Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-14, 23:23 

Dołączył(a): 2016-11-13, 13:41
Posty: 33
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra
Elektronika: Prins VIS
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins B
Pojemność: 1998
Moc: 200
Kod Nadwozia: GTC
Kod Silnika: Z20LER
Rok Produkcji: 2005
A wtyczki, instalacja itp? Skoro wywala błąd wtrysków to tam trzeba by szukać przyczyny. Tak bynajmniej mi się wydaje logiczne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-14, 23:36 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2516
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 232 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Labiel7 napisał(a):
ECT to temp cieczy chłodzącej w parowniku? Jeśli tak, to czujnik temp wydaje się raczej ok, więc przyczyn przełączania się na PB bo ostrzejszej jeździe muszę raczej szukać w wychładzaniu się parownika

ECT to jest temperatura de facto reduktora. Ona przy małym obciążeniu silnika pracującego na gazie będzie zbliżona do temperatury silnika, temperatura wtedy gazu będzie niższa. Przy dużym obciążeniu silnika gdy duża ilość gazu musi zmienić stan skupienia temperatura reduktora trochę spada, ale dużo mocniej spada temperatura gazu. Ja u siebie w zimie, w takich przypadkach, stwierdziłem spadki temperatury nawet do 20 st.C i to jest normalne. Co kangurków przy obrotach powyżej 5000 obrotów trudno mi coś powiedzieć, bo się z tym nie spotkałem, może dlatego, że rzadko na takie obroty wkręcam silnik. Radziłbym, przed tymi wszystkimi operacjami które Kolega zapowiada (osobiście uważam za przedwczesne), zaprosić jakiegoś kolegę, żeby siadł za kierownicą, a Kolega jako pasażer z lapkiem na kolanach z odpalonym diagiem i zrobić przejażdżkę w warunkach takich, żeby te kangurki wystąpiły i zobaczyć jak się wtedy zachowuje temperatura reduktora i gazu, ciśnienie gazu, jakie wartości przyjmują czasy wtrysku gazu (lnj out) oraz LPG_cor. i się nimi pochwali - może coś razem wydumamy.
Dobrze byłoby podać to o czym pisałem wcześniej: kolor wtryskiwaczy, ilość garów zawartość zakładek.
A do kolegi zamelek błędy na 5 i 6 cylindrze zgłasza sterownik benzynowy czy gazowy i przy okazji jakie. Na jakich odstępach na świecach silnik chodzi (pewnie duże), to na próbę, na tych cylindrach radzę zmniejszyć ją do 0.7 mm a nawet radykalnie na 0.5 mm. Jak nie będzie pozytywnego skutku, to być może emulator wtrysków szwankuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-15, 18:53 

Dołączył(a): 2015-08-27, 18:54
Posty: 7
Lokalizacja: Leszno

Pomógł: 0 razy

Auto: AUDI A6 C5 2,4
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: PRINS
Pojemność: 2396
Moc: 165
Kod Nadwozia: C5
Kod Silnika: APS
Rok Produkcji: 2000
Błędy są odczytane w sterowniku prins


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-15, 19:26 

Dołączył(a): 2016-11-13, 13:41
Posty: 33
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra
Elektronika: Prins VIS
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins B
Pojemność: 1998
Moc: 200
Kod Nadwozia: GTC
Kod Silnika: Z20LER
Rok Produkcji: 2005
Co do moich problemów to postaram się coś posprawdzać o czym pisałeś przy weekendzie jeśli mi czasu starczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-15, 20:52 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2516
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 232 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Kolego zamelek, a jakie konkretnie błędy (kody) zgłaszał sterownik gazowy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-18, 23:01 

Dołączył(a): 2016-11-13, 13:41
Posty: 33
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra
Elektronika: Prins VIS
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins B
Pojemność: 1998
Moc: 200
Kod Nadwozia: GTC
Kod Silnika: Z20LER
Rok Produkcji: 2005
Hmy i kolejny problem. Dzisiaj jechałem do swojej rodzinnej miejscowości. Ponad 100 km. Na trasie wszystko ok, dojeżdżam do domu i po jakiś 15 minutach jadę jeszcze do sklepu. Tu również ok. Po wyjściu ze sklepu znów błąd i piszczenie centralki. Myślę pewnie błąd 321. Zgasiłem, odpaliłem ponownie ale pikanie nie ustało. Po dojechaniu do domu, podłączyłem lapka - błąd 150, czyli problem z za niskim ciśnieniem. I faktycznie, ciśnienie na 1. Odpaliłem go znów, zawór zadziałał, ciśnienie wskoczyło na robocze, po czym gwałtownie spadło i znów błąd. Za którymś razem zaskoczyło i potem było już ok, więc sprawa raczej jasna - zacinająca się iglica, aczkolwiek wymieniając membrany wydawało mi się że pracowała ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-19, 03:07 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2516
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 232 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Labiel7 napisał(a):
Po dojechaniu do domu, podłączyłem lapka - błąd 150, czyli problem z za niskim ciśnieniem. I faktycznie, ciśnienie na 1. Odpaliłem go znów, zawór zadziałał, ciśnienie wskoczyło na robocze, po czym gwałtownie spadło i znów błąd.

Kolego, z tego co napisałeś, że to nie iglica, ale z dużą dozą prawdopodobieństwa cewka na elektrozaworze ma chimery. Miałem całkiem podobną sytuację w megance z instalacją Dream XXI N, ale tam nie kodów błędu. Parę dni wodziła mnie za nos, podejrzewałem ją ale za każdym razem jak ją sprawdzałem omomierzem, była okey. Jak wyjąłem trzpień z elektrozaworu (elektrozawór cały czas otwarty) i problem zniknął, więc kupiłem nową cewkę i wymieniłem ( przy okazji założyłem trzpień) i problem już się nie pojawił.
Gdyby to była iglica, to ciśnienie nie skalało do normy tylko ponad normę i gdy skoczy dużo ponad normę to silnik gaśnie - tak jest u mnie w Prinsie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-19, 14:23 

Dołączył(a): 2016-11-13, 13:41
Posty: 33
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra
Elektronika: Prins VIS
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins B
Pojemność: 1998
Moc: 200
Kod Nadwozia: GTC
Kod Silnika: Z20LER
Rok Produkcji: 2005
To mnie pocieszyłeś bo myśl o tym że będę musiał wyjąć reduktor jeszcze raz przerażała mnie. Faktycznie, wyglądało to jak typowe odcięcie dopływu gazu. Kiedy wszystko zadziałało to ciśnienie od razu wskakiwało na robocze, bez żadnych odchyleń itp. Gazowałem trochę na postoju to ciśnienie również było stabilne.

Zaraz po kupnie auta, przed czyszczeniem parownika miałem objawy jak opisałeś. Zatankowałem jeszcze w Niemczech i o dziwo po przełączeniu gasł. Dopiero po jakimś czasie mogłem przerzucić na gaz. Po wymianie filtrów, membran itp tego objawu już nie miałem.

Jeszcze pytania która dokładnie cewka? Tą przy zbiorniku słyszę podczas przełączania, pewnie chodzi o tą przy reduktorze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-19, 15:52 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2516
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 232 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
U mnie chimery miała ta przy reduktorze, u Ciebie też wszystko wskazuje na tą przy reduktorze. Gdyby to była cewka na wielozaworze butli, silnik po przełączeniu na gaz chodziłby na nim przez chwilę zanim wypaliłby gaz z przewodu między butlą a reduktorem - na wolnych obrotach mniej więcej tyle ile by chodził po zakręceniu zaworu na butli.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-19, 21:07 

Dołączył(a): 2016-11-13, 13:41
Posty: 33
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra
Elektronika: Prins VIS
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins B
Pojemność: 1998
Moc: 200
Kod Nadwozia: GTC
Kod Silnika: Z20LER
Rok Produkcji: 2005
Tym bardziej że reduktor jest na samym dole silnika i generalnie całość ma dość mocno przekichane. Przed ostrą zimą muszę kupić podłogę pod silnik żeby błoto pośniegowe nie waliło między innymi na reduktor.

Jutro jadę zaprowadzić drugie auto które będę sprzedawał do Poznania gdzie przebywam na co dzień, tak że może uda mi się po drodze podłączyć lapka i sprawdzić co dzieje się z tym ciśnieniem podczas szarpania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-20, 10:05 

Dołączył(a): 2016-11-13, 13:41
Posty: 33
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra
Elektronika: Prins VIS
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins B
Pojemność: 1998
Moc: 200
Kod Nadwozia: GTC
Kod Silnika: Z20LER
Rok Produkcji: 2005
A więc tak, ciśnienie generalnie wzrasta... Zresztą mam filmik z zachowania się ciśnienia:

https://youtu.be/nSfQxK9Gbeo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-20, 21:29 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2516
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 232 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Jak w tym silniku jest turbo (bo nie pamiętam), to zachowanie się ciśnienia (wzrost) może być normalny - włączyło się turbo doładowanie. W tym programie diagnostycznym nie ma możliwości podglądu ciśnienia różnicowego (w stosunku do kolektora ssącego), a ono przy tych silnikach powinno być stabilne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-20, 21:36 

Dołączył(a): 2016-11-13, 13:41
Posty: 33
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra
Elektronika: Prins VIS
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins B
Pojemność: 1998
Moc: 200
Kod Nadwozia: GTC
Kod Silnika: Z20LER
Rok Produkcji: 2005
Oki, czaje o co chodzi. Teraz mam trochę zaprzątniętą głowę sprzedażą poprzedniego auta, ale w między czasie postaram się ściągnąć właściwy program i wtedy zobaczę co się będzie działo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-20, 22:37 

Dołączył(a): 2016-11-13, 13:41
Posty: 33
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra
Elektronika: Prins VIS
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins B
Pojemność: 1998
Moc: 200
Kod Nadwozia: GTC
Kod Silnika: Z20LER
Rok Produkcji: 2005
Z drugiej jednak strony ciśnienie dawane przez turbo dostępne jest już bardzo wcześnie. Nie rośnie wraz ze wzrostem obrotów tylko pozostaje na stałym poziomie jeśli mam pedał w podłodze, a tak było na tym filmie. Więc jeśli program nawet nie pokazuje ciśnienia różnicowego, to tak czy siak ciśnienie reduktora wydaje się niestabilne - tak bynajmniej myślę. Ale oczywiście jeszcze to sprawdzę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-20, 23:08 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2516
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 232 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Labiel7 napisał(a):
Z drugiej jednak strony ciśnienie dawane przez turbo dostępne jest już bardzo wcześnie.

Na ten temat trudno mi się jednoznacznie wypowiadać, bo nie miałem nigdy z takim silnikiem do czynienia, więc nie wiem jaki przebieg ciśnienie w zależności od obrotów silnika. U mnie przy takim wzroście ciśnienia silnik po prostu gaśnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO