Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-13, 14:01 

Dołączył(a): 2016-08-10, 01:44
Posty: 28
Lokalizacja: Berlin

Pomógł: 0 razy

Auto: Citroen c5 mk3 2.0 LPG
Hej to ja w Polsce spod Iłży pewnie znasz, jakieś 70km od Kielc, ale obecnie w berlinie mieszkam.
Wiesz te 1200 zł jeśli pompa oryginał z wymianą to i tak ok bo nowa kosztuje 280-300€, ja raz byłem na przegląd instalacji w Radomiu to nie polecam gościa sprawdził błąd, ciśnienie i powiedział że jest ok mimo że nie jest, hajs oczywiście skasował. Już tu widziałem negatywne komentarze na jego temat.
On chyba mówił że wymienia pompę za 1500 albo 2 tys zł coś takiego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-13, 21:25 

Dołączył(a): 2015-06-04, 05:49
Posty: 32

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra H
Pojemność: 1600
Też do niego jezdziłem. No, mi pomógł z jednym. Ustawił słomki tak jak być powinny bo ktoś wcześniej źle je ustawił i lały w kolektor zamiast w zawór co powodowało zalewanie silnika.
Ale przed tym twierdził że to wtryski leją, wymienił i skasował 2 tysie a problem był dalej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-13, 22:26 

Dołączył(a): 2016-08-10, 01:44
Posty: 28
Lokalizacja: Berlin

Pomógł: 0 razy

Auto: Citroen c5 mk3 2.0 LPG
A jak się objawiało to zalewanie silnika przez źle ustawione słomki?
U mnie poza tym zaworem I na razie złymi korektami auto chodzi jak na benzynie.
Zaraz po przełączeniu teraz zima szarpie trochę na wolnych obrotach przez pół minuty. Zastanawiam się czy to kwestia tego nie zamykające się zaworu powrotnego, czy czegoś skopanego, czy tego że jest poprostu zimny silnik. W końcu wiem że czasem montowali dodatkowy czujnik temp, że dopiero po osiągnięciu 45C, załączało centralke 45 sekund i dopiero gaz.
Jedni mówią że to falowanie obrotów zaraz po przełączeniu jest normalne, inni że przy prawidłowo ustawionej instalacji nie powinno tego być.
Wtryskiwacze raczej nie leja bo że startem z zimnego nie ma problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-14, 05:50 

Dołączył(a): 2015-06-04, 05:49
Posty: 32

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra H
Pojemność: 1600
Objawy były takie, że po około 20 km ciężko było ruszać. Ja mu gaz a obroty spadały na 200-400. Potem chwila pracy na benzynie, przewietrzyły się kanały i znowu na LPG można było jechechać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-14, 19:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-01-21, 13:31
Posty: 103
Lokalizacja: Darłowo/Łódź

Pomógł: 11 razy

Auto: volvo 960,V90,940,960
Elektronika: JTG icon,w innych brak
Pojemność: 2922
Moc: 204
Kod Silnika: B6304S,B6304S,2.4TIC
Rok Produkcji: 1997,1997,1991,1995
simsonavo napisał(a):
Wiem że czasem montowali dodatkowy czujnik temp, że dopiero po osiągnięciu 45C, załączało centralke 45 sekund i dopiero gaz.
Jedni mówią że to falowanie obrotów zaraz po przełączeniu jest normalne, inni że przy prawidłowo ustawionej instalacji nie powinno tego być

Mam zamontowany czujnik,i pomimo źle zamontowanych słomek,silnik po przełączeniu pracuje równo.Nie czuć kiedy się przełącza.Kiedyś w zimie rozłączyłem czujnik temperatury i po 55s po przełączeniu gasiło silnik.W lecie bez czujnika problemu niema.W moim przypadku,bez termika przełączanie w zimie jest problemowe.Teraz kończę remont silnika,zrobiłem nowe nawierty w kolektorze,poprawiłem słomki i sam jestem ciekaw jak będzie bangalać.W marcu będę wszystko składał do kupy,to na pewno dam znać co się zmieniło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-15, 12:08 

Dołączył(a): 2015-06-04, 05:49
Posty: 32

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra H
Pojemność: 1600
Ciekawy jestem jak wyjdzie z tymi słomkami :)


Ostatnio edytowano 2018-02-15, 12:23 przez maka777, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-15, 12:22 

Dołączył(a): 2015-06-04, 05:49
Posty: 32

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra H
Pojemność: 1600
doriano10 napisał(a):
Teraz kończę remont silnika,zrobiłem nowe nawierty w kolektorze,poprawiłem słomki i sam jestem ciekaw jak będzie bangalać.W marcu będę wszystko składał do kupy,to na pewno dam znać co się zmieniło.




Tak z ciekawości zapytam

Da się wymienić słomki bez zdejmowania kolektora w przypadku jeżeli te metalowe 'nawiertki' co wchodzą w kolektor są kątowe a nie proste? Jak wiadomo, słomka powinna wystawać jakieś 1,5cm z tej nawietki a przepchanie słomek od strony obudowy wtryskiwacza przez kątową nawiertkę na końcu chyba graniczy z cudem....

Przy okazji skorzystam że bardziej doświadczony kolega się odezwał.
Przy poprzedniej pompie (która była na wykończeniu) - ciśnienie spoczynkowe (po wyłączeniu na benzynie) miałem na poziomie 6,5 bara a przy pracy na LPG - 8,5 bara - czyli pompa dawała 2 bary.
W chwili obecnej po założeniu nowej pompy bosch - ciśnienie spoczynkowe, po wyłączeniu na noPb wynosi 10,5 bara a po załączeniu LPG 11,5 bara - czyli zysk tylko 1 bar :shock:

Dodatkowo sprawdzałem ciśnienie z i bez trzpienia w samoregulatorze i wyglądało że bez względu na to było stałe 11,5-12 barów.
Sprawdziłem drożność przewodu na powrocie i był drożny, zawór powrotny w butli również się otwierał po naciśnięciu go drucikiem.

Czy możliwe, że zmiana samej pompy mogła spowodować takie zmiany czy może ja coś przy wielozaworze pokopałem, chociaż w sumie nic poza jego odkręceniem od butli nie ruszałem.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-15, 18:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-01-21, 13:31
Posty: 103
Lokalizacja: Darłowo/Łódź

Pomógł: 11 razy

Auto: volvo 960,V90,940,960
Elektronika: JTG icon,w innych brak
Pojemność: 2922
Moc: 204
Kod Silnika: B6304S,B6304S,2.4TIC
Rok Produkcji: 1997,1997,1991,1995
maka777 napisał(a):
Da się wymienić słomki bez zdejmowania kolektora w przypadku jeżeli te metalowe 'nawiertki' co wchodzą w kolektor są kątowe a nie proste? Jak wiadomo, słomka powinna wystawać jakieś 1,5cm z tej nawietki a przepchanie słomek od strony obudowy wtryskiwacza przez kątową nawiertkę na końcu chyba graniczy z cudem....

Inaczej niż od strony wtrysku nie wsadzisz.Na słomkach jest stożek w który wpasowuje się w kalibrator.Jak dla mnie,coś masz nie tak z regulatorem.W tych pdfach co wstawiałem nie ma jakiegoś rysunku regulatora?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-15, 19:14 

Dołączył(a): 2015-06-04, 05:49
Posty: 32

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra H
Pojemność: 1600
Witam
Z ciśnieniem sobie już poradziłem.
W chwili obecnej ciśnienie spoczynkowe 7,2 bar
Ciśnienie przy pracy na LPG 10,5 bara więc różnica wynosi 3,3 bara.

Cały czas jednak walczę z zalanym silnikiem po przejechaniu jakiegoś dystansu. Wydaje mi się na 99% że to wina wtrysków, bo przy starej pompie i niższym ciśnieniu było w miarę OK, teraz ciśnienie większe i wtryski leją.
Muszę kupić najlepiej nowe, tylko z tego co się zorientowałem to oprócz tego że potrzebuję granatowe z jedną dziurką to ponoć są jeszcze ważne wielkości tych dziurek. Są większe i mniejsze a nie bardzo wiem jakie nam u siebie bo nie mam z czym porównać.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-15, 19:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-01-21, 13:31
Posty: 103
Lokalizacja: Darłowo/Łódź

Pomógł: 11 razy

Auto: volvo 960,V90,940,960
Elektronika: JTG icon,w innych brak
Pojemność: 2922
Moc: 204
Kod Silnika: B6304S,B6304S,2.4TIC
Rok Produkcji: 1997,1997,1991,1995
maka777 napisał(a):
to ponoć są jeszcze ważne wielkości tych dziurek.

Ty miszczu,a numer na obudowie?I jesteś pewien że chodzi o wielkość dziurek, a nie to,że były z jedną i dwiema dziurkami?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-15, 21:43 

Dołączył(a): 2015-06-04, 05:49
Posty: 32

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra H
Pojemność: 1600
Na obudowie mam 100703 i takie brałbym w ciemno ale gość spod Krakowa, który sprzedaje części do Icoma twierdzi, że w tych z pojedynczymi dziurkami są z mniejszymi i większymi.
Być może mi się wydaje ale nawet pomiędzy tymi 100703 jest różnica w wielkości dziurek.
I teraz co ciekawe - dorwałem jeszcze moje stare wtryski o numerze 107453 i pomiędzy nimi widzę również różnice w wielkości otworów...
Na wtryskach 100703 jest napis Deka Siemens a na tych z numerem 107453 tylko Siemens.

Te 107453 były oryginalnie zamontowane jeszcze w Niemczech a te 100703 zamontował mi gazownik w Polsce.

Zastanawiam się czy by tym wtryskom nie zafundować myjki ultradźwiękowej bo mam dostęp, tylko że opinie też są różne. Jedni twierdzą, że może pomóc, inni, że może być gorzej.

Chyba niedługo na tej instalacji będzie można zrobić doktorat....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-16, 23:16 

Dołączył(a): 2016-08-10, 01:44
Posty: 28
Lokalizacja: Berlin

Pomógł: 0 razy

Auto: Citroen c5 mk3 2.0 LPG
Zobacz strona 8, instrukcja co prawda po niemiecku ale jest więcej informacji niz na tej polskiej.
Te wtryskiwacze typ a i b z podwójnymi dziurkami są do większych mocy i kalibratory są podane tylko dla większych przepływów.
Więc jak masz normalny silnik, a widzę że w astrze to żaden potwór, to te zwykle niebieskie na pewno będą dobre


Załączniki:
Montageanleitung.pdf [1.05 MiB]
Pobrane 17 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-02-17, 07:31 

Dołączył(a): 2015-06-04, 05:49
Posty: 32

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra H
Pojemność: 1600
Witam
Rozmawiałem wczoraj że sprzedawcą Icoma w DE. Sprawa wygląda tak. Oprócz podziału wtryskiwaczy na niebieskie i zielone, niebieskie dzielimy na z jedną dziurką i z dwoma.
Te z jedną dyszą dzielimy na: z małą i dużą. I teraz ciekawostka o której nie wiedziałem a później została potwierdzona - w odmianie z dużą dyszą jest widoczna mała kuleczka, natomiast w małych dyszach jest tylko mała dziurka.
Z tego co mówił gościu to numery na wtryskach nie mają tu znaczenia ważny jest wygląd dyszy. W sumie to samo potwierdził gość z Krakowa. Stwierdziłem to również u siebie. Dwa niebieskie wtryski z tymi samymi numerami a w jednym mała dysza a w drugim duża z kuleczką na końcu.
Najlepsze że takie wtryski z różnymi dyszami miałem zamontowane w samochodzie przy zakupie w DE.
Jeśli ktoś ma jakąś dodatkową wiedzę to proszę o podzielenie się.

Pozdrawia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ICOM wycie/buczenie
PostLink | Napisane: 2018-03-26, 11:35 

Dołączył(a): 2016-03-19, 21:56
Posty: 4
Lokalizacja: inowrocław

Pomógł: 0 razy

Auto: audi a8
Elektronika: ICOM JTG
Wtryskiwacze: siemens
Pojemność: 3.7
Moc: 260
Rok Produkcji: 1999
ja zdemontowalem 1 sztuke którą podejrzewam o zalewanie cylindra (objawia sie to po przejechaniu dluzszego dystansu lub latem jak jest gorąco po zgaszeniu i ponownym zapaleniu ok. 10minut dlugo trzeba krecic rozrusznikiem)
mam v8 i przy wymianie swiec 7 sztuk byly rowne prawidlowy kolor szary a jedna na 8cylindrze czarna - dlatego podejzewam wlasnie ten wtrysk (nie wiem czy mozna się tym sugerowac)
zdemontowalem go dzis zobilem zdjecie spod mikroskopu(wtrysk ustawilem idealnie pionowo do zdjecia) i wydaje mi się ze iglica nie dokladnie zamyka dysze? tak ma byc czy jest skrzywiona??
deka fioletowe


Załączniki:
deka.jpg
deka.jpg [ 208.61 KiB | Przeglądane 611 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO