Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2018-05-01, 18:49 

Dołączył(a): 2012-04-22, 19:20
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: Citroen C5
Elektronika: Qbox+
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AT09 nordic
Pojemność: 1998
Moc: 136
Kod Nadwozia: DC
Kod Silnika: RFN
Rok Produkcji: 2002
Też skuszony ceną wstawiłem ten reduktor w miejsce R01 do Citroena C5 2.0 136km, puściłem go na tym samym ciśnieniu w którym była robiona autokalibracja z R01 (1.1 bara) i samochód chodzi lepiej. Skończyły się błędy powodowane tym że zacinał się na ciśnięciu np 0.7 bara i samochód wyrzucał błąd składu mieszanki bo fabryczna korekta cisnieniea w qbox jest ustawiona na bogato.
Termicznie niby wyrabia ale pod obciążeniem temperatura gazu leci w dół szybciej niż na R01, niby spadek zatrzymuje się na około 40 stopniach ale z braku miejsca cisnąłem go tak do 4-5 minut. Druga sprawą jest ciśnienie, 1.15 na jałowym, 1.0 w czasie jazdy pod lekkim obciążeniem, pod butem w granicach odcinki na 3 biegu spada na 0.8 i się utrzymaje tak przez te kilka sekund. W cutoffie wzrasta do 1.5-1.7 chwilowo a później stabilizuje się na 1.3-1.4.
Kolejnym problemem ale może to mój egzemplarz jest to że kręcę srubą regulacji ciśnienia żeby podnieść a on nie reaguje. Na razie dałem sobie z tym spokój ale tak planowałem go ustawić wyżej żeby mi poniżej 1bara w piku nie spadal.
Dla przekładających z R01 info że czujnik temperatury można tak nagwintowac czesciowo na M5 że pasuje do obu reduktorów

Ogólne za 135 zł warto chociaż przeróbek było sporo bo nie pasował w miejsce po R01 z względu na konieczność dostępu do filtra fazy ciekłej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2018-05-01, 20:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 3860
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 494 razy

Auto: Laguna III
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: Magic 3
Dysze: brak
Pojemność: 2.0T
Moc: 170KM
W Galu 2.0 136KM max spadki około 0.3 bara.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2018-05-31, 11:18 

Dołączył(a): 2017-09-08, 19:10
Posty: 80

Pomógł: 8 razy

Auto: Lancer SW / Micra
Elektronika: STAG 4 Plus
Wtryskiwacze: AC W02
Reduktor: AT 09 Nordic @ 1,05Bar
Dysze: 2,5
Pojemność: 1597 / 1275
Moc: 113 / 75
Kod Nadwozia: CB4W / K11
Kod Silnika: 4G92 / CG13DE
Rok Produkcji: 2000 / 1998
Przez jakiś czas jeździłem na nordicu przy ciśnieniu roboczym ustawionym na 1,2Bar dysze 2,4mm przy bucie w podłogę ciśnienie leciało do 0,9Bar.
Po rozwierceniu dysz na 2,5 i ustawieniu ciśnienia na 1,05Bar przy bucie spada również do 0,9Bar-a.
Przy drugim ustawieniu spadek wynośni 0,15 a nie 0,30 jak za pierwszym razem, sterownik ma mniej do korygowania.
Zastanawia mnie czy przy tak małym silniku nie pomoże jeszcze zwiększenie przekroju przewodu podciśnienia albo dołożenie drugiego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2018-05-31, 11:54 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 17916
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1069 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
daniel79 napisał(a):
pomoże jeszcze zwiększenie przekroju przewodu podciśnienia albo dołożenie drugiego.




najlepiej jak by przewód miał wewn. średnicę taką jak wkrętka ,czyli ok 3mm, dołożenie osobnego do reduktora i mapsensora jest dobrym pomysłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2018-06-18, 12:51 

Dołączył(a): 2009-01-16, 09:27
Posty: 364
Lokalizacja: Włocławek

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 545i
Elektronika: LPGTech 328 obd
Wtryskiwacze: Magic FX
Reduktor: Magic III Compacat x 2
Dysze: 2,8
Pojemność: 4398
Moc: 333
Kod Silnika: N62B44A
Rok Produkcji: 2004
czy ten reduktor i jego bliźniacze konstrukcje można montować pokrywką filtra pionowo? czy można go obrócić o 90 stopni w lewo?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2018-06-18, 13:03 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 17916
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1069 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
można nimi kręcić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2018-06-18, 13:21 

Dołączył(a): 2009-01-16, 09:27
Posty: 364
Lokalizacja: Włocławek

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 545i
Elektronika: LPGTech 328 obd
Wtryskiwacze: Magic FX
Reduktor: Magic III Compacat x 2
Dysze: 2,8
Pojemność: 4398
Moc: 333
Kod Silnika: N62B44A
Rok Produkcji: 2004
tryszawy napisał(a):
można nimi kręcić

thx, pewnie tylko wylotem gazu w dół nie jest za bardzo wskazane ale z drugiej strony dobry filtr wszystko by wyłapał... albo i nie i wtedy wtryski się zakleją.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO