavoli Pan Jet/Barracuda
Reduktor: KME Twin/Zavoli Zeta S
Pojemność: 2000/2000
Moc: 250/167
Kod Nadwozia: SG/GD
U jakich partaczy serwisujesz swoje Subaru?
Na Kartuskiej masz bardzo dobry serwis - OES, chłopaki ogarniają moje 2 auta, chyba większość aut forumowych. Nie znam nikogo, kto byłby niezadowolony z roboty. Ceny są może nie najniższe, ale i tak jest lepiej niż w ASO.

Ja na Twoim miejscu dał bym kolektor do nawiercenia Ulissesowi a następnie postawił auto do chłopaków na przerzucenie kolektora.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2018-01-12, 21:20 

Dołączył(a): 2018-01-06, 21:59
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: Impreza GT 99
Elektronika: Alex48 by AEB
Wtryskiwacze: Pan J Zavoli
Reduktor: TurboT 1200
Dysze: brak
Pojemność: 2000
Moc: 218
Kod Nadwozia: sedan
Kod Silnika: ej20
Rok Produkcji: 1999
Panów z OES miałem okazję bardzo dobrze poznać i zostawić furmankę pieniędzy i polecam ich z całego serca bo naprawdę wiedzą co robią a uśmiech Pana Wojtka potrafi złagodzić ból przy płaceniu. Niestety do OES mam wybitnie nie po drodze a terminy są kosmiczne ale przynajmniej wiedzą co się da zrobić a czego nie no i nie ma po nich poprawek. Jak wspominałem nie jestem oszczędny i to nie jest moje jedyne subaru a w rodzinie jest ich kilka i rynek mam zbadany ale czasem trzeba wybrać mniejsze zło i odstawić tam gdzie bliżej co nie zawsze się opłaca niestety.

Po ingerencji programowej Ulissesa i wymianie wtrysków jest poprawa która daje mi możliwość poruszania się autem na obu paliwach a jest to dla mnie krytyczne szczególnie jeżeli chodzi o zasięg gdzie często stoję w korkach i pot mi po czole leci czy dojadę a z LPG mam komfort (alternatywę).

Kolektor najprawdopodobniej sam nawiercę choć muszę jeszcze zbadać możliwości sprzętowe i w razie "w" Ulisses powiedział że pomoże. A przekładką kolektora zajmę się sam ;D Akurat w tej kwestii nie zaufam nikomu biorąc pod uwagę stopień skomplikowania instalacji na kolektorze a nie chce potem przez pół roku rozmyślać czego znowu nie podłączyli.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2018-01-12, 22:17 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 24156
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 900 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 272->310
Kod Silnika: B6294T
Spróbujcie wyciąć dotryski do 1.5 ms

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis/wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2018-01-13, 16:31 

Dołączył(a): 2018-01-06, 21:59
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: Impreza GT 99
Elektronika: Alex48 by AEB
Wtryskiwacze: Pan J Zavoli
Reduktor: TurboT 1200
Dysze: brak
Pojemność: 2000
Moc: 218
Kod Nadwozia: sedan
Kod Silnika: ej20
Rok Produkcji: 1999
Powoli zaczynam rozumieć dla czego subaru turbo tak ciężko się gazuje. W kolektorze faktycznie są przedłużki i sądząc po długości trafiają w jeden z kanałów w głowicy. W głowicy tam gdzie jest to uwypuklenie w przekroju znajduje się głowica wtryskiwacza Pb. Niestety z uwagi na brak warunków udało mi się wykręcić tylko jeden ale jutro spróbuje sprawdzić pozostałe. Teraz zaczynam się zastanawiać czy to dobra wiadomość że są przedłużki czy nie :)


Załączniki:
IMG_3389.JPG
IMG_3389.JPG [ 123.63 KiB | Przeglądane 541 razy ]
IMG_3390.JPG
IMG_3390.JPG [ 109.7 KiB | Przeglądane 541 razy ]
glowica-subaru-forester-ej-20-outback-legacy-jaroslaw-337061287.jpg
glowica-subaru-forester-ej-20-outback-legacy-jaroslaw-337061287.jpg [ 103.54 KiB | Przeglądane 541 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2018-01-13, 20:02 

Dołączył(a): 2016-09-17, 23:20
Posty: 345

Pomógł: 6 razy

Auto: Forester 2.0 XT/Impreza
Elektronika: AEB Alex 48/AEB Alex 48
Wtryskiwacze: Zavoli Pan Jet/Barracuda
Reduktor: KME Twin/Zavoli Zeta S
Pojemność: 2000/2000
Moc: 250/167
Kod Nadwozia: SG/GD
Czyli tam są 2 kanały? Ten wężyk na foto to przedłużka, która siedzi wewnątrz kolektora?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2018-01-13, 21:15 

Dołączył(a): 2018-01-06, 21:59
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: Impreza GT 99
Elektronika: Alex48 by AEB
Wtryskiwacze: Pan J Zavoli
Reduktor: TurboT 1200
Dysze: brak
Pojemność: 2000
Moc: 218
Kod Nadwozia: sedan
Kod Silnika: ej20
Rok Produkcji: 1999
Zdjęcie głowicy nie jest z mojego silnika tylko z neta ale z tego co pamiętam tak to wygląda w zasadzie we wszystkich głowicach w boxerze i ma wzmocnić samą głowice. Pomimo mrozu jeszcze dokonałem karkołomnego zadania i wykręciłem wkrętkę na cylindrze na którym dzieją się największe cyrki no i rurka jest na końcu wytarta w klin co by potwierdzało przypuszczenia użytkownika Optima. Przepraszam za pisanie na raty lecz nie bardzo chce wyrzucić wszystko i wstawić nowe gdzie może się okazać że jakiś kabel jest nie wpięty. Przewód delikatnie skróciłem i zobaczę czy jest przynajmniej minimalna poprawa. Nadzieja jest w tym że w pierwszych dniach po odebraniu auta LPG chodziło znośnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2018-01-14, 22:23 

Dołączył(a): 2018-01-06, 21:59
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: Impreza GT 99
Elektronika: Alex48 by AEB
Wtryskiwacze: Pan J Zavoli
Reduktor: TurboT 1200
Dysze: brak
Pojemność: 2000
Moc: 218
Kod Nadwozia: sedan
Kod Silnika: ej20
Rok Produkcji: 1999
No i jest faktycznie spora poprawa tj. występują jedynie bardzo drobne bujnięcia przy przyspieszaniu z dołu obrotów tzn jest tak jak w pierwszym dniu jak auto dostało sekwencję. W takim razie na pierwszy ogień pójdzie zmiana kolektora i umiejscowienia wkrętek. O postępach będę informował i równocześnie dziękuję za dotychczasową pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Impreza GT problem z wystrojeniem
PostLink | Napisane: 2018-01-15, 05:32 

Dołączył(a): 2013-08-15, 18:44
Posty: 421
Lokalizacja: SRC

Pomógł: 17 razy

Auto: Passat B5 FL/Cordoba
Elektronika: Nano
Wtryskiwacze: Barracuda/Mikser
Reduktor: Shark 1200/Lovato Super
Dysze: 2.4/-
Pojemność: 1984/1598
Moc: 115/75
Kod Nadwozia: -
Kod Silnika: AZM/AEE
Rok Produkcji: 2003/1999
fajnie ,ze ruszylo to do przodu i widac szanse na normalne jezdzenie samochodem na lpg .mi troche tez zajelo zanim rozpracowalem bledy w samochodzie ,a mechanicy najechetniej by wymienili pol wozu ,co by nic nie dalo .(wsadzilem baraki i regulacja poprawna i bylo po temacie).


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO