Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Optima Nano prosba o ocene ustawien
PostLink | Napisane: 2018-06-09, 21:26 

Dołączył(a): 2018-06-09, 21:15
Posty: 2

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Laguna
Elektronika: Optima Nano
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Shark
Pojemność: 1998
Moc: 135
Rok Produkcji: 2006
NA wstępie witam wszystkich na forum.
mam prosbe o ocene wyregulowania mojej instalacji - miałem poprzednio ten sam silnik z instalacja Stag i paliło litr mniej a mocy było chyba więcej.

Poza tym stosunkiem spalanie/moc instalacja pracuje poprawnie, jedyna rzecz jaka zaobserwowalem to przy hamowaniu silnikiem przelacza sie na PB...po dodaniu gazu wraca na LPG.

Zalaczam plik ustawien i zapamietane bledy. Prosze o info czy jest sens stroić ta instalacje...Instalak ma przejechane 20tys, filtry swiezo wymienione.


Załączniki:
armar.set [5 KiB]
Pobrane 7 razy
1.csv [408.38 KiB]
Pobrane 6 razy
Bez tytułu.jpg
Bez tytułu.jpg [ 293.95 KiB | Przeglądane 230 razy ]
Nowy obraz mapy bitowej.jpg
Nowy obraz mapy bitowej.jpg [ 291.19 KiB | Przeglądane 230 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Optima Nano prosba o ocene ustawien
PostLink | Napisane: 2018-06-11, 13:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-11-29, 09:53
Posty: 728
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 28 razy

Auto: Volvo V40
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Napoleon
Reduktor: Turbot
Pojemność: 2000
Moc: 235
Rok Produkcji: 1999
Trzeba na początek skasować błędy i zobaczyć co z nich znowu się pojawi.
Za niskie ciśnienie gazu przed załączeniem elektrozaworów . Sugeruje, że po nocy nie ma ciśnienia gazu w gumowych wężach.Trzeba sprawdzić ewentualne nieszczelności. Jednak na początek kasowanie błędów bo chyba od 20tys. km nikt ich nie kasował. Strojenie poprawnie wygląda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Optima Nano prosba o ocene ustawien
PostLink | Napisane: 2018-06-11, 21:07 

Dołączył(a): 2018-06-09, 21:15
Posty: 2

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Laguna
Elektronika: Optima Nano
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Shark
Pojemność: 1998
Moc: 135
Rok Produkcji: 2006
Błędy skasowałem zobaczymy który z nich się powtórzy .
A o co chodzi z tą pracą na obu paliwach ?
No i czy powinno być tak że przy hamowaniu silnikiem auto przełącza się na PB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Optima Nano prosba o ocene ustawien
PostLink | Napisane: 2018-06-11, 21:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 3813
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 487 razy

Auto: Laguna III
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: Magic 3
Dysze: brak
Pojemność: 2.0T
Moc: 170KM
Tak bardzo obrazowo :) Sygnał obrotów w tej instalacji czytany jest z sygnału sterującego wtryskiwaczy benzynowych. Kiedy hamujesz silnikiem to sygnał sterujący wtryskami benzynowymi nie jest podawany na wtryski więc nie dostaje go też sterownik LPG a więc odczytuje to jako zanik obrotów silnika a więc wyłącza gaz. Kiedy jednak sygnał ten się pojawia(kiedy wciśniesz gaz) to sterownik LPG włącza znowu gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Optima Nano prosba o ocene ustawien
PostLink | Napisane: 2018-06-13, 07:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-11-29, 09:53
Posty: 728
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 28 razy

Auto: Volvo V40
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Napoleon
Reduktor: Turbot
Pojemność: 2000
Moc: 235
Rok Produkcji: 1999
plecho1 napisał(a):
Tak bardzo obrazowo :) Sygnał obrotów w tej instalacji czytany jest z sygnału sterującego wtryskiwaczy benzynowych. Kiedy hamujesz silnikiem to sygnał sterujący wtryskami benzynowymi nie jest podawany na wtryski więc nie dostaje go też sterownik LPG a więc odczytuje to jako zanik obrotów silnika a więc wyłącza gaz. Kiedy jednak sygnał ten się pojawia(kiedy wciśniesz gaz) to sterownik LPG włącza znowu gaz.


Prawie tak , ale algorytm podtrzymuj również stan bez wyłączenia elektrozaworu. Jeżeli tak się dzieje to cut-off jest bardzo długi. około pół minuty. Przy normalnej jeździe powinno być bez klikania elektrozaworu.


Praca na obu paliwach.
Praca na obu paliwach pozwala na jazdę na gazie przy końcówce gazu:
np. masz litr gazu w zbiorniku to podczas delikatnej jazdy samochód będzie pracował normalnie. Jednak jeżeli wykorzystasz potencjał samochodu(np. wyprzedzanie) przełączy się na benzynę.


Jeżeli funkcja pracy na obu paliwa jest włączona. To podczas gdy masz litr gazu ciśnienie gazu spadnie , sterownik wyłączy 1 cylinder lub 2 cylindry na benzynę. Po zakończeniu np. manewru wyprzedzania samochód znowu pracuje na gazie i przejedziesz jeszcze około 10km. Czyli tak już maksymalnie upraszczając możesz wyjeździć gaz do końca zbiornika.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO