Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Prins nie przelacza na lpg
PostLink | Napisane: 2018-04-10, 21:14 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3264
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 321 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Przyznam, że nigdy na to nie zwróciłem uwagi. Ale wydaję mi się, że może nastąpić lekkie podbicie ciśnienia, jeżeli do przełączenia LPG>PB dojdzie w momencie dużego obciążenia silnika.
A dlaczego o to pytasz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins nie przelacza na lpg
PostLink | Napisane: 2018-04-11, 06:05 

Dołączył(a): 2017-10-18, 09:33
Posty: 28

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda Civic
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Kehin
Reduktor: Prins
Pojemność: 1400
Moc: 83
Kod Nadwozia: Hatchback
Rok Produkcji: 2008
Ponieważ u mnie coś takiego zauważyłem. Potrafi skoczyc o jakieś 0.2 bara w górę. Im bardziej skoczy w górę tym większe problemy z przełączeniem z Pb na LPG.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins nie przelacza na lpg
PostLink | Napisane: 2018-04-15, 09:03 

Dołączył(a): 2016-09-09, 10:21
Posty: 35
Lokalizacja: Olecko

Pomógł: 1 razy

Auto: audi a6 c5
Elektronika: prins
Wtryskiwacze: keihin pomarańczowe
Reduktor: prins 2membranowy
Pojemność: 2771
Moc: 193
Kod Silnika: alg
Rok Produkcji: 1998
U mnie przy przełączeniu lpg>pb ciśnienie lekko podskakuje z 2.10 do 2.14 A parametr lpg_cor nie powinien być jak najbliżej zera?

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins nie przelacza na lpg
PostLink | Napisane: 2018-04-15, 12:10 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3264
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 321 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
MariuszMMZ napisał(a):
Potrafi skoczyc o jakieś 0.2 bara w górę. Im bardziej skoczy w górę tym większe problemy z przełączeniem z Pb na LPG.

Wydaję mi się, że chyba odpowiedziałem w tej sprawie. Tak jak napisałem wcześniej nie zwracałem na to uwagi, ale na logikę może dochodzić do takiego podbicia ciśnienia i to tym większego im większe jest obciążenie silnika w momencie przejścia z LPG>PB. Dochodzić do tego będzie wtedy gdy wtryskiwacze gazowe wcześniej się wyłączą, niż zamknie się elektrozawór przed reduktorem. Jest to podobne do sytuacji gdy przy mocno obciążonym silniku pracującym na gazie, nagle zdejmiemy nogę z pedału gazu. Wtedy wtryskiwacze gazowe nagle się wyłączają i reduktor (niesprawny) nie zdąży na to w porę zareagować i następuje podbicie ciśnienia - można to przyrównać do działania taranu wodnego.
newamadeo@o2.pl napisał(a):
A parametr lpg_cor nie powinien być jak najbliżej zera?

Przy rozgrzanym silniku wolnossącym powinien być blisko zera. W silniku turbodoładowanym, to wg mnie, już nie jest takie jednoznaczne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins nie przelacza na lpg
PostLink | Napisane: 2018-05-02, 18:33 

Dołączył(a): 2017-08-07, 07:36
Posty: 21
Lokalizacja: Szczecin

Pomógł: 0 razy

Auto: Toyota Avensis
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Keihin
Pojemność: 1.8 VVTI
Moc: 129
Kod Nadwozia: ZZT251L
Kod Silnika: 1ZZ-FE
Rok Produkcji: 2004
Jestem na wyjeździe i mam problem z gazem. Instalacja działała sprawnie do dzisiaj, gdy po nocy ruszyłem i jechałem w drogę paliwo nie przełączyło się samo na LPG. Próbowałem przełączyć sam. W momencie wciśnięcia znika na moment czerwona dioda (w tym momencie powinna zapalić się pojemność zbiornika) ale z powrotem czerwona dioda się zapala i nie przełącza na gaz. Nie ma żadnych piknięć ani nic. Czy coś można zrobić na szybko?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins nie przelacza na lpg
PostLink | Napisane: 2018-05-02, 19:18 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 28358
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2645 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Pepiko napisał(a):
Czy coś można zrobić na szybko?

tak zatankować benzynę a potem zamówić fejsa do instalacji i w dalszej perspektywie połączyć się ze sterownikiem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins nie przelacza na lpg
PostLink | Napisane: 2018-05-02, 20:40 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3264
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 321 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Po tym opisie trudno cośkolwiek wnioskować, bo opis nie jest precyzyjny.
Przełącznikiem tym, zmienia się tylko opcję sterownika, czy silnik ma pracować na benzynie i wtedy świeci się nie czerwona, ale pomarańczowa dioda (dioda systemowa) i świeci się ciemniej, czy pracować na gazie. A wtedy, jeżeli nie są spełnione warunki przełączenia, to ta sama dioda pomarańczowa (nie czerwona) zapali się jaśniej i silnik pracuje dalej na benzynie i sterownik czeka na spełnienie warunków przełączenia. Gdy warunki przełączenia są spełnione to wtedy gaśnie dioda pomarańczowa (świecąca ciemno lub jasno) i zapalają się diody poziomu gazu w butli (zielone lub czerwona) i silnik przechodzi na gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins nie przelacza na lpg
PostLink | Napisane: 2018-05-03, 21:09 

Dołączył(a): 2017-08-07, 07:36
Posty: 21
Lokalizacja: Szczecin

Pomógł: 0 razy

Auto: Toyota Avensis
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Keihin
Pojemność: 1.8 VVTI
Moc: 129
Kod Nadwozia: ZZT251L
Kod Silnika: 1ZZ-FE
Rok Produkcji: 2004
Ja mam ten starszy typ. Kwadratowy, w prawym dolnym rogu jest czerwona (jak silnik jest na Pb) potem na dole jest środkowa ale nie wiem od czego jest, nigdy się nie świeci i z lewej jest kilka diod po łuku wskazujących poziom gazu podczas jazdy na gazie. W momencie kliknięcia przełączenia jest krótkie pikniecie, gasi się jedyna zapalona dioda czerwona i po chwili znów się zapala. Te od poziomu gazu nawet na moment się nie zapalają. Nawet pęknięcia nie słychać przełączania. Nic się nie dzieje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins nie przelacza na lpg
PostLink | Napisane: 2018-05-04, 09:54 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3264
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 321 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Pepiko napisał(a):
Ja mam ten starszy typ. Kwadratowy, w prawym dolnym rogu jest czerwona (jak silnik jest na Pb) potem na dole jest środkowa ale nie wiem od czego jest, nigdy się nie świeci i z lewej jest kilka diod po łuku wskazujących poziom gazu podczas jazdy na gazie.

Ja mam też ten sam typ - kwadratowy. W prawym dolnym rogu jest dioda systemowa i jest ona pomarańczowa i świeci się wtedy gdy silnik pracuje na benzynie. Gdy ma pracować tylko na benzynie (opcja - PB), to ta dioda świeci ciemniej, a gdy włączona opcja - LPG, ale nie są spełnione warunki do przełączenia na LPG to ta dioda świeci się jaśniej, jeżeli nastąpi spełnienie warunków na LPG, to gaśnie dioda systemowa i zapalają się diody poziomu gazu w butli (po łuku z lewej strony - zielone gdy gazu jest dość lub czerwona (rezerwa - w lewym dolnym rogu) gdy gaz się kończy.
Pepiko napisał(a):
W momencie kliknięcia przełączenia jest krótkie pikniecie, gasi się jedyna zapalona dioda czerwona i po chwili znów się zapala.

W tym wypadku, przy kliknięciu, ta dioda może tylko zmieniać jasność świecenia - ciemniej PB, jaśniej oczekiwanie na przełączenie na LPG - czy tak się dzieje? Konkretnie w tym przypadku, jeżeli przy klikaniu przełącznikiem ta dioda zmienia jasność świecenia i po zapaleniu się diody jaśniej, nie dochodzi w okresie do 100 sek do przełączenia na gaz, to oznacza, że nie są spełnione wszystkie warunki do przełączenia. To które są niespełnione, to powinno być widać w programie diagnostycznym (najczęstsza przyczyna, to za niska temperatura reduktora widziana przez sterownik lub brak sygnału obrotów - informacji dla sterownika że silnik pracuje).
Zastanawia mnie to gaśnięcie na chwilę diody systemowej, bo u mnie, o ile się nie mylę (muszę to sprawdzić), to przy kliknięciu dioda zmienia jasność świecenia bez żadnej przerwy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5, 6

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO