Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Stella Polare - problem z przełączaniem na LPG
PostLink | Napisane: 2018-06-07, 14:46 

Dołączył(a): 2017-08-07, 11:04
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: Vectra B 1.6 16V
Elektronika: Elpigaz Polare
Wtryskiwacze: ROSSO IGR 3 Ohm 6V6W
Reduktor: Cometa-I
Pojemność: 1598
Moc: 101
Kod Silnika: X16XEL
Rok Produkcji: 1998
Mam problem ze sterownikiem Stella Polare. Tak przynajmniej mi się wydaje. Instalacja około 80k km. Elementy jak w opisie profilu.
Ostatnimi czasy miałem problemy z przełączeniem na LPG. Czasem przechodził na gaz za 2-3 razem (przy nieudanym przełączeniu nie było słychać "cyknięcia" elektrozaworów). Nieudana próba przełączenia była sygnalizowana alarmem dźwiękowym oraz miganiem diód. Wczoraj totalnie nie chciał się przełączyć. Zacząłem drążyć oraz mierzyć pewne rzeczy. Okazało się, że nie dochodzi prąd do elektrozaworów, czy to reduktora, czy też wielozaworu (mierzone multimetrem). Możliwe, że oba są podłączone pod ten same przekaźnik. Brak paliwa = brak możliwości przełączenia na gaz.
Próbowałem się dostać do przekaźników w komputerze, jednak jest to niemożliwe, bo cała płytka komputera jest zalana jakimś rodzajem żywicy. Nie ma w ogóle możliwości wyciągnięcia blachy osłaniającej.
Prawdopodobnie skleiły/sklejają się styki przekaźników, stąd też zastosowałem metodą "udarową" (uderzenie w metalową blachę) - chwilowa naprawa przekaźników, która powoduje odklejenie się styków, aż do kolejnego sklejenia. Zabieg pomógł, jednak zapewne zadziała to tylko na kilka odpaleń. Z czasem będzie tylko gorzej.

Czy ktoś z Was może spotkał się z podobnym problemem? Może moja diagnoza jest niewłaściwa? Póki co jedyna opcja jaką widzę, to wymiana całego komputera na nowy/używany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stella Polare - problem z przełączaniem na LPG
PostLink | Napisane: 2018-06-07, 14:58 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 28183
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2627 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
swiety1337 napisał(a):
jedyna opcja jaką widzę, to wymiana całego komputera na nowy/używany.

dla ciebie tak, dla elektronika do naprawienia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stella Polare - problem z przełączaniem na LPG
PostLink | Napisane: 2018-06-07, 16:30 

Dołączył(a): 2017-08-07, 11:04
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: Vectra B 1.6 16V
Elektronika: Elpigaz Polare
Wtryskiwacze: ROSSO IGR 3 Ohm 6V6W
Reduktor: Cometa-I
Pojemność: 1598
Moc: 101
Kod Silnika: X16XEL
Rok Produkcji: 1998
Dla mnie wymiana takiego przekaźnika to żaden problem. Elektronika mi nie obca.
Problem leży w żywicy. Nie mam totalnie pomysłu jak się jej pozbyć, żeby nie uszkodzić układu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stella Polare - problem z przełączaniem na LPG
PostLink | Napisane: 2018-06-07, 17:17 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 28183
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2627 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
swiety1337 napisał(a):
Dla mnie wymiana takiego przekaźnika to żaden problem. Elektronika mi nie obca.

i pierwszy raz masz do czynienia z żywicą?
jak żywica nie mięknie pod wpływem grzania to rozwalasz na drobne przekaźnik i wylutowujesz piny,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stella Polare - problem z przełączaniem na LPG
PostLink | Napisane: 2018-06-11, 10:04 

Dołączył(a): 2017-08-07, 11:04
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: Vectra B 1.6 16V
Elektronika: Elpigaz Polare
Wtryskiwacze: ROSSO IGR 3 Ohm 6V6W
Reduktor: Cometa-I
Pojemność: 1598
Moc: 101
Kod Silnika: X16XEL
Rok Produkcji: 1998
Nie pierwsze raz. Niestety żywice poliuretanowe są praktycznie nie do ruszenia.
Na szczęście okazało się, że tutaj był tylko i wyłącznie uszczelniacz. Udało mi się zdemontować płytkę PCB.
Przekaźniki zamówione. Na dniach spróbuję zamontować.
Po dalszej obserwacji wszystko nadal wskazuje na przekaźniki, bądź na tranzystory sterujące właśnie przekaźniki. Prawdopodobieństwo że przekaźniki są zaśniedziałe jest dużo większe.

Orientujecie się, czy wskaźnik (sensor/ manometr) poziomu LPG z wielozaworu może wpływać na niezałączenie przekaźnika, a przez to elektrozaworu? Chodzi o to, czy służy on tylko i wyłącznie do pokazania poziomu paliwa w zbiorniku, czy też na jego podstawie komputer może nie chcieć załączyć wielozaworu? Ostatnio coś przycina - muszę puknąć, aby pokazał poprawnie.


Załączniki:
35049231_1767963466629210_2438639309197148160_n.jpg
35049231_1767963466629210_2438639309197148160_n.jpg [ 238.58 KiB | Przeglądane 232 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stella Polare - problem z przełączaniem na LPG
PostLink | Napisane: 2018-06-11, 10:23 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 28183
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2627 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
swiety1337 napisał(a):

Orientujecie się, czy wskaźnik (sensor/ manometr) poziomu LPG z wielozaworu może wpływać na niezałączenie przekaźnika, a przez to elektrozaworu?

nie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stella Polare - problem z przełączaniem na LPG
PostLink | Napisane: 2018-06-19, 11:24 

Dołączył(a): 2017-08-07, 11:04
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: Vectra B 1.6 16V
Elektronika: Elpigaz Polare
Wtryskiwacze: ROSSO IGR 3 Ohm 6V6W
Reduktor: Cometa-I
Pojemność: 1598
Moc: 101
Kod Silnika: X16XEL
Rok Produkcji: 1998
Winny był przekaźnik.
Także w razie problemów, podobnych do moich, polecam wymianę tegoż przekaźnika. Prosta sprawa, do tego tania, a może pomóc. Warto przynajmniej spróbować.
Kod przekaźnika - G8NW-2U OMRON 12Vdc 25A SPDT
Koszt z wysyłką <30 zł.

Dzięki za pomoc ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stella Polare - problem z przełączaniem na LPG
PostLink | Napisane: 2018-06-20, 20:34 

Dołączył(a): 2012-08-26, 18:14
Posty: 52
Lokalizacja: Łódź Janów

Pomógł: 0 razy

Auto: CorsaC i AstraH
Elektronika: STELLA NORD
Wtryskiwacze: Matrix 344
Reduktor: T09Alaska/ANA 04
Dysze: 2,1 2,3
Pojemność: 1,2 / 1,4
Moc: 80 /90
Kod Nadwozia: 3D , Wagon
Kod Silnika: z12xep/z14xep
Rok Produkcji: 2006
No to ja się podłączę , od dziś zawór na butli nie puszcza mi gazu .
Nie słychać stuknięcia które zawsze było na butli , na reduktorze chyba puszcza bo wskaźnik pokazuje przełączenie ale auto nie dostaje gazu i za chwile alarm oraz powrót na benzynę.
Oczywiście poprawiałem styki na elektrozaworach i jedyne co znalazłem to urwany jeden z niebieskich przewodów na elektrozaworze reduktora.
Zadowolony zacisnąłem nawą wsuwkę jednak dalej nie ma efektu.

Potrzebuje porady jak ogarnąć kablologię czy te 2 elektrozaworu są jakoś spięte ?
Kiedy i ile powinno być na nich napięcia ?
Dzięki forum jakoś od lat ogarniam sobie 2 autka ale nie jestem elektronikiem czy gazownikami i nowe tematy mnie zaskakują .
Poradzi ktoś jak ustalić przyczynę , najpierw chciałbym kable zanim coś będzie grzebane przy płycie jak u kolegi .
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stella Polare - problem z przełączaniem na LPG
PostLink | Napisane: 2018-06-21, 17:41 

Dołączył(a): 2012-08-26, 18:14
Posty: 52
Lokalizacja: Łódź Janów

Pomógł: 0 razy

Auto: CorsaC i AstraH
Elektronika: STELLA NORD
Wtryskiwacze: Matrix 344
Reduktor: T09Alaska/ANA 04
Dysze: 2,1 2,3
Pojemność: 1,2 / 1,4
Moc: 80 /90
Kod Nadwozia: 3D , Wagon
Kod Silnika: z12xep/z14xep
Rok Produkcji: 2006
Wiem już dzisiaj ze to nie centralka bo przełożyłem z drugiego auta i jest to samo.
Kablologia gdzieś zawodzi , co podaje sygnał na elektrozawor przy butli .
Gdzie szukać problemu ?
Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stella Polare - problem z przełączaniem na LPG
PostLink | Napisane: 2018-06-22, 17:17 

Dołączył(a): 2012-08-26, 18:14
Posty: 52
Lokalizacja: Łódź Janów

Pomógł: 0 razy

Auto: CorsaC i AstraH
Elektronika: STELLA NORD
Wtryskiwacze: Matrix 344
Reduktor: T09Alaska/ANA 04
Dysze: 2,1 2,3
Pojemność: 1,2 / 1,4
Moc: 80 /90
Kod Nadwozia: 3D , Wagon
Kod Silnika: z12xep/z14xep
Rok Produkcji: 2006
No to zgłębiam sam temat dalej .
Po podaniu zasilania na przewód przy elektrozaworze parownika auto przełącza na gaz bez problemu.Obawiam się ze nie będę w stanie sam odszukać gdzie jest ten przerwany kabel wiec rozważam coś co pewnie uznacie za druciarstwo.
Czy mogę poprowadzić przewód bezpośrednio z 14 pionowej wtyczki do przewodów elektrozaworu parownika . Przepływ między elektrozaworami wyglada ze jest ?
Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO