Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: BRC SDI Trudny rozruch na zimnym 2.0 tfsi
PostLink | Napisane: 2018-02-11, 19:53 

Dołączył(a): 2018-02-11, 19:12
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Seat Leon Cupra 1p
Elektronika: BRC SDI
Wtryskiwacze: BRC ZÓŁTY SUPERMAX GLT
Reduktor: GENIUS MAX
Pojemność: 2000
Moc: 240/300
Kod Silnika: BWJ
Rok Produkcji: 2008
Witam serdecznie wszystkich :)

Borykam się z problemem cięzkiego rozruchu na zimnym silniku (2.0 TFSI BWJ). Po kilku godzinach postoju muszę kręcic 3-4 sekundy. Opiszę istotne informacje :

1. Problem pojawia sie tylko po jezdzie na lpg. Dla testow jezdziłem na benzynie tydzien i nawet po 20 godzinnym postoju na mrozie samochod odpalil bez problemu
1 a)Problem pojawiał się sporadycznie od 2, moze 3 miesięcy, natomiast teraz nalezy do codzienności
2. We wrześniu 2016 były wymieniane 3 wtryski BRC w Czakranie w Tarowie oraz jakiś ZESTAW NAPR.ELEKTR.LPG BRC ET98 SQMY07 SQ.11 (mam fakture)
3. Odnosze wrazenie, że na gazie są poprzestawiane kąty wyprzedzenia zapłonu - na postoju zdarzają się delikatne buchnięcia
4. Kilka miesiecy temu mialem czyszczony uklad dolotowy z nagaru, widzialem ze dysze wtryskiwaczy w plastikowym kolektorze trzymaja sie dosc slabo (pewnie wypadalo by to zrobic jak nalezy)
5. Powoli zbliza sie czas wymiany filtrów, natomiast nie sadze ze maja wplyw na rozruch
6. Sa 2 mapy silnika - na lpg seryjna moc 240, na benzynie okolice 300


Mieszkam w Krakowie i zanim będe zmuszony na wycieczke do Tarnowa wolę się Was poradzić, może akurat uda się odszukać eksperta z okolic chętnego zaglądnąc co w trawie piszczy :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC SDI Trudny rozruch na zimnym 2.0 tfsi
PostLink | Napisane: 2018-02-11, 22:23 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-12-20, 20:58
Posty: 6251
Lokalizacja: Kalisz / Kuczewola

Pomógł: 283 razy

Auto: Aódi a4b6
Elektronika: Q-Box Basic
Wtryskiwacze: Eko-Power
Reduktor: KME tur TWIN
Dysze: brak
Pojemność: 1781
Moc: 320KM\420Nm
Kod Nadwozia: 8E2
Kod Silnika: AVJ
Rok Produkcji: 2001
Tarnów to sama centrala dziwne, ze nie potrafią ogarnąć tematu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC SDI Trudny rozruch na zimnym 2.0 tfsi
PostLink | Napisane: 2018-02-11, 23:52 

Dołączył(a): 2018-02-11, 19:12
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Seat Leon Cupra 1p
Elektronika: BRC SDI
Wtryskiwacze: BRC ZÓŁTY SUPERMAX GLT
Reduktor: GENIUS MAX
Pojemność: 2000
Moc: 240/300
Kod Silnika: BWJ
Rok Produkcji: 2008
Nie byłem u nich jeszcze z tym problemem, takze nie ma co jeszcze ich oceniac czy podolaja wyzwaniu :). Pisze bo moze ktos sie spotkal z podobnym zjawiskiem

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC SDI Trudny rozruch na zimnym 2.0 tfsi
PostLink | Napisane: 2018-02-12, 06:05 

Dołączył(a): 2010-06-15, 22:41
Posty: 1492
Lokalizacja: PL

Pomógł: 164 razy

Wygląda mi na reduktor który zaczyna puszczać podciśnieniem gas lub któryś wtryskiwacz puszcza np ten co został. Moze miały jakiś feler.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC SDI Trudny rozruch na zimnym 2.0 tfsi
PostLink | Napisane: 2018-02-13, 17:48 

Dołączył(a): 2018-02-11, 19:12
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Seat Leon Cupra 1p
Elektronika: BRC SDI
Wtryskiwacze: BRC ZÓŁTY SUPERMAX GLT
Reduktor: GENIUS MAX
Pojemność: 2000
Moc: 240/300
Kod Silnika: BWJ
Rok Produkcji: 2008
W tygodniu podjadę do Czakramu na Rybitwach w Krakowie. Pewnie sie umowie na termin i zobaczymy czy znajda przyczynę. Oczywiscie nie zamykam tematu dopoki nie znajde rozwiazania.

Jezeli ktos jeszcze ma pomysly prosze sie wypowiadac, ewentualnie poleci serwis ktory jest porzadny i zna temat tfsi

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC SDI Trudny rozruch na zimnym 2.0 tfsi
PostLink | Napisane: 2018-02-16, 19:14 

Dołączył(a): 2018-02-11, 19:12
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Seat Leon Cupra 1p
Elektronika: BRC SDI
Wtryskiwacze: BRC ZÓŁTY SUPERMAX GLT
Reduktor: GENIUS MAX
Pojemność: 2000
Moc: 240/300
Kod Silnika: BWJ
Rok Produkcji: 2008
Update

Dzisiaj byłem u gaziarzy, okazało się że reduktor zaczyna puszczać bąble z wężyka od podciśnienia - trafiłeś Panie gregor0819.

Czytałem o regeneracji Genius Maxa, natomiast zarówno w internecie jak i w serwisie odradzają ten zabieg ze względu na powstałe wżery w aluminium.

Pytanie do znawców

1.Czy to koniecznie musi być taki sam reduktor? Nie moge kupic np.KME o takich samych parametrach ?
2.Czy jak kupie identyczny, potrzebne jest ponowne strojenie ? Tak mnie Panowie poinformowali dzisiaj. Wymiana ze strojeniem w granicach 500zł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC SDI Trudny rozruch na zimnym 2.0 tfsi
PostLink | Napisane: 2018-02-17, 06:22 

Dołączył(a): 2010-06-15, 22:41
Posty: 1492
Lokalizacja: PL

Pomógł: 164 razy

Jeśli nikt ciśnienia nie ruszal to wkładasz taki sam i jest oki. Możesz zmienić na cos innego. Tylko ustawiasz ciśnienie na 1500mbar, jeśli masz czujnik temperatury to poszukaj w postach jak go przenieść.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC SDI Trudny rozruch na zimnym 2.0 tfsi
PostLink | Napisane: 2018-02-18, 15:10 

Dołączył(a): 2015-04-09, 13:33
Posty: 358
Lokalizacja: Lublin

Pomógł: 22 razy

Auto: vw golf, kia rio
Elektronika: BRC SQ24
Pojemność: 1.6/1.4
Moc: 95/105
Rok Produkcji: '95/'14
A jaki masz przebieg na tym reduktorze? Zestaw naprawczy wyniesie Cię ok 100 zł plus trochę pracy własnej. Na forum masz kilka instrukcji jak to zrobić ze zdjęciami krok po kroku. Skoro i tak szykujesz się do wymiany to co szkodzi rozebrać, przeczyścić, zobaczyć czy są wżery czy nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC SDI Trudny rozruch na zimnym 2.0 tfsi
PostLink | Napisane: 2018-02-18, 16:33 

Dołączył(a): 2018-02-11, 19:12
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Seat Leon Cupra 1p
Elektronika: BRC SDI
Wtryskiwacze: BRC ZÓŁTY SUPERMAX GLT
Reduktor: GENIUS MAX
Pojemność: 2000
Moc: 240/300
Kod Silnika: BWJ
Rok Produkcji: 2008
Przebieg mysle ze jakies 80-100kkm-reduktor ma 6 lat.

Jak już wyciąnę i rozbiorę to pewnie będzie trzeba go ponownie ustawić co już na wstępie u tych gaziarzy daje 500zł (chyba ze się mylę). Oczywiście tak czy tak go rozbiorę dla własnej ciekawości :) Zszokowała mnie cena tego reduktora, ale podobno "srebrna cegła" już jest pozbawiona tych wad co oznacza że powinna przejezdzic kolejne 100kkm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BRC SDI Trudny rozruch na zimnym 2.0 tfsi
PostLink | Napisane: 2018-02-21, 20:28 

Dołączył(a): 2015-04-09, 13:33
Posty: 358
Lokalizacja: Lublin

Pomógł: 22 razy

Auto: vw golf, kia rio
Elektronika: BRC SQ24
Pojemność: 1.6/1.4
Moc: 95/105
Rok Produkcji: '95/'14
6 lat to całkiem sporo. Ja na Twoim miejscu bym się pobawił, zwłaszcza że soft jest odblokowany i do ściągnięcia. Co do ceny to moim zdaniem instalacja po 6 latach "zarobiła" nawet na nową, a co dopiero na reduktor.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO