Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nierówna praca na biegu jałowym Zenit Opel A14NET
PostLink | Napisane: 2018-06-03, 20:48 

Dołączył(a): 2017-06-26, 15:00
Posty: 3

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Zafira Tourer
Elektronika: Zenit Pro Obd
Wtryskiwacze: Hercules
Reduktor: Tur
Pojemność: 1400
Moc: 140
Kod Silnika: A14NET
Rok Produkcji: 2013
Witam,

pewien czas temu udało mi się uzyskać od forumowiczów pomoc, dlatego też teraz liczę na Was.

Przyszedł czas na gaz w kolejnym samochodzie: Opel Zafira C 1.4 Turbo, silnik A14NET, automat, przebieg 105 tyś km

Instalacja Zenit Pro Obd, reduktor KME Tur, wtryski Hercules GISM-i3000

W czym problem: nierówna praca silnika na biegu jałowym, autem szarpie, czuć wibracje. Komputer nie wywala błędów. Po przełączeniu na benzynę problem znika.

Ogólnie instalacja podczas jazdy działa prawidłowo - nic niepokojącego nie zauważyłem, jedynie na biegu jałowym jest ten problem. Każdy postój na światłach to katorga. Samochód tak już wyjechał z warsztatu, mój instalator zasugerował wymianę cewki zapłonowej. Cewka została wymieniona ale problem nie zniknął. Przed montażem jak zwykle wymienione również świece zapłonowe.

Byc może ktoś "przerabiał" już podobny temat i może pomóc. W poprzednim Oplu miałem założoną tą samą instalację, przez tego samego montera (w sumie zrobił nam już z 5-6 samochodów w rodzinie) i wszystko było ok.

Będę wdzięczny za ew. rady (co sprawdzić, co zasugerować?)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nierówna praca na biegu jałowym Zenit Opel A14NET
PostLink | Napisane: 2018-06-05, 20:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-11-07, 12:36
Posty: 1318
Lokalizacja: POLSKA

Pomógł: 108 razy

Auto: TOYOTA / SKODA
Elektronika: ZENIT BLUE BOX
Wtryskiwacze: HERCULES GSIM /HER. BLUE
Reduktor: KME TUR / NORDIC
Dysze: BEZ DYSZ / 2.4
Pojemność: 1800 / 1600
Moc: 154 / 101
Rok Produkcji: 2015 / 2010
Jeżeli dobrze zrozumiałem problem ten występuje od samego początku zaraz po montażu instalacji? Nie do końca rozumiem co to znaczy że szarpie na biegu jałowym. Jeżeli instalacja jest świeżo złożona to warsztat jest gwarantem. Nie widząc auta będzie ciężko postawić diagnozę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nierówna praca na biegu jałowym Zenit Opel A14NET
PostLink | Napisane: 2018-06-05, 23:27 

Dołączył(a): 2017-06-26, 15:00
Posty: 3

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Zafira Tourer
Elektronika: Zenit Pro Obd
Wtryskiwacze: Hercules
Reduktor: Tur
Pojemność: 1400
Moc: 140
Kod Silnika: A14NET
Rok Produkcji: 2013
Dokładnie - z takimi objawami od początku samochód wyjechał od instalatora sugerując wymianę cewki - która wyeksploatowana może dawać takie objawy na gazie.

Dokładny objaw to nierówna praca silnika na biegu jałowym objawiająca się wibracjami wyraźnie odczuwalnymi m.in. na kierownicy, siedzeniu.

Podczas normalnej jazdy żadnych innych problemów ... zrobiłem niecały 1000 km i zostawiam samochód u instalatora na przegląd i aby ogarnął temat. Mam nadzieję, że się uda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nierówna praca na biegu jałowym Zenit Opel A14NET
PostLink | Napisane: 2018-06-06, 05:24 

Dołączył(a): 2013-05-22, 21:14
Posty: 878
Lokalizacja: Okolice Bełchatowa .795-10-80-70

Pomógł: 66 razy

Auto: Passat b7 , Alfa Mito
Elektronika: ciekły wtrysk lpg Nevo
Wtryskiwacze: Fabryczne , Barracuda
Reduktor: Brak , Silver
Dysze: Fabryczne Brak
Pojemność: 2.0 TSI , 1.4 T-JET
Moc: 211 , 180
Rok Produkcji: 2012 , 2009
Jest kilka punktów do sprawdzenia i auto z takimi objawami tylko na gazie ,nie powinno być oddane klientowi .Nie będziemy tu wróżyć i zgadywac , łatwiej będzie mając bezpośredni kontakt z samochodem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nierówna praca na biegu jałowym Zenit Opel A14NET
PostLink | Napisane: 2018-06-06, 06:42 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 20568
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1208 razy

Auto: A6 / A4
Elektronika: Tech/Stag
Wtryskiwacze: ACW03/01
Reduktor: Zavoli S / N
Dysze: 2,0 / 2.0
Pojemność: 2.6 / 1.6
Moc: 150 / 101
Kod Nadwozia: C4 / B5
Kod Silnika: ABC / ADP
Rok Produkcji: 1995
gazownik sam ma wiedziec a nie uczyc sie od klienta


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nierówna praca na biegu jałowym Zenit Opel A14NET
PostLink | Napisane: 2018-06-06, 19:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-11-07, 12:36
Posty: 1318
Lokalizacja: POLSKA

Pomógł: 108 razy

Auto: TOYOTA / SKODA
Elektronika: ZENIT BLUE BOX
Wtryskiwacze: HERCULES GSIM /HER. BLUE
Reduktor: KME TUR / NORDIC
Dysze: BEZ DYSZ / 2.4
Pojemność: 1800 / 1600
Moc: 154 / 101
Rok Produkcji: 2015 / 2010
Marcin L napisał(a):
gazownik sam ma wiedziec a nie uczyc sie od klienta


błędów nie popełnia ten co nic nie robi, a podpowiedzieć zawsze można chyba po to jest forum.
schalker napisał(a):
schalker

Daj znać jak rozwinie się sytuacja.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nierówna praca na biegu jałowym Zenit Opel A14NET
PostLink | Napisane: 2018-06-12, 08:32 

Dołączył(a): 2012-09-27, 19:29
Posty: 370
Lokalizacja: mazowieckie

Pomógł: 26 razy

Auto: Omega
Elektronika: Zenit Pro
Wtryskiwacze: Hercules
Reduktor: Tomasetto
Dysze: 2.4
koledzy a do a14net to nie trzeba czasem emulatora na cisnienie paliwa?
rozjezdza sie bo ma czujnik cisnienia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nierówna praca na biegu jałowym Zenit Opel A14NET
PostLink | Napisane: 2018-06-13, 21:11 

Dołączył(a): 2013-12-22, 14:27
Posty: 1271
Lokalizacja: Tychów Nowy koło Starachowic

Pomógł: 112 razy

Auto: citroen c5, Peugeot 307
Elektronika: zenit pro/zenit pro
Wtryskiwacze: magic jet FX/hana
Reduktor: zavoli zeta s/kme tur
Dysze: 2.0
Pojemność: 3000/2000
Moc: 207/140
Kod Silnika: XFX, EW10A
Rok Produkcji: 2001/2007
w tej wersji (140KM) chyba potrzeba emulacja pompy. tylko powinno wywalić błąd. trzeba podpiąć pod skaner obd


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nierówna praca na biegu jałowym Zenit Opel A14NET
PostLink | Napisane: 2018-06-20, 20:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-11-07, 12:36
Posty: 1318
Lokalizacja: POLSKA

Pomógł: 108 razy

Auto: TOYOTA / SKODA
Elektronika: ZENIT BLUE BOX
Wtryskiwacze: HERCULES GSIM /HER. BLUE
Reduktor: KME TUR / NORDIC
Dysze: BEZ DYSZ / 2.4
Pojemność: 1800 / 1600
Moc: 154 / 101
Rok Produkcji: 2015 / 2010
schalker napisał(a):
schalker

Jaki jest rok produkcji twojego auta?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nierówna praca na biegu jałowym Zenit Opel A14NET
PostLink | Napisane: 2018-06-25, 19:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-11-02, 11:20
Posty: 994

Pomógł: 85 razy

Auto: Audi
Elektronika: Brak
Pojemność: 1.8
Moc: 163
Rok Produkcji: 2002
kokoszon napisał(a):
koledzy a do a14net to nie trzeba czasem emulatora na cisnienie paliwa?

jeśli by nie było emulatora to nie przejechał by 1000km bez "checka" chyba że ktoś kasowanie ustawił bo widziałem takie 'cudowne" rozwiązania/pomysły.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO