Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pomysł na "dotrysk" lpg do diesla
PostLink | Napisane: 2018-07-10, 12:18 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 24883
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 952 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 272->310
Kod Silnika: B6294T
Piotsztyk, można to zrobić tak jak sobie to zaplanowałeś, tylko wspawaj sobie termoparę do pomiaru EGT i jakiś wskaźnik w aucie zamontuj - wtedy będziesz miał jakiś pogląd na to co się dzieje i w razie W możesz reagować.

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis/wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomysł na "dotrysk" lpg do diesla
PostLink | Napisane: 2018-07-11, 06:48 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-22, 21:45
Posty: 3481
Lokalizacja: Mława,ul.Gdyńska 25 tel.23 6553355 mob.506800133

Pomógł: 122 razy

Auto: Lexus RX 350
Elektronika: Stag 300 Premium
Wtryskiwacze: ACW 03
Reduktor: ACR02 Twin
Dysze: 3mm
Pojemność: 350
Moc: 276
Kod Nadwozia: -
Kod Silnika: ?
Rok Produkcji: 2007
No więc szkoda czasu na kombinwanie,lepiej kupić Staga Diesla,gdzie mamy sterownik z pełną możliwością regulacji do TPS,Map,czujnik spalania stukowego i termoparę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomysł na "dotrysk" lpg do diesla
PostLink | Napisane: 2018-07-11, 11:00 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-04-24, 22:23
Posty: 8781
Lokalizacja: Ełk/wawa

Pomógł: 480 razy

Auto: FSO Plus srebrne Caro
Elektronika: TAP01+StagXL
Wtryskiwacze: niedługo coś będzie
Reduktor: emmegas ML94
Dysze: fi38
Pojemność: 1598ccm
Moc: 76KM
Kod Nadwozia: Caro MR97
Kod Silnika: CE
Rok Produkcji: 1998
Piotsztyk to co chcesz zrobic jest banalne do wykonania, ale wlasciwie pozbawione sensu,
masz silnik z turbosprezarka, wiec moc mozesz podniesc zwiekszajac cis. doladowania i dawke paliwa - to raz,
dwa - instalacje LPG do diesla zaklada sie w celach oszczednosci, a jakies tam lekkie wzrosty mocy sa zjawiskiem niezamierzonym,
gaz jest podawany przy niskich i srednich obciazeniach, by zastapic czesc ON tanszym gazem (i przy okazji wypala ta czaski stale i HC),
to co chcesz zrobic, to odwrocenie tych dwoch punktow i stad wlasciwie brak sensu,

zalozmy,ze chcesz byc bardziej eko smrodzac swoim TDS i po podniesieniu cis. doladowania zamiast podlewac gnojowka podasz gaz,
dla chwilowego kopa mozesz to zrobic stala dawka, puszczajac gaz elektrozaworem - no wlasnie, valteki to tez elektrozawory i jak zauwazyles mozesz regulowac skok tloczka kluczykiem,ale jeden valtek to nie jest dobry pomysl, bo zasilany stalym napieciem 14v sie spali,
gdyby to bylo 5v to wytrzyma znacznie dluzej,
mysle,ze musialbys zastsowac listwe 3x i podlaczyc dwa wtryskiwacze szeregowo ,a jezeli by sie szybko spalily,to trzy w szeregu (a wiec i tak musisz miec druga listwe na zapas, ale to nie problem bo mozna na szrocie wyrwac za piwo, tylko bierz czerwone, bo moj przyklad jest dla 3Ohm)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomysł na "dotrysk" lpg do diesla
PostLink | Napisane: 2018-07-11, 22:23 

Dołączył(a): 2013-12-22, 14:27
Posty: 1324
Lokalizacja: Tychów Nowy koło Starachowic

Pomógł: 116 razy

Auto: citroen c5, Peugeot 307
Elektronika: zenit pro/zenit pro
Wtryskiwacze: magic jet FX/hana
Reduktor: zavoli zeta s/kme tur
Dysze: 2.0
Pojemność: 3000/2000
Moc: 207/140
Kod Silnika: XFX, EW10A
Rok Produkcji: 2001/2007
Piotsztyk napisał(a):
Nie chcę, aby lpg był podawany cały czas (takie instalacje już są na rynku jak pewnie wiecie) a tylko chwilowo.

i dlatego pomysł z 1 lub 2 wtryskami szeregowo jest bardzo dobry. po co elektronika za paręnaście stów?
Na internacie znajdziesz turbo plak który zdaje egzamin celująco. gaz jeśli uda ci sie podać w dawce około 15% podniesie moc auta chwilowo o 15-20%. Strzały po 10-20 sekund nie powinny zbytnio nagrzać silnika jeśli będziesz to robił rzadko. niemniej pomysł struny z czujnikiem tem. jest dobry


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomysł na "dotrysk" lpg do diesla
PostLink | Napisane: 2018-07-11, 23:45 

Dołączył(a): 2018-07-06, 19:10
Posty: 176
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 4 razy

Auto: Rover 214Si
Elektronika: Diego G3
Wtryskiwacze: valtek 3
Reduktor: kme silver
Pojemność: 1400
Moc: 103
Kod Silnika: 14k4f
Rok Produkcji: 1999
Nie lepiej dać jeden wtrysk, ale sterować go przez pwm? Dasz dużą dyszę, małe wypełnienie np. 10% i nie spali się nigdy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomysł na "dotrysk" lpg do diesla
PostLink | Napisane: 2018-07-12, 00:35 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-04-24, 22:23
Posty: 8781
Lokalizacja: Ełk/wawa

Pomógł: 480 razy

Auto: FSO Plus srebrne Caro
Elektronika: TAP01+StagXL
Wtryskiwacze: niedługo coś będzie
Reduktor: emmegas ML94
Dysze: fi38
Pojemność: 1598ccm
Moc: 76KM
Kod Nadwozia: Caro MR97
Kod Silnika: CE
Rok Produkcji: 1998
Nanab napisał(a):
Nie lepiej dać jeden wtrysk, ale sterować go przez pwm? Dasz dużą dyszę, małe wypełnienie np. 10% i nie spali się nigdy.
mozna dac sterowanie PWM ,tylko sa takie kwestie :
dla czerwonego valteka impuls otwarcia to 4.0ms i podtrzymanie 50%,
wiec prostym ukladem nie zrobisz tego inaczej niz np. wł 4ms i wy 4ms ,a sterowanie dawka ograniczy sie do skrocenia lub wydluzenia przerwy miedzy zalaczeniami 4ms,
powiedzmy,ze w 3ms zdola sie jakos otworzyc, a zamknie sie 2ms wiec mozna troche rozszerzyc zakres sterowania,
niby fajnie, najprostszy uklad pozwoli sterowac dawka w dosc szerokim zakresie, bo przeciez nie uzalezniamy czestotliwosci od pracy silnika,
tylko czy efekt bedzie lepszy niz otwarcie ciagle wtryskiwaczy szeregowo ? lepszy nie bedzie, a nawet prosty sterownik pwm bedzie drozszy niz drugi czy trzeci valtek,
wybor nalezy do eksperymentatora


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomysł na "dotrysk" lpg do diesla
PostLink | Napisane: 2018-07-12, 08:36 

Dołączył(a): 2009-04-12, 20:29
Posty: 1429
Lokalizacja: Świbie

Pomógł: 40 razy

Auto: BMW e46
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN
Reduktor: PRINS
Dysze: niebieski
Pojemność: 1,9l
Moc: 118
Kod Nadwozia: ..
Kod Silnika: ..
Rok Produkcji: 2000
mam gotową instalację, którą można wykorzystać w celu podniesienia mocy właśnie jak
podtlenek azotu
jestem otwarty na współpracę
Piotsztyk- zadzwoń do mnie nr.693365888
zamontujesz i osiągniesz, to na czym Ci zależy
ja ją miałem zamontowaną w 190-ce, przyrost mocy 20%

jako ciekawostkę dodam, że przy okazji można obniżyć EGT za pomocą tej instalacji


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomysł na "dotrysk" lpg do diesla
PostLink | Napisane: 2018-07-12, 16:01 

Dołączył(a): 2018-07-06, 19:10
Posty: 176
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 4 razy

Auto: Rover 214Si
Elektronika: Diego G3
Wtryskiwacze: valtek 3
Reduktor: kme silver
Pojemność: 1400
Moc: 103
Kod Silnika: 14k4f
Rok Produkcji: 1999
KGB napisał(a):
wiec prostym ukladem nie zrobisz tego inaczej niz np. wł 4ms i wy 4ms ,a sterowanie dawka ograniczy sie do skrocenia lub wydluzenia przerwy miedzy zalaczeniami 4ms,

Prostym układem zrobię praktycznie dowolną częstotliwość i wypełnienie.
KGB napisał(a):

tylko czy efekt bedzie lepszy niz otwarcie ciagle wtryskiwaczy szeregowo ? lepszy nie bedzie, a nawet prosty sterownik pwm bedzie drozszy niz drugi czy trzeci valtek,

Z tego co wiem to nawet waldki kosztują ponad 25zł/szt. 555 kosztuje 50 gorszy, a programowalny komputer 2zł, tranzystorek 1zł do tego może 5szt drobnicy po kilka groszy, albo za darmo ze śmieci. I można sobie ustawić ile ma tego gazu dawać, a nie albo otwarty max albo zamknięty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomysł na "dotrysk" lpg do diesla
PostLink | Napisane: 2018-07-12, 16:09 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 24883
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 952 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 272->310
Kod Silnika: B6294T
Nanab, świetnie, Ty może sobie zrobisz - pytanie czy autor wątku również ?
A może tymi wpisami oferujesz autorowi swoje usługi w kwestii skonstruowania tegoż sterowania, czy też po prostu chcesz pokazać, że Ty akurat to umiesz...

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis/wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomysł na "dotrysk" lpg do diesla
PostLink | Napisane: 2018-07-12, 22:50 

Dołączył(a): 2015-10-24, 09:54
Posty: 44

Pomógł: 0 razy

Auto: bmw e34 525iA 24v
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: Barracuda 115ml
Reduktor: AC-R01 250km
Dysze: 2.3
Pojemność: 2500
Moc: 192
Kod Nadwozia: HD61
Kod Silnika: M50b25
Rok Produkcji: 1992
Struna napisał(a):
Piotsztyk, można to zrobić tak jak sobie to zaplanowałeś, tylko wspawaj sobie termoparę do pomiaru EGT i jakiś wskaźnik w aucie zamontuj - wtedy będziesz miał jakiś pogląd na to co się dzieje i w razie W możesz reagować.

Jak najbardziej Cię posłucham. Posiadam już zamontowany wskaźnik ciśnienia doładowania, więc wskaźnik egt będzie fajnym uzupełnieniem. W jakiej odległości od turbo najlepiej zamontować termoparę? Mam zrobiony przelot 2,5" z jednym końcowym tłumikiem przelotowym, jeśli to ma znaczenie.

KGB, mam mbc oraz kość ze zmienionymi mapami paliwa. Czekają tylko na montaż. Dotrysk lpg ma być dodatkowo:) Fajny pomysł z tymi trzema wtryskiwaczami, zastosuję:)

d-car.pl, gdyby udało mi się uzyskać taki przyrost to byłbym mega zadowolony. Myślę, że 10 sekund mi w zupełności wystarczy.

Nanab, zlutować jakiś układ czy to w pająku czy zrobić płytkę drukowaną to dam radę spokojnie, jednak pewnie trzeba będzie to zaprogramować a z tym już sobie nie poradzę. Wolałbym zrobić prosty system.

bdb, dzięki za propozycję. Odezwę się po weekendzie:)

Podpowiedzcie jeszcze Panowie gdzie najlepiej zamontować doprowadzenie lpg. Czy bezpośrednio do kolektora, czy może od razu za turbosprężarką?

Dziękuje Wszystkim za zainteresowanie tematem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomysł na "dotrysk" lpg do diesla
PostLink | Napisane: 2018-07-12, 23:18 

Dołączył(a): 2018-07-06, 19:10
Posty: 176
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 4 razy

Auto: Rover 214Si
Elektronika: Diego G3
Wtryskiwacze: valtek 3
Reduktor: kme silver
Pojemność: 1400
Moc: 103
Kod Silnika: 14k4f
Rok Produkcji: 1999
Struna napisał(a):
Nanab, świetnie, Ty może sobie zrobisz - pytanie czy autor wątku również ?
A może tymi wpisami oferujesz autorowi swoje usługi w kwestii skonstruowania tegoż sterowania, czy też po prostu chcesz pokazać, że Ty akurat to umiesz...

Nie trzeba być żadnym guru żeby dać radę utrzymać lutownicę w ręku.
Piotsztyk napisał(a):

Nanab, zlutować jakiś układ czy to w pająku czy zrobić płytkę drukowaną to dam radę spokojnie, jednak pewnie trzeba będzie to zaprogramować a z tym już sobie nie poradzę. Wolałbym zrobić prosty system.

555 jest programowany tylko wartością elementów i sposobem ich połączenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomysł na "dotrysk" lpg do diesla
PostLink | Napisane: 2018-07-13, 07:49 

Dołączył(a): 2009-04-12, 20:29
Posty: 1429
Lokalizacja: Świbie

Pomógł: 40 razy

Auto: BMW e46
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN
Reduktor: PRINS
Dysze: niebieski
Pojemność: 1,9l
Moc: 118
Kod Nadwozia: ..
Kod Silnika: ..
Rok Produkcji: 2000
napisz skąd jesteś
jestem przekonany, że bardzo spodoba Ci się moje rozwiązanie
dostaniesz sprawdzonego gotowca


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomysł na "dotrysk" lpg do diesla
PostLink | Napisane: 2018-07-13, 07:58 

Dołączył(a): 2015-10-24, 09:54
Posty: 44

Pomógł: 0 razy

Auto: bmw e34 525iA 24v
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: Barracuda 115ml
Reduktor: AC-R01 250km
Dysze: 2.3
Pojemność: 2500
Moc: 192
Kod Nadwozia: HD61
Kod Silnika: M50b25
Rok Produkcji: 1992
Jestem z Kalisza woj. wlkp. Ale właśnie dziś jadę do trojmiasta i w niedziele wracam. Może jesteś gdzieś po drodze :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomysł na "dotrysk" lpg do diesla
PostLink | Napisane: 2018-07-13, 12:47 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 24883
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 952 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 272->310
Kod Silnika: B6294T
Piotsztyk napisał(a):
W jakiej odległości od turbo najlepiej zamontować termoparę? Mam zrobiony przelot 2,5" z jednym końcowym tłumikiem przelotowym, jeśli to ma znaczenie.

w zasadzie to powinna ona być przed turbiną

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis/wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomysł na "dotrysk" lpg do diesla
PostLink | Napisane: 2018-07-13, 13:58 

Dołączył(a): 2015-10-24, 09:54
Posty: 44

Pomógł: 0 razy

Auto: bmw e34 525iA 24v
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: Barracuda 115ml
Reduktor: AC-R01 250km
Dysze: 2.3
Pojemność: 2500
Moc: 192
Kod Nadwozia: HD61
Kod Silnika: M50b25
Rok Produkcji: 1992
Struna napisał(a):
Piotsztyk napisał(a):
W jakiej odległości od turbo najlepiej zamontować termoparę? Mam zrobiony przelot 2,5" z jednym końcowym tłumikiem przelotowym, jeśli to ma znaczenie.

w zasadzie to powinna ona być przed turbiną

Został mi otwór w kolektorze wydechowym gdzie była rurka od egr. Może to jest odpowiednie miejsce. Tyle tylko, że otwór ten jest trochę z boku.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO