Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Korekta po temperaturze gazu
PostLink | Napisane: 2018-09-07, 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-01-20, 18:59
Posty: 616
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 7 razy

Auto: BMW 330Ci
Elektronika: Tech 326
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic III power
Dysze: Brak
Pojemność: 3000
Moc: 231
Kod Nadwozia: e46 coupe
Kod Silnika: m54b30
Rok Produkcji: 2001
Mam pytanie odnośnie korekty po temperaturze gazu . Zawsze myślałem , że chłodniejszy gaz ma większą kaloryczność i , że im zimniejszy gaz tym korekta bardziej idzie na minus . Niedawno wyczytałem , że powinna iść na plus i chciałem się dowiedzieć jak to w końcu powinno być ustawione ?

Kolejne pytanie , czy w moim sterowniku po zmianie korekty po temperaturze muszę robić całe strojenie od podstaw ?

Ile procent na każdy stopień celcjusza powinno się robić korektę dla wtrysków barracuda no i w którą stronę ?

Pytam , bo mam problem , że na zimnym silniku po przełączeniu na lpg potrafi sinik zgasnąć przy dojeżdżaniu do skrzyżowania . Oczywiście korekta zrobiona jak pisałem wyżej czyli na minus wraz ze spadkiem temp lpg . Na rozgrzanym siniku ecu pb ma kotekty długie ok -5% .

Jak mam sprawdzić czy sinik jest przylany czy jest zbyt ubogo na zimnym silniku ( ok 35 stopni) skoro ecu pb nie robi odczytów sondy przy tej temperaturze ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekta po temperaturze gazu
PostLink | Napisane: 2018-09-07, 21:52 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 20503
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1201 razy

Auto: A6 / A4
Elektronika: Tech/Stag
Wtryskiwacze: ACW03/01
Reduktor: Zavoli S / N
Dysze: 2,0 / 2.0
Pojemność: 2.6 / 1.6
Moc: 150 / 101
Kod Nadwozia: C4 / B5
Kod Silnika: ABC / ADP
Rok Produkcji: 1995
Mipel napisał(a):
Jak mam sprawdzić czy sinik jest przylany czy jest zbyt ubogo na zimnym silniku

afr ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekta po temperaturze gazu
PostLink | Napisane: 2018-09-07, 22:23 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 18137
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1089 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Marcin L napisał(a):
afr ?

ja już nie włożę sondy afr do zimnego silnika, klient nie chce uczestniczyć w kosztach mojej sondy.
Proponuję metodą prób i błędów, lub odczytów własnej sondy tuż po jak zacznie pokazywać wartości.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekta po temperaturze gazu
PostLink | Napisane: 2018-09-07, 22:29 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 20503
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1201 razy

Auto: A6 / A4
Elektronika: Tech/Stag
Wtryskiwacze: ACW03/01
Reduktor: Zavoli S / N
Dysze: 2,0 / 2.0
Pojemność: 2.6 / 1.6
Moc: 150 / 101
Kod Nadwozia: C4 / B5
Kod Silnika: ABC / ADP
Rok Produkcji: 1995
tryszawy napisał(a):
ja już nie włożę sondy afr do zimnego silnika

faktycznie, szkoda sondy...

poza tym ciekawe czy nie ma jakiegoś innego problemu np. przepustnica, odma itp - to też może powodować gaśnięcie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekta po temperaturze gazu
PostLink | Napisane: 2018-09-07, 22:59 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 18137
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1089 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Marcin L napisał(a):
poza tym ciekawe czy nie ma jakiegoś innego problemu np. przepustnica, odma itp - to też może powodować gaśnięcie




brudna i zimna przepustnica to kłopoty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekta po temperaturze gazu
PostLink | Napisane: 2018-09-08, 06:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-01-20, 18:59
Posty: 616
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 7 razy

Auto: BMW 330Ci
Elektronika: Tech 326
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic III power
Dysze: Brak
Pojemność: 3000
Moc: 231
Kod Nadwozia: e46 coupe
Kod Silnika: m54b30
Rok Produkcji: 2001
Problem występuje wyłącznie na lpg i to przez jakieś 2 minuty od przełączenia. Zazwyczaj gaśnie gdy dojeżdżam do pierwszego garbu na osiedlu . A jak to jest z tą poprawką od temperatury ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekta po temperaturze gazu
PostLink | Napisane: 2018-09-08, 12:18 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 5736
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 233 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Optima Nano
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: R01 250
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
Mipel napisał(a):
Jak mam sprawdzić czy sinik jest przylany czy jest zbyt ubogo na zimnym silniku ( ok 35 stopni) skoro ecu pb nie robi odczytów sondy przy tej temperaturze ?

Sprawdzałeś? Ja myślę że już robi w tym aucie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekta po temperaturze gazu
PostLink | Napisane: 2018-09-08, 13:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-01-20, 18:59
Posty: 616
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 7 razy

Auto: BMW 330Ci
Elektronika: Tech 326
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic III power
Dysze: Brak
Pojemność: 3000
Moc: 231
Kod Nadwozia: e46 coupe
Kod Silnika: m54b30
Rok Produkcji: 2001
Nie wiem , z tego co pamiętam to ecu czytał sondy dopiero jak silnik się nagrzał , jutro sprawdzę jak silnik ostygnie .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekta po temperaturze gazu
PostLink | Napisane: 2018-09-09, 21:39 

Dołączył(a): 2011-04-21, 22:17
Posty: 2257
Lokalizacja: Luboń k. Pń-a

Pomógł: 165 razy

Auto: Accord/PuntoII/Mond MK IV
Elektronika: 4+ / 204 / One
Wtryskiwacze: Barracuda/Yeti/Yeti
Reduktor: Silver / AT 09 / TUR
Dysze: Brak/1,9/2.4
Pojemność: 2.0 / 1.2 / 1.6
Moc: 150 / 80 / 125
Kod Silnika: F20B2 / 188A5000 / PNBA
Rok Produkcji: 2000 / 2002 / 2010
Mipel napisał(a):
Pytam , bo mam problem , że na zimnym silniku

Zimny silnik nie powinien pracować na lpg. Jaką masz ustawioną temperaturą przełączania?

Sterownik ma w sobie zaszytą korektę po temp gazu więc już wstępnie to koryguje. Ty możesz wprowadzić dodatkową poprawkę od temp. gazu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekta po temperaturze gazu
PostLink | Napisane: 2018-09-10, 21:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-01-20, 18:59
Posty: 616
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 7 razy

Auto: BMW 330Ci
Elektronika: Tech 326
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Magic III power
Dysze: Brak
Pojemność: 3000
Moc: 231
Kod Nadwozia: e46 coupe
Kod Silnika: m54b30
Rok Produkcji: 2001
Przełącza na lpg przy 37 stopniach . Miałem wcześniej kilka samochodów gdzie przełączanie było przy 18 stopniach i problemu nie było .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekta po temperaturze gazu
PostLink | Napisane: 2018-09-12, 11:04 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 24611
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 927 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 272->310
Kod Silnika: B6294T
Mipel napisał(a):
Zawsze myślałem , że chłodniejszy gaz ma większą kaloryczność i , że im zimniejszy gaz tym korekta bardziej idzie na minus

no i tak jest
Mipel napisał(a):
Niedawno wyczytałem , że powinna iść na plus i chciałem się dowiedzieć jak to w końcu powinno być ustawione ?

a gdzie to wyczytałeś ?

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis/wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekta po temperaturze gazu
PostLink | Napisane: 2018-09-12, 18:59 

Dołączył(a): 2010-11-10, 10:33
Posty: 2146
Lokalizacja: Toronto

Pomógł: 130 razy

Auto: Civic
Elektronika: Bez gazu
Mipel napisał(a):
Przełącza na lpg przy 37 stopniach . Miałem wcześniej kilka samochodów gdzie przełączanie było przy 18 stopniach i problemu nie było .


Wtedy juz dawno sonda dziala.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Korekta po temperaturze gazu
PostLink | Napisane: 2018-09-14, 12:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2014-09-10, 19:01
Posty: 1245
Lokalizacja: PŁOCK

Pomógł: 94 razy

Auto: Mondeo III/206CC
Elektronika: Tech 224/Tech 224
Wtryskiwacze: YETI/Barracuda
Reduktor: Magic III/MagicIII
Dysze: 2,8/2,5
Pojemność: 2000/2000
Moc: 146/136
Zrób korektę po temp.reduktora nie gazu


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO