Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana reduktora starego typu na nowy?
PostLink | Napisane: 2018-09-10, 08:27 

Dołączył(a): 2018-09-10, 07:54
Posty: 23

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A6 C5
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Keihin Pomarańczowe
Reduktor: KME Tur
Pojemność: 2400
Moc: 165
Kod Silnika: APS
Rok Produkcji: 1999
Dzień Dobry!

Dzisiaj postanowiłem zregenerować swój reduktor. Po rozebraniu okazało się że mam wżery na płytce oraz uszkodzenia które dyskwalifikują do ponownego złożenia reduktor (po prostu będzie nieszczelny reduktor po złożeniu).

Moje pytanie jest takie czy reduktor PRINS VSI starego typu (dwumembranowy) o oznaczeniach 180/10001/R można zastąpić nowszym np. https://allegro.pl/reduktor-parownik-prins-vsi-i7336301883.html ?

Za wszelkie podpowiedzi i sugestie serdecznie dziękuję.


Załączniki:
Komentarz: Uszkodzenie 2
IMG_20180910_080741.jpg
IMG_20180910_080741.jpg [ 492.09 KiB | Przeglądane 797 razy ]
Komentarz: Uszkodzenie 1
IMG_20180910_080753.jpg
IMG_20180910_080753.jpg [ 268.91 KiB | Przeglądane 797 razy ]
Komentarz: Aktualny reduktor - nalepka
IMG_20180910_080709.jpg
IMG_20180910_080709.jpg [ 360.31 KiB | Przeglądane 797 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana reduktora starego typu na nowy?
PostLink | Napisane: 2018-09-10, 08:38 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 29263
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2750 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
nie lepiej użyć polskiego reduktora?
np. KME Tur, będzie taniej, mniej kłopotów z brudnym gazem
z takim czujnikiem temperatury;
https://www.phjacus.pl/T2-Czujnik-tempe ... -p234.html

https://www.phjacus.pl/R55-Reduktor-KME ... p1329.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana reduktora starego typu na nowy?
PostLink | Napisane: 2018-09-10, 08:45 

Dołączył(a): 2018-09-10, 07:54
Posty: 23

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A6 C5
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Keihin Pomarańczowe
Reduktor: KME Tur
Pojemność: 2400
Moc: 165
Kod Silnika: APS
Rok Produkcji: 1999
Jestem otwarty na wszelkie sugestie. Rozumiem, że po zamontowaniu reduktora KME Tur + podany przez Pana czujnik temperatury jedynie co będę musiał to wyregulować odpowiednio ciśnienie reduktora? Dodam, że oprogramowanie do obsługi sterownika VSI + kabelek mam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana reduktora starego typu na nowy?
PostLink | Napisane: 2018-09-10, 08:50 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 29263
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2750 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
powinno się skończyć tylko na ustawieniu ciśnienia
no gwint czujnika trzeba jeszcze odpowiednio skrócić
i ewentualnie lekko skorygować temperaturę przełączania


Ostatnio edytowano 2018-09-10, 08:53 przez Mirosław, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana reduktora starego typu na nowy?
PostLink | Napisane: 2018-09-10, 08:52 

Dołączył(a): 2018-09-10, 07:54
Posty: 23

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A6 C5
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Keihin Pomarańczowe
Reduktor: KME Tur
Pojemność: 2400
Moc: 165
Kod Silnika: APS
Rok Produkcji: 1999
Serdecznie dziękuję za poradę. W takim razie już postanowione. Będę montował reduktor KME Tur + podany przez Pana czujnik temperatury. Zdam relację jak już wszystko zamontuję. Jeszcze raz bardzo dziękuję za poradę!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana reduktora starego typu na nowy?
PostLink | Napisane: 2018-09-15, 18:08 

Dołączył(a): 2018-09-10, 07:54
Posty: 23

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A6 C5
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Keihin Pomarańczowe
Reduktor: KME Tur
Pojemność: 2400
Moc: 165
Kod Silnika: APS
Rok Produkcji: 1999
Tak jak obiecałem chciałem zdać relację. Reduktor został już przeze mnie własnoręcznie zamontowany. Wymagało to ode mnie wymiany węży wodnych na dłuższe (wcześniejsze były za krótkie), modyfikacji uchwytu dla reduktora, dołożenie kolanka 90* od Kme, podcięcie czujnika temperatury i zamontowanie go w miejscu podtrzymującą blaszkę do króćców wodnych. Przy okazji filtr fazy ciekłej i lotnej + uszczelki również poszły do wymiany. Po tym wszystkim wyregulowałem ciśnienie na 2.1 bar-a (odczyt z programu). Po tym wszystkim lpg zaczęło pracować idealnie. Odczułem wyraźną różnicę na + jak auto się zbiera od dołu.

Niestety długo się tym nie nacieszyłem. Okazało się że całą listwa wtryskowa którą mam po stronie kierowcy na już bardzo mocno rozgrzanym silniku (olej 100 stopni, woda 90 stopni) zaczyna przelewać i komputer na tej stronie robi cięcie dawki powyżej 25% (odczyt z VCDS-a grupa sondy lambda). Objawia się to tym, że auto przerywa jak by był losowy zapłon na wszystkich cylindrach. Okazało się, że od tego przelewania miałem również powypalane świece irydowe NGK LPG1 które w poniedziałek pójdą do wymiany. Stan świec w zasadzie nie ma co komentować, obluzowane, powypalane u podstawy świecy (przed gwintem), w dodatku każda dostała luzu na czopie na który nachodzi cewka.

Moje wtryski to Keihiny pomarańczowe. Moje pytanie teraz brzmi, czy te wtryski warto regenerować, skoro problem występuje tylko na bardzo mocno rozgrzanym silniku (objaw wskazuje na walniętą izolację w cewce wtrysku, bo sytuacja ma miejsce tylko jak jest bardzo gorąco pod maską)? Obawiam się, a raczej w tym momencie jestem przekonany że nie obędzie się bez wymiany wszystkich wtrysków. Od biedy mógłbym jedną stronę wymienić, ale wtedy istnieje ryzyko że druga strona padnie więc wolałbym podejść do tematu kompleksowo. I tutaj chciałem zapytać Pana Mirka czy jest Pan w stanie potwierdzić moje przypuszczenia co do potrzeby wymiany wtrysków?


Załączniki:
Komentarz: Reduktor po montażu.
IMG_20180915_063144.jpg
IMG_20180915_063144.jpg [ 444.98 KiB | Przeglądane 670 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana reduktora starego typu na nowy?
PostLink | Napisane: 2018-09-15, 18:17 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 29263
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2750 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
pearl1985 napisał(a):
I tutaj chciałem zapytać Pana Mirka czy jest Pan w stanie potwierdzić moje przypuszczenia co do potrzeby wymiany wtrysków?

no prawie, tylko ja potwierdzam to testem wtryskiwaczy na maszynie
a twoje wtryski proponuje wysłać do BDB, dobierze ci sprawny/e używany/e na podobnym poziomie do obecnych


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana reduktora starego typu na nowy?
PostLink | Napisane: 2018-09-17, 22:30 

Dołączył(a): 2018-09-10, 07:54
Posty: 23

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A6 C5
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Keihin Pomarańczowe
Reduktor: KME Tur
Pojemność: 2400
Moc: 165
Kod Silnika: APS
Rok Produkcji: 1999
Chciałbym jeszcze dopytać, czy te wtryskiwacze https://jacus.pl/listwa-wtryskowa-alex- ... p-616.html działały by bezproblemowo z moim sterownikiem Prins VSI? Z tego co dzisiaj mierzyłem, moje wtryski mają między 1.4-1.5Ohma, a te Barracudy mają 1.9Ohma więc aż tak dużej różnicy nie ma i wydaje mi się na logikę, że powinny pójść z moim sterownikiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana reduktora starego typu na nowy?
PostLink | Napisane: 2018-09-18, 11:41 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 29263
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2750 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
w Prinsie nie sprawdzałem Barracud, w Stagu Bararcudy działają na ustawieniu Keihin, z tym że nie są mocno wysterowane wtedy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana reduktora starego typu na nowy?
PostLink | Napisane: 2018-09-18, 11:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-16, 22:10
Posty: 1974
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 228 razy

Auto: P11 / N15 / Bravo II
Elektronika: SQ24MY07 / T204 / Qbox+
Wtryskiwacze: Barracuda 115 / 130
Reduktor: AC 250 / Shark 1200 / M3
Dysze: 2,6 / 2,4 / bez
Pojemność: 2000 / 1400 / 1400
Moc: 150 / 90 / 150
Kod Nadwozia: WP11 / N15 / 198
Kod Silnika: SR20DE / GA14DE / A1.000
Rok Produkcji: 1998 / 1998 / 2008
Mirosław, Ja kiedyś przeszczepiłem Barracudy 130 w miejsce Keihinów w Prinsie i nawet to jeździło, tyle, że auto stare W140 bez dostępu do korekt, strojone na czasy wtrysku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana reduktora starego typu na nowy?
PostLink | Napisane: 2018-09-18, 13:56 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3424
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 339 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
pearl1985 napisał(a):
Z tego co dzisiaj mierzyłem, moje wtryski mają między 1.4-1.5Ohma, a te Barracudy mają 1.9Ohma więc aż tak dużej różnicy nie ma i wydaje mi się na logikę, że powinny pójść z moim sterownikiem.

Wg mnie na logikę będą chodzić, ale czy tak jak Keihiny, to raczej wątpię. Z racji tej, że Barracudy mają większą oporność niż Keihiny, charakterystyki są na pewno inne - ilość paliwa wtryśnięta przy tym samym czasie wtrysku będzie inna, wg mnie mniejsza niż w Keihinach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana reduktora starego typu na nowy?
PostLink | Napisane: 2018-09-18, 15:38 

Dołączył(a): 2018-09-10, 07:54
Posty: 23

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A6 C5
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Keihin Pomarańczowe
Reduktor: KME Tur
Pojemność: 2400
Moc: 165
Kod Silnika: APS
Rok Produkcji: 1999
Dodam od siebie, że otrzymałem informację od technika ze sklepu Jacuś, że aby zainstalować wtryski Barracuda do Prins VSI u mnie, musiałbym mieć zmodyfikowany soft pod te wtryski. Dokładnie chodzi właśnie o te różnice w oporności a co za tym idzie są inne prądy, jak dobrze zrozumiałem chodzi o prąd pwm.

Od technika otrzymałem jeszcze informację, którą potwierdził zdanie Pana Mirosława żebym obowiązkowo oddał te wtryski do czyszczenia bo w jego opinii te wtryski są do odratowania.

Także nie pozostaje mi nic innego jak posłuchać mądrzejszych ode mnie i zdjąć dzisiaj wreszcie te listwy z wtryskami i wysłać je do użytkownika BDB. Oczywiście jak już będę po całej operacji, pozwolę sobie zdać relację.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana reduktora starego typu na nowy?
PostLink | Napisane: 2018-09-24, 10:56 

Dołączył(a): 2018-09-10, 07:54
Posty: 23

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A6 C5
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Keihin Pomarańczowe
Reduktor: KME Tur
Pojemność: 2400
Moc: 165
Kod Silnika: APS
Rok Produkcji: 1999
Przed chwileczką odebrałem paczkę z moimi wtryskami po czyszczeniu w firmie BDB.
Poniżej prezentuję kilka zdjęć przed czyszczeniem oraz po czyszczeniu. Wygląda to mega obiecująco. Widać, że proces czyszczenia musi być dobrze dopracowany, bo ja nie zauważam żadnych śladów po płynie chłodniczym G13 który jest u mnie w układzie chłodzenia. Po za tym otrzymałem informacje które potwierdziły moje przypuszczenia że wtryski były tak bardzo zabrudzone, że nie miały prawa działać. Teraz po czyszczeniu mają mieć jak dobrze zrozumiałem max różnicy 1% pomiędzy stronami. Także dziś wieczorem po pracy będzie montaż i test wtrysków na aucie. Poniżej prezentuję efekty mycia wtrysków przed i po.


Załączniki:
Komentarz: Wnętrze wtrysków z drugiej listwy wtryskowej. Również brak śladów po płynie G13.
IMG_20180924_121647.jpg
IMG_20180924_121647.jpg [ 349.75 KiB | Przeglądane 454 razy ]
Komentarz: Wnętrze listwy wtryskowej drugiej. Wygląd jak nówka, brak śladów po płynie G13.
IMG_20180924_114220.jpg
IMG_20180924_114220.jpg [ 229.07 KiB | Przeglądane 454 razy ]
Komentarz: Wnętrze wtrysków z pierwszej listwy wtryskowej. Zero nalotu, wyglądają jak nówki.
IMG_20180924_112504.jpg
IMG_20180924_112504.jpg [ 306.2 KiB | Przeglądane 454 razy ]
Komentarz: Listwa wtryskowa pierwsza po czyszczeniu. (Jak dla mnie to jest jak fabryka, po prostu czyste, jak nówka).
IMG_20180924_112525.jpg
IMG_20180924_112525.jpg [ 290.93 KiB | Przeglądane 454 razy ]
Komentarz: Ładnie zabezpieczona przesyłka przy odsyłaniu wtrysków do klienta.
IMG_20180924_112158(1).jpg
IMG_20180924_112158(1).jpg [ 302.35 KiB | Przeglądane 454 razy ]
Komentarz: Listwa wtryskowa druga przed czyszczeniem
IMG_20180918_210914.jpg
IMG_20180918_210914.jpg [ 297.9 KiB | Przeglądane 457 razy ]
Komentarz: Listwa wstryskowa pierwsza przed czyszczeniem
IMG_20180918_210856.jpg
IMG_20180918_210856.jpg [ 235.53 KiB | Przeglądane 457 razy ]
Komentarz: Strona pasażera, mniej brudne, ale też czystością nie grzeszą. (strona pasażera)
IMG_20180918_210738.jpg
IMG_20180918_210738.jpg [ 339.95 KiB | Przeglądane 457 razy ]
Komentarz: Najbardziej brudne wtryski, zwróćcie uwagę jak w środku są zafajdane od płynu G13. (strona kierowcy)
IMG_20180918_210830.jpg
IMG_20180918_210830.jpg [ 297.91 KiB | Przeglądane 460 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana reduktora starego typu na nowy?
PostLink | Napisane: 2018-09-25, 08:52 

Dołączył(a): 2018-09-10, 07:54
Posty: 23

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A6 C5
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Keihin Pomarańczowe
Reduktor: KME Tur
Pojemność: 2400
Moc: 165
Kod Silnika: APS
Rok Produkcji: 1999
Niestety, wciąż problem u mnie pozostał. Raz przelewają a raz zubożają (powyżej +-15%). Na rozgrzanym silniku przejście lpg -> pb -> lpg potrafi zalewać silnik na wolnych obrotach, widać to na korektach sondy, obydwie strony -25%. Wygląda na to że czeka mnie wymiana wtrysków ;/ Na benzynie powyższych problemów nie mam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana reduktora starego typu na nowy?
PostLink | Napisane: 2018-09-25, 09:46 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3424
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 339 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
pearl1985 napisał(a):
Niestety, wciąż problem u mnie pozostał.

Nie bardzo wiem jak interpretować o co napisałeś. Może gdybym coś wiedział więcej na temat silnika - ile cylindrów, czy jest turbo. Oraz samej instalacji (wersja oprogramowania sterownika, ustawienie poszczególnych parametrów (szczególnie RC_inj, OFF_inj, Double Mix, Idle_level i Low_level) oraz jakie jest ustawione ciśnienie na reduktorze, to może mógłbym coś zasugerować.
Pytanie też jak się zachowuje ciśnienie w czasie jazdy na tym nowym reduktorze, oraz jakie wartości przyjmuje LPG_cor.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO