Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 164 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Sequent P&D 3.03 & 3.06
PostLink | Napisane: 2018-03-12, 17:25 

Dołączył(a): 2011-02-22, 19:44
Posty: 133
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Octavia
Elektronika: BRC sequent 24
Wtryskiwacze: BRC pomarańczowe
Reduktor: BRC genius mb 1500
Pojemność: 1800
Moc: 150
Kod Silnika: AGU
Rok Produkcji: 1998
No dobra... a czy jest możliwość w jakiś sposób uruchomienia tych opcji co wyżej napisałem poprzez zmianę softu czy niestety nie da rady?? Bo wychodzi na to, że opcje są, ale nie działają to po co je tam umieścili...
hehehe??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sequent P&D 3.03 & 3.06
PostLink | Napisane: 2018-03-12, 23:19 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 24338
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 913 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 272->310
Kod Silnika: B6294T
po czym wnosisz, że nie działają ?

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis/wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sequent P&D 3.03 & 3.06
PostLink | Napisane: 2018-03-13, 00:05 

Dołączył(a): 2011-02-22, 19:44
Posty: 133
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Octavia
Elektronika: BRC sequent 24
Wtryskiwacze: BRC pomarańczowe
Reduktor: BRC genius mb 1500
Pojemność: 1800
Moc: 150
Kod Silnika: AGU
Rok Produkcji: 1998
Struna napisał(a):
po czym wnosisz, że nie działają ?

Bo mogę sobie je przestawiać od jednego skrajnego położenia do drugiego i nic się nie zmienia gdy silnik jest zimny. Tak jak wyżej napisałem... skode mi przydusza przy dodawaniu gazu na postoju (podczas jazdy też czas wtrysku przy dodawaniu gazu wybija wysoko do 24ms ) , wszedłem sobie w wizualizacje parametrów i... czas wtrysku pb max 16-17ms, czas wtrysku lpg... 24ms, do tego podczas jazdy zimnym autem w korku i dodając mocniej gazu i później puszczając auto gwałtowniej hamuje niż na PB, ale to jeszcze bym przeżył, gorzej jest jak dodam jeszcze raz gazu wtedy jest mocne szarpnięcie. Myślałem, że ogarnę sobie to strategią zimnego silnika i zubożeniem dawki gazu do np. 60*C (chyba, że dla auta na postoju gdzie indziej się to zmienia ), ale niestety przesuwając te suwaki nic się nie zmienia. Częściowo udało mi się załagodzić ten objaw aktywując opcję OL. Zastanawiam się jeszcze czy czas otwarcia wtryskiwaczy na biegu jałowym może wynosić 1,7% (nie za mało? ), oraz czy np. nie mam jakiejś wersji softu w sterowniku lpg, który nie reaguje na część ustawień przy pomocy P&D 3.07?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sequent P&D 3.03 & 3.06
PostLink | Napisane: 2018-03-13, 00:40 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 24338
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 913 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 272->310
Kod Silnika: B6294T
Jest takie okienko z opisem bodajże Flow albo Delta Flow - pojawiają się tam wartości dodatnie lub ujemne w procentach w zależności od tego jaka strategia zadziała.

Załóżmy że ustawisz TpIN na +5% aktywny przez 5 cykli wtrysku - gdy sterownik gazu wykryje przyrost czasu wtrysku to w tym Flow zobaczysz wartość na plus.

1,7% to nie czasz - przecież czas nie jest w % :)
To jest tzw DC - Duty Cycle, czyli procentowe zużycie dopuszczalnego czasu dla danych obrotów silnika.
marcinas1983 napisał(a):
czy np. nie mam jakiejś wersji softu w sterowniku lpg, który nie reaguje na część ustawień przy pomocy P&D 3.07?

Jeśli opcje są widoczne i możesz je aktywować, to działają - ale, być może o tym nie wiesz.
Jakakolwiek zmiana ustawień działa tylko gdy jesteś połączony z centralą.
Aby wprowadzone zmiany zostały przez centralę zapamiętane, trzeba zrobić zapis ustawień do pliku.
Bez zapisania zmiany idą w niebyt po zamknięciu programu.

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis/wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sequent P&D 3.03 & 3.06
PostLink | Napisane: 2018-03-13, 09:24 

Dołączył(a): 2011-02-22, 19:44
Posty: 133
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Octavia
Elektronika: BRC sequent 24
Wtryskiwacze: BRC pomarańczowe
Reduktor: BRC genius mb 1500
Pojemność: 1800
Moc: 150
Kod Silnika: AGU
Rok Produkcji: 1998
Struna napisał(a):
Jeśli opcje są widoczne i możesz je aktywować, to działają - ale, być może o tym nie wiesz.
Jakakolwiek zmiana ustawień działa tylko gdy jesteś połączony z centralą.
Aby wprowadzone zmiany zostały przez centralę zapamiętane, trzeba zrobić zapis ustawień do pliku.
Bez zapisania zmiany idą w niebyt po zamknięciu programu.

To już udało mi się wyczytać z forum, że brc nie reaguje jak by na bieżąco ze zmianami tylko trzeba zapisywać program w centralce.

Struna napisał(a):
Jest takie okienko z opisem bodajże Flow albo Delta Flow - pojawiają się tam wartości dodatnie lub ujemne w procentach w zależności od tego jaka strategia zadziała.

Załóżmy że ustawisz TpIN na +5% aktywny przez 5 cykli wtrysku - gdy sterownik gazu wykryje przyrost czasu wtrysku to w tym Flow zobaczysz wartość na plus.

Dzięki bardzo za wyjaśnienie jak to ogólnie działa... kiedyś zastanawiałem się po co jest ta delta flow, teraz wszystko jest bardziej jasne... niestety, ale makaroniarze zamiast zrobić łatwy w obsłudze sterownik to wszystko znacznie skomplikowali. Jak mi się uda jakoś to ogarnąć to dam znać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sequent P&D 3.03 & 3.06
PostLink | Napisane: 2018-03-17, 16:59 

Dołączył(a): 2011-02-22, 19:44
Posty: 133
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Octavia
Elektronika: BRC sequent 24
Wtryskiwacze: BRC pomarańczowe
Reduktor: BRC genius mb 1500
Pojemność: 1800
Moc: 150
Kod Silnika: AGU
Rok Produkcji: 1998
Kontynuując temat mam jeszcze kilka pytań... Dzisiaj chciałem na nowo zaprogramować centralkę. Na początku wyboru rodzaju wyposażenia co jest w aucie zamontowane oraz jaki silnik itp itd. ustawiłem, że auto posiada silnik turbodoładowany oraz przepływomierz, wybrałem resztę elementów i przeszedłem do autokalibracji. Jak już cały proces przeszedłem to znów zajrzałem do wyposażenia auta i... silnik miałem ustawiony na "pobrany" a miernik strumienia powietrza na "nieobecny". Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego to tak się ustawiło?? Gdzieś wyczytałem, że miernik strumienia powietrza powinno się ustawić na odblokowany wtedy gdy sterownik lpg ma podłączoną opcję obd. Jeśli nie jest to podłączone wtedy powinno się wybrać z listy "nieobecny". Co zauważyłem jeżdżąc ze auto teraz inaczej reaguje na dodanie gazu niż wcześniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sequent P&D 3.03 & 3.06
PostLink | Napisane: 2018-03-17, 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-09-20, 10:54
Posty: 3579
Lokalizacja: podkarpacie

Pomógł: 200 razy

Elektronika: stag 300 PLUS
Struna napisał(a):
nie ma w brc funkcji, którą mógłbyś "leczyć" zimnego VAG-a

a tam zaraz nie ma. fachury z brc w takich przypadkach ustawiają przepinkę na lpg na 90* lub lekko niżej i nic nie szarpie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sequent P&D 3.03 & 3.06
PostLink | Napisane: 2018-03-17, 21:18 

Dołączył(a): 2011-02-22, 19:44
Posty: 133
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Octavia
Elektronika: BRC sequent 24
Wtryskiwacze: BRC pomarańczowe
Reduktor: BRC genius mb 1500
Pojemność: 1800
Moc: 150
Kod Silnika: AGU
Rok Produkcji: 1998
dariusz105, nie trzeba na 90* wystarczy na 40* kiedy reduktor jest schowany tak jak u mnie pod lewą lampą i wtedy można wyleczyć "zimnego vaga" bo silnik ma lekko ponad 60*... hehehe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sequent P&D 3.03 & 3.06
PostLink | Napisane: 2018-03-29, 20:23 

Dołączył(a): 2011-02-22, 19:44
Posty: 133
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Octavia
Elektronika: BRC sequent 24
Wtryskiwacze: BRC pomarańczowe
Reduktor: BRC genius mb 1500
Pojemność: 1800
Moc: 150
Kod Silnika: AGU
Rok Produkcji: 1998
Przepraszam za post pod postem, ale mam jeszcze jedno pytanie... dlaczego u mnie suwaki od wyostrzania mapy lpg działają odwrotnie... Dzisiaj chciałem sprawdzić jak lpg jest ustawione i... korekcja długa wahała się w granicach 3.1-3.9% na plus, przy czym wykres czasu wtrysku pb a lpg wyglądał tak, że czas wtryskiwaczy lpg był pod czasem wtrysku PB, jak chciałem wykresy nałożyć na siebie to się okazało, że korekcja długa robi się mocno na plus i sięgała nawet 5% i powoli rosła, jak ustawiłem wykres lpg nad wykresem pb to korekcje poszły aż na 8%, znów pojechałem suwakiem w drugą stronę i wykres był pod wykresem pb to korekcja długa spadała aż zrobiła się -0.8%. Z tego co wyczytałem to dodawanie na suwaku jakiś wartości powinno zwiększać dawkę lpg i powinno robić się za bogato, a u mnie jest wręcz odwrotnie... robi się za ubogo. Spotkał się ktoś z takim zjawiskiem??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sequent P&D 3.03 & 3.06
PostLink | Napisane: 2018-03-30, 14:27 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 24338
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 913 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 272->310
Kod Silnika: B6294T
może nie tym suwakiem ruszasz co trzeba

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis/wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sequent P&D 3.03 & 3.06
PostLink | Napisane: 2018-03-30, 15:33 

Dołączył(a): 2011-02-22, 19:44
Posty: 133
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Octavia
Elektronika: BRC sequent 24
Wtryskiwacze: BRC pomarańczowe
Reduktor: BRC genius mb 1500
Pojemność: 1800
Moc: 150
Kod Silnika: AGU
Rok Produkcji: 1998
W wyostrzaniu mapy mam dwa suwaki jeden od biegu jałowego a drugi od tzw. biegu, którym reguluje się dawkę gazu pod obciążeniem, innych suwakow tam nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sequent P&D 3.03 & 3.06
PostLink | Napisane: 2018-03-30, 15:35 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 24338
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 913 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 272->310
Kod Silnika: B6294T
no i którym zmieniasz ?

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis/wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sequent P&D 3.03 & 3.06
PostLink | Napisane: 2018-03-30, 21:37 

Dołączył(a): 2011-02-22, 19:44
Posty: 133
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Octavia
Elektronika: BRC sequent 24
Wtryskiwacze: BRC pomarańczowe
Reduktor: BRC genius mb 1500
Pojemność: 1800
Moc: 150
Kod Silnika: AGU
Rok Produkcji: 1998
Tym po prawej stronie zmieniam podczas jazdy zresztą jest tam nawet ten śmieszny wykresik z pomarańczowymi kropkami dla pb i niebieskimi od lpg. I jak zgram jedne i drugie wykresy, ze na siebie nachodzą to wtedy korekcja rozjeżdża się i komp auta pokazuje, że jest na plus co znaczy, że jest ubogo. Jak wykres opuszczę poniżej tego od pb to wtedy komp auta pokazuje korekcję bliżej zera.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sequent P&D 3.03 & 3.06
PostLink | Napisane: 2018-04-03, 13:39 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 24338
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 913 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 272->310
Kod Silnika: B6294T
olej te kropki, reguluj do korekt benzyny

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis/wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 164 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO