Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Silnik 2.2 PSA (406/807/C8)
PostLink | Napisane: 2014-08-11, 10:02 

Dołączył(a): 2009-09-29, 11:28
Posty: 297
Lokalizacja: maz

Pomógł: 2 razy

Auto: Citroen C8/307SW 2.0
Elektronika: Tech 224/Stag Qbox+
Wtryskiwacze: Dragon/Barracuda
Reduktor: ACR01/Tur
Pojemność: 2230/1997
Moc: 158/143
Kod Nadwozia: piasek/szary
Kod Silnika: 3FZ/EW10A
Rok Produkcji: 2005/2006
Witam!

Czy macie jakieś doświadczenie z silnikiem PSA 2.2 (2230cm3, 158km)? Zdarzają się C8/807 z tym motorem, wtrysk pośredni. W necie informacji znalazłem bardzo mało. Jak te silniki ogólnie się sprawują, warto się zainteresować pod kątem montażu LPG?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 2.2 PSA (406/807/C8)
PostLink | Napisane: 2014-08-11, 10:29 

Dołączył(a): 2013-06-26, 14:57
Posty: 965

Pomógł: 26 razy

Auto: Citroen C4 Picass 2.0 16V
Elektronika: STAG QBOX Plus
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: KME Tur
Pojemność: 1997
Moc: 140
Kod Silnika: RFJ EW10A
Rok Produkcji: 2008
Mało popularny i dość specyficzny. Zmienne fazy rozrządu, problemy z wariatorem (dostępny tylko ori) ale to nie jakiś specjalny dramat, BMW też ma vanosy i też zamienników nie ma - tylko oryginały z BMW. Silnik PSA dzięki zmiennym fazom ma dość ciekawą charakterystykę pracy - nie trzeba go piłować jak każdej 16V żeby znaleźć moment i moc co na pewno odwdzięczy się przy spalaniu które jest niskie jak na tak duży motor i budy w jakie go wsadzano. Gaz znosi jak każdy: dobra kompletacja, prawidłowy montaż i strojenie i w zasadzie tyle.
Z wad (poza zużywającym się kołem wariatora)
- mało popularny co sprawia że równie mało jest ludzi w kraju potrafiących go mechanicznie ogarnąć w razie W. Wiele ASO nigdy nei widziało go nawet na oczy
- lubi olej (od 2 do 5 setek na tysiąc km)
- notorycznie zalewanie go 5W-30 i rzadszymi jeszcze przyspiesza zdechnięcie wariatora
- nietypowy silnik, dłuugo trzeba szukać nabywcy przy sprzedaży
Z zalet:
- dzięki temu można go wyrwać za dobre pieniądze
- wsadzany zazwyczaj do topowych wersji wyposażenia co jeszcze bardziej kusi
- kultura pracy (jak sprawny wariator)
- niskie spalanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 2.2 PSA (406/807/C8)
PostLink | Napisane: 2014-08-11, 15:32 

Dołączył(a): 2009-09-29, 11:28
Posty: 297
Lokalizacja: maz

Pomógł: 2 razy

Auto: Citroen C8/307SW 2.0
Elektronika: Tech 224/Stag Qbox+
Wtryskiwacze: Dragon/Barracuda
Reduktor: ACR01/Tur
Pojemność: 2230/1997
Moc: 158/143
Kod Nadwozia: piasek/szary
Kod Silnika: 3FZ/EW10A
Rok Produkcji: 2005/2006
trochę się właśnie zastanawiam, bo rzadki. Czy siedzi tam hydraulika? Bo wariator i zużycie oleju to chyba nie tragedia... tylko ciekawe jaki koszt wariatora...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 2.2 PSA (406/807/C8)
PostLink | Napisane: 2014-08-11, 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-10-04, 12:10
Posty: 2816
Lokalizacja: Ełk / Białystok

Pomógł: 242 razy

Auto: SubaruLegacy/Legacy Turbo
Elektronika: 4Save Best/Stag 300 +
Wtryskiwacze: Barracuda 115/Hana
Reduktor: ZavoliMOD@1.5/Prins @1.3
Dysze: Brak/Blue
Pojemność: 2457/1994
Moc: 173/200
Kod Nadwozia: BP/BC
Kod Silnika: EJ253/EJ20GN
Rok Produkcji: 2006/1994
Robiliśmy C8 z tym motorem. Klient wyrwał za śmieszną kasę, bo nikt tego nie chciał. Ogólnie nic jakiegoś strasznego, normalny silnik z hydrauliką. Ostatnio też widziałem znajomy mechanik robił w takim rozrząd i wspomniany wariator. Nie za bardzo przyjemna praca z racji trudnego dostępu, ale jak mechanik ma łeb na karku to nie ma problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 2.2 PSA (406/807/C8)
PostLink | Napisane: 2014-08-11, 20:07 

Dołączył(a): 2013-06-26, 14:57
Posty: 965

Pomógł: 26 razy

Auto: Citroen C4 Picass 2.0 16V
Elektronika: STAG QBOX Plus
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: KME Tur
Pojemność: 1997
Moc: 140
Kod Silnika: RFJ EW10A
Rok Produkcji: 2008
Ten wariator kosztuje podobnie jak vanos w BMW ok 1300-1500zł, zależy jaki wydębisz rabat w ASO.
KZFR tanie są tylko do opli i renówek bo jakieś 700zł normalna urzędowa cena ASO, rabaciarze 200zł taniej wyciągają...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 2.2 PSA (406/807/C8)
PostLink | Napisane: 2014-08-11, 20:54 

Dołączył(a): 2010-01-29, 12:13
Posty: 1768
Lokalizacja: kraków

Pomógł: 205 razy

Auto: peugeot 307
Elektronika: 4gas
Wtryskiwacze: Reg Fast
Reduktor: zavoli zeta
Dysze: 2,0
Pojemność: 1.6
Moc: 109
Kod Silnika: TU5JP4
Rok Produkcji: 2005
Wariator to nie taki problem jak przepustnica, zębatki zrobione z gównolitu tracą uzębienie, dlatego trafienie używki to nie lada wyczyn


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 2.2 PSA (406/807/C8)
PostLink | Napisane: 2014-08-11, 23:23 

Dołączył(a): 2009-09-29, 11:28
Posty: 297
Lokalizacja: maz

Pomógł: 2 razy

Auto: Citroen C8/307SW 2.0
Elektronika: Tech 224/Stag Qbox+
Wtryskiwacze: Dragon/Barracuda
Reduktor: ACR01/Tur
Pojemność: 2230/1997
Moc: 158/143
Kod Nadwozia: piasek/szary
Kod Silnika: 3FZ/EW10A
Rok Produkcji: 2005/2006
A to częsta usterka? Jak z kosztami?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odp: Silnik 2.2 PSA (406/807/C8)
PostLink | Napisane: 2015-05-10, 21:58 

Dołączył(a): 2011-02-02, 00:55
Posty: 920
Lokalizacja: Radzionków

Pomógł: 66 razy

Auto: Toyota Avensis Verso
Elektronika: Stag Q-box
Wtryskiwacze: Barracuda 115 Nl
Reduktor: KME TUR
Pojemność: 1998
Moc: 150
Kod Nadwozia: M2
Kod Silnika: 1AZ-FE
Rok Produkcji: 2004
odświeżę,
przepustnica w aso 1000zł, na necie można znaleźć troche taniej, używki baaardzo trudno znaleźć, choć mechanik który mi reanimował auto, dzięki znajomościom znalazł w dniu odstawienia do niego auta,
co do oleju, ja mam pod maską naklejkę z zaleceniem że ma być Api SJ/CF, czyli 10w40, problemów z wariatorem nie mam,
jeśli nie goni się silnika to oleju mocno nie ubywa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 2.2 PSA (406/807/C8)
PostLink | Napisane: 2017-05-23, 07:35 

Dołączył(a): 2009-09-29, 11:28
Posty: 297
Lokalizacja: maz

Pomógł: 2 razy

Auto: Citroen C8/307SW 2.0
Elektronika: Tech 224/Stag Qbox+
Wtryskiwacze: Dragon/Barracuda
Reduktor: ACR01/Tur
Pojemność: 2230/1997
Moc: 158/143
Kod Nadwozia: piasek/szary
Kod Silnika: 3FZ/EW10A
Rok Produkcji: 2005/2006
Moje wrażenia po 60kkm dla potomnych:
- przepustnica niestety mnie dopadła po 1,5 roku, 900 pln + wymiana własna. Mam nadzieję, że do końca użytkowania starczy.
- wariator czasem się odzywa przy odpaleniu. Nie ma reguły. I jak się odzywa, to oleju trochę idzie w rurę. Zmienię przy następnej wymianie rozrządu, za 30kkm.
- do tego auta mniejszy silnik chyba byłby za mały. A tak całkiem przyjemnie się odpycha.
- LPG ACR01 jest na 1,1-1,15 ok, Dragony srebrne na dyszy 2,6. Zbiornik mam 53l netto. Spalanie miasto ok. 14l, przy ostrych korkach, klimie i jeździe żony dobija czasem do 16l. Trasa 10-11l, autostada 140kmh 13,5l.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 2.2 PSA (406/807/C8)
PostLink | Napisane: 2018-03-13, 08:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-11-21, 11:31
Posty: 131
Lokalizacja: KrK

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Galaxy MK2
Elektronika: Stag4
Wtryskiwacze: HANA 2001
Reduktor: AC r01
Dysze: ???
Pojemność: 2295
Moc: 145
Rok Produkcji: 2000
i jak wrażenia po (prawie) kolejnym roku ? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 2.2 PSA (406/807/C8)
PostLink | Napisane: 2018-03-13, 08:55 

Dołączył(a): 2018-01-26, 10:04
Posty: 11

Pomógł: 0 razy

Auto: c5 1.8
Elektronika: landi
Wtryskiwacze: matrix
Reduktor: niewiem
Dysze: ?
Pojemność: 1.8
Moc: 117
Kod Nadwozia: kombi
Rok Produkcji: 2004
Może ja Ci coś odpowiem na ten temat. Ludzie wymagają aby 10 czy 15 letni silnik był jak nowy, jak coś się psuje to nazywane jest to wadą fabryczną. Wada fabryczna to jak coś padnie po 30.000km a nie 500.000km. Tak jak z kołem dwumasowym w dieslu. Jak nie napiszesz, że wymieniłeś 10.000km temu to kupujący będzie negocjować żeby mieć na wymianę, ludzie biorą kredyty by kupić coś lepszego i się pokazać a potem zwyczajnie nie mają na naprawy i płaczą, że silniki są złe, że KZFR pada itd.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 2.2 PSA (406/807/C8)
PostLink | Napisane: 2018-03-13, 09:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-11-21, 11:31
Posty: 131
Lokalizacja: KrK

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Galaxy MK2
Elektronika: Stag4
Wtryskiwacze: HANA 2001
Reduktor: AC r01
Dysze: ???
Pojemność: 2295
Moc: 145
Rok Produkcji: 2000
Świerzak, dzięki za rzeczową opinię o silniku 2.2 PSA !
bardzo dobrze, że są tak pomocni forumowicze !

szacun stary


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO