Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Prins Direct LiquiMax 2.0 Ktoś może używa ?
PostLink | Napisane: 2017-04-13, 08:40 

Dołączył(a): 2016-01-24, 09:42
Posty: 18

Pomógł: 0 razy

Auto: Kia Sportage
Elektronika: Prins Direct LiquiMax2.0
Pojemność: 1.6
Moc: 133
Rok Produkcji: 2012
Cytuj:
Instalacje działają bez zastrzeżeń.Z informacji klientów w niektórych autach jest dłuższy czas rozruchu silnika zimnego na gazie(nie przeszkadza w użytku).Halas pompy jest minimalny.Na razie wszyscy sa zadowoleni pomijając cene


Potwierdzam: trochę długi rozruch, ale nie utrudnia to użytkowania. W moim przypadku to około 10 sek. Jeśli chodzi o hałas pompy to mi nie przeszkadza, ale żonę na początku denerwowało (mniejsza kultura na postoju, czasem dziwne pytania ludzi, że chyba coś nie tak z autem), potem się przyzwyczaiła.

Superlatywy: sam gaz, bez usterek po 40tys. kilometrów

Negatywy: mniejsza kultura na postoju (jak auto w garażu za pojedynczymi zwykłymi drzwiami to może raz na miesiąc coś usłyszę przez 5 sekund ale muszę się wsłuchać co to...), dziwne pytania, około dwóch litrów więcej gazu niż paliwa (z 10,5 litra na 12,5 litra, po prostu taką mam nogę...), zasięg do około 350 km na gazie (na pełnym baku paliwa trochę więcej: ~450km), 10 sekund straty przy rozruchu na zimnym silniku (na ciepłym nie ma tego zjawiska).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Direct LiquiMax 2.0 Ktoś może używa ?
PostLink | Napisane: 2018-01-23, 16:26 

Dołączył(a): 2018-01-23, 16:12
Posty: 2

Pomógł: 0 razy

witam Panowie, jestem tu nowy,a szukam użytkowników tego systemu Prinsa, gdyż piszę o nim pracę inżynierską i potrzebuję jak najwięcej informacji od użytkowników z praktycznego punktu widzenia, bo producent wszędzie podaje,że jego instalacja jest najlepsza i pozbawiona wad oraz,że nic się nie psuje. Czy mógłbym prosić o napisanie jakie macie aktualnie przebiegi i jak długo korzystacie z tych instalacji. Jak to się przekłada na spalanie w stosunku do benzyny i czy rzeczywiście są to takie mega oszczędności?? Jakie są plusy i minusy, czy coś Wam się popsuło i zostało wymienione na gwarancji czy wszystko pięknie?

będę baaardzo wdzięczny za wszelką pomoc :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Direct LiquiMax 2.0 Ktoś może używa ?
PostLink | Napisane: 2018-01-24, 17:18 

Dołączył(a): 2016-01-24, 09:42
Posty: 18

Pomógł: 0 razy

Auto: Kia Sportage
Elektronika: Prins Direct LiquiMax2.0
Pojemność: 1.6
Moc: 133
Rok Produkcji: 2012
czesc

U mnie wszystko gra po 60tys kilomertów z 53tys na 112tys. Nic się nie psuje. Co do minusów ale to juz pisalem wcześniej - czasem słychać pompę na postoju po zamknięciu auta. Ponadto za każdym razem ja słychać przy otwieraniu auta, ale oba te zjawiska nie są uciążliwe i są różne od siebie. Brak spadku mocy. Oszczedność w moim przypadku jest dwukrotna - o 20% (12 litrow gazu vs 10 litrow benzyny) więcej gazu na L/100km a litr benzyny i litr gazu kazdy wie ile kosztuje i można sobie policzyć... Przy maksymalnej predkosci auta (ok. 184km/h) spalanie okolo 19L gazu na 100km.
Można zatankować maks 53L gazu po całkowitym 'wyjezdzeniu' gazu i to zalezy od pogody/temp oraz ile gazu zostalo Ci w butli - czym wieksze spalanie tym szybciej przelacza sie na paliwo (pewnie zwiazane jest to z teoretycznym czasem przełączania się z gazu na benzynę - a sam proces jest niezauwazalny w jezdzie, oczywiscie poza sygnalem dzwiękowym i miganiem napisu prince...)


Jeśli coś Cię jeszcze będzie interesowało daj znać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Direct LiquiMax 2.0 Ktoś może używa ?
PostLink | Napisane: 2018-01-26, 13:26 

Dołączył(a): 2018-01-23, 16:12
Posty: 2

Pomógł: 0 razy

yogurotto napisał(a):
czesc

U mnie wszystko gra po 60tys kilomertów z 53tys na 112tys. Nic się nie psuje. Co do minusów ale to juz pisalem wcześniej - czasem słychać pompę na postoju po zamknięciu auta. Ponadto za każdym razem ja słychać przy otwieraniu auta, ale oba te zjawiska nie są uciążliwe i są różne od siebie. Brak spadku mocy. Oszczedność w moim przypadku jest dwukrotna - o 20% (12 litrow gazu vs 10 litrow benzyny) więcej gazu na L/100km a litr benzyny i litr gazu kazdy wie ile kosztuje i można sobie policzyć... Przy maksymalnej predkosci auta (ok. 184km/h) spalanie okolo 19L gazu na 100km.
Można zatankować maks 53L gazu po całkowitym 'wyjezdzeniu' gazu i to zalezy od pogody/temp oraz ile gazu zostalo Ci w butli - czym wieksze spalanie tym szybciej przelacza sie na paliwo (pewnie zwiazane jest to z teoretycznym czasem przełączania się z gazu na benzynę - a sam proces jest niezauwazalny w jezdzie, oczywiscie poza sygnalem dzwiękowym i miganiem napisu prince...)


Jeśli coś Cię jeszcze będzie interesowało daj znać.


Dzięki za odpowiedź! widzę,że dokładnie w dwa lata zrobiłeś 60kkm,więc oszczędności są zauważalne, ale jak byś mógł mi powiedzieć co skłoniło Cię do wyboru akurat tej instalacji? Zastanawiałeś się np nad trochę tańszym rozwiązaniem Vialle LPdi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Direct LiquiMax 2.0 Ktoś może używa ?
PostLink | Napisane: 2018-01-30, 17:49 

Dołączył(a): 2016-01-24, 09:42
Posty: 18

Pomógł: 0 razy

Auto: Kia Sportage
Elektronika: Prins Direct LiquiMax2.0
Pojemność: 1.6
Moc: 133
Rok Produkcji: 2012
Spytałem się warsztatów kto i co i za ile może mi założyć. Sprawdziłem odpowiedzi i nie było montujących Vialle we Wrocławiu a zależało mi na obsłudze we Wro w razie jakby się nie udał eksperyment. Ponadto gdzieś w Danii czy Holandii ta instalacja mogła być zainstalowana przez Kia jako 'fabryczna ' z pełną gwarancją producenta co wskazywało na przetestowanie...

A jeszcze z ciekawostek: jeździłem autem w weekend po trasach gdzie nie dało się jeździć szybciej jak 80km/h - i przy takich warunkach zasięg na jednym 'baku ' (około 52L gazu) zasięg to 575 km... przy temperaturze około 0...

Standardowo zasięg 430km - jeżdżę aż mi się skończy gaz... i nie zawsze da się zaatakować aż 52L - tak średnio to 48L... i nie wiem od czego to zależy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Direct LiquiMax 2.0 Ktoś może używa ?
PostLink | Napisane: 2018-01-30, 23:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-09-20, 10:54
Posty: 3742
Lokalizacja: podkarpacie

Pomógł: 206 razy

Elektronika: stag 300 PLUS
yogurotto napisał(a):
jeżdżę aż mi się skończy gaz

na instalacji z pompą? to odkładaj kasę na jaj wymianę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Direct LiquiMax 2.0 Ktoś może używa ?
PostLink | Napisane: 2018-01-31, 13:40 

Dołączył(a): 2016-01-24, 09:42
Posty: 18

Pomógł: 0 razy

Auto: Kia Sportage
Elektronika: Prins Direct LiquiMax2.0
Pojemność: 1.6
Moc: 133
Rok Produkcji: 2012
Nawet nie wiedziałem że ma to wpływ na pompę... ale po użytkowaniu w ten sposób przez około rok (wcześniej korzystała żona i tak nie jeździła) nic się nie stało.

Dzięki za info!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Direct LiquiMax 2.0 Ktoś może używa ?
PostLink | Napisane: 2018-06-27, 19:24 

Dołączył(a): 2018-06-13, 12:09
Posty: 1

Pomógł: 0 razy

Auto: iX35
Pojemność: 2.0
Moc: 166KM
Rok Produkcji: 2014
Witam,
Może ktoś coś jeszcze napisać o instalacji Prins DLM.
Mam zamiar założyć taką w iX35 2.0 GDI i nie wiem czy to dobry wybór.
Czy ktoś ma taka instalacje w Hyundai'u i może coś powiedzieć ?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Direct LiquiMax 2.0 Ktoś może używa ?
PostLink | Napisane: 2018-07-25, 13:13 

Dołączył(a): 2018-07-25, 13:07
Posty: 3

Pomógł: 0 razy

Auto: Kia Sportage IV GT Line
Elektronika: Prins
Pojemność: 1.6
Moc: 177
Rok Produkcji: 2018
Hej, chcę zamontować DLMa do Kia Sportage z tego roku. Jakie są koszty eksploatacji? Czytam na stronie prinsa, że nie trzeba nawet filtrów wymieniać, to możliwe? Wiem, że jest jakiś cykliczny przegląd, zdaje się co 15 000km, ile on kosztuje? Za coś jeszcze się płaci?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Direct LiquiMax 2.0 Ktoś może używa ?
PostLink | Napisane: 2018-08-09, 09:42 

Dołączył(a): 2016-01-24, 09:42
Posty: 18

Pomógł: 0 razy

Auto: Kia Sportage
Elektronika: Prins Direct LiquiMax2.0
Pojemność: 1.6
Moc: 133
Rok Produkcji: 2012
Nie trzeba robić nic przy tej instalacji. Koszt zerowy.

Warto za to robić przegląd co roku i słychać mechanika jeśli dobry i zaufany.

A i połaci się za gaz ;) a potem jedziesz.

Nie wiem jak to się sprawdza przy silniku 2.0, bo mam 1.6 gdi.

Pozdrawia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Direct LiquiMax 2.0 Ktoś może używa ?
PostLink | Napisane: 2018-08-09, 11:24 

Dołączył(a): 2018-07-25, 13:07
Posty: 3

Pomógł: 0 razy

Auto: Kia Sportage IV GT Line
Elektronika: Prins
Pojemność: 1.6
Moc: 177
Rok Produkcji: 2018
Ale ja nie pytałem o 2.0, tylko do 1.6 TGDI wstawiam :) Jakikolwiek mechanik Ci te przeglądy robi? Bo myślałem, że serwis musi być w Prinsie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Direct LiquiMax 2.0 Ktoś może używa ?
PostLink | Napisane: 2018-09-19, 08:38 

Dołączył(a): 2018-07-25, 13:07
Posty: 3

Pomógł: 0 razy

Auto: Kia Sportage IV GT Line
Elektronika: Prins
Pojemność: 1.6
Moc: 177
Rok Produkcji: 2018
Ktoś wie jak wygląda kwestia luzów zaworowych przy tej instalacji LPG? Czy problem występuje jak przy instalacjach sekwencyjnych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Direct LiquiMax 2.0 Ktoś może używa ?
PostLink | Napisane: 2018-10-21, 21:24 

Dołączył(a): 2009-08-04, 21:38
Posty: 4
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Pomógł: 0 razy

Auto: Seat Leon X-P 1.8TSI
Elektronika: Prins DLM-2.0
Wtryskiwacze: n/d
Reduktor: n/d
Dysze: n/d
Pojemność: 1800
Moc: 180
Rok Produkcji: 2015
Niedawno kupiłem używanego Seata Leona 1.8 TSI z taką instalacją (Prins Direct LiquiMax-2.0) i niepokoją mnie dwie rzeczy - pompa w zbiorniku załącza się po każdym otwarciu (lub zamknięciu, jeśli były długo otwarte) drzwi lub bagażnika, po drugie auto zgaszone na LPG ciężko jest uruchomić po kilkunastogodzinnym postoju - trzeba przytrzymać na rozruszniku z 5 sek, bo inaczej zapali i zgaśnie, jakby listwa wtryskowa się zapowietrzała. Dodatkowo, sterownik silnika okazjonalnie rejestruje błąd czujnika niskiego ciśnienia paliwa. Auto ma na tej instalacji przejechane ok 60 tys. km., instalacja ma 2 lata. Działanie tej pompy jest dość uciążliwe, bo bardzo łatwo rozładować akumulator na postoju. No i trzeba pamiętać, by kończąc jazdę w danym dniu, przełączyć na benzynę i przejechać na niej ostatnie kilkaset metrów (niby nic, ale jednak uciążliwe, takie rzeczy to trzeba było robić w I generacji na gaźniku), bo inaczej trzeba "piłować" rozrusznikiem jak w jakimś starym rupieciu.

Co do wyjeżdżania gazu do końca - to w/g instrukcji jeśli w zbiorniku jest mniej niż 20% LPG instalacja przełączy się na benzynę, także nie da się wyjeździć gazu poniżej poziomu, który zagrażałby pompie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Direct LiquiMax 2.0 Ktoś może używa ?
PostLink | Napisane: 2018-10-22, 14:17 

Dołączył(a): 2011-11-25, 09:10
Posty: 2366
Lokalizacja: Warszawa klinikaLPG.pl

Pomógł: 127 razy

Auto: Lexus LS400/Toyota Previa
Elektronika: Optima Expert/LpgTech214
Wtryskiwacze: Barracuda/ Hana gre
Reduktor: Prins/Prins
Dysze: brak/brak
Pojemność: 4000/2400
Moc: 284/132
Kod Nadwozia: UCF20/TCR11
Kod Silnika: 1UZ-FE/2TZ-FE
Rok Produkcji: 1998/1997
tzok napisał(a):
Niedawno kupiłem używanego Seata Leona 1.8 TSI z taką instalacją (Prins Direct LiquiMax-2.0) i niepokoją mnie dwie rzeczy - pompa w zbiorniku załącza się po każdym otwarciu (lub zamknięciu, jeśli były długo otwarte) drzwi lub bagażnika, (...) Działanie tej pompy jest dość uciążliwe, bo bardzo łatwo rozładować akumulator na postoju.(...)

TTTM- ten typ tak ma. Inaczej nie będzie. Musi przepompować, a pompa jest właśnie aktywowana otwarciem drzwi/klapy tak aby gaz został przepompowany zanim zabierzesz się do odpalania auta. Mało tego - potrafi tę pompę zaktywować sam na postoju.... Sprawnego akumulatora to nie rozładuje, raczej bez obawy.

tzok napisał(a):
po drugie auto zgaszone na LPG ciężko jest uruchomić po kilkunastogodzinnym postoju - trzeba przytrzymać na rozruszniku z 5 sek, bo inaczej zapali i zgaśnie, jakby listwa wtryskowa się zapowietrzała. Auto ma na tej instalacji przejechane ok 60 tys. km., instalacja ma 2 lata.

JW. Listwa (raczej) się nie zapowietrza, tylko wtryskiwacze benzynowe popuszczają gaz do kolektora zalewając go.
Remedium Prinsa to upgrade software na taki, który doleje trochę benzyny do zbiornika LPG przy każdym tankowaniu. Ma to podobno pomagać na uszczelnienie wtryskiwaczy.

tzok napisał(a):
Dodatkowo, sterownik silnika okazjonalnie rejestruje błąd czujnika niskiego ciśnienia paliwa.

Z czymś taki nie spotkałem się

tzok napisał(a):
No i trzeba pamiętać, by kończąc jazdę w danym dniu, przełączyć na benzynę i przejechać na niej ostatnie kilkaset metrów (niby nic, ale jednak uciążliwe, takie rzeczy to trzeba było robić w I generacji na gaźniku), bo inaczej trzeba "piłować" rozrusznikiem jak w jakimś starym rupieciu.

Tak naprawdę to na benzynie przejeżdżasz faktycznie mniej niż te kilkaset metrów, gdyż pomimo zmiany paliwa zasygnalizowanej użytkownikowi auto faktycznie wypala jeszcze gaz z przewodów paliwowych. (Ale oczywiście "odbija" :) to sobie po rozruchu na benzynie, gdy faktyczne przełączenie na gaz odbywa się później niż zasygnalizuje to centralka)

tzok napisał(a):
Co do wyjeżdżania gazu do końca - to w/g instrukcji jeśli w zbiorniku jest mniej niż 20% LPG instalacja przełączy się na benzynę, także nie da się wyjeździć gazu poniżej poziomu, który zagrażałby pompie.

Dokładnie tak! to niegłupia instalacja, choć jak widać nie pozbawiona wad...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins Direct LiquiMax 2.0 Ktoś może używa ?
PostLink | Napisane: 2018-10-23, 06:09 

Dołączył(a): 2013-05-22, 21:14
Posty: 922
Lokalizacja: Okolice Bełchatowa .795-10-80-70

Pomógł: 71 razy

Auto: Passat b7 , Alfa Mito
Elektronika: ciekły wtrysk lpg Nevo
Wtryskiwacze: Fabryczne , Barracuda
Reduktor: Brak , Silver
Dysze: Fabryczne Brak
Pojemność: 2.0 TSI , 1.4 T-JET
Moc: 211 , 180
Rok Produkcji: 2012 , 2009
Mikaell napisał(a):
TTTM- ten typ tak ma. Inaczej nie będzie. Musi przepompować, a pompa jest właśnie aktywowana otwarciem drzwi/klapy tak aby gaz został przepompowany zanim zabierzesz się do odpalania auta. Mało tego - potrafi tę pompę zaktywować sam na postoju....


Bo nie ma innej możliwosci pozbycia się korków powietrznych i schłodzenia pompy HP.
Mikaell napisał(a):
Listwa (raczej) się nie zapowietrza, tylko wtryskiwacze benzynowe popuszczają gaz do kolektora zalewając go.

Mikaell , zapwniam cię że to nie wtryskiwacze puszczają .


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO