Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Podłączenie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2018-03-21, 19:06 

Dołączył(a): 2011-05-26, 13:18
Posty: 240
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 0 razy

Auto: Jaguar X-Type
Elektronika: Optima Expert
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Shark 1500
Pojemność: 2099 V6
Moc: 156 KM
Kod Nadwozia: CF1
Kod Silnika: AJ-20
Rok Produkcji: 2003
Witam.

Mam założoną instalację Optima Expert w Jaguarze X-Type 2,1 V6. Występują w nim cztery sondy lambda. Jak wiadomo są dwie regulujące dawkę wtrysku przed katalizatorem oraz dwie sprawdzające za katalizatorem. Chciałem podejrzeć pracę czujników przed katem, więc podłączyłem według schematu producenta przewód fioletowy oraz przewód szary pod sygnałowy niebieski w sondach.

Sondy są czteroprzewodowe:
- czarny - grzałka
- czarny - grzałka
- biały - masa
- niebieski - sygnał

Efekt jest taki, że wartość na oscyloskopie wynosi od 3.70 do 3.79.

Co zrobiłem nie tak ? Wartość powinna się wahać od 0V do 1V.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podłączenie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2018-03-21, 23:35 

Dołączył(a): 2010-09-12, 11:04
Posty: 1388
Lokalizacja: B-stokk

Pomógł: 88 razy

Auto: Mercedes s280/Volvo 940
Elektronika: Optima Pro-Tec/Nano
Wtryskiwacze: valtek/Barracuda
Reduktor: shark/shark 1500
Dysze: nie pamiętam:)
Pojemność: 2800/2.3
Moc: za mała:)/165KM
Rok Produkcji: 1998/1994
Pewnie masz szerokopasmowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podłączenie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2018-03-23, 15:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-11-29, 09:53
Posty: 730
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 28 razy

Auto: Volvo V40
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Napoleon
Reduktor: Turbot
Pojemność: 2000
Moc: 235
Rok Produkcji: 1999
Sondy można odczytać poprzez OBD2 w sterowniku Expert i jest to wystarczające do celów diagnostycznych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podłączenie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2018-03-23, 16:00 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 24326
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 913 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 272->310
Kod Silnika: B6294T
odepnij to czym prędzej - to nie są zwykłe sondy 1V tylko takie "pół-szerokopasmówki"

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis/wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podłączenie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2018-03-23, 18:54 

Dołączył(a): 2011-05-26, 13:18
Posty: 240
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 0 razy

Auto: Jaguar X-Type
Elektronika: Optima Expert
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Shark 1500
Pojemność: 2099 V6
Moc: 156 KM
Kod Nadwozia: CF1
Kod Silnika: AJ-20
Rok Produkcji: 2003
Optima napisał(a):
Sondy można odczytać poprzez OBD2 w sterowniku Expert i jest to wystarczające do celów diagnostycznych.


OBD2 mam w sumie podłączone. Jutro odlutuje te dwa kabelki i sprawdzę czy sterownik gazu coś pokaże.

Struna napisał(a):
odepnij to czym prędzej - to nie są zwykłe sondy 1V tylko takie "pół-szerokopasmówki"


A jakie mogą być konsekwencje podłączenia się do takich sond ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podłączenie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2018-03-23, 19:21 

Dołączył(a): 2010-11-10, 10:33
Posty: 2090
Lokalizacja: Toronto

Pomógł: 125 razy

Auto: Civic
Elektronika: Bez gazu
rrrobson napisał(a):
A jakie mogą być konsekwencje podłączenia się do takich sond ?


Wlacznie z uszkodzeniem sondy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podłączenie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2018-03-23, 22:32 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 24326
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 913 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 272->310
Kod Silnika: B6294T
dokładnie - można uwalić sondę, a i jej wskazania do ECU auta mogą być zakłócone.

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis/wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podłączenie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2018-03-24, 22:21 

Dołączył(a): 2011-05-26, 13:18
Posty: 240
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 0 razy

Auto: Jaguar X-Type
Elektronika: Optima Expert
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Shark 1500
Pojemność: 2099 V6
Moc: 156 KM
Kod Nadwozia: CF1
Kod Silnika: AJ-20
Rok Produkcji: 2003
Kable już odłączone. Niestety chcąc zobaczyć wskazania czujników przez OBD2 (sterownik LPG) to wartość odczytów wynosi 0,01V. Sterownik nie widzi tych sond. Przez program Torqur Pro widzę jedynie jak zachowują sie sondy diagnostyczne. I właśnie na jednym z banków napięcie sondy za katalizatorem jest równe 0V. Jednak lampka check nie świeci się. Pomyślałem, że sonda regulująca może dawać złe wskazania, ale nie mam jak jej podejrzeć. Co o tym myślicie ?

Katalizator był wyciągany i sprawdzany - jest cały i zdrowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podłączenie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2018-03-26, 20:04 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 24326
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 913 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 272->310
Kod Silnika: B6294T
pewnie patrzysz na PID-y sond 1V a powinieneś patrzeć na WBO

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis/wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podłączenie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2018-04-04, 18:04 

Dołączył(a): 2011-05-26, 13:18
Posty: 240
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 0 razy

Auto: Jaguar X-Type
Elektronika: Optima Expert
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Shark 1500
Pojemność: 2099 V6
Moc: 156 KM
Kod Nadwozia: CF1
Kod Silnika: AJ-20
Rok Produkcji: 2003
Dokładnie było tak jak mówisz. Udało się odczytać wskazania sond lambda. Czy ktoś pomógłby mi je zinterpretować ?

Ogólnie borykam się z wypadaniem zapłonu na banku 2 patrząc na wykresy sondy lambda. Cewki wymienione, świece także, sprawdzony układ dolotowy pod względem nieszczelności. Komputer nie wyrzuca żadnych błędów, wyciągałem i sprawdzałem także katalizator banku 2.

Na banku 1 sonda diagnostyczna utrzymuje się na stałym poziomie (0,8V), natomiast na banku 2 sonda diagnostyczna faluje (od 0,8V do 0,1V). Czy może być uszkodzona sama sonda ? Jeśli tak to która ? Tak jak wyżej pisałem katalizator jest w pełni sprawny.

Jak można zauważyć, między bankami występuje również różnica czasu wtrysku (jakieś 0,1ms).

P.S.
Trochę nieumiejętnie zapisałem pliki oscyloskopu dlatego proszę patrzeć tylko początek (fioletowa i różowa linia - własny PID).
Bank 1 - do 65 sekundy
Bank 2 - do 95 sekundy


Załączniki:
Komentarz: Bank 2
b2.osc [1.85 MiB]
Pobrane 36 razy
Komentarz: Bank 1
b1.osc [371.63 KiB]
Pobrane 35 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podłączenie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2018-04-07, 11:58 

Dołączył(a): 2010-09-12, 11:04
Posty: 1388
Lokalizacja: B-stokk

Pomógł: 88 razy

Auto: Mercedes s280/Volvo 940
Elektronika: Optima Pro-Tec/Nano
Wtryskiwacze: valtek/Barracuda
Reduktor: shark/shark 1500
Dysze: nie pamiętam:)
Pojemność: 2800/2.3
Moc: za mała:)/165KM
Rok Produkcji: 1998/1994
Nie napisałeś czy na gazie czy na benzynie te misfire, a to dużo zmienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podłączenie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2018-04-08, 10:53 

Dołączył(a): 2011-05-26, 13:18
Posty: 240
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 0 razy

Auto: Jaguar X-Type
Elektronika: Optima Expert
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Shark 1500
Pojemność: 2099 V6
Moc: 156 KM
Kod Nadwozia: CF1
Kod Silnika: AJ-20
Rok Produkcji: 2003
Na benzynie i na gazie wypada zapłon. Dlatego też oscyloskop nagrany jest tylko na benzynie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podłączenie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2018-04-09, 22:05 

Dołączył(a): 2010-09-12, 11:04
Posty: 1388
Lokalizacja: B-stokk

Pomógł: 88 razy

Auto: Mercedes s280/Volvo 940
Elektronika: Optima Pro-Tec/Nano
Wtryskiwacze: valtek/Barracuda
Reduktor: shark/shark 1500
Dysze: nie pamiętam:)
Pojemność: 2800/2.3
Moc: za mała:)/165KM
Rok Produkcji: 1998/1994
Świece, cewki, lewizna,kompresja,rozrząd.Kolejność sprawdzania bez znaczenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podłączenie sondy lambda
PostLink | Napisane: 2018-04-10, 04:21 

Dołączył(a): 2011-05-26, 13:18
Posty: 240
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 0 razy

Auto: Jaguar X-Type
Elektronika: Optima Expert
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Shark 1500
Pojemność: 2099 V6
Moc: 156 KM
Kod Nadwozia: CF1
Kod Silnika: AJ-20
Rok Produkcji: 2003
Chyba z tego wszystkiego został już tylko rozrząd do sprawdzenia. Jeszcze ciekawi mnie czy sama w sonda diagnostyczna nie jest uszkodzona na drugim banku.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO