Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Późne przełączanie gazu
PostLink | Napisane: 2018-03-13, 11:13 

Dołączył(a): 2018-03-13, 10:14
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda HR-V
Elektronika: Zenit Bluebox
Pojemność: 1600
Moc: 124
Witam, w mojej Hondzie HR-V 1.6 124KM, 2005, półtora roku temu została zamontowana instalacja gazowa Zenit Bluebox. Samochodem jeżdżę od 3 miesięcy więc nie wiem jak wcześniej się sprawował. Wydaje mi się, że dość późno przełącza się na gaz. Jak stoi na mrozie ok -10 stopni to muszę przejechać 3-4km. Przeważnie garażuję samochód ale nawet po wyjechaniu z garażu muszę przejechać około 1000-1500m. Co dziwniejsze, przełączanie gazu nie jest zależne od temp. silnika pokazywanej na desce rozdzielczej. Jak wyjeżdżam z garażu to przełącza na gaz w okolicach wskazówki ciut powyżej C, a jak stoi na dworze i przemarźnie to wskazówka musi osiągać połowę wskaźnika (równo pomiędzy C i H). Czy wszystko jest w porządku? Dodam, że samochód ma problemy z odpalaniem na zimnie - bez dodania gazu nie chce zapalić - kręci w kółko. Przepustnice czyściłem, świecie wymieniałem - nic nie pomogło. Jak zaczęły się problemy z odpalaniem to zauważyłem brak płynu chłodzącego w zbiorniczku. Czy to może być czujnik temperatury płynu chłodzącego i wpływa zarówno na problem przy odpalaniu jak i przy późnym przełączaniu gazu? Samochód pali sporo benzyny, z moich obserwacji wynika, że około 3l/100km. Jeszcze pali się check silnika, a na komputerze wychodzi, że zbyt uboga mieszanka - po kasowaniu błędu pojawia się spowrotem po kilkunastu km.

z góry dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Późne przełączanie gazu
PostLink | Napisane: 2018-03-13, 11:36 

Dołączył(a): 2013-05-22, 21:14
Posty: 873
Lokalizacja: Okolice Bełchatowa .795-10-80-70

Pomógł: 65 razy

Auto: Passat b7 , Alfa Mito
Elektronika: ciekły wtrysk lpg Nevo
Wtryskiwacze: Fabryczne , Barracuda
Reduktor: Brak , Silver
Dysze: Fabryczne Brak
Pojemność: 2.0 TSI , 1.4 T-JET
Moc: 211 , 180
Rok Produkcji: 2012 , 2009
Z tego co piszesz , to instalka na gwarancji , więc po co szukać w gównie bakterii niech majstry poprawiają co spieprzyli .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Późne przełączanie gazu
PostLink | Napisane: 2018-03-13, 11:40 

Dołączył(a): 2018-03-13, 10:14
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda HR-V
Elektronika: Zenit Bluebox
Pojemność: 1600
Moc: 124
Rok gwarancji było na instalacje :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Późne przełączanie gazu
PostLink | Napisane: 2018-03-13, 11:44 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-10-29, 18:39
Posty: 20210
Lokalizacja: Lublin-Snopków 56A Tel 609258834

Pomógł: 2061 razy

Auto: Opel Zafira,,,Renault Cli
Elektronika: STAG 4QBOX,,,Stag 4+
Wtryskiwacze: Hana zielone,,AC W-03
Reduktor: Zavoli-N...AC R-02
Dysze: bez dyszek 1,7
Pojemność: 1800---1,2
Moc: 140KM 58km
Kod Nadwozia: COSMO 3D
Kod Silnika: Z18XER ?????
Rok Produkcji: 2006 2001
Wojdusz napisał(a):
Rok gwarancji było na instalacje

Gwarancja jest 2 lata na instalację, więc udaj się do gwaranta...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Późne przełączanie gazu
PostLink | Napisane: 2018-03-13, 19:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-11-02, 11:20
Posty: 986

Pomógł: 83 razy

Auto: Audi
Elektronika: Brak
Pojemność: 1.8
Moc: 163
Rok Produkcji: 2002
Wojdusz, z twojego opisu wynika że przyczyn problemów moze być kilka.

Wojdusz napisał(a):
Jak wyjeżdżam z garażu to przełącza na gaz w okolicach wskazówki ciut powyżej C, a jak stoi na dworze i przemarźnie to wskazówka musi osiągać połowę wskaźnika


Powyższe moze być powiązane z tym:

Wojdusz napisał(a):
zauważyłem brak płynu chłodzącego w zbiorniczku


Znajdź w okolicy kumatego majstra i oddaj auto. Po pytaniach ( bez obrazy) uważam że na forum otrzymasz porady ktore raczej wymagają ciut wiedzy ktorej Ci brak. Zaoszczedzisz czas i dzieki temu pieniądze.
Opisałeś istotne rzeczy i jesli to samo przekażesz w warsztacie problem szybko powinien zostać rozwiązany.
Z uwagi na check od ubogiej nie trać chwili i szybko umawiaj wizytę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Późne przełączanie gazu
PostLink | Napisane: 2018-03-14, 08:50 

Dołączył(a): 2018-03-13, 10:14
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda HR-V
Elektronika: Zenit Bluebox
Pojemność: 1600
Moc: 124
Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Fakt, na samochodach się zbytnio nie znam. Rozmawiałem z gazownikiem i powiedział, że prawdopodobnie jest zepsuty termostat i żeby go wymienić. Jak nie będzie poprawy wtedy przyjechać do niego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Późne przełączanie gazu
PostLink | Napisane: 2018-03-14, 17:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-11-02, 11:20
Posty: 986

Pomógł: 83 razy

Auto: Audi
Elektronika: Brak
Pojemność: 1.8
Moc: 163
Rok Produkcji: 2002
Termostat to jedno ale niedogrzany reduktor to raczej też ciekły gaz a to powinno powodować wypadanie zapłonu ze zbyt bogatej mieszanki a nie checka z powodu ubogiej...

Stawiam na nawarstwienie się kilku problemów (2).
Instalacja do diagnozy. Albo źle wyregulowana instalacja albo "mechanika" pada.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Późne przełączanie gazu
PostLink | Napisane: 2018-03-15, 18:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-11-07, 12:36
Posty: 1313
Lokalizacja: POLSKA

Pomógł: 108 razy

Auto: TOYOTA / SKODA
Elektronika: ZENIT BLUE BOX
Wtryskiwacze: HERCULES GSIM /HER. BLUE
Reduktor: KME TUR / NORDIC
Dysze: BEZ DYSZ / 2.4
Pojemność: 1800 / 1600
Moc: 154 / 101
Rok Produkcji: 2015 / 2010
Temat praktycznie wyczerpany, ale zastanawia mnie jeszcze w jaki sposób obliczyłeś że auto pali 3l PB?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Późne przełączanie gazu
PostLink | Napisane: 2018-03-16, 11:43 

Dołączył(a): 2018-03-13, 10:14
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda HR-V
Elektronika: Zenit Bluebox
Pojemność: 1600
Moc: 124
Oczywiście nie jest to wynik samej jazdy na benzynie. Jest to przelicznik ile dodatkowo pali benzyny mimo posiadanej instalacji gazowej. Przy zapaleniu sie rezerwy zatankowalem 15l. Przejechalem łączenie 500km (na benzynie nim przelaczy sie gaz oraz na samym gazie) na analogicznych trasach dom-praca - spalilo 3l/100km + gaz ~11l/100km. Po około 20 dniach znowu zapalila sie rezerwa. Przeliczając na samą jazde na benzynie to przejechałem ok 90km, co daje spalanie rzedu 16.8l/100km. Według mnie żre benzyne jak szalony i samochód trafia w przyszłym tyg do mechanika. Zdaje sobie sprawe ze podczas mrozow na ssaniu pali wiecej, ale zeby az tyle? :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Późne przełączanie gazu
PostLink | Napisane: 2018-03-16, 16:18 

Dołączył(a): 2018-03-13, 10:14
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda HR-V
Elektronika: Zenit Bluebox
Pojemność: 1600
Moc: 124
Zauważyłem jeszcze ze gaz wyłącza się przy ustawionym maksymalnym grzaniu gdy pokrętło jest przekracone maksymalnie na temperaturę grzania i sila nawiewu na 4. Co może być tego przyczyną?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Późne przełączanie gazu
PostLink | Napisane: 2018-03-18, 11:19 

Dołączył(a): 2013-12-22, 14:27
Posty: 1267
Lokalizacja: Tychów Nowy koło Starachowic

Pomógł: 107 razy

Auto: citroen c5, Peugeot 307
Elektronika: zenit pro/zenit pro
Wtryskiwacze: magic jet FX/hana
Reduktor: zavoli zeta s/kme tur
Dysze: 2.0
Pojemność: 3000/2000
Moc: 207/140
Kod Silnika: XFX, EW10A
Rok Produkcji: 2001/2007
Czujnik temperatury na reduktorze może być narażony na zimny wiatr z zewnątrz i będzie zaniżał tem. na reduktorze co powoduje dłuższe przełączanie pomimo że silnik rozgrzany. Możesz go owinąć izolacją parcianą trochę pomoże. Poza tym instalacja do regulacji z racji błędów.
Co do spalania PB to zależy jakie dystanse robisz tym autem. jeśli krótkie to spalanie w normie. W lato bedzie mniejsze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Późne przełączanie gazu
PostLink | Napisane: 2018-03-18, 22:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-11-07, 12:36
Posty: 1313
Lokalizacja: POLSKA

Pomógł: 108 razy

Auto: TOYOTA / SKODA
Elektronika: ZENIT BLUE BOX
Wtryskiwacze: HERCULES GSIM /HER. BLUE
Reduktor: KME TUR / NORDIC
Dysze: BEZ DYSZ / 2.4
Pojemność: 1800 / 1600
Moc: 154 / 101
Rok Produkcji: 2015 / 2010
Trzeba sprawdzić co się dzieje z temperaturą reduktora podczas jazdy, może być źle wpięta woda albo po prostu termostat jest cały czas otwarty. Co do samego spalania benzyny, proponował bym zatankować do pełna zrobić 200km i zatankować ponownie do pełna wtedy mamy realnie ile spalił PB czekanie aż zapali się rezerwa nie jest wiarygodne.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO