Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Przy ujemnych temperaturach-check engine, brak mocy...
PostLink | Napisane: 2018-03-02, 16:16 

Dołączył(a): 2016-11-03, 20:37
Posty: 6
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra
Elektronika: Optima
Wtryskiwacze: Alex
Reduktor: Shark 1200
Pojemność: 1398
Moc: 90
Kod Nadwozia: Sedan
Kod Silnika: Z14XEP
Rok Produkcji: 2005
Mrozy zaraz sie skończą, ale problem sam nie zniknie i powróci z kolejną zimą, dlatego proszę Was o pomoc, bo mi ręce już opadają...

Opel Astra G 2005 1.4 16V Z14XEP - teraz mija druga zima jak jeżdżę tym samochodem, instalacja zakładana w kwietniu 2015, także "znam" instalację od nowości. W poprzednią zimę auto nie sprawiało żadnych problemów, nic nie zwróciło mojej uwagi. W tym roku niestety jest źle, postaram sie to opisać maksymalnie zwięźle, ale z góry przepraszam za objętość tego posta...

Na początku zimy temperatury nie spadały za bardzo pod 0, na gazie jeździło się dobrze, chociaż zainteresowanie moje wzbudziły szarpnięcia przy przejściu PB->LPG, które pojawiały się już czasem w lato przy zimniejszych nocach. Im zimniej tym były one bardziej odczuwalne, ale poza tym nic innego sie nie działo, auto miało moc. Wraz ze spadkami temperatur nasilały się objawy, mniej więcej było to tak:
- przy temperaturach 0-10* czuć było tylko szarpanie przy przejściu PB->LPG, w pierwszym roku użytkowania przechodził gładziutko
- przy temp. w okolicy -2*- -5* szarpnięcia zakłócały pracę silnika na tyle że dało sie odczuć spadki mocy
- przy temp. mniejszych, a najbardziej przy ostatnich mrozach które miały nawet ponad -12*, na gazie nie dało się jeździć. Automatyczne przejście PB->LPG kończyło się miganiem kontrolki check engine przez kilka sekund, silnik pracował jak traktor, nie miał mocy, brak przyspieszenia ponad 70km/h. Radą na to było tylko zgaszenie silnika i ponowne odpalenie oraz dalsza jazda na PB.
Przy jeździe do pracy jechałem na PB, wracając przełączałem na LPG i wtedy mimo mrozu, nie było problemu z jazdą. Problem głównie jest przy pierwszym użytkowaniu auta danego dnia. Zrobiłem dzisiaj test nawet i się zdziwiłem. Jechałem do lekarza o 7.30 jak było -12*, pozwoliłem mu przejść na gaz dopiero jak się porządnie rozgrzał, w okolicy 90*. Efekt - migający check, "traktor" i brak mocy. Przełączyłem z powrotem na PB i jechał dobrze. 2km dalej zjechałem na stacje i znowu go przełączyłem na LPG - efekt jak wcześniej, z tym że po powrocie na PB nadal chodził jak traktor. Wyłączyłem silnik, odpaliłem ponownie, było ok, dojechałem na miejsce na PB. Po 40 minutach wróciłem do autra, odpalam, spróbowałem przejść na gaz, był na tyle ciepły jeszcze że przeszedł i tuy zdziwienie - nie było nawet najmniejszego szarpnięcia, cały powrót na LPG bez problemu. Później jechałem jeszcze tam i z powortem z 6kmi również nie było problemu z LPG, rozgrzał, przeszedl, jechał.

Teraz krótko o tym co zrobiłem w tym temacie nim napisałem post:
- wymienione są świece (w tym modelu nie ma kabli) oraz termostat - nie było różnicy przed i po wymianie, problem pozostał
- check engine - błąd P0130. Tylko w formie migającej, po przejściu na gaz w mrozie, znika po kilku sekundach, czasem nawet nie pozostaje w pamięci komputera
- sonda lambda wskazuje wahania 0,1V-0,8V na biegu jałowym, druga sonda stałe 0,45V
- byłem u "gazownika" i jedyne co powiedział, to to, że wtryski padają i polecał by wymianę. Poza tym zrobił regulację, podniósł na próbe temperature przejścia na gaz na 40*C. Efekt był taki że potem nie było za dużych mrozów i auto jeździło idealnie, ale po kilku dniach powróciły szarpania, a przy mrozach powrócił check engine i brak mocy

Dodatkowo również z początkiem zimy wskażnik poziomu gazu (wyświetlany) przestał działać. Wcześniej mniej wiecej zgadzało się z rzeczywistością (150-180km do zgaśnięcia pierwszej diody, około 150km na rezerwie, itp), natomiast teraz cały czas pokazuje pełny zbiornik, a rezerwa zapala się na krótko przed końcem gazu. I tak już 5 tankowań sytuacja sie nie zmieniła. Nie wiem czy to ma coś wspólnego, i może ten wskaźnik nie jest bardzo potrzebny, ale jednak fajnie jak chociaż zgadzał się mniej więcej a nie w ogóle...

Nie chcę wymieniać listwy wtryskiwaczy i dawać 800zł lub więcej, nie do końca ufam gazownikowi z tak szybką diagnozą, dlatego postanowiłem spytać się Was, czy może nasuwa się komuś jakiś pomysł co może być przyczyną, albo sugestia co sprawdzić, cokolwiek... O ile oczywiście ktoś dotrwał do końca postu ;) Pierwsze auto z którym mam taki problem z instalacją gazową. Trzecia zakładana w tej firmie i tylko z nią są problemy. Niestety firma wyniosła się do swojej pierwotnej siedziby 150km ode mnie i teraz mam problem z porządnym serwisem w Poznaniu...

Jak potrzebne jakieś dane, informacje, to dopiszę wszystko co trzeba. Konfiguracja instalacji w profilu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przy ujemnych temperaturach-check engine, brak mocy...
PostLink | Napisane: 2018-03-03, 12:09 

Dołączył(a): 2010-09-12, 11:04
Posty: 1389
Lokalizacja: B-stokk

Pomógł: 88 razy

Auto: Mercedes s280/Volvo 940
Elektronika: Optima Pro-Tec/Nano
Wtryskiwacze: valtek/Barracuda
Reduktor: shark/shark 1500
Dysze: nie pamiętam:)
Pojemność: 2800/2.3
Moc: za mała:)/165KM
Rok Produkcji: 1998/1994
Wyczyscic lub wymienić wtryski ustawić potem poprawnie instalację. to twoje rozwiazanie problemow.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przy ujemnych temperaturach-check engine, brak mocy...
PostLink | Napisane: 2018-03-03, 19:45 

Dołączył(a): 2016-11-03, 20:37
Posty: 6
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra
Elektronika: Optima
Wtryskiwacze: Alex
Reduktor: Shark 1200
Pojemność: 1398
Moc: 90
Kod Nadwozia: Sedan
Kod Silnika: Z14XEP
Rok Produkcji: 2005
Wszystkich problemów? Łącznie z wskaźnikiem poziomu gazu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przy ujemnych temperaturach-check engine, brak mocy...
PostLink | Napisane: 2018-03-04, 11:02 

Dołączył(a): 2013-08-15, 18:44
Posty: 437
Lokalizacja: SRC

Pomógł: 17 razy

Auto: Passat B5 FL/Cordoba
Elektronika: Nano
Wtryskiwacze: Barracuda/Mikser
Reduktor: Shark 1200/Lovato Super
Dysze: 2.4/-
Pojemność: 1984/1598
Moc: 115/75
Kod Nadwozia: -
Kod Silnika: AZM/AEE
Rok Produkcji: 2003/1999
rozumie ,ze wtryski z profilu to ta najnizsza polka z alexa ?bo raczej Baraki to nie sa i tak sie nie zachowuja.Tak jak kolega wyzej napisal ,a wskazanie gazu tez da sie wyregulowac .Mozesz sam kupic Barracudy i wymienic i wyregulowac.Kupic dodatkowo sobie fejsa i mozna sobie z tym poradzic .Kwota ok 400zł Plus wlasna robota i po temacie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przy ujemnych temperaturach-check engine, brak mocy...
PostLink | Napisane: 2018-03-04, 11:41 

Dołączył(a): 2010-09-12, 11:04
Posty: 1389
Lokalizacja: B-stokk

Pomógł: 88 razy

Auto: Mercedes s280/Volvo 940
Elektronika: Optima Pro-Tec/Nano
Wtryskiwacze: valtek/Barracuda
Reduktor: shark/shark 1500
Dysze: nie pamiętam:)
Pojemność: 2800/2.3
Moc: za mała:)/165KM
Rok Produkcji: 1998/1994
Bez wskaznik gazu bedzie dobrze wszystko dziala usuń wazniejsze problemy potem wskaznik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przy ujemnych temperaturach-check engine, brak mocy...
PostLink | Napisane: 2018-03-04, 14:30 

Dołączył(a): 2013-08-15, 18:44
Posty: 437
Lokalizacja: SRC

Pomógł: 17 razy

Auto: Passat B5 FL/Cordoba
Elektronika: Nano
Wtryskiwacze: Barracuda/Mikser
Reduktor: Shark 1200/Lovato Super
Dysze: 2.4/-
Pojemność: 1984/1598
Moc: 115/75
Kod Nadwozia: -
Kod Silnika: AZM/AEE
Rok Produkcji: 2003/1999
dokladnie naprzod wywal te wtryski typu Rial .wskaznik gazu jak pisze kolega nie jest najwazniejszy i mozna sie posilkowac kilometrami na liczniku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przy ujemnych temperaturach-check engine, brak mocy...
PostLink | Napisane: 2018-03-04, 14:40 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 13201
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1011 razy

Auto: e39 540i/ibiza
Elektronika: lpgtech 328/stag 4
Wtryskiwacze: yeti/acw01
Reduktor: Kme twin/alaska
Dysze: brak/nie wiem
Pojemność: 4398/1,4
Moc: 286/60
Kod Silnika: M62B44
Rok Produkcji: 1997/1998
W optimie te wskazanie gazu dziala roznie. Olac to i jezdzic na kilometry.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przy ujemnych temperaturach-check engine, brak mocy...
PostLink | Napisane: 2018-03-04, 14:47 

Dołączył(a): 2016-11-03, 20:37
Posty: 6
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra
Elektronika: Optima
Wtryskiwacze: Alex
Reduktor: Shark 1200
Pojemność: 1398
Moc: 90
Kod Nadwozia: Sedan
Kod Silnika: Z14XEP
Rok Produkcji: 2005
red_devil30 napisał(a):
rozumie ,ze wtryski z profilu to ta najnizsza polka z alexa ?bo raczej Baraki to nie sa i tak sie nie zachowuja.Tak jak kolega wyzej napisal ,a wskazanie gazu tez da sie wyregulowac .Mozesz sam kupic Barracudy i wymienic i wyregulowac.Kupic dodatkowo sobie fejsa i mozna sobie z tym poradzic .Kwota ok 400zł Plus wlasna robota i po temacie.

Tak, to najniższa półka niestety, jakbym orientował się w tym temacie bardziej przed założeniem, to bym nie dał sobie ich złożyć, a to za niewiedzę potem trzeba podwójnie płacić...

Najchętniej kupił bym sam oraz sam bym wymianę zrobił bo z tego co widzę nie jest to skomplikowane, a najwyżej na samą regulację pojechać do serwisu, ale jako że w temacie gazu raczej uznaję się za laika, to chciałbym jeszcze spytać Was, na co muszę zwrócić uwagę przy ewentualnym zakupie wtrysków? Jakieś istotne parametry zależne od silnika lub instalacji?

A tak przy okazji, skoro winne są jednak wtryski, to dalsza jazda w takiej sytuacji, poza dyskomfortem w samej jeździe, nie działa gorzej na sam silnik lub instalację? Nie muszę z tym się spieszyć czy raczej powinienem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przy ujemnych temperaturach-check engine, brak mocy...
PostLink | Napisane: 2018-03-04, 15:24 

Dołączył(a): 2013-08-15, 18:44
Posty: 437
Lokalizacja: SRC

Pomógł: 17 razy

Auto: Passat B5 FL/Cordoba
Elektronika: Nano
Wtryskiwacze: Barracuda/Mikser
Reduktor: Shark 1200/Lovato Super
Dysze: 2.4/-
Pojemność: 1984/1598
Moc: 115/75
Kod Nadwozia: -
Kod Silnika: AZM/AEE
Rok Produkcji: 2003/1999
Uboga mieszanka nie bedzie na pewno dobra dla silnika(jezeli oczywiscie tak jest ) .wstaw Barracudy -to sa dobre wtryski i sprawdzone.sam posiadam ,a wczesniej mialem Regfasty i roznica jest kolosalna .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przy ujemnych temperaturach-check engine, brak mocy...
PostLink | Napisane: 2018-03-04, 19:06 

Dołączył(a): 2016-11-03, 20:37
Posty: 6
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra
Elektronika: Optima
Wtryskiwacze: Alex
Reduktor: Shark 1200
Pojemność: 1398
Moc: 90
Kod Nadwozia: Sedan
Kod Silnika: Z14XEP
Rok Produkcji: 2005
Na forum widzę opis Barracuda 115 i 130, ale które powinienem wybrać do siebie? Bo nie widzę różnicy w dalszych parametrach i nie wiem czy w ogóle jest jakaś inna różnica..

Poza podłączeniem nowych wtrysków i późniejszą regulacją nic więcej nie trzeba zmieniać? Nic rozwiercać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przy ujemnych temperaturach-check engine, brak mocy...
PostLink | Napisane: 2018-03-04, 20:15 

Dołączył(a): 2013-08-15, 18:44
Posty: 437
Lokalizacja: SRC

Pomógł: 17 razy

Auto: Passat B5 FL/Cordoba
Elektronika: Nano
Wtryskiwacze: Barracuda/Mikser
Reduktor: Shark 1200/Lovato Super
Dysze: 2.4/-
Pojemność: 1984/1598
Moc: 115/75
Kod Nadwozia: -
Kod Silnika: AZM/AEE
Rok Produkcji: 2003/1999
115 barracudy .trzeba rozwiercic dysze we wtryskach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przy ujemnych temperaturach-check engine, brak mocy...
PostLink | Napisane: 2018-03-04, 23:17 

Dołączył(a): 2016-11-03, 20:37
Posty: 6
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra
Elektronika: Optima
Wtryskiwacze: Alex
Reduktor: Shark 1200
Pojemność: 1398
Moc: 90
Kod Nadwozia: Sedan
Kod Silnika: Z14XEP
Rok Produkcji: 2005
Czyli najlepiej to zakupić interfejs, sprawdzić wpierw ciśnienie reduktora, zakładając że powinno być 1,2 bara (z tego co czytałem najlepiej aby takie było?) powinienem rozwiercić dysze, patrząc w tabele wychodzi 2,2 (90KM czyli ~22KM na cylinder)? Od tego punktu wyjściowego najlepiej zacząć? Potem montaż wtrysków i regulacja w programie

PS. Dziękuję za dotychczasową pomoc wszystkim którzy odpowiedzieli :) Staram się nauczyć w temacie LPG jak najwięcej. Oczywiście poza pytaniami czytam forum i poza forum, ale nieraz na jedno pytanie jest kilka różnych odpowiedzi i potrzebuję potwierdzenia że dobrze pomyślałem....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przy ujemnych temperaturach-check engine, brak mocy...
PostLink | Napisane: 2018-03-05, 14:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-11-29, 09:53
Posty: 734
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 28 razy

Auto: Volvo V40
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Napoleon
Reduktor: Turbot
Pojemność: 2000
Moc: 235
Rok Produkcji: 1999
Nie wydaje mi się aby warsztat nie mówił, że są tańsze i droższe opcje instalacji. Proponuję zadzwonić pod 693-702-556. Polecany warsztat z Poznania zrobi to jak trzeba.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przy ujemnych temperaturach-check engine, brak mocy...
PostLink | Napisane: 2018-03-05, 21:44 

Dołączył(a): 2016-11-03, 20:37
Posty: 6
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra
Elektronika: Optima
Wtryskiwacze: Alex
Reduktor: Shark 1200
Pojemność: 1398
Moc: 90
Kod Nadwozia: Sedan
Kod Silnika: Z14XEP
Rok Produkcji: 2005
Optima napisał(a):
Nie wydaje mi się aby warsztat nie mówił, że są tańsze i droższe opcje instalacji. Proponuję zadzwonić pod 693-702-556. Polecany warsztat z Poznania zrobi to jak trzeba.

Przedstawili to tak: są dwie opcje instalacji, tańsza i droższa (różnica 200zl), ale ja wziąłem ta droższą właśnie. Jako że to trzecie auto które od nich wyjechało i zawsze była dobra obsługa, to ufałem im na tyle, że o nic nie pytałem, no bo wiedzą co robią, klientów multum, ja też zawsze polecałem innym. Poza tym wtedy w ogóle temat LPG mnie nie interesował, poza tym żeby działało, móc zatankować i jechać.

Jako ciekawostka, skończyło się to tak, że ja przejechałem 2 lata i 35tys km i wtryski do wymiany, a ojciec na tych samych wytryskach przez 5 lat zrobił kilkaset tysięcy km na taksówce i dalej jeździ bez problemów. Tak to bywa :)

Dziękuję Optima, skorzystam prawdopodobnie z tego warsztatu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przy ujemnych temperaturach-check engine, brak mocy...
PostLink | Napisane: 2018-03-06, 20:04 

Dołączył(a): 2013-08-15, 18:44
Posty: 437
Lokalizacja: SRC

Pomógł: 17 razy

Auto: Passat B5 FL/Cordoba
Elektronika: Nano
Wtryskiwacze: Barracuda/Mikser
Reduktor: Shark 1200/Lovato Super
Dysze: 2.4/-
Pojemność: 1984/1598
Moc: 115/75
Kod Nadwozia: -
Kod Silnika: AZM/AEE
Rok Produkcji: 2003/1999
daj niech zrobi to polecany zaklad niz jak masz sam sie z tym denerwowac .wiem po sobie zanim zalapalem przy pomocy forum troche zeszlo.nie da sie tego kupic.Ci co to robia na codzien wiedza co i jak ugryzc


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO