Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Regeneracja reduktora
PostLink | Napisane: 2016-06-07, 21:44 

Dołączył(a): 2016-06-07, 21:22
Posty: 2

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda Accord VI
Pojemność: 3000
Moc: 200
Rok Produkcji: 2000
Witam. Jestem nowy na forum i laik w temacie instalacji. Założyłem temat w związku z uszkodzonym reduktorem w instalacji prins. Posiadam hondę accord 3.0, zaczęło mi nagle śmierdzieć gazem w środku. Pojechałem do sprawdzonego gazownika, który poślinił króciec reduktora po czym stwierdził, że problem jest z reduktorem. Dowiedziałem się, że nowy reduktor kosztuje masę pieniędzy ale można go zregenerować. Do sedna, pytanie brzmi jaki zestaw naprawczy kupić, spisałem z niego oznaczenie: 67 r-010054. Czy ten numer wystarczy do wyboru zestawu naprawczego? Czy regenerację można przeprowadzić w warunkach domowych czy lepiej i bezpieczniej udać się do gazownika? Z góry dziękuję za odpowiedzi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja reduktora
PostLink | Napisane: 2016-06-08, 07:34 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3419
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 339 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Jak masz smykałkę do majsterkowania, to możesz to z powodzeniem zrobić sam, to nic trudnego, wymaga trochę uwagi przy demontażu, po to aby poprawnie poskładać to z powrotem do kupy.
Istotne jest to, aby wyczyścić dokładnie miejsce gdzie chodzi grzybek zaworu oraz iglica. Do wykręcenia tulei prowadzącej iglicę potrzebny jest klucz nasadowy 19 (piszę za forum, bo sam już nie pamiętam) o cienkim płaszczu. Przed demontażem najlepiej jest zmierzyć ciśnienie na jakie jest ustawiony reduktor, aby później ustawić takie samo. Jak się nie ma programu diagnostycznego, to można do tego wykorzystać manometr zabudowany na stałe - bardzo pomocny i zachęcam do jego montażu. Można też do tego celu wykorzystać wartość parametru Idle level z programu diagnostycznego. Po podanym numerze nie umiem powiedzieć czy to reduktor jedno czy dwu membranowy, to musisz sam sprawdzić (na składaniach widać czy są dwie czy jedna membrana), albo zamieść zdjęcie boczne reduktora.
Dużo na forum było pisane na temat regeneracji tego reduktora, więc warto sobie poczytać na ten temat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja reduktora
PostLink | Napisane: 2016-06-08, 10:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-07-31, 15:47
Posty: 6358
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 701 razy

Auto: Skoda Felicja MPI
Elektronika: KME BingoS-4
Wtryskiwacze: Mikser 32mm
Reduktor: Lovato RGE90
Pojemność: 1300
Moc: 68
Kod Nadwozia: TMB
Kod Silnika: AMH
Rok Produkcji: 1997
spencodromix wstaw zdjęcie reduktora, lub przy rozbiórce wyjdzie jaki zestaw naprawczy, ważne aby nie kupować zamienników. Po tym numerze raczej niczego nie stwierdzisz gdyż to nr homologacji. Spokojnie można wykonać taką pracę w domu tylko potrzeba nieco czasu, jakiś środek, który rozpuści wszelkie nieczystości i uważać przy rozbiórce aby potem go dobrze złożyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja reduktora
PostLink | Napisane: 2016-06-08, 10:40 

Dołączył(a): 2010-07-27, 11:40
Posty: 682
Lokalizacja: Tychy

Pomógł: 45 razy

Auto: chrysler- honda crx
Elektronika: Stag- stag qbox
Wtryskiwacze: keihin - hana
Reduktor: prins - kme tur
Pojemność: 3,8 - 1,6
Rok Produkcji: 2001 -- 1991
zestawy są w 2 rodzajach; 1 lub 2 membranowe.
LPG180/10025 - to symbol w Inter Carsie 1 membranowego, lub ,, http://www.sklepprins.pl/produkt/1539.z ... 10025.html
2 membranowy kupuję na
http://www.sklepprins.pl/produkt/1538.z ... 0020z.html

pozdrawiam

sprawdź przed zamówieniem membran czy pokrywa jest szczelna!
czasem pokrywa reduktora jest "przeżarta " i nie nadaje się do regeneracji!
wtedy tylko wymiana reduktora wchodzi w grę (niekoniecznie na prinsa)..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja reduktora
PostLink | Napisane: 2016-06-08, 10:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-05-14, 10:55
Posty: 48
Lokalizacja: Dębno

Pomógł: 1 razy

Auto: Honda Accord VII 2.4
Elektronika: Blue Energy
Wtryskiwacze: Hana Gold
Reduktor: AC R01 RED 250KM
Dysze: Bez dysz
Pojemność: 2354
Moc: 190
Kod Nadwozia: CL9
Kod Silnika: K24A3
Rok Produkcji: 2007
W moim przypadku regeneracja zakończyła się niepowodzeniem, bo okazało się, że miałem reduktor hybrydę, dwumembranowy ze spodem wodnym od jednomembranowego i był problem z zestawem naprawczym. Żeby odkręcić śrubę w której znajduje się iglica musisz mieć klucz nasadowy cienkościenny (do kupienia w sklepie Prins za 99zł) lub zeszlifować zwykłą nasadkę do rozmiarów umożliwiających wykręcenie. Regeneracja jest banalnie prosta pod warunkiem, że masz prawidłowy zestaw naprawczy i niekombinowany reduktor.

Numer jaki podałeś to reduktor jednomembranowy.

Ile masz najechane, bo mi zaczęło śmierdzieć po około 140.000km, poza tym, wszystko było OK, tylko ciśnienie uciekało przez zatarty grzybek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja reduktora
PostLink | Napisane: 2016-07-24, 11:46 

Dołączył(a): 2016-06-07, 21:22
Posty: 2

Pomógł: 0 razy

Auto: Honda Accord VI
Pojemność: 3000
Moc: 200
Rok Produkcji: 2000
Witam, załączam zdjęcie reduktora. Panowie czy jest sens bawić się w regenerację? Czy może lepiej kupić nowy zamiennik?


Załączniki:
20160703_175302(2).jpg
20160703_175302(2).jpg [ 51.51 KiB | Przeglądane 1526 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja reduktora
PostLink | Napisane: 2016-07-24, 12:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-03-15, 19:59
Posty: 1085
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Pomógł: 68 razy

Auto: Peugeot 106 / P106
Elektronika: StaG + DET3/ Stag100+TAP
Wtryskiwacze: EkoPower/ MikseR
Reduktor: Gold GT/ Tomassyf
Pojemność: 1.6+T 8v/ 1.1 8v
Moc: 210+ / 66+
Kod Nadwozia: Zabawka / Dupowóz
Rok Produkcji: 2001/ 1997
Ja bym kupił nowy i nie babrał się w tym syfie z lpg. Nie wiadomo czy po złożeniu będzie działać...


wyfapane z Tapatalka...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja reduktora
PostLink | Napisane: 2016-07-24, 16:07 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3419
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 339 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
spencodromix napisał(a):
Witam, załączam zdjęcie reduktora. Panowie czy jest sens bawić się w regenerację? Czy może lepiej kupić nowy zamiennik?

To jest reduktor 2-dwu membranowy, w działaniu prosty jak budowa cepa. Zestaw naprawczy kosztuje coś koło 110 zł i ja nie bawiłbym się w żadne zamienniki. A jak się reduktor porządnie wyczyści oraz wymieni to co jest w zestawie naprawczym i poprawnie złoży do kupy, to nie ma byka, żeby nie działał poprawnie. A z wżerami też można sobie poradzić.
I sprostowanie co mojego poprzedniego postu klucz potrzebny do wykręcenia gniazda zaworu regulacyjnego nie jest nasadowa 19, jak podałem w poprzednim poście, ale cienka 14 i to jest jedyna trudność z tym reduktorem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja reduktora
PostLink | Napisane: 2018-11-02, 10:18 

Dołączył(a): 2018-11-02, 09:56
Posty: 2

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru SG
Reduktor: Prins VSI D
Rok Produkcji: 2003
Witam! Mam pytanie z innej beczki Mam reduktor 2 membranowy litera D Kupiłem zestaw naprawczy z jedną membraną zasugerowany gazownikiem. Wsadziłem tą membranę do swojego i jestem ciekaw czy to ma większe znaczenia. Druga sprawa jest poważniejsza bo nie miałem iglicy w środku. Czy mogę zamontować tą od jedno membranowego ? Ktoś może wie jakie są wymiary tych iglic?
Pozdrawiam
P.S. Jaki jest sposób na wżery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja reduktora
PostLink | Napisane: 2018-11-02, 15:28 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3419
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 339 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Nie miałem w rękach zestawu naprawczego do reduktora z jedną membraną, więc nie odpowiem jednoznacznie.
Jeżeli chodzi o membranę to powinna podejść. Natomiast co do iglicy, to wygląda na to że się różnią między sobą. Ten do reduktora z 2 membranami to kawałek prostego drutu średnicy o ile pamiętam to 3 mm, długości nie wiem, ale to przy odrobinie wyobraźni bez problemu dobrać. Zobaczę w garażu czy nie mam takiego, to go pomierzę i podam. W tym z 1 membraną nie wiem jaka jest jego średnica, chyba na długość jest trochę krótszy i ma ten talerzyk.
Sposoby na wżery (przeze mnie jeszcze nie stosowane), to wyczyszczenie uszkodzonej powierzchni i wyprowadzenie (wyrównanie) jej jakąś masą do naprawy czopów lub panewek w łożyskach ślizgowych. Myślałem tez o poxylinie, ale nie sprawdzałem jak ona się będzie zachowywała (czy nie będzie miękła) przy temperaturach zbliżonych do 100 st.C. Można też do tego podejść bardziej radykalnie i na tokarce splanować powierzchnie z zachowaniem tych podniesionych pierścieni na obwodzie i wewnątrz - ich powierzchnia na pokrywie powinna być bez wżerów oraz powierzchnie im odpowiadające na korpusie reduktora, te powierzchnie zapewniają szczelność reduktora.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja reduktora
PostLink | Napisane: 2018-11-03, 10:13 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3419
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 339 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Niestety, nie podam wymiarów iglicy (długości). Byłem w garażu, gdzieś ją dobrze schowałem i teraz nie umiem jej znaleźć.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO