Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: STAG 300 strzela
PostLink | Napisane: 2018-11-08, 22:02 

Dołączył(a): 2015-07-21, 00:30
Posty: 6

Pomógł: 0 razy

Witam bardzo serdecznie, mam problem ze swoim autem.
Astra F, 99`
1,4 16v 90KM
Sterownik STAG 300 isa2 (chyba, 2009r.)
Alaska (raczej chyba od nowości)
AC W02 (Nowe, dysze 1,8)
Otóz, jakiś czas temu, sam z siebie zlecilem wymiane wtrysków, tatmte były dość głośne, w dodatku poprzedni właściciel mówił ze już je raz regenerowal, dlatego wymieniłem.Wszystko było okey, wyregulałował mi ten gaziarz, zrobiłem trasę około 1tys km i zatankowałem, pech chciał albo przypadek że zatankowąlem na innej stacji niż zawsze, i dosłownie od tego momentu, zaczęły się problemy. Auto zaczęło być dużo słabsze na gazie, pomyślałem wina stacji, potem już na swojej raz drugi trzeci to samo, nadal słabe, czułem to wyraźnie, pojechałen raz, zrobił coś, było lepiej ale to nie to samo, pojechałem drugi, zmienił, powiedzmy że byłoby ok. Ale przy hamowaniu silnikiem, przy kręceniu do około 4 tys, puszczam gaz, chwila i strzał w wydech, na poprzedniej listwie tak też było, zaraz po wymianie było ale prawie nie slyszalne, i było ok tylko zaczął słabnąć, było czuć przejście itd.
Na dzień dzisiejszy powiedzmy że moc jest okey, ale te strzały, (Można powiedzieć że jest jak na poprzedniej listwie, moc jest i strzały również)
Nie chce na razie jechać ponownie, ponieważ uzna mnie za natręta i ustawi coś po złości. Chcialym mieć wiedzę od czego zacząć i może sam coś zrobić, oczywiście jeśli byłbym w stanie a jak nie to coś gazownikowi podpowiedzieć. Z tegoo co wiem, cały czas gdy przyjeżdżąłem to podnosił dawkę, i stąd pewnie go zalewa i strzela, ale jak zmniejszy to jest słaby, myślałem też nad reduktorem że puszcza gaz podciśnieniem i stąd ten strzał, ale nie mam problemów np. po dłuższym postoju z odpaleniem.
Z tego co tam wyhaczyłem na jego komputerze to fakt, że podciśnienie MAP stoi w miejsscu, 0,38 gdzieś w tych granicach, po przegazowaniu zwiększa się do 0,48 może, a powinno więcej prawda? Nawet gdy się uparłem na podmianę, to z ciśnienia atmosferycznego (sama wpięta kostka bez wężyków) pokazywało tyle samo, zapytałem dlaczego to mówi że może sterownik i t o mało ważne. Dysza dobrze zrobiona w środkowym punkcie itd.
Ciśnienia reduktora dokładnie nie pamiętam ale dość wysokie było, chciał nawet zmniejsszyć ale nie mógl ruszyć tej śruby od regulacji. Byłbym wdzięczny za pomoc.
Głownie mnie zastanawia fakt dlaczego po wymianie listwy było okey i tak nagle się zmnieło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: STAG 300 strzela
PostLink | Napisane: 2018-11-09, 11:55 

Dołączył(a): 2012-06-19, 08:17
Posty: 1208
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 42 razy

Auto: Toyota Yaris
Elektronika: STAG300ISA2
Wtryskiwacze: HS211.20
Reduktor: AT09
Dysze: 1.8mm
Pojemność: 998
Moc: 68
Kod Silnika: 1SZ-FE
Rok Produkcji: 1999
MAP zły, regulacja wygląda na BRAK.
Pokaż screen czy plik osc z odpiętym MAP i się looknie.
Śrubę regulacji można spróbować popuścić, włóż bit imbus 4mm i lekko w niego postukaj młotkiem, w 90% przypadkach puszcza i da się regulować ponownie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: STAG 300 strzela
PostLink | Napisane: 2018-11-13, 20:52 

Dołączył(a): 2015-07-21, 00:30
Posty: 6

Pomógł: 0 razy

Siema. Jestem po zakupie interfejsu, pierwszym podlaczeniu. MAP jednak dziala, w pelnym zakresie, wtedy u gazownika, stal w miejscu, nie wiem.
ponizej przedstawiam zdjecia z komputera, widze ze mapa sie mocno rozjezdza, dlaczego nie mam wykresu tylko same punkciki?
co mi radzicie co zmienic? Dodam ze np, przy przejsciach, czasy benzynowe nie ulegaja zmianie, cisnienie raczej tez nie wiele, przy 6 tys spada do 0,96
https://zapodaj.net/edb474ec712c7.png.html
https://zapodaj.net/c0202e5dd4f6b.png.html
https://zapodaj.net/9df5ffc5f1485.png.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: STAG 300 strzela
PostLink | Napisane: 2018-11-14, 16:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-11-07, 12:36
Posty: 1367
Lokalizacja: POLSKA

Pomógł: 110 razy

Auto: TOYOTA / SKODA
Elektronika: ZENIT BLUE BOX
Wtryskiwacze: HERCULES GSIM /HER. BLUE
Reduktor: KME TUR / NORDIC
Dysze: BEZ DYSZ / 2.4
Pojemność: 1800 / 1600
Moc: 154 / 101
Rok Produkcji: 2015 / 2010
dawid-1998 napisał(a):
Dodam ze np, przy przejsciach, czasy benzynowe nie ulegaja zmianie, cisnienie raczej tez nie wiele, przy 6 tys spada do 0,96

A jak wygląda ciśnienie przy tych 6tys obrotów jak odpuścisz pedał przyśpieszania i zostawisz auto na biegu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: STAG 300 strzela
PostLink | Napisane: 2018-11-14, 19:04 

Dołączył(a): 2015-07-21, 00:30
Posty: 6

Pomógł: 0 razy

To 0,96 o ktorym wspominalem to na postoju, w trakcie jazdy tez spada ale moze nie tak znacznie, zrobilem jak kolega wyzej mowil, przy 4,5 tys gdzies puscioem gaz, hamujac silnikiem, cisnienie wzroslo do 1,8, I pojawil sie strzal.Z im wiekszych obrotow go spuszczam, tym cisnienienie bardziej wzrasta z puszczeniem gazu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO