Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Analiza spalin
PostLink | Napisane: 2018-03-13, 18:58 

Dołączył(a): 2018-02-15, 21:18
Posty: 40
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 2 razy

Auto: Mercedes E320
Elektronika: QMAX Basic
Wtryskiwacze: W03
Reduktor: R01
Pojemność: 3200
Moc: 224
Kod Nadwozia: W211
Kod Silnika: M112
Rok Produkcji: 2004
Może ktoś pomóc w wyjaśnieniu wyników testu emisji spalin po założeniu instalacji LPG?

Nie wiem czy ten parametr HC na gazie jest prawidłowy, jest większy niż na benzynie.


Załączniki:
IMG_20180313_080809a.jpg
IMG_20180313_080809a.jpg [ 37.01 KiB | Przeglądane 507 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Analiza spalin
PostLink | Napisane: 2018-03-13, 20:19 

Dołączył(a): 2011-04-21, 22:17
Posty: 2193
Lokalizacja: Luboń k. Pń-a

Pomógł: 160 razy

Auto: Accord/PuntoII/Mond MK IV
Elektronika: 4+ / 204 / One
Wtryskiwacze: Barracuda/Yeti/Yeti
Reduktor: Silver / AT 09 / TUR
Dysze: Brak/1,9/2.4
Pojemność: 2.0 / 1.2 / 1.6
Moc: 150 / 80 / 125
Kod Silnika: F20B2 / 188A5000 / PNBA
Rok Produkcji: 2000 / 2002 / 2010
https://warsztat.pl/dzial/14-instalacje ... alin,64420


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Analiza spalin
PostLink | Napisane: 2018-03-13, 20:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-25, 13:26
Posty: 209
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 26 razy

Auto: VW BORA
Elektronika: Stag QNEXT+
Wtryskiwacze: Hana 2000 RED
Reduktor: Zavoli Zeta N
Pojemność: 1984
Moc: 115
Kod Nadwozia: 1J6
Kod Silnika: AQY
Rok Produkcji: 2000
Z tego testu wynika, że CO spadło, jednak HC wzrosło.

Znalazłem taką teorię co do HC:

Cytuj:
"W momencie pomiaru spalin analizatorem (z próbnikiem na podczerwień), HC wskazuje ilość niedopalonego paliwa w częściach na milion (Parts Per Million) ppm które "uciekły" z procesu spalania.
Co powoduje niedopalanie HC???? Podczas procesu spalania, każde zgubienie zapłonu (bez znaczenia z jakiego powodu) będzie przyczyniało się do wyższych niż normalnie wskazań HC. Typową przyczyną wysokiego poziomu HC są: brak iskry, niewystarczający czas trwania iskry, niewłaściwy moment zapłonu, problemy z zapaleniem mieszanki oraz uszkodzenie mechaniczne ( zbyt niski stopień sprężania). Jako dodatek do tego, niewłaściwy skład mieszanki przyczynia się również do wyższych odczytów HC niż normalne.
Mieszanka zbyt bogata (za dużo paliwa) lub zbyt uboga (za dużo powietrza) nie będzie ulegała całkowitemu spaleniu. "


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Analiza spalin
PostLink | Napisane: 2018-03-13, 20:51 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 24359
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 914 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 272->310
Kod Silnika: B6294T
kiepsko wyregulowana instalka

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis/wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Analiza spalin
PostLink | Napisane: 2018-03-13, 21:00 

Dołączył(a): 2011-04-21, 22:17
Posty: 2193
Lokalizacja: Luboń k. Pń-a

Pomógł: 160 razy

Auto: Accord/PuntoII/Mond MK IV
Elektronika: 4+ / 204 / One
Wtryskiwacze: Barracuda/Yeti/Yeti
Reduktor: Silver / AT 09 / TUR
Dysze: Brak/1,9/2.4
Pojemność: 2.0 / 1.2 / 1.6
Moc: 150 / 80 / 125
Kod Silnika: F20B2 / 188A5000 / PNBA
Rok Produkcji: 2000 / 2002 / 2010
I i II gen to ok - kiepska regulacja, ale IV gen. to już chyba odpada bo w idle to sobie korekta zrobi tak jak być powinno.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Analiza spalin
PostLink | Napisane: 2018-03-13, 21:01 

Dołączył(a): 2018-02-15, 21:18
Posty: 40
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 2 razy

Auto: Mercedes E320
Elektronika: QMAX Basic
Wtryskiwacze: W03
Reduktor: R01
Pojemność: 3200
Moc: 224
Kod Nadwozia: W211
Kod Silnika: M112
Rok Produkcji: 2004
co można poprawić? jakaś wskazówka dla gazownika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Analiza spalin
PostLink | Napisane: 2018-03-13, 21:04 

Dołączył(a): 2011-04-21, 22:17
Posty: 2193
Lokalizacja: Luboń k. Pń-a

Pomógł: 160 razy

Auto: Accord/PuntoII/Mond MK IV
Elektronika: 4+ / 204 / One
Wtryskiwacze: Barracuda/Yeti/Yeti
Reduktor: Silver / AT 09 / TUR
Dysze: Brak/1,9/2.4
Pojemność: 2.0 / 1.2 / 1.6
Moc: 150 / 80 / 125
Kod Silnika: F20B2 / 188A5000 / PNBA
Rok Produkcji: 2000 / 2002 / 2010
spec1al napisał(a):
co można poprawić? jakaś wskazówka dla gazownika?

Ale o jakiej instalacji w jakim aucie mowa?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Analiza spalin
PostLink | Napisane: 2018-03-13, 21:09 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 28421
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2650 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
azydek napisał(a):
w idle to sobie korekta zrobi tak jak być powinno.

na rozjechanych bankach nie koniecznie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Analiza spalin
PostLink | Napisane: 2018-03-13, 21:10 

Dołączył(a): 2011-04-21, 22:17
Posty: 2193
Lokalizacja: Luboń k. Pń-a

Pomógł: 160 razy

Auto: Accord/PuntoII/Mond MK IV
Elektronika: 4+ / 204 / One
Wtryskiwacze: Barracuda/Yeti/Yeti
Reduktor: Silver / AT 09 / TUR
Dysze: Brak/1,9/2.4
Pojemność: 2.0 / 1.2 / 1.6
Moc: 150 / 80 / 125
Kod Silnika: F20B2 / 188A5000 / PNBA
Rok Produkcji: 2000 / 2002 / 2010
Mirosław napisał(a):
na rozjechanych bankach nie koniecznie

No jeszcze nie wiemy ile tych banków bo autor na razie nie określił się w czym mowa :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Analiza spalin
PostLink | Napisane: 2018-03-13, 21:15 

Dołączył(a): 2018-02-15, 21:18
Posty: 40
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 2 razy

Auto: Mercedes E320
Elektronika: QMAX Basic
Wtryskiwacze: W03
Reduktor: R01
Pojemność: 3200
Moc: 224
Kod Nadwozia: W211
Kod Silnika: M112
Rok Produkcji: 2004
azydek napisał(a):
Ale o jakiej instalacji w jakim aucie mowa?


Mercedes E320 wolnossący V6 224 km na komplecie Stag (W03 x 6, R01, QMAX Basic)

test spalin był robiony na wolnych obrotach przy dobrze rozgrzanym silniku, mam jeszcze wynik z hamowni - na gazie jest 5 koników mniej w całym zakresie, oba wykresy mocy mają ten sam kształt

diagnosta stwierdził że samochód bardzo czysty *ekologicznie

zapłony nie wypadają, brak błędów z ECU.. zresztą nigdy nie miałem żadnego odkąd zrobiłem 3000km tym samochodem


Ostatnio edytowano 2018-03-13, 21:32 przez spec1al, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Analiza spalin
PostLink | Napisane: 2018-03-13, 21:32 

Dołączył(a): 2010-09-12, 11:04
Posty: 1389
Lokalizacja: B-stokk

Pomógł: 88 razy

Auto: Mercedes s280/Volvo 940
Elektronika: Optima Pro-Tec/Nano
Wtryskiwacze: valtek/Barracuda
Reduktor: shark/shark 1500
Dysze: nie pamiętam:)
Pojemność: 2800/2.3
Moc: za mała:)/165KM
Rok Produkcji: 1998/1994
Jak masz niesprawny samochód to masz wysokie HC. Na dzieńdobry świece cewki do sprawdzenia.Tutaj jednak wydaje mi się, że jest rozjazd na wtryskach gazu i wystarczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Analiza spalin
PostLink | Napisane: 2018-03-13, 22:46 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 24359
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 914 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 272->310
Kod Silnika: B6294T
azydek napisał(a):
IV gen. to już chyba odpada bo w idle to sobie korekta zrobi tak jak być powinno.

zrobi-nie zrobi
pomiar na diagnostyce zazwyczaj jest jeden za drugim na obydwu paliwach, korekty mogą się jeszcze nie "ułożyć"

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis/wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Analiza spalin
PostLink | Napisane: 2018-03-13, 23:02 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 8129
Lokalizacja: ul. Dobrego Urobku 5, Katowice, tel. 500 222 759

Pomógł: 523 razy

Auto: A8 D3 W12 Volvo S60
Elektronika: Q-Max 6x2/Q-Max 6
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda
Reduktor: Gold GT x2/ACR 250
Dysze: bez/bez
Pojemność: 6.0 W12/2.5 T
Moc: 450/210
Kod Silnika: BHT/B5254T2
Rok Produkcji: 2005/2006
pomiar LPG był pierwszy, Pb drugi, może kat nie był dogrzany?
Na LPG jest też O2 w spalinach, WN do kontroli tak czy owak.
Pokaz fotki pod maską. Mogą być złe nawierty i wiele innych powodów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Analiza spalin
PostLink | Napisane: 2018-03-14, 05:38 

Dołączył(a): 2018-02-15, 21:18
Posty: 40
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 2 razy

Auto: Mercedes E320
Elektronika: QMAX Basic
Wtryskiwacze: W03
Reduktor: R01
Pojemność: 3200
Moc: 224
Kod Nadwozia: W211
Kod Silnika: M112
Rok Produkcji: 2004
Silesia Cars napisał(a):
pomiar LPG był pierwszy, Pb drugi, może kat nie był dogrzany?
Na LPG jest też O2 w spalinach, WN do kontroli tak czy owak.
Pokaz fotki pod maską. Mogą być złe nawierty i wiele innych powodów.
Katy były dogrzane. Mercedes ma pompę powierza wtórnego dzięki której katalizatory osiągają szybciej temperature. Nawierty są przy samych wtryskach paliwa. Lambda wskazuje na minimalnie za bogato. Ale to wolne obroty tylko. Pomiary były przed wymiana filtrów powietrza. Mówicie o zapłonie do sprawdzenia.. ale na benzynie jest ok. Czy gaz wymaga więcej od stanu wysokiego napięcia?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Analiza spalin
PostLink | Napisane: 2018-03-14, 07:27 

Dołączył(a): 2011-04-21, 22:17
Posty: 2193
Lokalizacja: Luboń k. Pń-a

Pomógł: 160 razy

Auto: Accord/PuntoII/Mond MK IV
Elektronika: 4+ / 204 / One
Wtryskiwacze: Barracuda/Yeti/Yeti
Reduktor: Silver / AT 09 / TUR
Dysze: Brak/1,9/2.4
Pojemność: 2.0 / 1.2 / 1.6
Moc: 150 / 80 / 125
Kod Silnika: F20B2 / 188A5000 / PNBA
Rok Produkcji: 2000 / 2002 / 2010
spec1al napisał(a):
Czy gaz wymaga więcej od stanu wysokiego napięcia?

Zdecydowanie więcej.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO